Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even een correlatie gedaan per gemeente op basis van:

- armoede: aantal mensen met een belastingsbrief <20.000 euro belastbare inkomsten (zonder de "lege") tov totale inwonersaantal (statbel)
- migratie: aantal allochtonen volgens NP data / totale bevolking
- vaccinatiegraad: aantal gevaccineerden eerste (of enige) dosis (scienscano) / totale bevolking

Tussen armoede en vaccinatiegraad is de correlatie -0,52. Hoe meer armoede, hoe minder vaccinatiegraad
Tussen vaccinatiegraad en migratie is de correlatie -0,51. Hoe meer migranten, hoe minder vaccinatiegraad
Tussen armoede en migratie is de correlatie lager: 0,30. Hoe meer armoede, hoe meer migranten

Dit om even aan te halen dat migratie zeker een rol zal spelen in lage vaccinatiegraad, maar dat armoede minstens evenveel meespeelt. Ook als ik enkel bvb West-Vlaanderen eruit neem, heb je een duidelijke invloed van armoede
Ik heb ook eens de correlatie gemaakt tussen brusselse vaccinatiegraad en ergernis als er opnieuw maatregelen nodig zijn om de boel onder controle te houden. Correlatie = 1, hoe lager de vaccinatiegraad hoe hoger de ergernis. En ik geloof dat dat het grootste probleem is, of dat nu komt door godsdienst, de vlaamse cultuur of de sossen, ik geloof toch dat het de mensen worst zal wezen als we terug maatregelen zouden krijgen omwille van de lage brusselse vaccinatiegraad. Aan de brusselse politici om die ds hoogte in te krijgen nu. Hoe maakt niet uit, waarom maakt ook niks uit maar for fuck sake dat ze daar in brussel nu ook eens iets doen ipv altijd maar weer wat te leuteren over multicultuur of bakfietsen. Toon ons dat het systeem dat ze zo liefkozen ook kan werken of voer het af. /rant

(Trouwens niet naar u gericht @JPV maar uw cijfers waren de ideale basis om mij rant te starten)

Is een safe ticket voor de moskee geen goed idee ? Lijkt me toch beter dan bij een primark of action te zetten ?

Geen idee hoeveel mensen er juist in een moskee binnengaan hier(of kerk of synagoge) , maar eigl zou je toch ook kunnen zeggen vanaf zoveel man is het met een safe ticket te doen .

Exact, ik heb het enkel over de vaccin weigeraars. Uiteraard moeten ze geen kinderen gaan weigeren die nog geen kans hebben gehad op vaccinatie. Maar gewone volwassenen? Ik zie het probleem niet.
Ik vind toch ook niet dat andere medische zorg moet wijken voor vaccinweigeraars. Hebt ge de kans gehad om een vaccin te krijgen en je krijgt corona en de ziekenhuizen dreigen vol te lopen, ziek dan thuis maar uit.
Net zoals de economie en het normale leven ook voorrang moet krijgen op antivaxxers.

Is een safe ticket voor de moskee geen goed idee ? Lijkt me toch beter dan bij een primark of action te zetten ?

Geen idee hoeveel mensen er juist in een moskee binnengaan hier(of kerk of synagoge) , maar eigl zou je toch ook kunnen zeggen vanaf zoveel man is het met een safe ticket te doen .
En dat ze het dan meteen ook maar invoeren in fitnesscentra en dergelijke

Je hebt geen enkel idee maar je denkt toch direct aan de moskee. Dus gewoon invoeren omdat het een moskee is dat de bron van het kwaad is? :sarcastic:

En dat ze het dan meteen ook maar invoeren in fitnesscentra en dergelijke
*In Brussel

De Vlaming moet je niet gaan straffen voor Brusselse problemen , maar als je die vaccinatiegraad hoger wilt in Brussel , ga je voor Brussel specifieke strengere regels moeten maken .
Je hebt geen enkel idee maar je denkt toch direct aan de moskee. Dus gewoon invoeren omdat het een moskee is dat de bron van het kwaad is? :sarcastic:
Ik zoek gewoon de plaatsen waar die armere bevolking samenkomt , sorry als dat niet politiek-correct genoeg voor je is . De Molenbeekse markt of de Matongé kan je ook een ticket vragen .

De primark of action ga je normaal niet lang blijven ,dus dat mensen daar niet snel nog een vaccin er gaan bij nemen , lijkt me logisch.

Sorry, maar het is door al zo'n gelul dat er hier bij het woord allochtoon direct 18 pagina's woord en wederwoord moeten gepost worden.
Ik denk dat je hier na 18 pagina's lezen de zaken door elkaar aan het gooien bent en zelf linken legt die er niet staan. Ik zie in zijn bericht gewoon een suggestie staan die mij nog niet zo slecht lijkt, helemaal geen "bron van al het kwaad" verwijzing of iets dergelijks.

Sorry, maar het is door al zo'n gelul dat er hier bij het woord allochtoon direct 18 pagina's woord en wederwoord moeten gepost worden.
Ik heb hier zelfs het woord allochtoon geeneens getypt . Ik zeg gewoon dat je die mensen (niet-gevaccineerden) een safe ticket moet laten tonen waar ze vaak samenkomen , enja de moskee zal daar ongetwijfeld bij zijn , of je dat nu graag hoort of niet .

*In Brussel

De Vlaming moet je niet gaan straffen voor Brusselse problemen , maar als je die vaccinatiegraad hoger wilt in Brussel , ga je voor Brussel specifieke strengere regels moeten maken .

Ik zoek gewoon de plaatsen waar die armere bevolking samenkomt , sorry als dat niet politiek-correct genoeg voor je is . De Molenbeekse markt of de Matongé kan je ook een ticket vragen .

De primark of action ga je normaal niet lang blijven ,dus dat mensen daar niet snel nog een vaccin er gaan bij nemen , lijkt me logisch.
Yep, in Brussel. Voer daar covid safe ticket in voor alle publieke evenementen, moskeeën, kerken en in de horeca. Indien je geen vaccin wil moet je je dan maar laten testen elke 2-3 dagen, zelf te betalen uiteraard.

Yep, in Brussel. Voer daar covid safe ticket in voor alle publieke evenementen, moskeeën, kerken en in de horeca. Indien je geen vaccin wil moet je je dan maar laten testen elke 2-3 dagen, zelf te betalen uiteraard.
En wie gaat dat controleren? :)

*In Brussel

En er zijn in brussel enkel moskee's? Het is niet omdat het over brussel gaat dat ge daarom de platte racist moet uithangen.

Precies of de gemiddelde vrouw ergens uit Maldegem veel meer "gezond verstand" heeft dan de gemiddelde vrouw uit Cimey ofzo. 🤣
Feit is dat Vlamingen veel meer een traditie hebben van te doen wat de overheid zegt, en dus op dat vlak globaal eerder bij de uitzondering zijn (om het leuke woordje abnormaal nog eens te gebruiken :)). Zelfs de Nederlanders zijn veel rebelser.

Enfin, ik heb nergens een waardeoordeel daaraan verbonden eh. Het enige wat mij kan schelen is dat de normaliteit asap terugkeert, en dan ben ik blij dat mensen zich laten vaxen.
Zelfs de Nederlanders :unsure:

Niet moeilijk als ze daar in de luchthaven in Tangier een balie hebben waar ze voor 5€ uw PLF expres foutief invullen (vals E-mailadres en valse GSM-nummer).
Georganiseerde fraude dat om god weet welke reden nog niet in de pers verschenen is.

Precies of de gemiddelde vrouw ergens uit Maldegem veel meer "gezond verstand" heeft dan de gemiddelde vrouw uit Cimey ofzo. 🤣
Feit is dat Vlamingen veel meer een traditie hebben van te doen wat de overheid zegt, en dus op dat vlak globaal eerder bij de uitzondering zijn (om het leuke woordje abnormaal nog eens te gebruiken :)). Zelfs de Nederlanders zijn veel rebelser.

Enfin, ik heb nergens een waardeoordeel daaraan verbonden eh. Het enige wat mij kan schelen is dat de normaliteit asap terugkeert, en dan ben ik blij dat mensen zich laten vaxen.
Ja, de brave volgzame Vlaming, maar dan wel kampioen zijn in achterpoortjes zoeken en zwartwerk en dergelijke..

Laatst bewerkt:
Tip: niemand verplicht je om die artikels te lezen, maar als je ze leest én er op reageert, zorg er dan voor dat je iets meer bijdraagt dan 2 titels met elkaar te confronteren als je in de tekst al direct de nuance ziet.
Tip als het u niet aanstaat kan je ook laten van te reageren. :unsure:
Ik vond het gewoon twee contradictorische titels. Niets wereldschokkend aan. Mss ook de wereld iets minder zwart wit zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan