Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kun je dit nog altijd zeggen, wanneer het al voor de zoveelste keer is in de laatste jaren?
Ga je kinderen weghouden bij hun ouders die gaan werken en bij hun grootouders? Genoeg ouders die hier al hebben laten weten dat ze dat gewoon fysiek niet kunnen en wel bij de grootouders moéten aankloppen.
Neen, gewoon stoppen met die nutteloze quarantaines bij asymptomatische kinderen. Positief en geen (ambetante) symptomen, ga maar naar school.
En ja, die zijn dan gevaccineerd. Maar een paraplu helpt voor 99%, maar niet als je er met een brandslang op spuit (zoals iemand in het topic al eens mooi omschreef). Ga je leerkrachten dan zomaar opofferen, met een mogelijkheid dat zij het zijn die ziekenhuisbedden gaan vullen? Dat zijn toch allemaal gevolgen waar je hier totaal blind voor blijft.
Als je momenteel met 90%+ vaccinatie bij alle 18+'ers nog altijd moet afkomen met dit riedeltje, dan gaan we NOOIT uit deze oneindige coronacirkel geraken. Want je gaat elk jaar (meermaals per jaar?) een (hopelijk steeds kleinere) opstoot hebben van het virus. Gaan we dan telkens weer diezelfde zever bovenhalen van testing, tracing en quarantaine? Misschien ook ineens hetzelfde patroon introduceren voor die andere besmettelijke ziekte: de griep. Dan kunnen we elk jaar half de maatschappij op slot gooien. :sarcastic:

1/4 van de vlaamse lager scholieren heeft het al gehad. Hoeveel liggen er te creperen met zware gevolgen ? Doe dat miniscuul nummer x4 en je hebt de upper bound als ze allemaal besmet worden.
Als je vandaag bij 1/4 kinderen HIV in spuit, hebben die binnen een jaar ook nog geen symptomen. Er zijn mensen die decennia lang HIV-positief zijn zonder aids te ontwikkelen. Dat is net het punt, ze weten niet wat de langetermijngevolgen zijn. Voorlopig zijn er volgens mij permanente hartschade, longschade en hersenschade aangetoond.

Heel die dubbele standaard blijft wel vreemd.

Massabesmettingsexperiment met een nieuw virus met ongekende langetermijngevolgen: geen probleem, goed voor hun weerstand!

Mondmaskers of vaccin voor kinderen: Oei oei, drama! Geen nut en langetermijngevolgen ongekend!
Ach, wat een onnozele vergelijking. Als we tot dit niveau zijn afgezakt, dan zijn we inderdaad terug een jaar in de tijd. En niet alleen op vlak van het virus.

Neen, gewoon stoppen met die nutteloze quarantaines bij asymptomatische kinderen. Positief en geen (ambetante) symptomen, ga maar naar school.
Als je momenteel met 90%+ vaccinatie bij alle 18+'ers nog altijd moet afkomen met dit riedeltje, dan gaan we NOOIT uit deze oneindige coronacirkel geraken.

Want je gaat elk jaar (meermaals per jaar?) een (hopelijk steeds kleinere) opstoot hebben van het virus. Gaan we dan telkens weer diezelfde zever bovenhalen van testing, tracing en quarantaine? Misschien ook ineens hetzelfde patroon introduceren voor die andere besmettelijke ziekte: de griep. Dan kunnen we elk jaar half de maatschappij op slot gooien. :sarcastic:

Ga maar naar school. En naar de grootouders die risicopatiënt zijn? En naar de ouders die het dan op het werk kunnen doorgeven?
Dit kun je toch ook echt niet "de maatschappij op slot gooien" noemen, hè? Dat je weer een mondmasker moet aandoen in de supermarkt, of je coronapas moet laten zien binnen? Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat we er dan nooit uit raken.

Je hebt het ook over meer dan 90%-vaccinatie bij alle 18-plussers. Da's prima, en dan is het belangrijk dat iemand die besmet is niet in een groep niet-gevaccineerden komt als je wilt voorkomen dat de cijfers verslechteren voor het te laat is en de boel wel op slot moet. En hoe zorg je daarvoor? Covidsafe ticket. Meer is er toch niet aan?

Coronavirussen kennen we ook al heel lang, dus dat is niet volledig blind gaan. Je kan exact dezelfde bedenking maken over de mRNA-vaccins. Beide zullen een beetje een gok blijven, maar met een zeer kleine waarschijnlijkheid.
Maar het virus is niet het probleem, wel de ziekte die het veroorzaakt... En die kennen we nog niet heel lang.

En nee, je kan niet dezelfde bedenking maken bij de mRNA-vaccins. Dit is een technologie/methodologie die al in 1987 ontdekt werd. Sinds de jaren 90 werden er al vaccins ontwikkeld op basis hiervan.
En het is en blijft een vaccin, iets waar we al veel langer ervaring mee hebben; enkel de toeleveringsmethode is anders. Dus dat is ook nog een groot verschil natuurlijk

Ga maar naar school. En naar de grootouders die risicopatiënt zijn? En naar de ouders die het dan op het werk kunnen doorgeven?
Dit kun je toch ook echt niet "de maatschappij op slot gooien" noemen, hè? Dat je weer een mondmasker moet aandoen in de supermarkt, of je coronapas moet laten zien binnen? Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat we er dan nooit uit raken.
Grootouders zijn altijd risicopatiënten, ook bij griep, zelfs bij een gewone valling. Wat we door corona hebben geleerd is dus inderdaad van die mensen een beetje te mijden als we mogelijks ziek zijn. Maar mocht het nog niet duidelijk zijn: grootouders hebben ook de kans gehad zich te laten vaccineren en hebben nu ook de kans (gehad) op een derde prik die hen (althans wat men ons vertelt) prachtige resultaten zou opleveren qua immuniteit etc.
Wat ouders betreft, ook hier weer: iedereen heeft de kans gehad op een vaccin. Dat beschermt -65 quasi perfect tegen ziekenhuisopname. En als ouders toch symptomen vertonen zijn er genoeg buffers (thuiswerk, mondmasker, ...) om verspreiding tegen te gaan.
Je hebt het ook over meer dan 90%-vaccinatie bij alle 18-plussers. Da's prima, en dan is het belangrijk dat iemand die besmet is niet in een groep niet-gevaccineerden komt als je wilt voorkomen dat de cijfers verslechteren voor het te laat is en de boel wel op slot moet. En hoe zorg je daarvoor? Covidsafe ticket. Meer is er toch niet aan?
Klopt. Maar wat heeft dat met de kindjes te maken? De 90% die gevaccineerd is, moet zijn/haar (zo) normaal (mogelijk) leven toch niet gaan aanpassen aan de minder dan 10% debielen die zich niet wil laten vaccineren? Of zijn we in zo'n maatschappij aanbeland?

En nog over het CST. Het zou zomaar kunnen dat er op een evenement meer besmette gevaccineerde mensen aanwezig zijn dan niet-gevaccineerde onbesmette mensen (omdat die zich hebben laten testen en negatief testten). Daar zit toch een serieus gat in uw defensie hoor.

Grootouders zijn altijd risicopatiënten, ook bij griep, zelfs bij een gewone valling. Wat we door corona hebben geleerd is dus inderdaad van die mensen een beetje te mijden als we mogelijks ziek zijn.
Maar nu hink je op twee benen, hè. Daarnet zei je "asymptomatische kinderen". En asymptomatische kinderen stuur je dus gewoon naar school, waar ze mensen besmetten. Waarna (andere) asymptomatische kinderen naar huis komen en naar de grootouders gaan. Ah ja, want ze zijn niet ziek, dus "een beetje mensen mijden als we mogelijks ziek zijn" gaat hier niet op.

Dat is wat ik bedoel, je stelt het voor als de ideale oplossing, maar bent blind voor de overduidelijke negatieve fallout ervan. De leerkrachten en grootouders in de eerste plaats, en de (asymptomatische) ouders die gaan werken en fitnessen en op restaurant gaan op de tweede plaats.

Zoals ik dus in mijn verdere stukje zei: Als je die besmettingsboom wilt tegengaan, ga je ervoor moeten zorgen dat besmette mensen niet bij niet-gevaccineerde mensen komen. Dat ten eerste. Dus door het covidsafe ticket. Dat heeft dan niks te maken met "10% debielen", maar al was het 1%, dan zorgt het CST niet voor extra miserie (want iedereen heeft het) en wel voor extra zekerheid dat iedereen daar gevaccineerd is.

En ten tweede ervoor zorgen dat besmette asymptomatische mensen (zoals ook kinderen in de vorige situatie) iets minder het virus doorgeven onderling of aan gevaccineerden. Dus mondmaskers binnen. Maar ook ouders kunnen asymptomatisch besmet zijn, hè? Da's al 2j het hele probleem. Anders was het gewoon "ziek zijn = thuis blijven" en opgelost.

Ach, wat een onnozele vergelijking. Als we tot dit niveau zijn afgezakt, dan zijn we inderdaad terug een jaar in de tijd. En niet alleen op vlak van het virus.
Je mag ook zeggen waarom het een onnozele vergelijking is, hè. Het kan zijn dat jij andere redenen hebt om tegen mondsmaskers te zijn, maar dan ging de vergelijking niet over jou. Hier in het topic is de reden tegen de mondmaskers wel geweest "ongekende langetermijngevolgen, onmenselijk" (en concentratieproblemen). Terwijl wel degelijk wordt voorgesteld het virus de vrije loop te laten onder kinderen. Waar ook ongekende langetermijngevolgen zijn.

Wat is nu hun grootste bezorgdheid met de vele besmettingen in de kleuterschool/lagere school? De kinderen zelf? Vaccins voor -12 jarigen liggen alvast niet op tafel. Is er vanuit de politiek zoveel moeite gestoken in deftige ventilatie in de scholen? Het was alvast teveel moeite om overal CO2-meters te voorzien.

Langetermijneffecten? Geen onterechte bezorgdheid, maar hoeveel jonge kinderen zijn er ondertussen al niet aan blootgesteld? (best veel als dat 1/4e cijfer klopt). We moeten nu ook niet plots gaan doen alsof dat onze grootste bezorgdheid was voor kinderen het voorbije 1,5 jaar.

Mondmasker kan, maar voor kleuters is dat alvast nutteloos. Ook voor kinderen van 6, 7, 8 jaar stel ik het nut in vraag, als ze vervolgens tijdens de speeltijd/turnles rond elkaars nek hangen of gezellig samen hun koek/boterhammen opeten in de klas/refter.

Ik sluit mij aan bij de kinderrechtencommissaris. Stop met die nutteloze quarantaines en liefst ook geen mondmasker.
Als kinderen ziek zijn, hou je ze gewoon thuis en stuur ze ook niet naar de grootouders. De ouders, leraren, ... hebben allemaal de kans gehad om zich te vaccineren en moeten daar nu maar op vertrouwen. Laat de rest rustig naar school en hun activiteiten gaan.

Laat het maar goed razen onder de kinderen, dan zijn ze onmiddelijk een paar maand immuun.

De week na de vakantie is sowieso al een korte week van 3,5 dagen dus die kans zit er op zich nog wel in.
Bij onze scholengroep wordt er geen brug gemaakt op 12 november, bij vermoedelijk bij andere wel. Dus die kans lijkt me nog wel reeël. Alhoewel dat alles weer enorm veel bull shit is, hoeveel -12j kinderen gaan er in de herfstvakantie wel niet op één of ander kamp of andere speelgelegenheid. Nutteloze sluiting dus.

Het is enorm zielig dat ze de -12j kinderen hier een speelbal gaan maken.

De grootouders moeten maar afstand houden de komende weken en maanden. Maar rara, het overgrote deel van de oudere generatie kan het enorm weinig schelen.

Laatst bewerkt:
Maar nu hink je op twee benen, hè. Daarnet zei je "asymptomatische kinderen". En asymptomatische kinderen stuur je dus gewoon naar school, waar ze mensen besmetten. Waarna (andere) asymptomatische kinderen naar huis komen en naar de grootouders gaan. Ah ja, want ze zijn niet ziek, dus "een beetje mensen mijden als we mogelijks ziek zijn" gaat hier niet op.

Dat is wat ik bedoel, je stelt het voor als de ideale oplossing, maar bent blind voor de overduidelijke negatieve fallout ervan. De leerkrachten en grootouders in de eerste plaats, en de (asymptomatische) ouders die gaan werken en fitnessen en op restaurant gaan op de tweede plaats.

Zoals ik dus in mijn verdere stukje zei: Als je die besmettingsboom wilt tegengaan, ga je ervoor moeten zorgen dat besmette mensen niet bij niet-gevaccineerde mensen komen. Dat ten eerste. Dus door het covidsafe ticket. Dat heeft dan niks te maken met "10% debielen", maar al was het 1%, dan zorgt het CST niet voor extra miserie (want iedereen heeft het) en wel voor extra zekerheid dat iedereen daar gevaccineerd is.

En ten tweede ervoor zorgen dat besmette asymptomatische mensen (zoals ook kinderen in de vorige situatie) iets minder het virus doorgeven onderling of aan gevaccineerden. Dus mondmaskers binnen. Maar ook ouders kunnen asymptomatisch besmet zijn, hè? Da's al 2j het hele probleem. Anders was het gewoon "ziek zijn = thuis blijven" en opgelost.
Vandaar dus alle nodige buffers bij de volwassen bevolking.
1. Vaccinatie, dat zou de meest effciënte, effectieve en doeltreffende buffer moeten zijn. Zeker als ze overgaan tot het 3de shot voor 65+ en risicopatiënten.
2. Mondmaskers waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Op openbaar vervoer, op het werk, in de winkel etc...
3. CST op evenementen, in fitness centra, in de horeca. Al vind ik het CST weinig zaligmakend, zoals ik in de laatste paragraaf van m'n vorige post al uitlegde.

Dat zijn volgens mij voldoende buffers om kinderen momenteel vrij spel te geven op school en zeker asymptomatische kinderen niet te testen of in quarantaine te steken.

Hallucinant dat je nu dingen hoort als "alles gaat weer op slot", terwijl je gewoon uw mondmasker moet dragen en af en toe uw telefoon eens moet laten scannen :crazy:

Laat het maar goed razen onder de kinderen, dan zijn ze onmiddelijk een paar maand immuun.
Het was jij toch ook die zei dat je je kinderen wel naar hun grootouders moest doen, en dat ging blijven doen? Dan snap ik niet hoe je die twee kunt rijmen, en zeker niet op grote schaal.

Vandaar dus alle nodige buffers bij de volwassen bevolking.
1. Vaccinatie, dat zou de meest effciënte, effectieve en doeltreffende buffer moeten zijn. Zeker als ze overgaan tot het 3de shot voor 65+ en risicopatiënten.
2. Mondmaskers waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Op openbaar vervoer, op het werk, in de winkel etc...
3. CST op evenementen, in fitness centra, in de horeca. Al vind ik het CST weinig zaligmakend, zoals ik in de laatste paragraaf van m'n vorige post al uitlegde.

Dat zijn volgens mij voldoende buffers om kinderen momenteel vrij spel te geven op school en zeker asymptomatische kinderen niet te testen of in quarantaine te steken.
Oké, maar dan zijn we daar al. Want ik kan me daar wel in vinden, hoor. Alleen weet ik niet goed hoe jij tot de conclusie komt dat die buffers bij volwassene voldoende moeten zijn, op basis van halve cijfers en geen enkele relevante studie (ik ook niet!). En experts, op basis van alle cijfers en met relevante studies, tot de conclusie komen dat die buffers alleen niet echt voldoende zijn en er best nog een paar extra buffers bijkomen.

Ik als buitenstaander zou dan gaan voor de tweede, eerlijk gezegd.

FCr5cjfXMAgRxJN

Koehandel. Niks wetenschappelijk, er moest gewoon "iets" gebeuren.

Hallucinant dat je nu dingen hoort als "alles gaat weer op slot", terwijl je gewoon uw mondmasker moet dragen en af en toe uw telefoon eens moet laten scannen :crazy:
Politici komen nu al terug op hun beloftes van enkele weken geleden. De regeringsexperten kunnen ondertussen niet snel genoeg zijn om te zeggen dat zij dit allemaal wel hadden zien aankomen. Gebroken beloften voor iets dat verwacht was dus. Het lijkt me dan niet zo raar dat de uitspraken van diezelfde politici dat er geen sluitingen of lockdowns meer komen, door vele mensen met een korrel zout genomen worden. Het vertrouwen in de Belgische regering is al dramatisch en ik kan me niet inbeelden dat deze vertoning dat vertrouwen doet stijgen. Hier is een artikel over het succes van de maatregelen in Scandinavische landen; niet toevallig komt vertrouwen in de overheid en instellingen enkele keren terug als verklaring. In België gelooft niemand die mensen nog en net zoals sommigen nu panikeren bij het zien van stijgende cijfers, panikeren anderen bij het zien van stijgende maatregelen.

En nog over het CST. Het zou zomaar kunnen dat er op een evenement meer besmette gevaccineerde mensen aanwezig zijn dan niet-gevaccineerde onbesmette mensen (omdat die zich hebben laten testen en negatief testten). Daar zit toch een serieus gat in uw defensie hoor.

Statistisch gezien natuurlijk niet zo vreemd aangezien er in het algemeen gewoon véél minder niet-gevaccineerden zijn in onze samenleving, en niet-gevaccineerden omwille van het CST bovendien ook al minder geneigd zullen zijn om naar een evenement te gaan omdat ze zich dan moeten laten testen (en dus opdraaien voor die kosten).

Dat ge op een evenement met CST nog steeds besmet kunt worden is een feit ja, daar heb ik gisteren in een andere post al over uitgeweid.
Het CST is een instrument om de bescherming in een omgeving (evenement, of vanaf nu ook horeca) te vergroten, maar daarom niet om die bescherming te garanderen.

Het was jij toch ook die zei dat je je kinderen wel naar hun grootouders moest doen, en dat ging blijven doen? Dan snap ik niet hoe je die twee kunt rijmen, en zeker niet op grote schaal.
Ja hoor. Grootouders kiezen daar zelf voor. Ze geven trouwens zelf les aan -12 jarigen, ik denk dat voor hun die 2 extra contacten niet veel uitmaakt ;). Niet alle grootouders zijn ouderen die gepensioneerd zijn hoor.

Koehandel. Niks wetenschappelijk, er moest gewoon "iets" gebeuren.
Omdat Edwin Mariën het op Facebook gezegd heeft?

@Cerv.Be : Dat weet ik ook wel. Het gaat erom dat dat toch een heel individuele beslissing is. Niet alle grootouders zijn bejaarden. Maar veel wel. Jij bent ook niet de enige die dan zegt "ze moeten naar de grootouders, dat kan niet anders". En daarvan gaan er wel veel bejaarden zijn. Dat bedoel ik. Hoe je tegelijk dat kunt weten, en tegelijk van geen maatregel voor de kinderen wilt weten, daar ging het om.

Wat mij betreft mag dat CST voor elke pietluttigheid verplicht worden, vooral dan om die anti-vaccers het zo moeilijk mogelijk te maken.
En dat is bovendien geen discriminatie, men heeft de vrije keuze om te weigeren, awel dan moet men de gevolgen er ook maar van dragen.
Ik vind wel dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (wegens medische redenen), niet gestraft mogen worden.
Al de rest moet de gevolgen inderdaad maar dragen.

Om hun kiesvee niet in het harnas te jagen weigeren ze verplichting in te voeren. We zitten in godsnaam nu al bijna 2 jaar in deze soep, we weten wat ons eruit kan trekken en nog weigeren we vaccinatie te verplichten met drogredenen als 'het kan niet gecontroleerd worden'. Het kan 100% gecontroleerd worden, geef mensen die weigeren boetes, minder uitkering, kindergeld, pensioen of whatever. Maar stop dit circus met maatregelen versterken en weer wat afzwakken omdat we de golven blijven ondergaan en weigeren een dam ertegen op te werpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan