Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de reden voor mondmaskers dan wel in de samenzweerderswereld?

Heeft niks met samenzweringen te maken.

In de ogen van de voorstanders zijn mondmasker een heel kleine opoffering die het waard is, al is het maar enkel om mensen te laten zien dat corona niet voorbij is. Dus of ze echt wetenschappelijk de besmettingskans zwaar verlagen op bv perrons of in grote supermarkten, is voor hun niet zo van belang. Geen mondmasker dragen geeft ook aan dat je corona en de solidariteit erond niet zo belangrijk vind, wat dezelfde mensen ook tegen de borst stoot.

Uiteraard kan je het niet (enkel) zo framen, dus er worden van alle argumenten bijgehaald die om de haverklap veranderen als je ze niet meer kan toepassen.

Toon mij is het onderzoek dat aantoont dat mondmaskers in de buitenlucht op een perron zo belangrijk zijn dat het waard is om mensen te dwingen ze op te zetten.

Er sterft een amateur-voetballer van 27 op het voetbalveld en een groep mensen staat al klaar om het met het vaccin te linken. Want vroeger gebeurde dat natuurlijk niet. Wat een triestig volk is het toch. Alles is goed om hun gelijk te halen, zelfs zonder enig bewijs.

Er sterft een amateur-voetballer van 27 op het voetbalveld en een groep mensen staat al klaar om het met het vaccin te linken. Want vroeger gebeurde dat natuurlijk niet. Wat een triestig volk is het toch. Alles is goed om hun gelijk te halen, zelfs zonder enig bewijs.
Die opmerking mogen ze voor mijn part gerust maken. Wat ik echter belachelijk vind is dat ze het risico van ziek worden zonder de bescherming van het vaccin dan afdoen als een fait divers.

Ze maken zogezegd een halsmisdrijf van de negatieve consequenties van het vaccin, maar van het virus, ja neen dat is gewoon de natuur hé, beetje pech.

Die blinde vlek is gewoon belachelijk.

Die opmerking mogen ze voor mijn part gerust maken. Wat ik echter belachelijk vind is dat ze het risico van ziek worden zonder de bescherming van het vaccin dan afdoen als een fait divers.

Ze maken zogezegd een halsmisdrijf van de negatieve consequenties van het vaccin, maar van het virus, ja neen dat is gewoon de natuur hé, beetje pech.

Die blinde vlek is gewoon belachelijk.
Helemaal mee eens, maar die opmerkingen vind ik wel behoorlijk ongepast om te maken naar die jongen toe. Net hetzelfde zoals Willem Engel dat deed bij Eriksen tijdens het EK. Beetje misplaatst.

Ik zag daarstraks zelfs iemand (oprecht en serieus) beweren dat het ook geen toeval meer kan zijn dat er de laatste tijd zo veel zware en dodelijke verkeersongelukken gebeuren, want dat kan toch alleen maar te wijten zijn aan het feit dat die chauffeurs een aanval kregen ofzo van het vaccin...

Laatst bewerkt:
Ik erger daar bij wijlen soms aan meestal jonge volwassenen die het vaccin afbreken " er komt niks vreemd in mijn lichaam" " en wat zijn de gevolgen op langere termijn ?"
Maar dan wel dood leuk elke week stront zat zijn, en wat voor andere troep ze naar binnen spelen.

Zelf eens een vrouw gezien dat het vaccin niet wou " vreemde stoffen enz" maar wel plastieken borsten en gevulde lippen 😆

Gaan we hier nog doen dat het oké is dat iemand bedrog probeerde te plegen met de vaccinatie?

En dan nog een heel pleidooi over hoe er geen holistische visie in het debat wordt gegeven over hoe je natuurlijk jouw imuunsysteem zou kunnen boosten. Akkoord dat beweging en gezonde voeding beter is dan fastfood en stilzitten, maar laat ons nu niet pretenderen dat je op die manier garantie hebt dat je een dodelijk virus kan overleven… Al is uiteraard overgewicht wel een risicofactor.

Gaan we hier nog doen dat het oké is dat iemand bedrog probeerde te plegen met de vaccinatie?

En dan nog een heel pleidooi over hoe er geen holistische visie in het debat wordt gegeven over hoe je natuurlijk jouw imuunsysteem zou kunnen boosten. Akkoord dat beweging en gezonde voeding beter is dan fastfood en stilzitten, maar laat ons nu niet pretenderen dat je op die manier garantie hebt dat je een dodelijk virus kan overleven… Al is uiteraard overgewicht wel een risicofactor.
Maar ze heeft ergens wel een punt natuurlijk. Dat ze probeerde haar spuitje te ontwijken en toch haar pasje wou krijgen is belachelijk van haar en moeten we niet goed praten. Maar we zijn nu meer dan anderhalf jaar ver in een 'gezondheidscrisis' met honderden experten die aan het woord geweest zijn maar van al deze experten heeft er nog geen enkele geopperd om de natuurlijke immuniteit en gezondheid van mensen te gaan verbeteren. We hebben het afgelopen anderhalf jaar duizend en één maatregelen gekend bij wijze van spreken. Gaande van mondmaskers, vaccins, in uw kot blijven, contacten beperken,... Maar gaan enkele maatregel was erop gericht werkelijk de gezondheid van mensen te gaan verbeteren.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben mijn vaccin ook gaan halen en ik vind dat iedereen voor zichzelf maar moet uitmaken of hij/zij het al dan niet neemt. Maar gaan we nu werkelijk blind blijven voor de onderliggende problematiek in onze Westerse maatschappij? De top 3 doodsoorzaken in ons land zijn hart- en vaatziekten, kankers en problemen met het ademhalingsstelsel. Al tientallen jaren op rij. De helft van onze volwassen bevolking heeft overgewicht, 15% van deze volwassen bevolking is zelfs morbide obees. Zaken die het rechtstreeks gevolg zijn van een ongezonde Westerse levensstijl. Maar wanneer iemand pleit in deze gezondheidscrisis om werkelijk iets aan onze gezondheid te gaan doen wordt deze onmiddellijk verketterd en op de brandstapel gegooid. Of hoe de virocratie en onze "experten" het laatste anderhalf jaar volledig zijn doorgeslagen... Een beetje meer nuance in het ganse debat en wat meer tegengas tegen onze halfgoden a la Van Ranst en Vlieghe had wel gemogen naar mijn mening...

Maar wanneer iemand pleit in deze gezondheidscrisis om werkelijk iets aan onze gezondheid te gaan doen wordt deze onmiddellijk verketterd en op de brandstapel gegooid.
Iets aan onze gezondheid doen?

Kan je mij even vertellen welke studie aantoont dat ‘jouw innerlijk licht verhogen’ helpt tegen het vermijden van hart en vaatziekte en kankers?

Maar je het het misschien over gezonder gaan leven. Wel, wat moet de wetenschap en de overheid hier aan doen?
Alle noodzakelijke dingen om gezonder te gaan leven zijn er:
- Bewegen kost 0,0. Naar buiten gaan en elke dag een wandeling maken in je gewone kleren is de goedkoopste work-out die er is.
- gezond koken kost op zich ook niet gigantisch veel, al is een snelle hap altijd goedkoper

Voor de rest krijg je via het ziekenfonds geld terug nadat je jezelf aansluit bij een sportclub, zijn er onnoemelijk veel mogelijkheden om iets van beweging te doen en is zowat alle (wetenschappelijk) onderbouwde informatie te vinden op het internet. En toch zitten we met z’n ongezonde populatie.

Uiteraard wordt er door wetenschappers ingezet op medicijnen en vaccins. Of denk je echt dat het realistisch is om ziektebeelden te gaan bestrijden door een campagne te voeren om meer te bewegen en gezonder te eten?

Ik kom misschien wat negatief over, maar mijn beeld van de maatschappij is relatief minachtend als het over zelfredzaamheid gaat.

Laatst bewerkt:
Maar ze heeft ergens wel een punt natuurlijk. Dat ze probeerde haar spuitje te ontwijken en toch haar pasje wou krijgen is belachelijk van haar en moeten we niet goed praten. Maar we zijn nu meer dan anderhalf jaar ver in een 'gezondheidscrisis' met honderden experten die aan het woord geweest zijn maar van al deze experten heeft er nog geen enkele geopperd om de natuurlijke immuniteit en gezondheid van mensen te gaan verbeteren. We hebben het afgelopen anderhalf jaar duizend en één maatregelen gekend bij wijze van spreken. Gaande van mondmaskers, vaccins, in uw kot blijven, contacten beperken,... Maar gaan enkele maatregel was erop gericht werkelijk de gezondheid van mensen te gaan verbeteren.
Ik weet dat een negatief statement niet kan bewezen worden maar ben je zeker dat geen enkele expert al eens heeft gezegd dat de mensen beter gezond gaan leven (goede voeding, slaap, sport)? Ik weet het niet hé, lijkt mij nu zo vanzelfsprekend.

Ook gaat het hier over een accuut probleem hé, zelfs nu, maanden later. Je kreeg geen enkele golf ingedijkt door mensen gezonder te laten leven volgens mij, zelfs als je ze zou verplichten. Wat heeft de persoon met overgewicht op de IC eraan dat, moest hij jaren geleden gezonder zijn beginnen leven, nu zijn kansen hoger lagen?

Ik vind het een beetje een loos argument eerlijk gezegd.

Dat het beter is om mensen er een gezonde levensstijl op te laten nahouden, is een discussie die volledig losstaat van corona.

Sowieso is dat toch een onderwerp dat al vaak genoeg aan bod komt en kwam? Ge ziet toch vaak genoeg artikels passeren waarbij organisatie X of expert Y zegt dat dit of dat niet goed is voor de gezondheid, dat we moeten oppassen met het gebruiken van tig zaken, zaken die wettelijk gezien al beperkt worden of waar taksen op geheven worden, ...

Los van het feit dat een gezondere levensstijl invloed zal hebben op hart- en vaatziekten, vraag ik me wel af of een betere levensstijl ook invloed heeft op het niet ziek geraken van een virus tijdens een pandemie, en ik geloof om eerlijk te zijn al zeker niet dat een gezonde levensstijl invloed zou hebben op de mate waarin ge besmet kunt worden en anderen (waaronder risicogroepen) kunt besmetten en ziek doen maken.

Dat Ingeborg vindt dat er meer aandacht moet zijn voor het versterken van het immuunsysteem en voor een gezondere levensstijl tout court, allemaal goed en wel, maar dat is imo nu niet het ultieme wapen tegen een pandemie, en al zeker geen lopende pandemie.

F*ck dees. Heel de kleuterschool van onze dochter in quarantaine + alle kindjes laten testen op vrijdag.
Ik snap het niet meer. Het vaccin ging de oplossing zijn. Niet dus!
Wat een zever allemaal.

F*ck dees. Heel de kleuterschool van onze dochter in quarantaine + alle kindjes laten testen op vrijdag.
Wat een zever allemaal.

Collega heeft hetzelfde voor.

Hopelijk laten ze die maatregelen binnenkort ook vallen. Met meer en meer besmettingen kan je toch niet blijven hele klassen in quarantaine plaatsen voor 1 of 2 besmettingen.

Wat een zever allemaal.

Meerdere besmettingen dan in de klas? Want bij één besmetting was quarantaine toch niet meer nodig zoals ik begrepen had.

Wat een zever allemaal.
Hoe vaak is hier en op alle persconferenties niet gezegd dat het vaccin niét de oplossing ging zijn? Niét het einde van alle maatregelen? Dat sommige maatregelen nog een bestaansreden zullen blijven hebben. Dat wordt keer op keer gezegd, en toch is het zogezegd "verkondigd als dé oplossing".

Hoe vaak is hier en op alle persconferenties niet gezegd dat het vaccin niét de oplossing ging zijn? Niét het einde van alle maatregelen? Dat sommige maatregelen nog een bestaansreden zullen blijven hebben. Dat wordt keer op keer gezegd, en toch is het zogezegd "verkondigd als dé oplossing".

Maar ergens moeten we als maatschappij natuurlijk wel beslissen waarvoor we een oplossing willen hebben.
De druk op onze zorg verlagen? Daarvoor lijkt het vaccin toch een redelijk efficiënte oplossing te zijn.
Besmettingen beperken zodat het virus gewoon zal verdwijnen? Daarvoor lijkt het vaccin niet de ultieme oplossing te zijn, maar dat is iets dat imo dan ook gewoon niet moet.

Aan de andere kan is dit in landen als Denemarken 'wel' de oplossing.

Je hebt gelijk eh, maar het zou wel nuttig zijn dat men duidelijk stelt wat dan wel de voorwaarden zijn om de maatregelen los te laten.

Ik heb toch ook begrepen na alle "Einde is in zicht, licht aan einde tunnel, even volhouden" dat vaccinatie dat einde zou betekenen.
Maar goed, de kleine lettertjes niet gelezen denk ik.

Ik heb toch ook begrepen na alle "Einde is in zicht, licht aan einde tunnel, even volhouden" dat vaccinatie dat einde zou betekenen.
Maar goed, de kleine lettertjes niet gelezen denk ik.
Mssh het einde van uw vrijheden, het einde van 4g, het einde van uw ongevaccineerde status.....

Aan de andere kan is dit in landen als Denemarken 'wel' de oplossing.

Je hebt gelijk eh, maar het zou wel nuttig zijn dat men duidelijk stelt wat dan wel de voorwaarden zijn om de maatregelen los te laten.
En ik denk dat ze dat zouden doen als ze dat zeker zouden weten. De keer dat ze dat geprobeerd hebben, werden ze nog sneller ingehaald door de realiteit dan dat ze persconferenties konden organiseren. Het is gewoon een veranderlijke situatie, en als er vaste momenten of criteria waren, zouden die er vast al gekomen zijn.

@TooChé Dat waren echt geen kleine lettertjes, maar telkens opnieuw werd iedereen verketterd die kwam zeggen dat niet alle maatregelen afgeschaft zouden worden. Was misschien eerder een kwestie van niet willen lezen dan niet gelezen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan