Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan ook lezen.

Maar het lijkt me sterk dat dit zal gebeurd zijn voor de start van het skiseizoen. Voor wie in januari naar de Oostenrijkse bergen trekt wordt het spannend.

je zegt dat er massa's Pfizer liggen te wachten dus dan kan het wel snel gaan. De groep J&J gevaccineerden zijn niet zo heel groot.

Een ramp is toch ook wel een beetje overdreven, zeker :D En ik weet niet hoe oud jij denkt dat de doorsnee cafébaas is, maar we leven nu toch al een 20 jaar met gsm's. Ja, het is soms wat klooien. En ja, zo goed als iedereen kan daarmee werken. Nu moeten we ook niet onnozel doen, alsof we vragen dat iedereen IT-studies heeft gedaan, hè.

Ik weet niet wat voor intelligente & behendige grootouders gij hebt, maar die van mij hebben zo'n telefoon met extra grote knoppen, geen smartphone. Alle chance dat de lokale cafébaas beetje zijn volk kent & beseft dat zij niet weten wat een CST zelfs is, of ze mochten hun wekelijkse koffie na de dinsdagmarkt niet meer gaan drinken

Leerlingen vanaf het 5de en 6de leerjaar moeten opnieuw een mondmasker dragen in de klas. Op de speelplaats hoeft het dan weer niet en moet er geen afstand gehouden worden.

Ik heb dit weekend het gehele CST verhaal van dicht kunnen bekijken in de horeca. 't Is geen waterdicht concept', neen, 't is zo lek als iets.
Bij mij in de fitness noteren ze of uw CST groen was zodat ge het niet elke dag moet tonen. Dus stel dat ik niet gevacinneerd ben en groen CST had door een test die de week er op niet geldig is, mag ik nog altijd binnen🤡

Een ramp is toch ook wel een beetje overdreven, zeker :D En ik weet niet hoe oud jij denkt dat de doorsnee cafébaas is, maar we leven nu toch al een 20 jaar met gsm's. Ja, het is soms wat klooien. En ja, zo goed als iedereen kan daarmee werken. Nu moeten we ook niet onnozel doen, alsof we vragen dat iedereen IT-studies heeft gedaan, hè.
Ik denk dat ge er nog van zult verschieten :-)
De meeste ouderen moeten toch op weg gezet worden en vragen dat dan aan hun kinderen en kleinkinderen.

Hangt er sterk van af denk ik. Jongere eigenaars daar zie ik weinig problemen. Ouderen, dat is een ander paar mouwen.

Ik weet niet wat voor intelligente & behendige grootouders gij hebt, maar die van mij hebben zo'n telefoon met extra grote knoppen, geen smartphone. Alle chance dat de lokale cafébaas beetje zijn volk kent & beseft dat zij niet weten wat een CST zelfs is, of ze mochten hun wekelijkse koffie na de dinsdagmarkt niet meer gaan drinken

Het ging hier over cafébazen die er niet mee overweg zouden kunnen. Horeca-uitbaters die écht niet in staat zouden zijn om te leren hoe ze een CST moeten scannen, zullen heus wel een minderheid zijn, en dat is dus nog iets anders dan oudjes onder het cliënteel die geen smartphone zouden hebben. Die oudjes kunnen overigens ook gewoon hun CST laten uitprinten (door iemand die hen daar bij helpt), of gewoon laten opsturen per post. De oudere generatie nu trouwens ook niet onderschatten hoor, mijn alleenstaande bomma is al in de 80 en heeft ook een iPhone en laptop waar ze (mits ge het uitlegt) wel weet hoe ze wat moet gebruiken ;)

Hij had het over "de doorsnee cafébaas"... Denk je dat de doorsnee cafébaas grootouders van jou en mij zijn? Die zijn al op pensioen, hoor.

Je kan trouwens ook gewoon je CST afprinten hoor, of dat aanvragen. Oudjes die dat al niet meer zelfstandig kunnen (of geen vrienden of familie kunnen vragen om te helpen) gaan hoogstwaarschijnlijk niet heel de tijd uitgaan, en zelfs dan zijn die sowieso enorm in de minderheid.

Er doen er hier alsof je dat CST enkel kan verkrijgen met een diploma IT op zak. Dat het geen vlekkeloos systeem is (helemaal niet zelfs) klopt, maar om dan altijd maar redelijk extreme voorbeelden boven te halen om te doen uitschijnen alsof het compleet nutteloos is, dat vind ik dan ook weer een brug te ver. Als het al een paar procentjes bij de vaccinatiegraad bij krijgt ben ik al tevreden.

Bij mij in de fitness noteren ze of uw CST groen was zodat ge het niet elke dag moet tonen. Dus stel dat ik niet gevacinneerd ben en groen CST had door een test die de week er op niet geldig is, mag ik nog altijd binnen🤡
Vorige week een conversatie gehoord tussen 2 mannen in de basic-fit dat hij een "manier" had om toch groen te scannen nadat er ene vroeg "hey antivaxxer hoe geraakt gij hier binnen".

Net zoals ge ook elke week met 15 pinten in uw botten van uw stamcafé naar huis kunt rijden omdat ge weet dat er op die route eigenlijk nooit gecontroleerd wordt. Pinten waarvan de glazen misschien wel werden afgewassen door een illegaal die twee euro betaald wordt door uw cafébaas omdat hij weet dat er in z'n zaak eigenlijk toch nog nooit gecontroleerd werd op zwartwerk. En eenmaal ge met uw zatte botten thuis zijt binnen gestrompeld kunt ge uw vrouw ook nog eens in elkaar rammelen want aangezien ge afgelegen woont, weet ge dat er toch geen buren zijn die haar gehuil zullen kunnen horen en de politie zouden kunnen bellen.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw werkt in een rusthuis.
Daar zit bijna elke bomma en bompa met een smartphone of tablet te tokkelen.
Verder hebben ze allemaal wel een kind of kleinkind of zorgverlener die dat voor hun in orde kunnen maken of gewoon het CST afdrukken om in de portefeuille mee te dragen.
Het zal wel lukken zekers?
Ook grappig dat er opeens wel gedacht wordt aan de arme oudjes als het gaat over het CST, maar niet als het gaat om vaccinatie, mondmaskers dragen, afstand houden, etc.

Ik vind dat er nogal makkelijk verondersteld wordt hier dat zo'n CST voor iedereen 0,0 moeite / impact heeft.
That's all.
Voor mij is het geen moeite neen, als mijn gsm tenminste langer dan een halve dag z'n batterij houdt.
Zoniet ben ik ook de dupe van een systeem dat imo amper praktisch nut heeft. (druk uitoefenen op antivaxxers buiten beschouwing)

Ik vind dat er nogal makkelijk verondersteld wordt hier dat zo'n CST voor iedereen 0,0 moeite / impact heeft.
That's all.
Voor mij is het geen moeite neen, als mijn gsm tenminste langer dan een halve dag z'n batterij houdt.
Zoniet ben ik ook de dupe van een systeem dat imo amper nut heeft.

Net zoals ge uw ID-kaart ook al altijd op zak hebt (of alleszins zou moeten hebben), kunt ge uw QR-code ook uitprinten en uitknippen om ergens in uw portefeuille te stoppen zodat ge zeker zijt dat ge niet zonder zit in het geval van een platte batterij ;)

En ik wil gerust geloven dat het voor sommige mensen éven wennen zal zijn en mss zelfs enige moeite kost, maar dat is iets dat bij zoveel zaken in een samenleving geldt.

"doelgroep X gaat er mss iets meer moeite mee hebben om het te kunnen dan doelgroep Y" mag imo dus nooit een argument zijn om iets niet in te voeren.

That's all.
Zoniet ben ik ook de dupe van een systeem dat imo amper praktisch nut heeft. (druk uitoefenen op antivaxxers buiten beschouwing)
Niemand veronderstelt dat. Het ging over iets specifieks, en jij had het over iets anders. That's all.
Ik zou nooit zeggen dat het voor alle grootouders makkelijk is om zo'n CST voor te leggen op hun iPhone, omdat dat gewoon niet waar is.

Ik zag mensen een smartphone doorgeven. Of de ene digitaal en de andere een afgedrukte QR code, beiden met dezelfde code. Het is niet doenbaar om op grotere evenementen alle identiteiten na te gaan. Daarbij ken ik ondertussen verschillende mensen die covid positief testen na vaccinatie. Dus gelijk wie zwijgt over symptomen of zelfs geen heeft, kan binnen met zijn CST. Feesten maar.

Maar van daaruit zullen geen besmettingen bijkomen hoor, neen, 't zijn de scholen. De cijfers zeggen ons dat. Dan maar mondmaskers voor de kinderen.

Onnozelaars.

Ik zag mensen een smartphone doorgeven. Of de ene digitaal en de andere een afgedrukte QR code, beiden met dezelfde code. Het is niet doenbaar om op grotere evenementen alle identiteiten na te gaan. Daarbij ken ik ondertussen verschillende mensen die covid positief testen na vaccinatie. Dus gelijk wie zwijgt over symptomen of zelfs geen heeft, kan binnen met zijn CST. Feesten maar.

Maar van daaruit zullen geen besmettingen bijkomen hoor, neen, 't zijn de scholen. De cijfers zeggen ons dat. Dan maar mondmaskers voor de kinderen.

Onnozelaars.
Ik weet zeker dat @Lobmans een anekdote over bier kan vertellen hierover

Onnozelaars.

ik heb al een paar evenementen gedaan : je gaat er niet zomaar binnen zonder CST en je ID erbij te tonen.
Dat een cafébaas het nalaat ID te controleren wil ik geloven maar op grote evenementen zeker niet.

En heel besmettingen en CST verhaal is al meermaals gevoerd en zelfde argumenten gaan hier weer tegen elkaar gebruikt worden.
Als je nog niet begrijpt hoe precies vaccins werken en hoe CST gebruikt wordt dan kunnen we blijven herhalen.

Niemand veronderstelt dat. Het ging over iets specifieks, en jij had het over iets anders. That's all.
Ik zou nooit zeggen dat het voor alle grootouders makkelijk is om zo'n CST voor te leggen op hun iPhone, omdat dat gewoon niet waar is.
Het gebeurt toch regelmatig dat oudere mensen nog een café openhouden, het is hun eigen zaak en die is afbetaald, maar ze doen het vooral om sociaal contact te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan