Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan die derde spuit/maskers toch moeilijk op de vaccinatieweigeraars steken? (neemt niet weg dat ze retarded zijn)
Ondertussen is 80% van vlaanderen gevaccineerd. Een gigantisch hoog aantal.
3de spuit zal ik zolang mogelijk uitstellen.
Dat snap ik dan weer niet.Je kan die derde spuit/maskers toch moeilijk op de vaccinatieweigeraars steken? (neemt niet weg dat ze retarded zijn)
Ondertussen is 80% van vlaanderen gevaccineerd. Een gigantisch hoog aantal.
3de spuit zal ik zolang mogelijk uitstellen.
Er is wel een verschil. De aanname en de belofte was dat men met 2 vaccinaties +90% bescherming zou hebben.Dat snap ik dan weer niet.
"Een vaccinatie is nodig voor iedereen", daarin ben je mee.
"Een tweede vaccinatie verhoogt de beschermingsgraad en beschermingsduur gevoelig, en verlaagt de druk op de ziekenhuizen", oké.
"Een derde vaccinatie verhoogt de beschermingsgraad en beschermingsduur gevoelig, en verlaagt de druk op de ziekenhuizen", plots niet meer oké?
Waarom niet? Dat zijn dezelfde mensen die het zeggen, op basis van testresultaten die ze hebben verkregen volgens dezelfde procedures.
Dat snap ik dan weer niet.
"Een tweede vaccinatie verhoogt de beschermingsgraad en beschermingsduur gevoelig, en verlaagt de druk op de ziekenhuizen", oké.
"Een derde vaccinatie verhoogt de beschermingsgraad en beschermingsduur gevoelig, en verlaagt de druk op de ziekenhuizen", plots niet meer oké?
Waarom niet? Dat zijn dezelfde mensen die het zeggen, op basis van testresultaten die ze hebben verkregen volgens dezelfde procedures.
En wanneer interreseert het u dan wel? Als ze u morgen omver rijden en ge een operatie nodig hebt die wordt uitgesteld omdat het ziekenhuis vol ligt met niet gevaccineerden?Omdat eerst de tweede spuit voldoende moest zijn, maar dat is blijkbaar niet het geval.
Een vierde of een vijfde zal dan ook niet uitgesloten zijn he.
Ik stel het gewoon zo lang mogelijk uit vanaf nu. Als alles weer verslechterd of ik mag nergens binnen gaat hij weer in m'n arm.
Momenteel kan het me niet schelen dat ongevaccineeren in het ziekenhuis belanden.
Dat is ook, en dat was geen belofte, maar een wetenschappelijk testresultaat.Er is wel een verschil. De aanname en de belofte was dat men met 2 vaccinaties +90% bescherming zou hebben.
Nu blijkt dat de effectiviteit op minder dan een jaar enorm kan dalen.
Hierin staat wel een logische sprong die niet klopt. Als je meestapt in het derdeprikverhaal, betekent dat helemaal niet dat je moet instappen in een prik om de 9 maanden. Dat staat daar namelijk los van.Indien je meestapt in het derde-prik-verhaal, betekent dat eigenlijk ook dat je bijna gegarandeerd mag meestappen in een prikje om de 6 à 9 maanden. In dat geval moeten alle risicoanalyses ook opnieuw gedaan worden. Daar waar sommige prikken nu al afgeraden worden onder 18 jaar (bijwerkingen > Covid-bescherming), zou men die berekening ernstig moeten aanpassen. Als je bijvoorbeeld (ruwe cijfers) nu 1/6000 kans hebt om door de prik met myocarditis in het ziekenhuis te belanden, moeten we kijken hoe groot je kans is om in diezelfde 6 maanden in het ziekenhuis te belanden met Covid. Die balans is heel anders dan de originele premisse van de 2 prikken.
Klopt. De vaccins zijn gelanceerd met minder dan 6 maanden testgegevens. Kunnen we het dan ook eens zijn dat mensen die zich niet wilden laten vaccineren omdat de langetermijneffecten onbekend zijn, ook een punt hebben? Bekijk gerust de analyse van het EMA waarin onder andere ADE als een onzekere factor boven kwam. Gezien de veranderde strategie moet men dit soort kleine risico's veel ernstiger nemen.Dat is ook, en dat was geen belofte, maar een wetenschappelijk testresultaat.
Kan zijn. Vraag echter aan de algemene bevolking en doe gerust eens een media-analyse of iedereen dacht dat het na 2 prikken volledig gedaan was. 95% langdurige effectiviteit, dat is wat bijna iedereen verteld is. Geen van beide bleek te kloppen.Ook dat was de aanname en de belofte van in het begin. Je certificaat is nooit langer geldig geweest dan 12 maanden. Nu voorstellen alsof dat iets is wat ze plots hebben bijverzonnen, klopt niet.
Boostervaccin voor 95% effectief, kopten de kranten deze week. U mag het gerust geloven dat dit derde vaccin plotseling wél langdurig zal werken, ik geloof er niks van. Niemand die het weet.Hierin staat wel een logische sprong die niet klopt. Als je meestapt in het derdeprikverhaal, betekent dat helemaal niet dat je moet instappen in een prik om de 9 maanden. Dat staat daar namelijk los van.
Volgens testresultaten zou je zelfs kunnen zeggen dat mensen die maar 2 prikken hebben gehad redelijk zeker baat hebben bij een jaarlijkse herhaling. Maar mensen die er 3 hebben gehad, hebben mogelijks geen herhalingsprik meer nodig. Alleen is dat nog voorbarig om te zeggen. Maar het onlosmakelijk koppelen van de derde prik en herhalingsprikken, is dus niet juist.
De Belgische Vereniging van Artsensyndicaten (BVAS) verzet zich met klem tegen het voorstel van federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) om apothekers de toelating te geven om in hun apotheek het coronavaccin toe te dienen. “De regering is gewaarschuwd: dit zou weleens de spreekwoordelijke druppel te veel kunnen zijn”, zo klinkt het.
Dat snap ik dan weer niet.
Dat snap ik, dat kan ik volgen. Maar dan negeer je het feit dat de derde spuit mogelijk zorgt voor een dekking die véél langer hoog blijft dan bij die tweede spuit. En dat je mogelijk bij die tweede in juni opnieuw moet gaan, maar bij die derde niet. Mogelijk.Let's say:
Prik 1 & 2 verlagen mijn kans (als 20'iger) op kritieke gevolgen van corona van 0,1% naar 0,001%.
Prik 3 van 0,001% naar 0,000001%
Dan kan prik 1&2 het waard zijn, en prik 3 de moeite niet.
Voor mij hangt het er vanaf hoe verplicht het gaat zijn. Als het volledig optioneel is en niet in de coronapas word opgenomen, skip ik deze keer.
Hoeveel double dosed gevaccineerde 20-igers zonder onderliggende aandoeningen liggen in het ziekenhuis ? (het aantal niet-gevaccineerden 20-igers zal trouwens ook niet veel zijn).
En om 'het gaat niet enkel over jou' argumenten voor te zijn. De beslissing om de derde prik in te voeren is inderdaad niet enkel op basis van mijn situatie. Maar mijn persoonlijke beslissing om de shot te nemen dan weer wel.

Inderdaad.Dat snap ik, dat kan ik volgen. Maar dan negeer je het feit dat de derde spuit mogelijk zorgt voor een dekking die véél langer hoog blijft dan bij die tweede spuit. En dat je mogelijk bij die tweede in juni opnieuw moet gaan, maar bij die derde niet. Mogelijk.
En voor mij persoonlijk tellen ook de symptomen waarmee ik niet in het ziekenhuis zal belanden. Langdurige kortademigheid, verlies van smaak, verlies van uithouding... om nog te zwijgen van de mogelijke long covid (wazigheid, verstrooidheid, hoofdpijnen) waarover nog altijd weinig echt geweten is. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.