Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tgoh, dat mensen hun jongere kinderen niet laten vaccineren kan ik enigszins nog volgen eerlijk gezegd.
Als je dat om een goede reden doet, totdaaraantoe.

Maar niet om dezelfde reden als waarmee wappies afkomen. Waarin je mensen hoort zeggen van ik neem dat vaccin niet, want god weet waarmee ze mij injecteren of het nog grotere voorbeeld :

Ik geloof niet in vaccinaties, ik geloof eerder in de kracht van mijn natuurlijke immuunrespons.

opnieuw, als de experts zeggen of bevestigen dat het voordelig is voor jonge kinderen in te enten. Waarom zou ik dan stellen van mwah ik geloof meer in het doormaken van de ziekte op de natuurlijke wijze. Terwijl ik sta aan te schuiven in een rij om ingeënt te worden om het toch maar niet op de normale manier te moeten doormaken.

Logisch wringt mij dat gewoon.

Voor mij weegt de kans op een bijwerking van het vaccin niet op tegen de kans op een bijwerking van de ziekte, bij mijn klein mannen he.

Voor mij weegt de kans op een bijwerking van het vaccin niet op tegen de kans op een bijwerking van de ziekte, bij mijn klein mannen he.
Als een expert van de materie zegt dat de voordelen van vaccinatie groter zijn dan het effectief doormaken. Hoe beslis jij dan in eer en geweten: Awel, ik weet het beter se!

Dat wringt bij mij ook wel. Hoe snel we medisch advies naast ons neerleggen omdat we het nu al zo gewoon zijn.

Als je dat om een goede reden doet, totdaaraantoe.

Maar niet om dezelfde reden als waarmee wappies afkomen. Waarin je mensen hoort zeggen van ik neem dat vaccin niet, want god weet waarmee ze mij injecteren of het nog grotere voorbeeld :

Ik geloof niet in vaccinaties, ik geloof eerder in de kracht van mijn natuurlijke immuunrespons.

opnieuw, als de experts zeggen of bevestigen dat het voordelig is voor jonge kinderen in te enten. Waarom zou ik dan stellen van mwah ik geloof meer in het doormaken van de ziekte op de natuurlijke wijze. Terwijl ik sta aan te schuiven in een rij om ingeënt te worden om het toch maar niet op de normale manier te moeten doormaken.

Logisch wringt mij dat gewoon.
Ik zou ze waarschijnlijk wel vaccineren als de experts dat aanbevelen, maar ik begrijp de mensen die daar niet voor kiezen.

Imo heeft men gewoon teveel gecommuniceerd vanuit een hoerastemming omtrent de vaccins en te weinig de onzekerheden en de werking ervan onderbelicht. En nu komt dat als een boomerang terug in het gezicht.

Als een expert van de materie zegt dat de voordelen van vaccinatie groter zijn dan het effectief doormaken. Hoe beslis jij dan in eer en geweten: Awel, ik weet het beter se!

Dat wringt bij mij ook wel. Hoe snel we medisch advies naast ons neerleggen omdat we het nu al zo gewoon zijn.
Dat hebben ze momenteel nog niet gezegd, bij mijn weten?
En hoe langer ze wachten met een aanbeveling voor -12-jarigen, hoe minder mensen gaan geloven in het vaccin voor hun jonge kinderen, denk ik?
in de VS gaat de CDC een van de dagen een aanbeveling doen voor 5-12-jarigen. Dus over -5 jarigen is er zelfs nog nooit sprake geweest.

Mijn God, er liggen eens 1.000 mensen in het ziekenhuis en de drama begint weeral en daar zijn de experten weer op tv en in de kranten. Gaat die bazaar nu weer beginnen? Beste Frank VDB:

- verplicht vaccinatie
- geef iedereen een derde shot

Wij deden ons deel, we gaan echt niet weer naar een lockdown omdat XX% van de bevolking asociaal is. wordt stilaan tijd dat je die gaat straffen en niet de rest.

Geen dank.

Officieel bevestigd dat overgrote meerderheid van hospitalisaties en besmettingen niet-gevaccineerden zijn. Uitzonderingen zijn 65+'ers.

Dus ja, waarom moeten gevaccineerden boeten omdat een x aantal % van de bevolking die vaccin gerust kunnen hebben het niet willen hebben.

Als het zo verder gaat vind ik dat de covidsafepass meer mag gebruikt worden, ook in Vlaanderen.

Dat grootsteden altijd een probleemgeval zijn, dat is gewoon zo. Grootsteden zijn een hub van armoede wat mensen veel vatbaarder maakt voor fake news en dergelijke.
Ik heb ook nergens gezegd dat elke niet-gevaccineerde een antivaxer is, wat gewoon ook niet zo is. Het gros van die mensen is gewoonweg te weinig geïnformeerd, of worden omringd door mensen en nieuwsberichten/fake news die coronavaccinatie in en slecht daglicht zetten.
Dat je de mensen tijd geeft, daar kan ik inkomen. Maar hoelang zijn we nu al aan het "sensibiliseren"? En het is duidelijk dat dat zonder, ja, dwang, niet gaat lukken. Op een bepaald punt moet je dan ook kunnen zeggen van ok de speeltijd is voorbij, we gaan het verplichten.
Hence my and your liberty.

Dat er onder niet-gevaccineerden voornamelijk niet-native-Belgen/niet-witte Belgen zitten, dat is natuurlijk weer een godsgeschenk voor Vlaams Belang.
Nog een reden te meer om dat hiaat asap weg te werken.
Dus: verplicht vaccineren. En dus ook een hervaccinatie wanneer de werkzaamheid van de huidige zakt. Maar geen spuitjesmaatschappij, want dat is absurd. Hoe kun je die twee rijmen met elkaar?

Mijn klein mannen van 2 en 5 moeten geen vaccin hebben tegen een virus wat de jongsten niet (amper) treft. Dan kunnen ze het beter gewoon doormaken zoals ze andere kinderziektes doormaken en daar de rest van hun leven de voordelen van meedragen.
Dat hebben ze momenteel nog niet gezegd, bij mijn weten?
Dus jij stapt af van jouw eerste statement als experten zeggen dat het noodzakelijk is om -5 te vaccineren?

Mijn God, er liggen eens 1.000 mensen in het ziekenhuis en de drama begint weeral en daar zijn de experten weer op tv en in de kranten. Gaat die bazaar nu weer beginnen? Beste Frank VDB:

- verplicht vaccinatie
- geef iedereen een derde shot

Wij deden ons deel, we gaan echt niet weer naar een lockdown omdat XX% van de bevolking asociaal is. wordt stilaan tijd dat je die gaat straffen en niet de rest.

Geen dank.
Idd, het kan mij ook niet schelen dat vaccinweigeraars ziek worden. Het is hun eigen keuze. Dus als er keuzes moeten gemaakt worden in de ziekenhuizen dan geven ze van mijn part de gevaccineerden voorrang, of verplichten ze vaccinaties, maar een lockdown of het sluiten van horeca etc is het laatste

Officieel bevestigd dat overgrote meerderheid van hospitalisaties en besmettingen niet-gevaccineerden zijn. Uitzonderingen zijn 65+'ers.

Dus ja, waarom moeten gevaccineerden boeten omdat een x aantal % van de bevolking die vaccin gerust kunnen hebben het niet willen hebben.

Als het zo verder gaat vind ik dat de covidsafepass meer mag gebruikt worden, ook in Vlaanderen.
Even deze cijfers nuanceren.

694

Bovenstaande tabel (tabel uit het artikel) toont niet het aantal opgenomen mensen per vaccinatiestatus. Het is wel de opname-incidentie per 100 000 inwoners met een bepaalde status, wat eigenlijk je 'risico' op ziekenhuisopname is. Zo zie je dus dat een 65+'er ongevaccineerd 3x zo veel kans had om in het ziekenhuis opgenomen te worden. Bij -65 is dat 5x tot 10x. Dat is nog altijd (redelijk) goed nieuws voor de gevaccineerden.

In absolute cijfers is het wel een ander verhaal. Intussen zijn 55% van de ziekenhuisopnames bij de volledig gevaccineerden. Dit is natuurlijk omdat een heel groot deel reeds gevaccineerd is, maar toont dus ook het onontkoombare van het virus aan. Als we zouden veronderstellen dat we de hele bevolking gevaccineerd krijgen, zouden we dus nog steeds:

55% (huidige % opnames volledig gevaccineerden)
+
11% (45% (huidig % opnames niet-gevaccineerden) / 4 (verschil risico vacc/niet-vacc))
=
66%

Indien dus iedereen dubbel gevaccineerd was, zouden we deze week nog steeds 66% van de hoeveelheid opnames hebben die we nu zien.

Je kan overigens ook de omgekeerde redenering doen: wat als we geen vaccinaties hadden. Ik bespaar je de berekening, maar dan zouden we op ongeveer 2,5 à 3x de ziekenhuisopnames van vandaag zitten, wat zeer dicht op de cijfers van oktober 2020 zit.

Dus jij stapt af van jouw eerste statement als experten zeggen dat het noodzakelijk is om -5 te vaccineren?
Dan zal ik er eventueel over nadenken ;) Maar ik voel er weinig voor.
Ik ben ook vrij zeker dat experts het de eerste jaren niet zullen aanraden aan -5-jarigen.
Mij even verklaren: vaccinatie bij gezonde mensen onder de 40 (om er een grof getal op te plakken) werd aanvankelijk kei hard gepusht omdat gedacht werd dat besmettelijkheid quasi nihil was onder gevaccineerde personen. Dat blijkt momenteel, na introductie van Delta, niet meer het geval. Ook gevaccineerden besmetten anderen. Dus wat is het nut dan van kinderen die nooit (0,0000000001%) ernstig ziek worden te vaccineren? Als het effectief over besmettelijkheid ging, had ik nog kunnen volgen. Dan gaat het gewoon over solidariteit naar oudere bevolking toe. Nu gaat het nergens om bij die klein mannen.

Effectiviteitsdata van boosters ziet er wel fenomenaal uit bij de laatst uitgekomen studies.

95% tegen symptomatische infectie, ten opzichte van 2 doses, tegen delta en zelfs beta.
En neemt niet af na een maand zoals bij 2, maar neemt zelfs toe.

Betekent hoogstwaarschijnlijk ook een enorm hoge blokkage tegen transmissie.

Hopelijk trekken ze de vaccinatie open naar -65 ook (zoals polen vandaag), dan hebben we geen gezever in december en januari, zeker moest er een grotere griepuitbraak bijkomen.

Waarom zouden we 'even de kat uit de boom kijken' terwijl de praktijk (Israel) en de studies aantonen dat het alleen maar grote voordelen heeft, en supply geen issue meer is?
Net binnen: "Vlaamse regering wil boosterprik voor brede bevolking"

Dan zal ik er eventueel over nadenken ;) Maar ik voel er weinig voor.
Ik ben ook vrij zeker dat experts het de eerste jaren niet zullen aanraden aan -5-jarigen.
Mij even verklaren: vaccinatie bij gezonde mensen onder de 40 (om er een grof getal op te plakken) werd aanvankelijk kei hard gepusht omdat gedacht werd dat besmettelijkheid quasi nihil was onder gevaccineerde personen. Dat blijkt momenteel, na introductie van Delta, niet meer het geval. Ook gevaccineerden besmetten anderen. Dus wat is het nut dan van kinderen die nooit (0,0000000001%) ernstig ziek worden te vaccineren? Als het effectief over besmettelijkheid ging, had ik nog kunnen volgen. Dan gaat het gewoon over solidariteit naar oudere bevolking toe. Nu gaat het nergens om bij die klein mannen.
Je gaat hier van absolute aantallen uit.

Een gevaccineerde kan het virus nog doorgeven, maar:

De kans om iemand te besmetten =/= de kans om iemand te besmetten die het zelf al minder snel kan krijgen + minder snel zware symptomen ontwikkeld en dus ook minder virus zal uitscheiden.

En je bevestigd gewoon mijn punt van hierboven. Stel dat experten toch de prik voor -12 pushen, waarom zou jij dit in twijfel trekken? Kritisch nadenken wel, maar ik twijfel trekken en niet volgen?

Allee, boosterprik voor iedereen.
Mij niet gelaten, hoe rapper hoe beter.

Maar hoe meer spuiten we gaan moeten laten zetten hoe lager de vaccinatiegraad. Als 2 spuiten op termijn echt niet voldoende zijn om die epidemie onder controle te houden, en wie weet we nog naar een 4de of 5de moeten gaan, wat dan met de vaccinatiegraad en zoveelste golf van niet-volledig gevaccineerden er dan op ons af gaat komen.

Mijn hoofd doet al pijn van die comments. En het is door die retards dat ik dan (misschien) wel terug een masker moet aandoen, CST moet gaan halen en what not terwijl ik mij wel laat vaccineren.
Toch een beetje wraakroepend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan