Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ze terug vergaderen vandaag over mondmaskers in lagere scholen (& potentieel nog jonger deze keer) is toch ook onmenselijk.

Scholen: "please doe iets aan die quarantaine en constant testen van kinderen, het is niet houdbaar'.
Politiek: "hmm, weet je wat, we zorgen voor meer testen zodat we alles kunnen blijven doen en weet je wat, geef die 8 jarigen misschien ook een mondmasker. Je kan niet vroeg genoeg beginnen :devilish:
En wat is dan wel de oplossing volgens jou in die lagere scholen? Alles wijst erop dat er daar enorm veel circulatie is (waar de kinderen zelf niet ziek van worden), en dat het dus zo verspreid wordt. Vorige lockdown hebben we ook alles gedaan om de scholen open te houden, maar op een bepaald moment moet je toch ook de keuze maken om ook hier ergens iets van veiligheid in te bouwen?

Als het kiezen is tussen een mondmasker of thuisonderwijs lijkt een mondmasker me nog best mee te vallen. (ook al is het niet ideaal, maar veel andere dingen zie ik toch ook niet die kunnen)

In het onderwijs hebben ze ander zorgen dan een mondkapjes wegens jaren lange besparingen .

En wat is dan wel de oplossing volgens jou in die lagere scholen? Alles wijst erop dat er daar enorm veel circulatie is (waar de kinderen zelf niet ziek van worden), en dat het dus zo verspreid wordt. Vorige lockdown hebben we ook alles gedaan om de scholen open te houden, maar op een bepaald moment moet je toch ook de keuze maken om ook hier ergens iets van veiligheid in te bouwen?

Als het kiezen is tussen een mondmasker of thuisonderwijs lijkt een mondmasker me nog best mee te vallen. (ook al is het niet ideaal, maar veel andere dingen zie ik toch ook niet die kunnen)
De vaccinatie is/was een buffer voor de volwassenen, laat de kinderen het onder elkaar verspreiden en dan is er binnenkort geen probleem meer in die groep, want allemaal immuun ;)
Laten we ook hopen dat onnozelaars als Molenberghs Geert het niet voor het zeggen krijgen ivm mondmaskers bij kinderen en dat de kinderrechtencommissaris haar gelijk krijgt in het overleg vandaag.

Dat ze terug vergaderen vandaag over mondmaskers in lagere scholen (& potentieel nog jonger deze keer) is toch ook onmenselijk.

Scholen: "please doe iets aan die quarantaine en constant testen van kinderen, het is niet houdbaar'.
Politiek: "hmm, weet je wat, we zorgen voor meer testen zodat we alles kunnen blijven doen en weet je wat, geef die 8 jarigen misschien ook een mondmasker. Je kan niet vroeg genoeg beginnen :devilish:
Onmenselijk dan nog wel. Kinderen zijn tegenwoordig van suiker gemaakt ofzo? Het zijn vooral de volwassenen hier die zitten te janken over die mondmaskers. Vinden die kinderen dat plezant? Natuurlijk niet, niemand niet. Maar zij zijn blijkbaar wel in staat de reden van de maskers te relativeren en wonder boven wonder lukt dat bij hen wel zonder te zagen dat ze geen lucht krijgen.

De vaccinatie is/was een buffer voor de volwassenen, laat de kinderen het onder elkaar verspreiden en dan is er binnenkort geen probleem meer in die groep, want allemaal immuun ;)
Laten we ook hopen dat onnozelaars als Molenberghs Geert het niet voor het zeggen krijgen ivm mondmaskers bij kinderen en dat de kinderrechtencommissaris haar gelijk krijgt in het overleg vandaag.
Hoe kun je dit nog altijd zeggen, wanneer het al voor de zoveelste keer is in de laatste jaren?
Ga je kinderen weghouden bij hun ouders die gaan werken en bij hun grootouders? Genoeg ouders die hier al hebben laten weten dat ze dat gewoon fysiek niet kunnen en wel bij de grootouders moéten aankloppen. En ja, die zijn dan gevaccineerd. Maar een paraplu helpt voor 99%, maar niet als je er met een brandslang op spuit (zoals iemand in het topic al eens mooi omschreef). Ga je leerkrachten dan zomaar opofferen, met een mogelijkheid dat zij het zijn die ziekenhuisbedden gaan vullen? Dat zijn toch allemaal gevolgen waar je hier totaal blind voor blijft.

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik geen lucht krijg met die dingen, dus het zijn heus niet enkel kinderen die daar last van hebben.

En toch zijn er miljoenen mensen die uren met zulke dingen werken zonder dat ze doodvallen. Zelfs fysiek werk.

Is het leuk om te dragen? Neen, is het een drama? Zeker niet.
In de winter heeft het nog voordeel dat het deel van je gezicht warmer houdt.

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik geen lucht krijg met die dingen, dus het zijn heus niet enkel kinderen die daar last van hebben.
De enige mensen die ik ooit echt heb horen klagen over die mondmaskers waren:

- Mensen die het allemaal wat overroepen vonden
- Mensen die niet gevaccineerd willen worden
- Mensen die alles een complot zien
- Mensen die al sinds dag 1 klagen over de maatregelen, zelfs toen ze in het ziekenhuis mensen op de gang moesten leggen

Bij vrijwel al de rest beperkt het geklaag zich tot "Godverdomme, mijn masker ligt nog in mijn auto.".

Heel die dubbele standaard blijft wel vreemd.

Massabesmettingsexperiment met een nieuw virus met ongekende langetermijngevolgen: geen probleem, goed voor hun weerstand!

Mondmaskers of vaccin voor kinderen: Oei oei, drama! Geen nut en langetermijngevolgen ongekend!

- Mensen die al sinds dag 1 klagen over de maatregelen, zelfs toen ze in het ziekenhuis mensen op de gang moesten leggen

Bij vrijwel al de rest beperkt het geklaag zich tot "Godverdomme, mijn masker ligt nog in mijn auto.".
Ik zeg dit omdat men er een drama van maakt dat kinderen deze moeten dragen, alsof dat nu uitmaakt of je kind of volwassene bent. Je moet mijn klacht in zijn context zien. Volwassenen die het een ganse dag moeten dragen allemaal geen probleem. Maar oh nee, de kinderen!

Op een gegeven moment had je ook de sporters die een mondmasker moesten dragen als ze alleen gingen joggen. Die hadden wel ergens een punt, maar gezien het compleet gebrek aan gezond verstand kon het toen ook niet anders...

Heel die dubbele standaard blijft wel vreemd.

Massabesmettingsexperiment met een nieuw virus met ongekende langetermijngevolgen: geen probleem, goed voor hun weerstand!

Mondmaskers of vaccin voor kinderen: Oei oei, drama!
Ja, dit dus. Het is, en ik quote, onmenselijk om een mondmasker te moeten dragen, laten we ze allemaal een virus met ongekende gevolgen toedienen! Ik vraag me af of ze dat bij AIDS ook oké zouden vinden, wie weet komt er wel groepsimmuniteit van!

Onmenselijk dan nog wel. Kinderen zijn tegenwoordig van suiker gemaakt ofzo? Het zijn vooral de volwassenen hier die zitten te janken over die mondmaskers. Vinden die kinderen dat plezant? Natuurlijk niet, niemand niet. Maar zij zijn blijkbaar wel in staat de reden van de maskers te relativeren en wonder boven wonder lukt dat bij hen wel zonder te zagen dat ze geen lucht krijgen.

De kinderrechtencommisaris is het toch met me eens:

Facons redenering staat evenwel haaks op de inzichten van kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens die resoluut "neen" zegt tegen een mondmaskerplicht bij jonge kinderen. Zij argumenteerde gisteren in "De afspraak" op Canvas dat maskers nefast zijn voor de taalontwIkkeling en non-verbale communicatie.

Ik denk dat zij meer af weet van kinder ontwikkeling dan jij of ik of den 'pedro'.

Ja, dit dus. Het is, en ik quote, onmenselijk om een mondmasker te moeten dragen, laten we ze allemaal een virus met ongekende gevolgen toedienen! Ik vraag me af of ze dat bij AIDS ook oké zouden vinden, wie weet komt er wel groepsimmuniteit van!

1/4 van de vlaamse lager scholieren heeft het al gehad. Hoeveel liggen er te creperen met zware gevolgen ? Doe dat miniscuul nummer x4 en je hebt de upper bound als ze allemaal besmet worden.

Als je niet kan zien op het CST of iemand gevaccineerd, recent besmet of gewoon een test heeft afgenomen kan dit niet denk ik. Want dan kan iemand zich 1 keer laten testen, binnengaan & dan blijven gaan op deze manier.

Inderdaad, enfin en of hun systeem dat zo maar kan hebben ze ook hun twijfels bij.
Daar moeten ze nu een speciaal firma voor optrommelen, zijn zo van die praktische zaken die er voor hun weer extra bijkomen.

Vind dat voor hun ook wel wat dubbel, onze gym is ruim, goed verlucht, hangen CO-meters,... daar moeten de mensen hun bewijs laten zien en erna mogen wij met 10-tallen binnen zonder masker contactsport doen, clinchen,...
Of moet daar dan ook CST getoond worden?
Enfin, blij dat het nog kan daar niet van se :unsure:

Inderdaad, enfin en of hun systeem dat zo maar kan hebben ze ook hun twijfels bij.
Daar moeten ze nu een speciaal firma voor optrommelen, zijn zo van die praktische zaken die er voor hun weer extra bijkomen.

Vind dat voor hun ook wel wat dubbel, onze gym is ruim, goed verlucht, hangen CO-meters,... daar moeten de mensen hun bewijs laten zien en erna mogen wij met 10-tallen binnen zonder masker contactsport doen, clinchen,...
Of moet daar dan ook CST getoond worden?
Enfin, blij dat het nog kan daar niet van se :unsure:
Je kan effectief niet zien wat de exacte reden voor een groene code is. Bij testen wordt de code gewoon automatisch opnieuw rood 24 of 48 uur na afname test.

Iedereen kan overigens zelf de data zien die bekend is, de CovidScan-app kan je zelf downloaden.

De kinderrechtencommisaris is het toch met me eens:

Facons redenering staat evenwel haaks op de inzichten van kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens die resoluut "neen" zegt tegen een mondmaskerplicht bij jonge kinderen. Zij argumenteerde gisteren in "De afspraak" op Canvas dat maskers nefast zijn voor de taalontwIkkeling en non-verbale communicatie.

Ik denk dat zij meer af weet van kinder ontwikkeling dan jij of ik of den 'pedro'.

1/4 van de vlaamse lager scholieren heeft het al gehad. Hoeveel liggen er te creperen met zware gevolgen ? Doe dat miniscuul nummer x4 en je hebt de upper bound als ze allemaal besmet worden.

tot er mss binnen 10 jaar dingen gaan uitkomen dat COVID heeft veroorzaakt bij kinderen

We zijn nog maar pas begonnen met de langetermijneffecten te zien COVID.
Wil je risico nemen dat het kinderen niet op lange termijn gaat beschermen omdat ze nu weer een paar weken een mondmasker moeten dragen?

Want uiteindelijk zijn de kinderen wel besmet, gewoon geen zichtbare symptomen maar virus zit wel in hen.

tot er mss binnen 10 jaar dingen gaan uitkomen dat COVID heeft veroorzaakt bij kinderen

Wil je risico nemen dat het kinderen niet op lange termijn gaat beschermen omdat ze nu weer een paar weken een mondmasker moeten dragen?

Want uiteindelijk zijn de kinderen wel besmet, gewoon geen zichtbare symptomen maar virus zit wel in hen.
Coronavirussen kennen we ook al heel lang, dus dat is niet volledig blind gaan. Je kan exact dezelfde bedenking maken over de mRNA-vaccins. Beide zullen een beetje een gok blijven, maar met een zeer kleine waarschijnlijkheid.

Ik zie ze de vakantie ook een week verlengen ... Ben benieuwd

De week na de vakantie is sowieso al een korte week van 3,5 dagen dus die kans zit er op zich nog wel in.
Al zou ik het zelf alleszins nutteloos vinden aangezien de situatie nadien toch hetzelfde zal blijven. We moeten gewoon inzien én aanvaarden dat het virus blijft rondgaan en dus voor besmettingen zorgt. Zolang dit geen té zware invloed heeft op de ziekenhuizen, is dat op zich ook geen probleem.

Paar weken mondmasker ? Vorige wave was het een heel schooljaar.

Ik pak liever het risisco op een ziekte die volgens alle data onschuldig is voor kleine kinderen, dan de zekerheid van de negatieve effecten van het mondmasker voor hen (zie die video van de kinderrechtencommisaris).

Gelukkig zit mijn kleine nog in de creche. Als die 10 jaar was had die zoiezo een mondmasker degout van de papa en mama (beiden zeer anti) en als die dan een beetje rebels is zie ik dat ook niet zo makkelijk gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan