Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb al een paar evenementen gedaan : je gaat er niet zomaar binnen zonder CST en je ID erbij te tonen.
Dat een cafébaas het nalaat ID te controleren wil ik geloven maar op grote evenementen zeker niet.

En heel besmettingen en CST verhaal is al meermaals gevoerd en zelfde argumenten gaan hier weer tegen elkaar gebruikt worden.
Als je nog niet begrijpt hoe precies vaccins werken en hoe CST gebruikt wordt dan kunnen we blijven herhalen.

Dankzij de vaccins minder ziek, dus merk je het niet als je besmet bent. Dus geen test. Dus groen CST.
Dankzij CST feest binnen. Maskers af, zingen, roepen & muilen maar

zoiet?

Ik zag mensen een smartphone doorgeven. Of de ene digitaal en de andere een afgedrukte QR code, beiden met dezelfde code. Het is niet doenbaar om op grotere evenementen alle identiteiten na te gaan. Daarbij ken ik ondertussen verschillende mensen die covid positief testen na vaccinatie. Dus gelijk wie zwijgt over symptomen of zelfs geen heeft, kan binnen met zijn CST. Feesten maar.

Maar van daaruit zullen geen besmettingen bijkomen hoor, neen, 't zijn de scholen. De cijfers zeggen ons dat. Dan maar mondmaskers voor de kinderen.

Onnozelaars.
Op de 10 Miles kregen ze dat toch gedaan met covid-safe. Dus het zal voor festivals in de grootte-orde van Werchter ook wel lukken.

Ik zag mensen een smartphone doorgeven. Of de ene digitaal en de andere een afgedrukte QR code, beiden met dezelfde code. Het is niet doenbaar om op grotere evenementen alle identiteiten na te gaan. Daarbij ken ik ondertussen verschillende mensen die covid positief testen na vaccinatie. Dus gelijk wie zwijgt over symptomen of zelfs geen heeft, kan binnen met zijn CST. Feesten maar.

Maar van daaruit zullen geen besmettingen bijkomen hoor, neen, 't zijn de scholen. De cijfers zeggen ons dat. Dan maar mondmaskers voor de kinderen.

Onnozelaars.

Ik weet zeker dat @Lobmans een anekdote over bier kan vertellen hierover
Ik snap dit niet hoor. Niemand zegt hier dat heel dat CST compleet waterdicht is, en toch wordt er hier door sommigen gedaan alsof dat hele ding hier blind verdedigd wordt of alsof iedereen denkt dat dat de boel op zichzelf gaat oplossen.

Letterlijk elke wet of regel kan omzeild worden. Letterlijk iedereen hier weet dat het CST niet bulletproof is. Die vergelijking met bier klopt echter wel. Er bestaat geen enkele wet of maatregel die niet te omzeilen valt op de een of de andere manier. Zullen we anders de wegcode vernietigen, want er rijden nog steeds mensen te snel zonder gepakt te worden?

No shit dat het CST niet compleet zonder fout is. Dat beseft iedereen. Dat constante gehamer op situaties waarin je het kan omzeilen haalt op dat vlak niks uit want dat weet iedereen hier. Het is echter niet omdat een maatregel te omzeilen valt door mensen van slechte wil (opnieuw: da's met alles zo) dat we de moeite niet moeten doen. Of dat CST gebeuren nu echt nuttig blijkt of niet, daar zal waarschijnlijk tot het einde der mensen over geluld worden, maar dat gezeik dat het al bij voorbaat compleet nutteloos is op elk vlak omdat er hier en daar mensen door de mazen van het net glippen is onzin.

Onnozelaars.
Tuurlijk wel, net zoals men op grote evenementen in het verleden ook al controleerde of iedereen een geldig toegangsticket had, controleert men nu ook of iedereen een geldig CST had dat dan ook overeenkomt met zijn/haar ID. In de horeca zal het mss niet altijd even nauwgezet gecontroleerd zijn, maar op grote evenementen waar ge sowieso al met toegangscontroles zit, gebeurt dit wel en verloopt dit gewoon vlot.

En wie wéét dat hij positief getest heeft maar toch besluit naar een evenement te gaan, is egoïstisch en overtreedt ook gewoon de regels (of alleszins richtlijnen, want ik weet nu niet in welke mate dat die quarantaine ook wettelijk verplicht is).

Maar we hebben deze discussie hier de voorbije weken al zo vaak gevoerd. Het CST is geen waterdichte maatregel die elke mogelijke besmetting uitsluit, maar een evenement mét CST zal wel nog altijd veiliger zijn dan een evenement zonder CST. Een beetje hetzelfde principe dus als elke andere maatregel die we al gehad hebben de voorbije twee jaren, want de énige maatregel die effectief besmettingen volledig kan voorkomen, is iédereen 24/24 binnen op te sluiten. Zelfs de meest strenge maatregelen die we al gehad hebben (zoals de tijd dat ge slechts één iemand als contact mocht hebben binnenshuis) waren absoluut niet waterdicht want die éne persoon die ge thuis ontving kon ook nog altijd besmet zijn, en die persoon kon die regel ook omzeilen door gewoon nog bij andere mensen op bezoek te gaan terwijl dat niet mocht.

Ik snap dit niet hoor. Niemand zegt hier dat heel dat CST compleet waterdicht is, en toch wordt er hier door sommigen gedaan alsof dat hele ding hier blind verdedigd wordt of alsof iedereen denkt dat dat de boel op zichzelf gaat oplossen.
Ik zei gewoon hoe het bij mij in de fitness er aan toe ging 🥺 Maar het werd inderdaad snel blind verdedigd en hier zijt gij ook weer u aan't indekken 🙃 We mogen nog altijd ons mening geven natuurlijk

Ik zei gewoon hoe het bij mij in de fitness er aan toe ging 🥺 Maar het werd inderdaad snel blind verdedigd en hier zijt gij ook weer u aan't indekken 🙃 We mogen nog altijd ons mening geven natuurlijk

Moet je een systeem afschaffen omdat er misbruiken zijn?
Indien ja, welke alternatieven stel je voor?

Als een maatregel slecht wordt toegepast is ze minder effectief. Allez zeg.

Hier in de fitness is het ook van dat hoor, een keer gescand omdat ik het al lachend vroeg, en sindsdien niet meer. Tja, als ze bij een controle tegen de lamp lopen zien ze maar.

Letterlijk niemand zei da lol, of toch ik niet alleszins

Bewijst wel het blind verdedigen dat hier aangehaald wordt 🤭

geen bewijs van blind verdedigen. Bewijs dat er weinig alternatieven zijn om toch alles op te houden.
Hoe meer misbruiken hoe groter de kans dat ze inderdaad oftewel strenger gaan optreden of CST afschaffen en we mogen weer thuis zitten.

Neen, er wordt geklaagd dat het geen waterdicht concept is, o.a.

Als dit blind verdedigen is, snap ik al het geween hier wel bij elke maatregel.
Ik zei gewoon dat het dom is van mijn fitness om op die manier te werken. Verder niets. Gij insinueert dat ik zeg dat hierdoor minder effectief is, blind verdedigen dus.

Het was puur een opmerking en heb verder geen problemen als zij zo willen verder doen 🤙

Als een maatregel slecht wordt toegepast is ze minder effectief. Allez zeg.

Hier in de fitness is het ook van dat hoor, een keer gescand omdat ik het al lachend vroeg, en sindsdien niet meer. Tja, als ze bij een controle tegen de lamp lopen zien ze maar.

Dan mag ik bij ons niet klagen.
Staat een automatische scanner hier voor CST.

Het weekend wel gaan eten en daar werd niks gevraagd.

Ja dan krijgen we dat weer. Maar balletjes opgooien met halfvage statements en als er dan reactie op komt gaat het van 'dat heb ik niet gezegd'. Vermoeiend op die manier hoor.

Tegen wat zou ik me trouwens 'indekken'? Ik heb dat CST niet ingevoerd hoor, noch ben ik er fan van (ik sta er heel neutraal tegen, zoals ik al eerder heb gezegd). Of moet ik in het 'maatregelen kamp' geduwd worden omdat dat makkelijker is om in discussie te gaan als iedereen zwart op wit in een hoek staat? Dat hokjesdenken en gepolariseer is zo vermoeiend in deze thread...

Ik heb trouwens echt nog niemand 'blind' het CST zien verdedigen. Vrijwel iedereen hier geeft toe dat er wel degelijk gaten in zitten. Er is een verschil tussen iets blind verdedigen en mensen wijzen op denkfouten als 'regel die gebroken kan worden door kwaadwilligen = compleet nutteloos'. Nee, dat laatste heb jij niet letterlijk gezegd, maar dat is hier wel al gepasseerd.

ik heb al een paar evenementen gedaan : je gaat er niet zomaar binnen zonder CST en je ID erbij te tonen.
Dat een cafébaas het nalaat ID te controleren wil ik geloven maar op grote evenementen zeker niet.

En heel besmettingen en CST verhaal is al meermaals gevoerd en zelfde argumenten gaan hier weer tegen elkaar gebruikt worden.
Als je nog niet begrijpt hoe precies vaccins werken en hoe CST gebruikt wordt dan kunnen we blijven herhalen.
daarvan dat mijn collega naar Regi is geweest in het sportpaleis , had zijn id thuis vergeten , zag een jongere controleur ,die heeft hem gewoon doorgelaten hoor .

Mijne maat zei dit weekend ook "als je wat lichte symptomen hebt ,je gewoon niet laten testen , anders kan je niet meer uitgaan."

CST is zo lek als een zeef , je kan ook niet verwachten dat iedere burger zomaar andere burgers gaat controleren .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan