Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou ook graag gaan fitnessen maar ik denk dat we er ons bij moeten gaan neerleggen dat indoorsporten er de komende maanden nog niet zal inzitten.

JPV heeft daar een goede opsomming over gegeven vanmorgen. Ge zit dagelijks met tig mensen met verhoogde ademhaling in ruimtes waar die lucht blijft hangen. Café effect merkte ik ook heel vaak op.

Persvrijheid zegt dat de overheid quasi nooit mag beperken waar en met wie iemand mag spreken en welke kanalen hij daarvoor mag of moet gebruiken
Dat zegt de vrijheid van vereniging en godsdienstvrijheid ook. Dat trekken we ons momenteel ook niet teveel aan om van wat andere vrijheden nog maar te zwijgen. Dat is niet het beste argument momenteel.

Ik zie niet waarom het niet mogelijk zou zijn, zeker niet na bijna een jaar. Je gaat me niet zeggen dat men niks kon uitvissen.

Dat het niet even makkelijk is kan ik nog inkomen, maar dat kan +/- iedereen zeggen dus dan kan niemand van thuis werken.
Volledig akkoord.

Het feit dat interviews geven wel lukt van thuis heeft De Wever pijnlijk moeten beseffen aan de hand van zijn spiegel.

Ik kan alleen maar de kritiek op de agenda van Alexander De Croo en bij uitbreiding alle politici, virologen en andere professoren die regelmatig in de media komen, bijtreden. Doe zelf ook maar een inspanning en doe meer aan thuiswerk...

Ik begin me zo stilaan een gevangene te voelen in mijn eigen woning, ik mag nog gaan wandelen en kan nog een beetje sporten (knieblessure). Zie af en toe nog mijn knuffelcontact 1 à 2 keer per week... maar ondertussen kan je de tv niet aanzetten of je ziet daar een zoveelste interview met iemand die wél het land mag afreizen voor iets wat perfect via Skype/Zoom/Whatever zou kunnen gaan. Al die politici hebben niet toevallig corona opgelopen denk ik dan. Om nog maar te zwijgen over hoe ze achter de schermen ook ongetwijfeld zich wat meer (kunnen) permitteren, cfr. Bart Tommelein.

Als je € 5000 netto per maand verdient, dan zou ik geen schrik hebben van een corona-boete van € 250. Ik verdien niet eens de helft daarvan, dus ik kan me zo'n boete niet permitteren.

Klopt. En ge kunt ook uw haar afdoen.

Alleen draagt uw haar afdoen niks bij tot uw immuunsysteem versterken, en sporten wel. Dus zou ik denken dat meer mogelijkheid tot sporten hoger op de prioriteitenlijst staat dan meer mogelijkheden om iets aan uw snit te doen. Maar blijkbaar staat meer mogelijkheid tot sporten gewoon helemaal niet op de lijst.
Maar je kan elke sport buiten doen! Ok badminton is niet zo handig maar toch :p

Maar je kan elke sport buiten doen! Ok badminton is niet zo handig maar toch :p
Ge kunt niet elke sport buiten doen. :) Het zal u verbazen, maar voor een hoop disciplines hebt ge materiaal nodig, iets waar ge nu gewoon geen toegang toe hebt. Tenzij ge het geld hebt om zelf te investeren in training gear, of zoals mij het geluk hebt gehad dat ge voor een paar duizend euro aan materiaal hebt kunnen lenen.

Ge kunt niet elke sport buiten doen. :) Het zal u verbazen, maar voor een hoop disciplines hebt ge materiaal nodig, iets waar ge nu gewoon geen toegang toe hebt. Tenzij ge het geld hebt om zelf te investeren in training gear, of zoals mij het geluk hebt gehad dat ge voor een paar duizend euro aan materiaal hebt kunnen lenen.
Ik zeg niet dat het praktisch is maar technisch gezien gaat het om meeste sporten buiten te beoefenen.
Kan er me zelfs niet meteen een bedenken die niet gaat

Lees nu net dat er een uitbraak is vd afrikaanse variant in Oostende.
Nu vroeg ik me af: stel dat er een variant komt waarop het vaccin geen vat heeft.
En je krijgt deze variant dan nadat je bent gevaccineerd. Zou het dan zijn, zoals met de griepspuit, dat je dan veel zieker wordt?

Ik heb me altijd laten vertellen (zelf nooit griepspuit genomen) dat je veel zieker wordt als je een andere variant vd griep krijgt dan die waar het griepvaccin je voor
beschermt

Lees nu net dat er een uitbraak is vd afrikaanse variant in Oostende.
Nu vroeg ik me af: stel dat er een variant komt waarop het vaccin geen vat heeft.
En je krijgt deze variant dan nadat je bent gevaccineerd. Zou het dan zijn, zoals met de griepspuit, dat je dan veel zieker wordt?

Ik heb me altijd laten vertellen (zelf nooit griepspuit genomen) dat je veel zieker wordt als je een andere variant vd griep krijgt dan die waar het griepvaccin je voor
beschermt
Het vaccin zou ook nog steeds beschermen tegen de Zuid Afrikaanse, gewoon minder. Geen idee wat een eventuele besmetting dan zou doen, of je bvb ook een minder sterk ziektebeeld krijgt omdat het virus omwille van het vaccin minder vat krijgt? In theorie zou dat wel moeten.

Onze vriend Marc Van Ranst was deze morgen op de markt van Izegem om een commercieel filmpje te maken voor Brouwerij Vanhaezebrouck(kasteelbier) , ook acteur Sam Van Loowijck was van de partij .

Wat is het toch zo een goed voorbeeld de Marc , rap wat aan de kassa passeren , essentiële verplaatsingen, mijn gat jong.

Onze vriend Marc Van Ranst was deze morgen op de markt van Izegem om een commercieel filmpje te maken voor Brouwerij Vanhaezebrouck(kasteelbier) , ook acteur Sam Van Loowijck was van de partij .

Wat is het toch zo een goed voorbeeld de Marc , rap wat aan de kassa passeren , essentiële verplaatsingen, mijn gat jong.
Het was onbezoldigd.

Maar ik vind het op zich ook wel een vreemde actie. Flesjes bier gaan uitdelen op de markt lijkt me nu ook niet de slimste zet.

Wat ik mij afvraag: terugkerende reizigers die de testverplichting aan hun laars hebben gelapt tijdens de Kerstvakantie, zullen die nog beboet worden? Of ontspringen die weeral de dans?

Wat ik mij afvraag: terugkerende reizigers die de testverplichting aan hun laars hebben gelapt tijdens de Kerstvakantie, zullen die nog beboet worden? Of ontspringen die weeral de dans?
100% van hen bereiken lijkt me onmogelijk.

Kan volgens mij enkel via dat PLF?
Dus eigenlijk zijn diegene die de PLF ingevuld hebben maar niks anders ondernomen hebben de grootste idioten.
Ofwel hou je je volledig aan de regels (waaronder dus PLF correct invullen, quarantaine doorlopen en testen laten afnemen), ofwel doe je simpelweg niks van dit alles (maar dan, spreek ik enkel voor mezelf, schrijf ik je af). De PLF invullen maar dan de rest van de maatregelen niet uitvoeren is gewoon plain stupid want dan kunnen ze, vermoed ik, heel eenvoudig nagaan wie iets of niets gedaan heeft...

Hoeveel reizigers zijn er geweest vs hoeveel reizigers hebben het PLF daadwerkelijk, correct, aangevuld?

Iemand die weet waarom je wel een PLF invult maar dan de andere maatregelen niet zou respecteren?

Het valt onmogelijk te achterhalen maar ik had graag eens de verhouding geweten tussen iedereen die de aanbevelingen met de voeten getreden heeft, diegenen die het PLF ingevuld hebben maar de rest van de maatregelen niet opgevolgd hebben en diegenen die alles (voor zover praktisch mogelijk) gerespecteerd hebben.

Dat is deel van de sport 'voetbal' dus perfect te doen buiten
Wrong.

Niet-georganiseerde (individuele) sportactiviteiten zijn enkel toegelaten:
  • indien je outdoor sport of indien je zwemt
  • alleen of met het huishouden, eventueel aangevuld met 1 toegestaan nauw contact. Enkel in deze context mag je sporten zonder afstand te houden
  • of met maximum 4 personen inclusief jezelf (kinderen tot 13 jaar niet meegerekend) en dat altijd met afstand van 1,5m

Veel succes om een potje voetbal te spelen op anderhalve meter afstand van elkaar, met maxium vier personen of met uw huishouden +1. De facto komt het erop neer dat elke groepssport, binnen of buiten, vanaf 13 jaar de facto niet kan als het een groepssport is met meer dan vier mensen of het een contactsport is.

Wrong.

Niet-georganiseerde (individuele) sportactiviteiten zijn enkel toegelaten:
  • indien je outdoor sport of indien je zwemt
  • alleen of met het huishouden, eventueel aangevuld met 1 toegestaan nauw contact. Enkel in deze context mag je sporten zonder afstand te houden
  • of met maximum 4 personen inclusief jezelf (kinderen tot 13 jaar niet meegerekend) en dat altijd met afstand van 1,5m

Veel succes om een potje voetbal te spelen op anderhalve meter afstand van elkaar, met maxium vier personen of met uw huishouden +1. De facto komt het erop neer dat elke groepssport, binnen of buiten, vanaf 13 jaar de facto niet kan als het een groepssport is met meer dan vier mensen of het een contactsport is.
So? Je kan perfect voetballen alleen

Bon, als ge het in het belachelijke gaat trekken zijn we rap uitgepraat hoor. :)

Tegen een bal trappen kunt ge alleen. Voetballen kunt ge niet alleen.
Is niet in belachelijke trekken.
Punt is dat je perfect kan sporten, mss niet zoals in 2019 maar spreken van 'ik kan niet sporten en dat is toch beter voor immuunsysteem' is dus quatsch

Lopen kan, traptechniek ook net als dribbels, looptechniek en als je met 2 man bent kan je ook combinatie oefenen. Alleen effectief wedstrijd kan idd niet. Maar dat is voor vele sporten zo, maar daarom is het niet zo dat je ze niet meer kan beoefenen

Is niet in belachelijke trekken.
Punt is dat je perfect kan sporten, mss niet zoals in 2019 maar spreken van 'ik kan niet sporten en dat is toch beter voor immuunsysteem' is dus quatsch

Lopen kan, traptechniek ook net als dribbels, looptechniek en als je met 2 man bent kan je ook combinatie oefenen. Alleen effectief wedstrijd kan idd niet. Maar dat is voor vele sporten zo, maar daarom is het niet zo dat je ze niet meer kan beoefenen
Ja, en ge kunt ook perfect uw haar doen, gewoon niet exact op de manier waarop ge wilt. Dus zijn we terug bij mijn beginpunt, wat is het belangrijkste? Uw (fysieke én mentale) gezondheid of hoe uw haar ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan