Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar als de QR-pas er niet zou zijn, zouden die ouderen toch minstens evenveel kans hebben om blootgesteld te worden aan het virus?

Tenzij ge natuurlijk als alternatief liever hebt dat we terug naar semi-lockdowns gaan, of situaties waarbij iedereen meermaals per week getest moet worden om ergens binnen te mogen. En ook dan blijft een PCR-test een momentopname en dus geen absolute garantie.
Maar die lockdowns of constante testen, dat is toch iets waar niemand naar toe wil he?

Ja, gevaccineerden KUNNEN besmet en besmettelijk zijn, maar gij doet net alsof gevaccineerden met een CTS per definitie al het virus zullen doorgeven?

Mensen die daadwerkelijk een zwakke gezondheid hebben moeten gewoon in het algemeen altijd wat voorzichtig zijn in hun doen en laten, dat was vóór corona ook al zo.

Goed OK, ze zouden evengoed blootgesteld worden aan het virus, maar waarom dan al dat geld pompen in de QR pas als het geen bijkomend effect heeft. Bespaar iedereen de moeite.
Je stelt een alternatief voor van semi-lockdowns, maar het lijkt me dat je deze zal nodig hebben mét of zonder QR pas.

"Ja, gevaccineerden KUNNEN besmet en besmettelijk zijn, maar gij doet net alsof gevaccineerden met een CTS per definitie al het virus zullen doorgeven?"
-> niet gevaccineerden KUNNEN besmet en besmettelijk zijn, maar gij doet net alsof niet-gevaccineerden zonder een CTS per definitie al het virus zullen doorgeven?
Het maakt mijn inziens gewoon geen verschil meer met deze Delta variant.

Maakt het uit? Momenteel is de zorg in een deel van België al overspoeld:

En het is dat dat men wilt tegengaan.
Want het maakt niet uit of je al dan niet gevaccineert bent voor reguliere zorg; als je behandeling uitgesteld wordt doordat er bedden bezet zijn door coronapatiënten, zijt ge in het nadeel.
Het einddoel is altijd hetzelfde. Dat wil niet zeggen dat alles om dat doel te behalen gewenst/nuttig is. Als het allemaal niet uitmaakt en we niets mogen in vraag stellen, stel ik een algemene lockdown voor ala China. Bewezen erg effectief, de nadelen stellen we ons geen vragen bij toch? Maakt niet uit toch?

Goed OK, ze zouden evengoed blootgesteld worden aan het virus, maar waarom dan al dat geld pompen in de QR pas als het geen bijkomend effect heeft. Bespaar iedereen de moeite.
Je stelt een alternatief voor van semi-lockdowns, maar het lijkt me dat je deze zal nodig hebben mét of zonder QR pas.

"Ja, gevaccineerden KUNNEN besmet en besmettelijk zijn, maar gij doet net alsof gevaccineerden met een CTS per definitie al het virus zullen doorgeven?"
-> niet gevaccineerden KUNNEN besmet en besmettelijk zijn, maar gij doet net alsof niet-gevaccineerden zonder een CTS per definitie al het virus zullen doorgeven?
Het maakt mijn inziens gewoon geen verschil meer met deze Delta variant.

Het einddoel is altijd hetzelfde. Dat wil niet zeggen dat alles om dat doel te behalen gewenst/nuttig is. Als het allemaal niet uitmaakt en we niets mogen in vraag stellen, stel ik een algemene lockdown voor ala China. Bewezen erg effectief, de nadelen stellen we ons geen vragen bij toch? Maakt niet uit toch?

Het CST is er al maanden, daar hoeft dus geen geld meer ingepompt te worden als het uitgebreider wordt ingezet.
En een lockdown is idd zeer effectief maar heeft echter wel zéér veel nadelen, op véle vlakken. Wat ge met dat argument bedoelt, weet ik dus totaal niet.
De invoering van het CST heeft echter weinig tot geen nadelen, op mss wat praktische aanpassingen voor de sectoren na. Dat niet-gevaccineerden niet blij zijn er mee, tel ik alleszins niet mee als "nadeel", dat zou ik zelfs eerder als voordeel beschouwen.

maar waarom dan al dat geld pompen in de QR pas als het geen bijkomend effect heeft.
En boven dat hierboven al aangekaart is dat het gewoon een uitbreiding van een bestaand systeem is: geld in gepompt door wie?

Certificaat is een Europese standaard, door Europa ontwikkeld (en is een verderzetting van een eerdere ontwikkeling als ik mij niet vergis).
De CovidSafe en CovidScan zijn intern ontwikkeld door Digitaal Vlaanderen.

Of heb je het over de plekken waar het nu moet gecontroleerd worden? Dit kan via gelijk welke smartphone/tablet. De meeste plekken wordt hier bijgevolg ook geen geld in gepompt. Het is net op die manier ontwikkeld zodat de controleur hier geen extra investering in moet doen.

Is er dan bewijs dat een algemene lockdown in China goed werktte? En is die hier ook op dezelfde manier toepasbaar?

En zie hierboven, je moet alles in perspectief zetten. Er zijn weinig tot geen nadelen aan het CST. Tenzij je die nu gaat opsommen. Maar toch niet in dezelfde grootorde als de nadelen die een lockdown of andere maatregelen met zich meebrengen.

Het CST is er al maanden, daar hoeft dus geen geld meer ingepompt te worden als het uitgebreider wordt ingezet.
En een lockdown is idd zeer effectief maar heeft echter wel zéér veel nadelen, op véle vlakken. Wat ge met dat argument bedoelt, weet ik dus totaal niet.
De invoering van het CST heeft echter weinig tot geen nadelen, op mss wat praktische aanpassingen voor de sectoren na. Dat niet-gevaccineerden niet blij zijn er mee, tel ik alleszins niet mee als "nadeel", dat zou ik zelfs eerder als voordeel beschouwen.
Het eerste nadeel is er al voor de Basic Fit-ketens , die mogen sluiten wanneer er geen personeel is .

In het artikel staat zelf nog: "Ook viroloog Steven Van Gucht staat achter de nieuwe maatregel: “Je kan heel gemakkelijk van de ene fitnessclub naar de andere gaan. Dat kan niet zomaar voor dansclubs of de martial arts club".

En ik vermoed dat hij niet beweert dat de beslissing onwetenschappellijk is. Wel dat er geen medische wetenschappelijke argumentatie achter zit (= aerosols en zo). Maar beslissing op basis van verplaatsingsgedrag is ook wetenschappelijk, wat hij hier net in dat artikel zelf doet.
Crosstrainen tussen verschillende martial arts clubs is zowat standaard in vele gevechtsporten. Het hele concept van "een open mat" is daar rond gebouwd. Clubs die dan zowat het ganse land rondtrekken om éénmaal per week of meerdere malen per maand naar een andere club gaan om daar te gaan trainen. Welke sporten waren nu ook weer heel populair bij Brusselse jongeren? Ah juist ja gevechtsporten...

Maar bon, ik ben blij dat onze alwetende experten met al hun wijsheid weer eens gesproken en beslist hebben... :ROFLMAO: Nee achter de beslissing om het CST te verplichten in de fitness zit helemaal niets wetenschappelijk en is andermaal de zoveelste symboolregel in het aanmodderend "beleid" waar we nu reeds bijna twee jaar getuigen van mogen zijn. Gelukkig voor Verlinden heeft ze nu haar pandemiewet of ze zat weer achter haar bureau te daveren hoe ze deze beslissingen in één van haar kwakkel MB's zou moeten gieten...

De kans dat een gevaccineerde besmet geraakt is veel kleiner.
De kans dat een gevaccineerde

zijn nadeel, denk ik, is dat gevaccineerden ook besmet kunnen zijn en het zo verspreiden ondanks een CST

Maakt het uit? Momenteel is de zorg in een deel van België al overspoeld:

En het is dat dat men wilt tegengaan.
Want het maakt niet uit of je al dan niet gevaccineert bent voor reguliere zorg; als je behandeling uitgesteld wordt doordat er bedden bezet zijn door coronapatiënten, zijt ge in het nadeel.
Gvd, als het in Hasselt dezelfde richting uitgaat, wat waarschijnlijk wel zo zal zijn, kan ik weer langer wachten op mijn operatie.

Echt triestig dat ze de mondmaskers opnieuw verplichten punt.
Dat begrijp ik dus echt niet. Het zijn MAAR maskers. Ookal vermindert de kans op besmetting slechts 10% dan nog is het toch maar een kleine moeite. Zoals gezegd ik draag dat vaak dagenlang voor mijn werk (precovid) en zal het waarschijnlijk postcovid blijven dragen. Ze doen precies alsof dat marteltuigen op onze mond zijn.

Hetzelfde met het CST. Zoiets simpel te gebruiken en toch zoveel protest...

Dat begrijp ik dus echt niet. Het zijn MAAR maskers. Ookal vermindert de kans op besmetting slechts 10% dan nog is het toch maar een kleine moeite. Zoals gezegd ik draag dat vaak dagenlang voor mijn werk (precovid) en zal het waarschijnlijk postcovid blijven dragen. Ze doen precies alsof dat marteltuigen op onze mond zijn.

Er is toch wel een wezenlijk verschil tussen dat noodzakelijk voor je werk dragen en dat in een supermarkt moeten dragen of op de andere plaatsen waar het plots weer een verplichting is.

Je zou hem een knebbeke geven.
Ik zie echt niets anders als wat de gemeenten zouden moeten ondergaan wanneer vlaanderen een beslissing neemt die de arm van een gemeente omwringt omdat die niet mee wilt stappen in dezelfde richting.

Er is toch wel een wezenlijk verschil tussen dat noodzakelijk voor je werk dragen en dat in een supermarkt moeten dragen of op de andere plaatsen waar het plots weer een verplichting is.
Dus een uurtje in de supermarkt is minder erg dan een ganse dag (trouwens ook verlicht) op je werk? Vanaf dat je buiten bent kan het gewoon af? Ik snap het probleem niet.

Ja, en je werk kies je uit vrije keuze & word je voor betaald.

Mensen doen veel zware dingen voor hun werk (kuisen, hele dag fysieke arbeid, 8u aan een bureau zitten), maar daarom wil je het nog niet in je vrije tijd doen (en gratis).

Het gewoon doen 'omdat het de regel is' is nu eenmaal een mentaliteit die (gelukkig) niet iedereen heeft.

Zeker een regel die elke maand veranderd en altijd word kapot gedebatteerd. Zo 'wetenschappelijk absoluut' zal hij wel niet zijn als verschillende experten andere meningen hebben en de politiek dan nog is een andere beslissing maakt.

Verder, wat hebben mensen die de regels nauw volgen en bv kerst 2020 hebben opgegeven er uiteindelijk aan gehad ? Of die hun reis hebben afgezegd. Ik heb nog niemand beloond zien worden om de regels te volgen. In tegendeel, ik was elke keer blij dat ik beslist had om dat reisje toch nog net te doen, of dat bezoek/feestje nog net te laten doorgaan, want erna werd het enkel maar moeilijker. Dat ik in lockdown 2 familie en vrienden ben blijven bezoeken heeft er ook voor gezorgd dat ik die lockdown min of meer oke ben doorgekomen. Wat je van sommige collega's die de regels volgden bv niet kunt zeggen (burnouts & depressies).

En mondmaskers zijn niet hetzelfde als sociale contacten afzeggen. Maar hetzelfde principe geld. Scroll maar terug in dit topic naar maart, en je zult mensen dezelfde teksten zien zeggen 'het is toch niet zo erg, even geen familie zien'. 'Het is maar 1 kerst (oke, daarvoor moet je terug naar december ;))',... Net zoals nu over de mondmaskers :).

Laatst bewerkt:
Verder, wat hebben mensen die de regels nauw volgen en bv kerst 2020 hebben opgegeven er uiteindelijk aan gehad ? Of die hun reis hebben afgezegd. Ik heb nog niemand beloond zien worden om de regels te volgen. In tegendeel, ik was elke keer blij dat ik beslist had om dat reisje toch nog net te doen, of dat bezoek/feestje nog net te laten doorgaan, want erna werd het enkel maar moeilijker. Dat ik in lockdown 2 familie en vrienden ben blijven bezoeken heeft er ook voor gezorgd dat ik die lockdown min of meer oke ben doorgekomen. Wat je van sommige collega's die de regels volgden bv niet kunt zeggen (burnouts & depressies).
Dit is weer zo'n oneerlijke uitspraak he. Wie is anders al beloond geweest omdat hij de regels volgt? Krijg je dan een beloning als je uw belastingen correct aangeeft? Of een beloning wanneer je de toegelaten snelheid respecteert? We zijn toch geen kleine kinderen meer dat we een beloning moeten krijgen als we flink zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan