Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Cerv.Be : Dat weet ik ook wel. Het gaat erom dat dat toch een heel individuele beslissing is. Niet alle grootouders zijn bejaarden. Maar veel wel. Jij bent ook niet de enige die dan zegt "ze moeten naar de grootouders, dat kan niet anders". En daarvan gaan er wel veel bejaarden zijn. Dat bedoel ik. Hoe je tegelijk dat kunt weten, en tegelijk van geen maatregel voor de kinderen wilt weten, daar ging het om.
Heb je er al eens bij stilgestaan dan veel grootouders/bejaarden dit gewoon niet willen? Wat de maatregelen ook zijn? En die gaan of zijn al richting 3e prik, of is die dan ook nutteloos?

Om hun kiesvee niet in het harnas te jagen weigeren ze verplichting in te voeren. We zitten in godsnaam nu al bijna 2 jaar in deze soep, we weten wat ons eruit kan trekken en nog weigeren we vaccinatie te verplichten met drogredenen als 'het kan niet gecontroleerd worden'. Het kan 100% gecontroleerd worden, geef mensen die weigeren boetes, minder uitkering, kindergeld, pensioen of whatever. Maar stop dit circus met maatregelen versterken en weer wat afzwakken omdat we de golven blijven ondergaan en weigeren een dam ertegen op te werpen.
Inderdaad. Thuiswerken terug "aangeraden". Iedereen gaat gewoon verder doen op de manier ze al bezig waren de laatste weken/maanden. Dat zijn echt nutteloze maatregelen. Daarbovenop nog zoiets random als de fitness erbij lappen en heel veel andere gelijkaardige dingen gerust laten.

Hallucinant dat je nu dingen hoort als "alles gaat weer op slot", terwijl je gewoon uw mondmasker moet dragen en af en toe uw telefoon eens moet laten scannen :crazy:
Ik vind dat ook wel opvallend. Oh nee, ik moet iets op mijn smartphone hebben zodat ze kunnen zien dat ik gevaccineerd ben. Big deal.

Wist ge dat ge ook niet binnen zou mogen als ge uw id-kaart niet bij hebt? Nog nooit iemand weten klagen over de verminderde vrijheid omdat ge een id-kaart moet bijhebben...

Heb je er al eens bij stilgestaan dan veel grootouders/bejaarden dit gewoon niet willen? Wat de maatregelen ook zijn? En die gaan of zijn al richting 3e prik, of is die dan ook nutteloos?
Er zijn veel dingen die ik niet wil en ik toch moet doen. Er zijn nog meer dingen die ik liever niet zou willen en toch moet doen, zeker in deze periodes. Maar het gaat over mondmaskers, testen en quarantaine bij kinderen. Ik zou niet weten waarom hun grootouders daar plots van alles in te zeggen moeten hebben. Ook al zijn zij het die we beschermen. Op zich gaat het om IC-bedden, niet of die grootouders ervoor gekozen hebben om daar te liggen of niet.

Ik vind wel dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (wegens medische redenen), niet gestraft mogen worden.
Al de rest moet de gevolgen inderdaad maar dragen.

Op zich wel akkoord mee, maar ik had hier een tijd geleden wel van iemand begrepen dat degenen die écht niet gevaccineerd mogen worden, sowieso wel een zeer beperkte minderheid zijn. Er zijn mensen die allergisch reageren op bepaalde bestandsdelen in een vaccin, maar die kunnen in dat geval dan wel een van de andere drie vaccins krijgen aangezien inhoudelijk gezien er weinig bestandsdelen zijn die in alle vier de vaccins voorkomen.

In de praktijk zal het natuurlijk wel eens gebeuren dat een huisarts na allergische reactie bij een eerste prik al eens vlug zegt van die tweede prik dan maar niet te nemen, want huisartsen zijn natuurlijk ook niet heiligmakend qua kennis op dat vlak. Maar puur wetenschappelijk gezien zijn er dus blijkbaar zéér weinig mensen die écht geen vaccin zouden mogen krijgen.

Ik zag gisteren ivm diezelfde kwestie op FB iemand reageren dat ge in dat geval "een bewijs" kunt krijgen van de dokter. Geen idee natuurlijk of dat "bewijs" gelijk staat aan een geldig certificaat.

De enige mensen die ik ooit echt heb horen klagen over die mondmaskers waren:

- Mensen die het allemaal wat overroepen vonden
- Mensen die niet gevaccineerd willen worden
- Mensen die alles een complot zien
- Mensen die al sinds dag 1 klagen over de maatregelen, zelfs toen ze in het ziekenhuis mensen op de gang moesten leggen

Bij vrijwel al de rest beperkt het geklaag zich tot "Godverdomme, mijn masker ligt nog in mijn auto."
Vooral die laatste zin. Altijd ligt dat ding daar.
Omdat Edwin Mariën het op Facebook gezegd heeft?
Ik hoop dat je toch inziet dat de ganse aanpak van de coronacrisis bulkt van de koehandel. Dat het exclusief door de croo zou zijn is dan wel weer van de pot gerukt.

Ik hoop dat je toch inziet dat de ganse aanpak van de coronacrisis bulkt van de koehandel. Dat het exclusief door de croo zou zijn is dan wel weer van de pot gerukt.
Mja, ik vind dat een beetje gerommel in de marge. In andere landen gaat het precies hetzelfde. In Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië leek het nieuws 1 op 1 dat van ons. In het VK, in de VS, in Scandinavië, overal. Dan lijken de specifieke politieke spelletjes mij vooral eerder dat: gerommel in de marge. Ja, er zal wel wat koehandel bij zijn. Maar ik denk echt niet dat ze in Spanje gaan verstrengen op sommige plekken om de N-VA een hak te zetten.

Er zijn veel dingen die ik niet wil en ik toch moet doen. Er zijn nog meer dingen die ik liever niet zou willen en toch moet doen, zeker in deze periodes. Maar het gaat over mondmaskers, testen en quarantaine bij kinderen. Ik zou niet weten waarom hun grootouders daar plots van alles in te zeggen moeten hebben. Ook al zijn zij het die we beschermen. Op zich gaat het om IC-bedden, niet of die grootouders ervoor gekozen hebben om daar te liggen of niet.
Het ging niet over die zaken, maar over oude feiten die je uit de gracht haalde.
Succes trouwens met mondmaskers te verplichten bij een pakweg 7-jarige. Dat gaat echt héél effectief zijn. Qua testen trouwens onbeheersbaar, je zou elke lagere school week in, week uit moeten testen. Zolang dit niet kan is het vechten tegen de bierkaai.

Mja, ik vind dat een beetje gerommel in de marge. In andere landen gaat het precies hetzelfde. In Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië leek het nieuws 1 op 1 dat van ons. In het VK, in de VS, in Scandinavië, overal. Dan lijken de specifieke politieke spelletjes mij vooral eerder dat: gerommel in de marge. Ja, er zal wel wat koehandel bij zijn. Maar ik denk echt niet dat ze in Spanje gaan verstrengen op sommige plekken om de N-VA een hak te zetten.
Dat geloof ik ook niet en ben het ook niet eens met de conclusies die sommigen daar aan vast hangen maar men mag toch nog vragen stellen bij al die politieke spelletjes die men speelt. En iedereen doet er aan mee he, ook vakbonden, media, social media etc. Maar daarom moeten we dat toch niet goedkeuren.

Het kan 100% gecontroleerd worden, geef mensen die weigeren boetes, minder uitkering, kindergeld, pensioen of whatever. Maar stop dit circus met maatregelen versterken en weer wat afzwakken omdat we de golven blijven ondergaan en weigeren een dam ertegen op te werpen.
² Ik ga nu ook niet meer letten op mezelf om de verspreiding tegen te houden voor een minderheid die zich niet wilt laten vaccineren. Zo blijft dit circus eeuwig bezig.

Het ging niet over die zaken, maar over oude feiten die je uit de gracht haalde.
Succes trouwens met mondmaskers te verplichten bij een pakweg 7-jarige. Dat gaat echt héél effectief zijn.
Ook als je het over die oude zaken hebt, daarin hebben grootouders niet meer te zeggen dan jij of ik. Zoals ik zei: Het gaat om IC-bedden vrijhouden. Ook al willen die grootouders daarin liggen, of zaken doen waardoor de kans groter is dat ze erin liggen, die keuze is niet aan hen. Net zoals ze niet aan mij is.

Dat geloof ik ook niet en ben het ook niet eens met de conclusies die sommigen daar aan vast hangen maar men mag toch nog vragen stellen bij al die politieke spelletjes die men speelt. En iedereen doet er aan mee he, ook vakbonden, media, social media etc. Maar daarom moeten we dat toch niet goedkeuren.
Nee, dat moeten we zeker niet goedkeuren. Maar de poster plaatst het als een soort van rechtvaardiging waarom de mondmaskerplicht wordt ingeroepen. Niet door feiten, niet voor het medische, maar puur politiek spelletje. Dat staat letterlijk in zijn post. Echter zie je dat overal, in alle landen, dezelfde afweging wordt gemaakt. Dan lijkt het me véél logischer dat het wel degelijk op virologische feiten is gebaseerd, maar dat bepaalde politici er graag hun kar aan willen koppelen. Wat iets helemaal anders is, en een totaal andere legitimiteit geeft aan de verstrengingen.

Ik vind dat ook wel opvallend. Oh nee, ik moet iets op mijn smartphone hebben zodat ze kunnen zien dat ik gevaccineerd ben. Big deal.

Wist ge dat ge ook niet binnen zou mogen als ge uw id-kaart niet bij hebt? Nog nooit iemand weten klagen over de verminderde vrijheid omdat ge een id-kaart moet bijhebben...

Je voelt toch zo wat er zit aan te komen? Pedro Facon zegt het zelfs al luidop: contacten weer beperken in privesfeer. Voorlopig op vrijwillige basis, maar dat was het mondmasker sinds 1 oktober ook. De volgende stap: verplichting beperking sociale contacten etc.

En de bal is weer vertrokken.

Man, man die Hitler vergelijkingen die ik zie passeren op FB.

Beetje nog het échte leed van anderen misbruiken om uw eigen complottheorieën te staven. Ze moesten ze allemaal es een weekend in Auschwitz laten slapen.

Bij vrijwel al de rest beperkt het geklaag zich tot "Godverdomme, mijn masker ligt nog in mijn auto.".
:ROFLMAO:

Op zich wel akkoord mee, maar ik had hier een tijd geleden wel van iemand begrepen dat degenen die écht niet gevaccineerd mogen worden, sowieso wel een zeer beperkte minderheid zijn.
En van deze minderheid moet je dan nog eens diegene die een herstel certificaat hebben dan nog eens aftrekken. Dat certificaat waar à propos stemmen voor opgaan om deze gelijk te stellen met vaccinatie.

Wat nu niet wil zeggen dat ik de andere groep wil minimaliseren en negeren, daar moet ook een sluitende oplossing voor gevonden worden. Maar het gaat hier waarschijnlijk maar over een zeer beperkte kleine groep waar de nodige manuele acties realistisch en mogelijk voor moeten zijn.

Je voelt toch zo wat er zit aan te komen? Pedro Facon zegt het zelfs al luidop: contacten weer beperken in privesfeer. Voorlopig op vrijwillige basis, maar dat was het mondmasker sinds 1 oktober ook. De volgende stap: verplichting beperking sociale contacten etc.

Een drastische maar goeie oplossing:
coronavaccinatie verplichten en vaccinweigeraars vervolgen, net zoals ze dat met bezoekers van "coronafeestjes" hebben gedaan.

Hoezo mocht je niet naar een feestje gaan tijdens de lockdowns, maar dan wel ongestraft golven/golfjes blijven creëren en in stand houden omdat je je niet wil vaccineren?

Zo is er in ieder geval al iets leuk te zien op de 2022 editie van De Rechtbank: antivaxers die belachelijk worden gemaakt door de rechter.

Edit mod: ridiculiserend taalgebruik weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat moeten we zeker niet goedkeuren. Maar de poster plaatst het als een soort van rechtvaardiging waarom de mondmaskerplicht wordt ingeroepen. Niet door feiten, niet voor het medische, maar puur politiek spelletje. Dat staat letterlijk in zijn post. Echter zie je dat overal, in alle landen, dezelfde afweging wordt gemaakt. Dan lijkt het me véél logischer dat het wel degelijk op virologische feiten is gebaseerd, maar dat bepaalde politici er graag hun kar aan willen koppelen. Wat iets helemaal anders is, en een totaal andere legitimiteit geeft aan de verstrengingen.
Het is inderdaad op virologische feiten gebaseerd maar niet enkel daarop en daar heb ik het moeilijk mee, vooral dat men door veel van die koehandel eigenlijk niet de maatregelen neemt die men zou moeten nemen volgens de urgentie van de zaken. Daar heb ik een probleem mee. Wat niks impliceert naar legitimiteit toe volgens mij.

Er is geen enkel reden om aan te nemen dat er een verplichte beperking op sociale contacten komt. De sluiting van sectoren is nog geen enkel moment ter sprake gekomen de voorbije tijd, dus beperking op sociale contacten al zeker niet.

Dat Facon zegt dat we vrijwillig wat moeten opletten met onze sociale contacten, zal daar niks aan veranderen hoor. En in zekere zin is het niet fout om te zeggen dat we wat voorzichtig moeten zijn. Bij mijn vriendin op het werk as er vorige week bv coronauitbraak onder het personeel. Haar eerste test was negatief dus van quarantaine ofzo was voor ons zeker geen sprake. We hebben ons zelf dan ook niet opgesloten (ik ben zelf bv naar voetbal geweest aangezien zowel mijn vriendin als ik geen symptomen hadden). Toch hebben we beslist om mijn ouders en mijn bomma die zouden langskomen afgelopen weekend, af te zeggen aangezien we niet zouden willen dat ze wél positief zou zijn en we (door een hele middag hier binnen te zitten) bv mijn bomma zouden besmetten. DAT is ook hetgeen wat valt onder gezond verstand gebruiken als het op sociale contacten aankomt. Maar van een verplichte beperking op sociale contacten, daar ben ik zeker van dat die er niet komt

Er wordt hier geregeld met de vinger naar de media gewezen (en vaak ook terecht) omdat ze clickbaitgewijs te veel sensatie en paniekzaaierij in hun titels en artikels stoppen. Maar zoals gij nu zit te beweren dat er wel weer een verplichtte beperking op contacten aankomt, is gewoon al even grote paniekzaaierij.

FCr5cjfXMAgRxJN

Koehandel. Niks wetenschappelijk, er moest gewoon "iets" gebeuren.
Hoe is "er moet iets gebeuren" gelijk aan "koehandel, niets wetenschappelijk"?

Als jij 150kg weegt, gaat de dokter (wetenschap) ook aanraden dat er iets ondernomen word. Uiteindelijk ben jij (hier de politici) echter degene met het zeggenschap en de beslissingsmacht. En dan heb je ook een hoop alternatieve mogelijkheden. Je gaat oftewel minder eten, anders eten, sporten, maagring plaatsen, medicatie uitproberen, ... oftewel, kies je om niets te doen, met de mogelijke gevolgen vandien. Dat zijn allemaal opties.

Dat is allemaal iets. Wilt toch plots niet zeggen dat het "koehandel" is?

Inderdaad, enfin en of hun systeem dat zo maar kan hebben ze ook hun twijfels bij.
Daar moeten ze nu een speciaal firma voor optrommelen, zijn zo van die praktische zaken die er voor hun weer extra bijkomen.

Vind dat voor hun ook wel wat dubbel, onze gym is ruim, goed verlucht, hangen CO-meters,... daar moeten de mensen hun bewijs laten zien en erna mogen wij met 10-tallen binnen zonder masker contactsport doen, clinchen,...
Of moet daar dan ook CST getoond worden?
Enfin, blij dat het nog kan daar niet van se :unsure:

Ja lap, net mail gehad dat dat ze dus de onbemande uren gaan sluiten.
Sucks wel, gaat dus drukker zijn tijdens de bemande uren en dat wil zeggen dat op zondag bijvoorbeeld er maar 3 uur gesport kan worden.

Er is geen enkel reden om aan te nemen dat er een verplichte beperking op sociale contacten komt. De sluiting van sectoren is nog geen enkel moment ter sprake gekomen de voorbije tijd, dus beperking op sociale contacten al zeker niet.

Dat Facon zegt dat we vrijwillig wat moeten opletten met onze sociale contacten, zal daar niks aan veranderen hoor. En in zekere zin is het niet fout om te zeggen dat we wat voorzichtig moeten zijn. Bij mijn vriendin op het werk as er vorige week bv coronauitbraak onder het personeel. Haar eerste test was negatief dus van quarantaine ofzo was voor ons zeker geen sprake. We hebben ons zelf dan ook niet opgesloten (ik ben zelf bv naar voetbal geweest aangezien zowel mijn vriendin als ik geen symptomen hadden). Toch hebben we beslist om mijn ouders en mijn bomma die zouden langskomen afgelopen weekend, af te zeggen aangezien we niet zouden willen dat ze wél positief zou zijn en we (door een hele middag hier binnen te zitten) bv mijn bomma zouden besmetten. DAT is ook hetgeen wat valt onder gezond verstand gebruiken als het op sociale contacten aankomt. Maar van een verplichte beperking op sociale contacten, daar ben ik zeker van dat die er niet komt

Er wordt hier geregeld met de vinger naar de media gewezen (en vaak ook terecht) omdat ze clickbaitgewijs te veel sensatie en paniekzaaierij in hun titels en artikels stoppen. Maar zoals gij nu zit te beweren dat er wel weer een verplichtte beperking op contacten aankomt, is gewoon al even grote paniekzaaierij.

Deze reply ga ik ff in mijn favorieten zetten. Hopelijk voor niks, maar ik wil hem wel makkelijk terug kunnen halen voor als het nodig is.

Want iedereen die een beetje waarschuwt voor het hellend vlak wordt hier weggezet als een gek.

Ik voel dat helemaal niet aankomen. Net omdat ze het nu verstrengen wil zeggen dat ze dat net willen voorkomen.
Als ze nu hadden gezegd "ja, het stijgt wel enorm, maar niks aan de hand", dan voelde ik het aankomen dat er terug een volledige lockdown zat aan te komen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan