Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, in Brussel. Voer daar covid safe ticket in voor alle publieke evenementen, moskeeën, kerken en in de horeca. Indien je geen vaccin wil moet je je dan maar laten testen elke 2-3 dagen, zelf te betalen uiteraard.
Dan gaan ze gewoon net buiten brussel naar evenement, moskeeën en kerken. Hetzelfde is gebeurd met de mini-lockdown vorige zomer in Antwerpen. Toen ging ze net buiten Antwerpen fitnessen en op cafe.
Ik denk dat je echt gaat moeten zoeken om een plaats in Brussel te vinden die verder dan 10km van Vlaanderen of Wallonië af is.

Yep, in Brussel. Voer daar covid safe ticket in voor alle publieke evenementen, moskeeën, kerken en in de horeca. Indien je geen vaccin wil moet je je dan maar laten testen elke 2-3 dagen, zelf te betalen uiteraard.
Buiten dat ons land en onze regio's piepklein zijn (hoe ver is bv. Molenbeek uiteindelijk van Zellik of Dilbeek) is het grote probleem ook gewoon controle. Al die regels maken weinig uit als de pakkans bijna nihil is, en zoals hier al verteld, de politie er zelf niet echt van wakker ligt. Uiteindelijk geldt er voor veel van die regels een vorm van straffeloosheid (ook in Vlaanderen). Het is ook wel wat wishful thinking om met zo'n context te hopen dat uitbaters van de horeca, evenementen, gebedshuizen, ... dat zelf gaan controleren.

Tip als het u niet aanstaat kan je ook laten van te reageren. :unsure:
Ik vond het gewoon twee contradictorische titels. Niets wereldschokkend aan. Mss ook de wereld iets minder zwart wit zien.
- "Ik lees enkel de titels."
+ "Enkel de titels lezen is niet goed"
- "Tip als het u niet aanstaat kan je ook laten van te reageren"

Is dat een nieuwe mode eigenlijk, iets posten en dan bij commentaar afkomen dat men niet moet reageren? Want je bent zeker niet alleen.

- "Ik lees enkel de titels."
+ "Enkel de titels lezen is niet goed"
- "Tip als het u niet aanstaat kan je ook laten van te reageren"

Is dat een nieuwe mode eigenlijk, iets posten en dan bij commentaar afkomen dat men niet moet reageren? Want je bent zeker niet alleen.
Ik merk twee contradictorische titels op. Een van een rioolkrant ende andere is nog net grijswaterniveau. Ik vond dat opmerkelijk en dacht.. dat deel ik even.
Maar blijkbaar is dat not done om redenen die me onbekend zijn. Blijkbaar bekijk je de wereld heel zwart wit of voor je iets opmerkelijk post moet je alle nuances van binnen en buiten kennen. Terwijl het gewoon eenvoudig twee tegensprekende titels zijn. Het zal mijn autistisch trekje miss zijn maar blijkbaar is zoiets posten genoeg om sommige mensen op een paard te zetten. (wat feitelijk niet de insteek was)

J

Ja, de brave volgzame Vlaming, maar dan wel kampioen zijn in achterpoortjes zoeken en zwartwerk en dergelijke..

Doen wat ze kunnen controleren, niet doen wat ze niet kunnen controleren.
Lijkt mij inderdaad vrij Vlaams (toch wat ik in de familie/omgeving zie).
Het heeft niet veel nut om tegen het systeem te vechten, je kan beter er het beste van maken.

Benieuwd wat onze vaccinatiegraad zou zijn als ze het niet ergens in een database zouden plaatsen. Ik ken toch een aantal mensen (inclusief mezelf), die wat langer zouden hebben gewacht.

Ik merk twee contradictorische titels op. Een van een rioolkrant ende andere is nog net grijswaterniveau. Ik vond dat opmerkelijk en dacht.. dat deel ik even.
Maar blijkbaar is dat not done om redenen die me onbekend zijn. Blijkbaar bekijk je de wereld heel zwart wit of voor je iets opmerkelijk post moet je alle nuances van binnen en buiten kennen. Terwijl het gewoon eenvoudig twee tegensprekende titels zijn. Het zal mijn autistisch trekje miss zijn maar blijkbaar is zoiets posten genoeg om sommige mensen op een paard te zetten. (wat feitelijk niet de insteek was)
Meh, ik vind dat reacties uitlokken en ik denk dat je niet zo dom bent om dat zelf niet in te zien, meer niet.

Het was maar een opmerking hoor, ik krijg gewoon het vliegend schijt van die antwoorden in de trant van "je moet niet op mijn posts reageren".

Ik denk dat het probleem is dat dat hier veel te veel gebeurd door mensen met achterliggende bedoelingen (niet dat ik u daarvan verdenk of beschuldig he). Maar er worden hier toch veel zaken gepost die enkel gepost worden om commotie uit te lokken, anderen te sarren of andere motieven zonder dat men daar over wil discussieren of dat er ook maar enige reactie mag op komen. En dat begint toch wel de spuigaten uit te lopen

Laatst bewerkt:
Opnieuw zwart-wit: tussen ALLE nuances van binnen en buiten kennen en je gewoon baseren op titels, is er nog een serieus ladingje kleurtinten (toch in HEX :p).
Je verdediging was trouwens initieel helemaal anders, toen was het gewoon "ik lees enkel titels", pas als iemand je erop wijst dat ook dat nogal dwaas is, was het later van "ik wou gewoon de tegenstelling in de titels meegeven".

En ik kies zelf wel waarop ik reageer. Net zoals jij mag kiezen wat je graag leest, maar verwacht dan niet dat er geen commentaar komt als je "unsure" direct verklaarbaar is.

Of de andere reactie kon ook geweest zijn: Ah ja, fout gelezen, ik zat mis. Wat heel wat discussies ten goede zou komen.

Als je de vaccinatiegraad bekijkt is niet alleen die van Brussel slecht maar is ook de Brusselse rand met rijkere gemeenten (denk maar aan Dilbeek, Asse, Grimbergen etc) scoort behoorlijk slechter dan Vlaanderen in het algemeen. Dan lijkt er mij toch meer te spelen dan louter de afkomst of de rijkdom. Eerder alsof het Franstalig publiek er minder voor openstaat.

Als je de vaccinatiegraad bekijkt is niet alleen die van Brussel slecht maar is ook de Brusselse rand met rijkere gemeenten (denk maar aan Dilbeek, Asse, Grimbergen etc) scoort behoorlijk slechter dan Vlaanderen in het algemeen. Dan lijkt er mij toch meer te spelen dan louter de afkomst of de rijkdom. Eerder alsof het Franstalig publiek er minder voor openstaat.
Wel, er waren denk ik wel indicaties dat er vooral vanuit Frankrijk heel wat anti-vaccin propaganda wordt verspreid op social media (in het Frans uiteraard) en dit werd deels toch ook wel als verklaring aangenomen voor de lagere cijfers in Franstalig België, dus het kan zeker.

Bijkomend hebben die rijkere gemeenten ook wel armere buurten denk ik, waar veel mensen naartoe trekken die Brussel te duur vinden maar er wel werken. Dat loopt dan wel wat gelijk met de (allochtone) gemeenschappen waar het hier over gaat. Zeker in Asse of Zellik zal dat een rol spelen, met een rechtstreekse treinverbinding naar Brussel. Ook is Grimbergen=origineel Grimbergen en Strombeek-Bever, waar die laatste veel stedelijker is en vlak naast Brussel ligt.

Asse en Grimbergen de rijkere gemeenten? Asbeek en stukken van Mollem misschien, maar al de rest...

Onderzoek ZOL: meer antistoffen bij Moderna-vaccin dan bij Pfizer

We beginnen met zeer opvallend nieuws uit de medische wereld. Want mensen die gevaccineerd zijn met Moderna maken significant meer antistoffen aan dan mensen die gevaccineerd werden met het Pfizer-vaccin. Dat blijkt uit onderzoek van het Ziekenhuis Oost-Limburg.

Hier word ik woest van. Maar mijn vriendin moest vorig jaar toen ze zwanger was blijven werken tot een week voor de bevalling als medisch secretaresse in een groot ziekenhuis waar ze heel het ziekenhuis rond moest. Van voorzorgsprincipe was toen geen sprake. 😠

Met de dalende bescherming door vaccinatie, in eerste instantie tegen besmetting en daarna tegen hospitalisatie, vraag ik me af of, nu duidelijk is dat mensen bij een infectie nog meer antilichamen aanmaken en we een zeer hoge vaccinatiegraad hebben, we er niet meer belang bij hebben om zo snel mogelijk zo veel mogelijk gevaccineerde mensen te besmetten zodat ze nog beter beschermd zijn. Die volgende golf komt er toch, hoe later hoe minder de mensen beschermd zullen zijn tegen hospitalisatie.

Met de dalende bescherming door vaccinatie, in eerste instantie tegen besmetting en daarna tegen hospitalisatie, vraag ik me af of, nu duidelijk is dat mensen bij een infectie nog meer antilichamen aanmaken en we een zeer hoge vaccinatiegraad hebben, we er niet meer belang bij hebben om zo snel mogelijk zo veel mogelijk gevaccineerde mensen te besmetten zodat ze nog beter beschermd zijn. Die volgende golf komt er toch, hoe later hoe minder de mensen beschermd zullen zijn tegen hospitalisatie.
Daarmee dat het gewoon logisch was geweest om, zelfs als dat niet helemaal het geval was geweest, bij een bepaalde vaccinatiegraad gewoon te lossen en inderdaad op die manier te 'refreshen' als het ware.

Of de bescherming tegen zwaar ziektepatroon echt (veel) daalt, weet ik wel niet. T-celrespons is meestal echt wel langdurig, om niet te zeggen levenslang.

Daarmee dat het gewoon logisch was geweest om, zelfs als dat niet helemaal het geval was geweest, bij een bepaalde vaccinatiegraad gewoon te lossen en inderdaad op die manier te 'refreshen' als het ware.

Of de bescherming tegen zwaar ziektepatroon echt (veel) daalt, weet ik wel niet. T-celrespons is meestal echt wel langdurig, om niet te zeggen levenslang.
Volgens de meest recente data vanuit Israël daalt de bescherming tegen hospitalisatie ook maar wel veel langzamer dan de bescherming tegen besmetting en dit voor alle leeftijden.
Bij recente opnamecijfers blijkt dat de opnames van volledig gevaccineerden toeneemt.

Is dat niet het ene totale onzekere (met weinig risico's aan) vervangen door het andere totale onzekere (met hogere risico's)?
Het is niet zeker hoe de bescherming tegen hospitalisatie zal evolueren over de tijd, of tegen gewoon zwaardere symptomen zelfs. Dan nog de verschillen tussen de soorten vaccins. Er is weinig risico aan dat afwachten, zeker met een mogelijke derde boostershot achter de hand.

Wat we wel weten, is dat je nog altijd besmet kunt raken met een vaccinatie, maar ook niet of die besmetting even lang antistoffen zou geven dan bij een "volwaardige" besmetting met zwaardere symptomen. Al van in het begin was er volgens mij sprake dat de asymptomatische besmetting ook geregeld voor minder bescherming zorgt? Plus dat je wel degelijk nog altijd zwaar ziek kunt worden van een besmetting, en zeker de meest kwetsbare. Dus in de praktijk komt dat tweede plan neer op een zekere en geforceerde golf met doden en opnieuw druk op de ziekenhuizen tot gevolg. En ook een onzekere uitkomst voor de toekomst.

Dat heeft die Nederlands-Limburgse infectioloog half augustus ook ergens geopperd. In het najaar werd/wordt er sowieso een golf verwacht, waarom nu dan al niet overgaan tot volledig lossen. Zodat de ziekenhuisopnames gespreid zijn en niet allemaal samenvallen in het najaar.

Is dat niet het ene totale onzekere (met weinig risico's aan) vervangen door het andere totale onzekere (met hogere risico's)?
Het is niet zeker hoe de bescherming tegen hospitalisatie zal evolueren over de tijd, of tegen gewoon zwaardere symptomen zelfs. Dan nog de verschillen tussen de soorten vaccins. Er is weinig risico aan dat afwachten, zeker met een mogelijke derde boostershot achter de hand.

Wat we wel weten, is dat je nog altijd besmet kunt raken met een vaccinatie, maar ook niet of die besmetting even lang antistoffen zou geven dan bij een "volwaardige" besmetting met zwaardere symptomen. Al van in het begin was er volgens mij sprake dat de asymptomatische besmetting ook geregeld voor minder bescherming zorgt? Plus dat je wel degelijk nog altijd zwaar ziek kunt worden van een besmetting, en zeker de meest kwetsbare. Dus in de praktijk komt dat tweede plan neer op een zekere en geforceerde golf met doden en opnieuw druk op de ziekenhuizen tot gevolg. En ook een onzekere uitkomst voor de toekomst.
Het staat in ieder geval vast dat er een nieuwe golf van ziekenhuisopnames op ons afkomt. We zien wat er gebeurt in Israël, we kunnen nog even doen alsof onze neus bloedt maar dat is ook geen geweldige strategie. Vooral jongeren onder de 50 -60 in aanraking laten komen met het virus zou ons misschien wel een

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan