Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zouden die kinderen daar lopen? Mijn vriendin haar kinderen zitten tot 17u in de naopvang en ze gaat die pas halen als ze gedaan heeft met werken.

Wat gebeurt er denk je als je thuis tot 18h of 19h werkt en die sjarels komen om 16 of 17h thuis? Die lopen naar papaaaaaa. Veel succes met die van je af te kloppen.

Het zal wel zo zijn, maar er zijn er velen die de beurs gebruiken om maar aan te tonen hoe goed de economie het wel niet doet of hoe goed de prestaties van personen in die bevoegdheid zijn (vaak werd dat gebruikt om Trump zijn economische prestaties te bewijzen, dat argument werd door de covid recessie wel plots een stuk zwakker tijdelijker, maar de beurs heeft zich deels nog hersteld).

Ik denk dat het samenligt met dat zaken als sparen en dergelijke op dit moment weinig opbrengen. En dat investeren in de beurs dan "verstandiger" is op korte termijn. Zoiets.
Bij ons is de winst geexplodeerd omdat alle vet van de soep gehaald is met corona als excuus.

Geen travel, geen hotels, geen resto meer on site etc.

Ik zie hier een mooi staaltje confirmation bias, conclusies trekken die men er niet uit kan trekken en dingen proberen linken die niet gaan. Laat het mij opsplitsen:

Ik ging uit van deze cijfers
Dit is niet wat je hiervoor zei:
Meer dan 50% van studenten in een peiling een maand geleden heeft een mentale stoornis op dit moment. Het is normaal om een mentale stoornis te hebben. Je bent in de meerderheid vandaag de dag. Dat kost ook mensenlevens.
"depressieve gevoelens" is niet hetzelfde als een mentale stoornis...

Uit het artikel: Exacte cijfers van hoeveel meer mensen door de lockdown aan eetstoornissen lijden, zijn er nog niet.

Nergens spreekt men van een causaal verband, dat is wat de journalist/jij er van maakt. Het kan goed zijn dat er meer eetstoornissen opgemerkt werden door de ouders die er eerder al waren net doordat men in lockdown zat...

Uit het artikel: "Toch vreest ze voor gevolgen voor de mentale gezondheid van sommige kinderen." Dus ze vreest ervoor maar heeft geen concrete bewijzen of aanwijzingen.

Wederom geen studie maar 1 mening zonder duiding of bewijzen...

En hier ga ik stoppen want ik begin een trend te zien. Allemaal artikels over dezelfde meningen zonder ook maar enig bewijs. Dat jij maar al te graag aanvaardt omdat het jouw visie versterkt. Mijn commentaar in mij vorige post blijft echter bestaan:
Zeker als je kijkt naar de grafiek van "Aantal patiënten die antidepressiva nemen" in dat artikel. Daar is niet echt een impact te zien van corona.
Dat is het enige meetbare cijfer die ik al gezien heb die effectief een beeld kan scheppen met baseline voor corona en tijdens. En zelfs daar is geen causaal verband aan te tonen...

Dusja, ik heb u hier nog geen enkel sluitend bewijs zien posten van uw stellingen dat dit allemaal met de coronacrisis (en dus lockdown) te maken heeft; waar dit topic wel over gaat...

Ik zie hier een mooi staaltje confirmation bias, conclusies trekken die men er niet uit kan trekken en dingen proberen linken die niet gaan. Laat het mij opsplitsen:

Dit is niet wat je hiervoor zei:

"depressieve gevoelens" is niet hetzelfde als een mentale stoornis...

Uit het artikel: Exacte cijfers van hoeveel meer mensen door de lockdown aan eetstoornissen lijden, zijn er nog niet.

Nergens spreekt men van een causaal verband, dat is wat de journalist/jij er van maakt. Het kan goed zijn dat er meer eetstoornissen opgemerkt werden door de ouders die er eerder al waren net doordat men in lockdown zat...

Uit het artikel: "Toch vreest ze voor gevolgen voor de mentale gezondheid van sommige kinderen." Dus ze vreest ervoor maar heeft geen concrete bewijzen of aanwijzingen.

Wederom geen studie maar 1 mening zonder duiding of bewijzen...

En hier ga ik stoppen want ik begin een trend te zien. Allemaal artikels over dezelfde meningen zonder ook maar enig bewijs. Dat jij maar al te graag aanvaardt omdat het jouw visie versterkt. Mijn commentaar in mij vorige post blijft echter bestaan:

Dat is het enige meetbare cijfer die ik al gezien heb die effectief een beeld kan scheppen met baseline voor corona en tijdens. En zelfs daar is geen causaal verband aan te tonen...

Dusja, ik heb u hier nog geen enkel sluitend bewijs zien posten van uw stellingen dat dit allemaal met de coronacrisis (en dus lockdown) te maken heeft; waar dit topic wel over gaat...
Ik denk dat jij ook last hebt van confirmation bias. Ten eerste misschien zijn depressieve gevoelens geen mentale stoornis, maar het is niet iets dat we moeten aanmoedigen, niet iets dat moet geminimaliseerd worden en nog steeds zorgwekkend. Oké, misschien is mijn bewoording niet correct. Het neemt mijn punt niet weg.

Jij wilt een studie. Ik zal je een studie geven

gr1.jpg

Our report provides empirical evidence to support an increase in admissions for children with AN in WA, associated with the COVID-19 pandemic

Ik heb er meteen drie gegeven die heel duidelijk hetgeen bevestigen wat ik zeg, dat er een link is tussen de covid pandemie en opgelegde maatregelen en eetstoornissen, omdat lockdownmaatregelen en het stilleggen van het openbaar leven leidt tot minder sociale controle en ideale omstandigheden voor een eetstoornis om in te gedijen, alsook dat isolatie ideaal is voor een eetstoornis om zich te ontwikkelen (zeker als sociale media uw enige bron bij wijze van spreken is van sociale contact). Geen rocket science.

Uit drie verschillende regio's: Nieuw-Zeeland, Australie en Boston - USA. In Belgie is dergelijke data niet beschikbaar (omdat we zo een onderzoeken niet eens deden pre-covid), en hoewel niet wetenschappelijk akkoord - is een verdrievoudiging van het aantal behandelbedden op de afdeling eetstoornissen wel een teken aan de wand. Ook al zal het aantal bedden al te weinig geweest zijn voor de pandemie, maar er zal wel iets geweest zijn dat zal geleid hebben tot die beslissing. Ook andere hulpverleners met ervaringen in de sector onderschrijven het punt, en het is een wereldwijd fenomeen. In het grote onderzoek rond de mentale gezondheid van studenten

Ik vind het jammer dat klinische observatie voor jouw geen sterk argument genoeg argument is. Blijkbaar zien de dokters en de mensen met ervaring in de sector dus spoken volgens jou.

Jouw argument dat het meer opgemerkt zou worden door ouders, wat leidt tot toenames van hospitalisaties houdt verder geen steek.

Bij een studie over self harm las ik het tegendeel

Bij de eerste link, ik lees

People who have self-harmed might present to different parts of the health-care service. Presentation to the emergency department is common, but comprehensive UK-wide data on self-harm in this setting are scarce. However, local analyses of hospital activity can be informative. An examination of clinical records in one large provider of mental health services in England, UK, showed a 40% decrease in self-harm referrals to liaison psychiatry in the 6 weeks after the lockdown, followed by an increase in referrals to previous levels.

This reduction is consistent with data from our own long-established self-harm monitoring systems.

Individuals might also present to primary care with self-harm. A study of 1500 general practices in the UK using the Clinical Practice Research Datalink found that the recorded incidence of self-harm was 38% lower in April, 2020, than the rate expected on the basis of previous years.

This decrease was particularly marked in women, people younger than 45 years, and those from the most deprived quintile of practices.

The reduction in self-harm presentations to health-care services could be a result of public health messages to protect the National Health Service (NHS), anxieties about contracting the virus, or reduced access to services. These findings might also reflect a genuine decrease in community incidence. Longitudinal community data are scarce. Findings from the UCL COVID-19 Social Study, a large UK panel survey, showed that rates of self-harm have remained fairly constant since the UK lockdown, with 2–4% of people indicating they had self-harmed in the previous week. If the community incidence of self-harm has not decreased but there has been a substantial decline in health service use then this could indicate that people are seeking help elsewhere. Some charities and third sector organisations have reported a substantial increase in activity. Public Health England investigated the use of both telephone and online support services, but the findings were variable.
There is no indication that the pandemic has caused self-harm rates to increase in the UK. This finding is consistent with international data on suicidal behaviour, but important caveats apply. The pandemic is an ongoing and evolving situation. The rates of self-harm might yet increase because the wellbeing of many people has undoubtedly been affected. Data are sparse and any effects will not be uniform.

Hier moet je inderdaad geen conclusies aan nemen over de "rate" van self harm. Maar waarom ik dit onderzoek link, is dat er een aanwijzing, sterke aanwijzing is dat self-harm tegenover andere periodes underreported is.

There are some theories to explain the decrease in self-harm during the COVID-19 pandemic and lockdown periods, particularly in younger age groups, including so-called “pulling-together effect or honeymoon effect” [
[8]
], less academic pressure and peer bullying due to the school closedown, more parental care and attention given to children, and increased hospital attendance due to emerged COVID-19 [
[5]
]. However, one should bear in mind that the reduction in the recorded incidence of self-harm or in presenting to hospital could be, at least partially, due to a report bias. Patients and their family members might be reluctant to go to the hospital due to fears for being infected by COVID-19 virus. Self-harm represents a diagnostic code with a wide spectrum of severity. For the milder forms of self-harm, the shutdown of public transport and public health messaging discouraging all but essential travel may have represented important factors in their under-representation. And those with the highest barriers to accessing healthcare, for instance lack of a family car or personal internet, may have been most affected. This could be partially reflected in that the self-harm decrease was marked in the most deprived areas [
[6]
,
[7]
]. These possible factors would particularly affect the report of less severe cases and thus some milder cases of self-harm would be missed out hospitalisations and records in health electronic databases. Other studies from health care settings [
[9]
] also showed decreased self-harm referrals to liaison psychiatry. However some population-based questionnaire surveys found that the rate of self-harm during the COVID-19 pandemic was stable, or even increased in Europe [
[4]
]. While the PMSI and CPRD datasets are required for further analysis covering the whole picture until at least the end of 2020 (which included the 2nd wave pandemic) to see whether self-harm increased following the initial decrease like suicide events in Japan [
[8]
], there is a need of more population-based studies to assess the impact of the COVID-19 pandemic on self-harm in Europe.

Zelfde verhaal opnieuw.

Je zal me hier wellicht op counteren, maar voor iemand die aangeeft dat ik niet genoeg bewijzen of argumenten aanhaal. Het enige wat jij beweert buiten het afschieten van mijn bronnen is dit: "Het kan goed zijn dat er meer eetstoornissen opgemerkt werden door de ouders die er eerder al waren net doordat men in lockdown zat..."

Jij maakt deze bewering, wel dan zou ik dat graag ook gestaafd zien.

Wat een inefficiënt gedoe is die contact tracing toch. Vrijdag testten zowel ik als mijn 2 kinderen positief, mijn man negatief. Gisteren de eerste telefoon, wat op zich snel was, maar dan begint het.
CT: spreek ik met dochter van Be-Li?
Ik: Nee, met haar moeder.
CT: ah, ik zou je dochter moeten spreken ivm contact tracing.
Ik: die is 5, ik denk niet dat je daar veel aan gaat hebben.
Dan stellen ze wat standaard vragen. En dan vraagt ze: was uw dochter dan niet gevaccineerd? Euh, ze is 5 🤷‍♀️
Ik zeg dan dat haar broertje en ikzelf ook positief getest hebben, maar dat we geen contacten meer gehad hebben. Ze noteert dan onze gegevens en zegt dat het zo voor ons allemaal in orde is.

Vandaag telefoon 2. Ditmaal voor de zoon. Ik leg uit dat ze gisteren al gebeld hebben voor de dochter en dat ik toen al heb doorgegeven dat ikzelf en haar broer positief waren en dat we niemand meer gezien hebben. Ah okee, dat gaan ze dan in het dossier aanvullen.

1 uur later: telefoon nummer 3. Voor mezelf.

Dat moet toch efficiënter kunnen?
3 telefoons
3 mensen op hetzelfde adres
3 keer dezelfde telefoonnummer

Je zal me hier wellicht op counteren, maar voor iemand die aangeeft dat ik niet genoeg bewijzen of argumenten aanhaal. Het enige wat jij beweert buiten het afschieten van mijn bronnen is dit: "Het kan goed zijn dat er meer eetstoornissen opgemerkt werden door de ouders die er eerder al waren net doordat men in lockdown zat..."

Jij maakt deze bewering, wel dan zou ik dat graag ook gestaafd zien.
Ik maak een even gestaafde opmerking als alle studies die je aankaart: buikgevoel. Het enige verschil is dat ik er letterlijk "het kan zijn" bij zet waar jij alles dat je aankaart als bewijs aanziet terwijl er evenveel bewijs voor is.
Geen enkele van je studies tonen een causaal verband aan; enkel dat er meer opnames zijn. Nergens wordt bewijs geleverd dat dit ten gevolge van de lockdown is, wat je al meermaals beweert en als bewezen acht.

Uit je studies:
Our results are consistent with literature suggesting that patients with pre-existing eating disorders experienced clinical worsening related to COVID-19.
& ook:
In addition, our finding of increased first-ever admissions supports the idea that the general population may also be at increased risk of disordered eating behaviours as a consequence of lockdowns.
Wat gewoon 100% confirmation bias is; want de enige cijfers die ze hebben is een verhoogd aantal opnames en daaruit concluderen ze zomaar dat het aan de pandemie ligt zonder ook maar rekening te houden met andere mogelijkse factoren (waarvan ik er 1 mogelijke hierboven al gegeven heb die nergens in de studies terugkomt, er komt zelfs geen enkele ander factor bij dan "huh, der is een pandemie, het zal dat wel zijn ook al hebben we geen bewijzen!"...)
In uw eerste studie geven ze het zelfs letterlijk toe:
Our study does not explore potential drivers of these changes, although there have been multiple thematic correlations proposed in the literature, including social restriction, functional restriction, altered routine, altered access to treatment services, and social messages around exercise and weight gain.
Enkel thematische correlaties, nergens een causaal verband. En dit zonder rekening te houden met andere factoren.

Net MVR in het journaal. Hij wil het niet met zoveel woorden zeggen maar denkt toch dat verstrengen precies nodig is. Zeker als steden zoals Knokke het gaan doen.
Al wordt het heel moeilijk om maatregelen te nemen die rechtlijnig overkomen zonder de boel dicht te gooien.
Genre binnen sport verbieden maar wel met 200 man op café.
Als ze het doen zal het inderdaad geen makkelijke opgave zijn.

Economische schade veel minder groot dan gedacht wegens fantastische fiscale en monetaire respons in vooral Amerika, maar ook de EU.
De les van de financiële crisis in 2008 werd geleerd, nl. austeriteit is dodelijk voor een recovery.
Bijkomend een vaccin in recordtempo.

Daarnaast extra speculatie door mensen die door lockdown thuis zaten, zich verveelden, en geen geld konden uitgeven aan andere dingen.
En gewoon ook extra consumptie door al die consumenten die thuis zaten, niet op restaurant of op reis konden gaan, en dat dan compenseerden door allerlei dingen te kopen
Omdat de geldprinter volop aanstond, en dat geld is dan naar aandelen gegaan voor een groot deel. Gevolg is nu wel dat de inflatie veel hoger is dan voor Covid, geld op een spaarboek verloor al zijn waarde op termijn maar nu is dat proces nog versneld.
De inflatie is echt niet alleen een gevolg van die geldprinter. De verstoorde supply chains, door covid, hebben ook hun impact. In de VS is de belangrijkste driver van de inflatie de prijs van tweedehandswagens, omdat mensen geen nieuwe wagens kunnen kopen door onder meer chiptekorten
Ja, men kan ook niet verwachten wanneer iedereen plots moet overschakelen naar thuiswerk, dat iedereen daar even goed kan mee omgaan. Ik heb zo mijn goede en slechte dagen wanneer ik thuis werk, soms zijn er dagen dat het echt een voordeel is (niet gestoord door andere collega's) en soms lukt het minder goed door gebrek aan motivatie. Maar in dat laatste geval kunt nog nog altijd naar het werk gaan, tenzij men van de overheid weer telewerk verplicht maakt.
Daarom kan je nu toch aangepaste systemen gebruiken, mensen die echt nodig hebben om naar 't werk te komen, laat je naar 't werk komen, maar zorg gewoon dat de bureau's niet afgeladen vol zitten. Wij zorgen ervoor dat de mensen samen afspreken wie wanneer aanwezig is, met een respect van het max aantal aanwezigen per bureau.
En minder telefoons opnemen is niet-noodzakelijk een nadeel. Er zijn mensen die te pas en te onpas zitten te bellen wanneer iets niet dringend is. Wanneer je in een bepaalde train of thought zit, is er niets storender dan die gedachtentrein te moeten onderbreken voor een binnenkomende oproep. Dan laat ik die telefoon gewoon liggen en bel ik later terug, wanneer ik bijvoorbeeld de mail afgewerkt heb waar ik mee bezig was. Dat probeer ik ook te doen wanneer ik op kantoor ben, maar als er net iemand naast jou komt staan aan je bureau, dan is dat moeilijker.
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen gewoon even goed presteren van thuis uit. Ik denk dat de ervaringen die we opmaakten uit de voorbije maanden echt wel gaan zorgen voor extra centralisatie bij grote groepen in de toekomst. Wanneer mensen bewijzen dat ze van thuis uit al dat werk kunnen, kunnen we die taken ook centraliseren op één plek, en niet langer op iedere productiesite

Men zou toch nog meer moeten inzetten op dat CST.
Wie gevaccineerd is zou toch moeten kunnen binnensporten.
Vind ik ook.

Bij onze zaalvoetbal slaat het helemaal nergens op. Daar gebruiken ze geen CST, maar moeten we mondmaskers dragen op de bank. Slaat helemaal nergens op en zelfs niet volgens de regels geloof ik? Want volgens trekken ze het zelfs door voor de kantine.

Wat gebeurt er denk je als je thuis tot 18h of 19h werkt en die sjarels komen om 16 of 17h thuis? Die lopen naar papaaaaaa. Veel succes met die van je af te kloppen.
Ik dacht dat jij goed verdiende? Al gedacht aan deuren te kopen?

Als ik op een zaterdag 5-6 uur moet werken komen die kinders mij ook niet storen hoor. Zelfde met wanneer ik in de avond iets moet doen, ik ga me niet in de living zetten uiteraard

Waarom niet inzetten op massaal testen van onze populatie om COVID-19 te bestrijden? zoals Oostenrijk: https://www.france24.com/en/live-news/20210223-austria-bets-on-millions-of-tests-to-contain-covid-19 maar dan op een 2 weekse basis.

Probleem is wel idd dat België een transitland is en dat we dit beter op Europees niveau organiseren omdat dit nogal een serieuze operatie is om massaal mensen te testen. Maar als China het kan waarom Europa niet?

Probleem zit hem erin dat als het CST niet effectief wordt toegepast en mensen van zichzelf niet isoleren als ze positief testen het weinig effect zal hebben.

Maar een soft-lockdown van enkele sectoren zie ik dan helemaal niet zitten. Liever dan inzetten op massaal testen en gebruik van CST.

We zijn aan het verhuizen. Work in progress.

Punt is, ik heb een arbeidscontract waar een werklocatie en werkschema in doet. Voor corona werd er anal gedaan als je op een andere site of thuis wou werken. Mijn thuis locatie is niet voorzien op permanent thuiswerken. Kopen en verhuizen doe je niet op paar maanden.

Al onze kamers zijn bezet als kinder kamers, er slaapt zelfs 1 bij ons op de kamer. In volle corona shit zaten we letterlijk met 2 aan de keukentafel te werken, op een laptop. Smijt er wat kinderen bij, gaat goed werken ... ik ben uiteindelijk op locatie gaan werken bij familie in een apart kamertje. Ik kan daar uiteraard niet om 9h s avonds nog zitten. Als ik thuis kom, is het in de Zetel of keuken te doen ...

Wat een inefficiënt gedoe is die contact tracing toch. Vrijdag testten zowel ik als mijn 2 kinderen positief, mijn man negatief. Gisteren de eerste telefoon, wat op zich snel was, maar dan begint het.
CT: spreek ik met dochter van Be-Li?
Ik: Nee, met haar moeder.
CT: ah, ik zou je dochter moeten spreken ivm contact tracing.
Ik: die is 5, ik denk niet dat je daar veel aan gaat hebben.
Dan stellen ze wat standaard vragen. En dan vraagt ze: was uw dochter dan niet gevaccineerd? Euh, ze is 5 🤷‍♀️
Ik zeg dan dat haar broertje en ikzelf ook positief getest hebben, maar dat we geen contacten meer gehad hebben. Ze noteert dan onze gegevens en zegt dat het zo voor ons allemaal in orde is.

Vandaag telefoon 2. Ditmaal voor de zoon. Ik leg uit dat ze gisteren al gebeld hebben voor de dochter en dat ik toen al heb doorgegeven dat ikzelf en haar broer positief waren en dat we niemand meer gezien hebben. Ah okee, dat gaan ze dan in het dossier aanvullen.

1 uur later: telefoon nummer 3. Voor mezelf.

Dat moet toch efficiënter kunnen?
3 telefoons
3 mensen op hetzelfde adres
3 keer dezelfde telefoonnummer

Wees blij dát ze bellen. Mijn vrouw wacht ondertussen al meer dan 2 weken op een telefoontje van contact tracing zodat ze 29 ouders van baby's/peuters een testcode kan verschaffen zodat die zich allemaal kunnen laten testen. *error* Ondertussen is de crèche al terug open natuurlijk, gelukkig dat ze daar zelf genoeg initiatief genomen hebben om alle ouders in te lichten etc...

Allee, er is nog een viroloog opgestaan, dit helpt dus ook niet:

Kopie Theo Francken:

De intensieve zorgen-cijfers (IC = Intensive Care) zijn de enige relevante parameters (want bij gewone bezetting en opnames zitten heel veel asymptomatischen die om andere reden gehospitaliseerd werden). De IC bezetting daalde sinds maandag 3 dagen op rij, van 264 naar 255, maar steeg gisteren licht met 3 tot 258. De grote stijging blijft dus uit. Op 6 september waren het er 237. We zitten dus aan een stijging van amper 21 patiënten op bijna 2 maand, over heel het land.
Er zijn veel meer besmettingen, ja, maar door de hoge vaccinatiegraad wordt dat nog minder relevant. Hét criterium is of onze gezondheidszorg het nog houdt. Geen Noord-Italiaanse toestanden. Dat wil niemand. Maar dat is ook helemaal niet aan de orde. De toekomst is per definitie onvoorspelbaar. Wat wel met zekerheid gesteld kan worden is dat er geen aanwijzing is dat de zorg voor een zware crisis staat en dat de vorige drempel om terug te versoepelen(!), 500 bedden op IC, allicht niet eens zal gehaald worden.
Deze regering is een amalgaam van zeven partijtjes die zo ver uit elkaar staan dat ze een coronacrisis nodig hebben om onder één vlag te rally’en.
Als die crisis er niet is, eten wij, de Vlaamse oppositie, ze op, zoals in het debat na de State of the Union duidelijk bleek. Wat een boeltje was dat.
En dus maken ze er wel een nieuwe crisis van. Artificieel als het moet. De media doet de rest. Wat een paniekzaaierij. Wat een volksverlakkerij.
De federale regering gaat nu de ‘pandemische noodsituatie’ uitroepen over het hele land. Voor drie maanden. Ze zullen alles kunnen doen. Álles. Avondklok, lockdown, noem maar op. Dat is wat de Pandemiewet van Verlinden mogelijk maakt. Zonder echte reden. Zomaar.
Die schandalige wet komt op 10 november naar de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Er is geen enkel Kamerlid dat meer stemmen van burgers vertegenwoordigt dan uw dienaar.
Ik. Stem. Tegen.
Dit is de grootste ‘scam’ in mijn 21-jarige carrière in de Wetstraat.

Prettige dag,

Theo

PS: Er is wel een enorme stijging van de werklast in de eerstelijnszorg (meer besmettingen en meer testen). Mijn uitdrukkelijke dank aan al die mensen die nu niet weten waar hun hoofd staat.

-------------------------------------------------------------------

Beste vrienden,

Er is géén epidemiologische noodsituatie. Een stijging op de ICU, ja, maar dat hadden we verwacht en het aantal zit nog altijd ver onder de drempel om af (!) te schalen.
Ik kan en zal op 10 november bijgevolg niet voor de Pandemiewet stemmen. Nieuwe volmachten aan deze Vlaamse minderheidsregering geven zonder echte, wetenschappelijke gefundeerde en medisch urgente aanleiding? NOOIT.
Dit ruikt naar machtsmisbruik en het buitenspel zetten van de democratie en parlementaire controle. Niet in mijn naam en niet in de naam van de 123.000 kiezers die hun voorkeurstem aan me gaven en die ik 5 jaar lang mag vertegenwoordigen.
Prettige avond,

Theo

PS: Er is een stijging van het aantal besmettingen, maar dat zegt op zich niets over een noodsituatie. Een noodsituatie doet zich voor wanneer het medisch systeem (bijna) crasht. Hier staan we ver van. Al is het momenteel onwezenlijk druk bij de eerstelijnszorg. Immens respect voor deze mensen!
❤️
Alhoewel ik helemaal niks van de NVA moet hebben heeft hij wel volledig gelijk met wat hij schrijft.

Dat bericht van Theo is al niet meer zo recent. Vrijdag was de IC bezetting 384. Tegen het einde van deze week zit dat vermoedelijk richting de 500.

Not sure if trolling...

Als ik een meeting heb thuis om 18h en ze lopen er nog rond, dan is het al 50x een hoofdje of handje in beeld. Als je die van s morgens tot s avonds rondlopen hebt, kun je misschien 5 min deftig werken. Als die 16 zijn, valt er iets mee aan te vangen, daarvoor niet...

Zet die voor de tv... ja 10 min, daarna is het om zeep hoor...
Kinderen zijn 6 en 8 hier en dat vormt geen enkel probleem. Die weten verdomd goed wanneer ze mogen storen en wanneer niet. Dus mss ligt het aan opvoeding dan?

En als er dan eens een probleem is door het verplicht thuis zijn van iedereen, mag het bedrijf daar ook wat volwassener mee om gaan. De situatie is dan zo. Stap er 3 min uit en Regel het effe met de kinderen en kom dan terug vol concentratie in de meeting.

Dat bericht van Theo is al niet meer zo recent. Vrijdag was de IC bezetting 384. Tegen het einde van deze week zit dat vermoedelijk richting de 500.
Wou ik ook al zeggen. Dat Theo zegt dat er 'geen aanwijzing voor is', daar slaat hij de bal volledig mis.

Ook met te zeggen dat dat cijfer het enige belangrijke is. Ja, uiteindelijk misschien wel, maar als je enkel daar naar gaat kijken ga je altijd te laat zijn. Deze cijfers lopen weken achter op de besmettingscijfers, en hier blijft wel degelijk een link tussen. Het aantal icu patiënten per besmette is beduidend lager dan een jaar terug, maar het verband is er nog.

Hij beweert dat er geen wetenschappelijke link is. Dan heeft hij er duidelijk geen kaas van gegeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan