Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een abonnement op de krant. Als je die artikels met angstaanjagende titels volledig leest dan wordt eigenlijk alles genuanceerd en is er in feite niets ergs aan de hand. Maar heel veel mensen lezen nu eenmaal enkel de koppen.
Klopt zeker, ook staat de nuance vaak achter een paywall.

Ik heb een abonnement op de krant. Als je die artikels met angstaanjagende titels volledig leest dan wordt eigenlijk alles genuanceerd en is er in feite niets ergs aan de hand. Maar heel veel mensen lezen nu eenmaal enkel de koppen.

Ik ben al blij dat de "en je raadt nooit wat toen gebeurde!"-trend qua titels van paar jaar terug achter de rug is.

Wat gaat men doen als we een derde, vierde ,vijfde… prik nodig hebben de volgende jaren? Je covid pass blijven updaten?
En wat als je je bvb je 6de prik niet meer neemt? Gaan ze dan die mensen ook weren?
Serieuze vraag trouwens

Wat gaat men doen als we een derde, vierde ,vijfde… prik nodig hebben de volgende jaren? Je covid pass blijven updaten?
En wat als je je bvb je 6de prik niet meer neemt? Gaan ze dan die mensen ook weren?
Serieuze vraag trouwens
Ja, en ja, als dat nodig blijkt?
Ja, de covidpass blijven updaten als blijkt dat er nood is aan het temperen van het aantal besmettingen, en ja, mensen weren voor bepaalde dingen als ze die niet kunnen voorleggen. Daarom niet voor alle dagelijkse dingen, maar mogelijk wel voor dingen als vliegreizen of massabijeenkomsten. Of later voor ziekenhuisbezoeken of eventueel om in een WZC te mogen werken.

Ja, en ja, als dat nodig blijkt?
Ja, de covidpass blijven updaten als blijkt dat er nood is aan het temperen van het aantal besmettingen, en ja, mensen weren voor bepaalde dingen als ze die niet kunnen voorleggen. Daarom niet voor alle dagelijkse dingen, maar mogelijk wel voor dingen als vliegreizen of massabijeenkomsten. Of later voor ziekenhuisbezoeken of eventueel om in een WZC te mogen werken.
Kan wel zijn.
Maar goe gaat men dat afstemmen op de rest vd wereld.
Stel dat in land x er een 5de prik geweest is, maar land y nog niet begonnen is ermee, dan kan een heel land dus niet meer afreizen naar bepaalde delen voor onbepaalde tijd

Kan wel zijn.
Stel dat in land x er een 5de prik geweest is, maar land y nog niet begonnen is ermee, dan kan een heel land dus niet meer afreizen naar bepaalde delen voor onbepaalde tijd
Nee, zo werkt die app niet. Als je nu je derde nog niet hebt gehad, maar je wilt naar Spanje, dan kun je laten zien dat je je tweede wel al hebt gehad, en dat je dus gevaccineerd bent volgens hun regels.

Je hoeft het dus niet af te stemmen op de rest van de wereld, je moet gewoon kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent volgens hun normen. Als zij echter eisen dat je nog een halfjaar geleden gevaccineerd bent, en BE doet dat niet, ben je shit out of luck. Zoals nu ook al het geval is. Maar de kans dat ze dat gaan eisen zonder dat veel landen dat al doen, is ook niet groot.

Kan wel zijn.
ik denk dat als ze beginnen aan prik 4,5,... dat er eerder een systeem van maximale gedigheid zal zijn. Een beetje zoals nu gebeurd voor vaccins bij dieren. Daar zijn bepaalde vaccins ook maar geldig voor 1 of 2 jaar.

ik denk dat als ze beginnen aan prik 4,5,... dat er eerder een systeem van maximale gedigheid zal zijn. Een beetje zoals nu gebeurd voor vaccins bij dieren. Daar zijn bepaalde vaccins ook maar geldig voor 1 of 2 jaar.
In theorie is die er nu ook al. Tot 1 juli 2022.
Maar zoals je zegt, waar een derde vaccinatie is voor het verhogen van de beschermen, zou een vierde, vijfde... er zijn om de vorige bescherming niet te laten verdwijnen. En dan moeten we idd weten hoelang die vaccinatie beschermt. Wat we volgens mij nog niet echt weten.

In theorie is die er nu ook al. Tot 1 juli 2022.
Maar zoals je zegt, waar een derde vaccinatie is voor het verhogen van de beschermen, zou een vierde, vijfde... er zijn om de vorige bescherming niet te laten verdwijnen. En dan moeten we idd weten hoelang die vaccinatie beschermt. Wat we volgens mij nog niet echt weten.
Ik pik hier eventjes op in, niet om rechtstreeks te antwoorden op u, maar was gewoon relevante post.

Zijn er echter andere mensen die hun 3de prik al gehad hebben ? En waar in die safe app daar effectief bijstaat 3de prik? Bij mij staat het namelijk gewoon als 3 afzonderlijke categoriën maar staat er wel bij 2/2 wat mij een beetje raar leek. Terwijl bij de eerste en de 2de er respectievelijk 1/2 of 2/2 stond.

Mai, die farma bedrijven wrijven zich in de handen met mensen als Loser. Rest van mensen hun leven verplichte vaccinaties elk jaar of ge word geweerd uit de maatschappij :rofl:Genoeg is genoeg.

Mai, die farma bedrijven wrijven zich in de handen met mensen als Loser. Rest van mensen hun leven verplichte vaccinaties elk jaar of ge word geweerd uit de maatschappij :rofl:Genoeg is genoeg.

Er is niemand die zegt dat we levenslang met vaccinatiepassen gaan blijven werken, en zeker niet in éigen land (want hier is dat momenteel sowieso nog vrij beperkt qua gebruik).
Dat er voor de rest van ons leven vaccinaties tegen covid gaan zijn, lijkt me echter wel vrij aannemelijk. Daar is echter niets mis mee, voor de griep is er ook elk jaar een nieuw vaccin.

Dat de farmabedrijven rijk worden door alsmaar nieuwe vaccins op de markt te brengen? Tja, het is en blijft een bedrijf he dus ze mogen daar gewoon ook rijk van worden, net zoals een begrafenisondernemer ook niet gratis werkt en ook rijk wordt (of alleszins geld in het laatje krijgt) door zijn "klanten".

Maar wat een voedingsbodem voor 'antivaxxers' of critici of weigeraars. Dunno wat beste term is.
Nu is er het argument : "zie wel, het heeft toch geen nut" :/

Maar wat een voedingsbodem voor 'antivaxxers' of critici of weigeraars. Dunno wat beste term is.
Nu is er het argument : "zie wel, het heeft toch geen nut" :/
Da's toch geen reden om de spuit niet te geven? Om het niet te hebben over houdbaarheid of derde spuiten? Omdat anders iemand die het niet wilt, nog een onbeholpen conclusie kan trekken?

Ik zou mijn redelijk genuanceerde post nog eens lezen, als je ontgaan is dat ik het nergens heb over geweerd worden uit de maatschappij. Probeer jij eens zonder HepC-vaccinatie aangenomen te worden als verpleger. "Levenslange verplichte vaccinaties of geweerd uit de maatschappij"...

Er zitten heel veel stukken grijs tussen het witte "geen vaccins meer nodig en nooit nog enige beperking" en het zwarte "weren uit de maatschappij", hè. Geen massa-evenement bijwonen als je pas uit risicogebied komt zonder vaccinatie, bijvoorbeeld. Of niet het vliegtuig in zonder een juist spuitje (zoals naar zo vele landen, waar je ook niet lacherig om doet).

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld.

Maar de situatie versterkt hun foutieve redenering -> 4e golf en +75% is gevaccineerd? -> vaccin werkt niet

Het voorbije anderhalf jaar heeft me wel geleerd dat er een groep mensen is in onze samenleving (en dus op het internet, check de Beerput-topic maar eens) die in zowat ALLES wel een reden ziet om te denken dat zij al die tijd gelijk hadden, het enige waar ze niet in willen geloven zijn bewezen feiten en wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Met die groep mensen moet en kunt ge dus gewoon geen rekening houden.

Bovendien schreeuwt die groep dan wel enorm hard op het internet, maar qua aantallen zijn ze (zeker in België) een minieme minderheid hoor. ;)

Helaas uit persoonlijke omgeving: een burgerlijke ir, een apotheek & 2 tandartsen. Stellig van overtuigd dat het voor hun niet hoeft :crazy:

Het voorbije anderhalf jaar heeft me wel geleerd dat er een groep mensen is in onze samenleving (en dus op het internet, check de Beerput-topic maar eens) die in zowat ALLES wel een reden ziet om te denken dat zij al die tijd gelijk hadden, het enige waar ze niet in willen geloven zijn bewezen feiten en wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Met die groep mensen moet en kunt ge dus gewoon geen rekening houden.

Bovendien schreeuwt die groep dan wel enorm hard op het internet, maar qua aantallen zijn ze (zeker in België) een minieme minderheid hoor. ;)
Je hebt dat soort mensen langs 2 kanten van het spectrum. Zowel mensen die extreem meegaan in de massavorming en het dominante verhaal omtrent covid als de absurde complotdenkers aan de andere kant.
De psychologische benaderingen daaromtrent van Matthias Desmet zijn altijd boeiend om eens te bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan