Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb even een correlatie gedaan per gemeente op basis van:Zoals te verwachten in Brussel: de rijkere gemeentes (Woluwe St Lambert, St Pierre, Uccle) hebben meer gevaccineerden. Het armere Anderlecht, Molenbeek, Schaerbeek (dus alles noorden en westen) lichtgekleurd, m.a.w. de gemeentes met de laagste inkomens en hoogste concentratie van allochtonen.
Again, voor wat het waard is, zelf in Molenbeek wonende zie ik goed genoeg dat binnen fitnesszaken, cafés en winkels er geen maskers gedragen wordt, noch door personeel noch door clienteel.
Dit zou wel een oplossing zijn, misschien gewoon de toegang tot elke medische instelling weigeren als er geen bewijs van vaccinatie kan worden voorgelegd.Mooie opinie wat mij betreft. Ik zou hier alleszins volledig achter staan nu Corona min of meer een "keuze" geworden is
Verboden toegang voor niet-gevaccineerden op intensieve?
Waarom is het nu zo moeilijk om gewoon te aanvaarden dat het gros van de niet-gevaccineerden uit allochtone concentraties komen en dan meerbepaald uit de Marokkaanse hoek? Ik zie echt het nut niet om het zonlicht nu te gaan ontkennen, gewoon omdat er geen statistiek beschikbaar is met de afkomst van het aantal covid lijders op intensieve zorgen per ethnische afkomst.Dat zijn inderdaad cijfers. Die niet gaat over "alle patiënten op IC zijn allochtonen", noch over het gefaalde immigratiebeleid, noch over vaccinatie. Dus helemaal de beweringen van hierboven niet ondersteunen noch ontkrachten. Dus je mag nog altijd komen met cijfers, maar ik begin ervoor te vrezen.
Aach, the good old "vlaamse tradities en cultuur" om te staven wat het eigen idee is. Is dat dan diezelfde volgzame traditie waaruit blijkt dat vlaming top zijn in belastingontduiking, foefelarij en illegale bebouwing?Precies of de gemiddelde vrouw ergens uit Maldegem veel meer "gezond verstand" heeft dan de gemiddelde vrouw uit Cimey ofzo.
Feit is dat Vlamingen veel meer een traditie hebben van te doen wat de overheid zegt, en dus op dat vlak globaal eerder bij de uitzondering zijn (om het leuke woordje abnormaal nog eens te gebruiken). Zelfs de Nederlanders zijn veel rebelser.
Enfin, ik heb nergens een waardeoordeel daaraan verbonden eh. Het enige wat mij kan schelen is dat de normaliteit asap terugkeert, en dan ben ik blij dat mensen zich laten vaxen.
Dit kan je imho niet maken, gewoon al ivm kinderen. Je zou wel de toegang voor niet-gevaccineerde niet-patienten (dus bezoekers) kunnen verbieden, wat ook al een effect zal hebben.Dit zou wel een oplossing zijn, misschien gewoon de toegang tot elke medische instelling weigeren als er geen bewijs van vaccinatie kan worden voorgelegd.
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar er werd gegooid met dat het probleem moest benoemd worden, en dan met maar één mogelijke conclusie: migratie.Maar @Loser het doel hier is om zoveel mogelijk mensen te vaccineren en als armoede voor een groot deel overlapt met migratie. Wat is er dan mis met een gerichte aanpak op migranten zoals je zelf zegt dan heb je een grote kans om veel van de mensen te treffen die je wil treffen. En als het makkelijker is om 'armen' aan te spreken als groep, doe dat dan.
Het maakt mel eigenlijk niet uit hoe men die 30-40% in Brussel overtuigt of dwingt zich te vaccineren zolang men het maar doet. Maar pakweg niet opperen dat men Imams zou kunnen gebruiken aangezien dat stigmatiserend zou zijn is imo idioot. Het doel is zorgen dat mensen niet sterven niet dat een paar mensen zich niet beledigd voelen.
Geen waardeoordeel aan verbonden... "zonder veel slag of stoot doen wat vadertje staat zegt dat we moeten doen" klinkt toch als een waardeoordeel. Maar ook daar vind ik het wel een gemakkelijke uitspraak: Vlamingen hebben veel meer traditie van te doen wat de overheid zegt. Is dat zo? Hofstede heeft daar mooie modellen over, en als ik me niet vergis, zit België daar niet uitgesproken in het "volgzamere" kamp dan Frankrijk of Nederland, die beiden net wél erg verschillen onderling.Precies of de gemiddelde vrouw ergens uit Maldegem veel meer "gezond verstand" heeft dan de gemiddelde vrouw uit Cimey ofzo.
Feit is dat Vlamingen veel meer een traditie hebben van te doen wat de overheid zegt, en dus op dat vlak globaal eerder bij de uitzondering zijn (om het leuke woordje abnormaal nog eens te gebruiken). Zelfs de Nederlanders zijn veel rebelser.
Enfin, ik heb nergens een waardeoordeel daaraan verbonden eh. Het enige wat mij kan schelen is dat de normaliteit asap terugkeert, en dan ben ik blij dat mensen zich laten vaxen.
In anderre woorden: Waarom is het nu zo moeilijk om me gewoon te geloven zonder dat ik enige onderbouwing geef?Waarom is het nu zo moeilijk om gewoon te aanvaarden dat het gros van de niet-gevaccineerden uit allochtone concentraties komen en dan meerbepaald uit de Marokkaanse hoek? Ik zie echt het nut niet om het zonlicht nu te gaan ontkennen, gewoon omdat er geen statistiek beschikbaar is met de afkomst van het aantal covid lijders op intensieve zorgen per ethnische afkomst.
Ik sta ook relatief vijandig/wantrouwig tegenover de overheid, maar nog net niet zo vijandig om vaccins te gaan weigeren enkel en alleen maar omdat de overheid het promoot.Kijk bv. al naar Frankrijk hoe autochtone Fransen al veel vijandiger tegenover de overheid, en dus het vaccin, staan. Het zijn de Vlamingen die eerder 'abnormaal' (in de zin van extreem volgzaam) zijn als je het wat breder bekijkt dan enkel ons Belgenlandje.
Ik vermoed dat straddle wel bedoelt niet gevaccineerden die zouden kunnen gevaccineerd worden. Dus uitzonderingen voor kinderen en die uitzonderlijke gevallen die niet gevaccineerd kunnen wordenDit kan je imho niet maken, gewoon al ivm kinderen. Je zou wel de toegang voor niet-gevaccineerde niet-patienten (dus bezoekers) kunnen verbieden, wat ook al een effect zal hebben.
los van het feit dat het idd niet mag wat de werkgever doet: het is toch maar een kleintje om te bellen naar de dokter voor een afspraak voor een test? Als die afspraak dan morgen is, fuck de werkgever, hij moet in quarantaine. https://www.info-coronavirus.be/nl/contactopvolging/Daarnet een collega die telefoon kreeg van zijn vrouw dat zijn 2 dochters corona hebben, mijn collega is 2 maal gevaccineerd, maar hij mag van de werkgever niet naar huis voor hij een afspraak heeft met de dokter om zich te laten testen? Werkgever kan dit toch niet eisen?
Er is hier al verschillende keren onderbouwing gegeven die jouw stelling tegenspreekt (zie link die ik hier net post, de lage vaccinatiegraad in de gemeentes met een hoge allochtone bevolking, de link van Conradus waarin ze aantonen dat het gros van de besmettingen komt van terugkerende reizigers uit Marokko, ...). Als je het niet wilt zien heeft die onderbouwing natuurlijk weinig zin.In anderre woorden: Waarom is het nu zo moeilijk om me gewoon te geloven zonder dat ik enige onderbouwing geef?
voor die laatste bestaat geen database en kan je zonder details over meidsche geschiedenis ook niet over oordelen, dus dat lukt niet. En attesten van huisartsen zou ik nu ook niet direct vertrouwen voor zo'n situatie. Kinderen ca va nog, dat klopt.Ik vermoed dat straddle wel bedoelt niet gevaccineerden die zouden kunnen gevaccineerd worden. Dus uitzonderingen voor kinderen en die uitzonderlijke gevallen die niet gevaccineerd kunnen worden
Exact, ik heb het enkel over de vaccin weigeraars. Uiteraard moeten ze geen kinderen gaan weigeren die nog geen kans hebben gehad op vaccinatie. Maar gewone volwassenen? Ik zie het probleem niet.Ik vermoed dat straddle wel bedoelt niet gevaccineerden die zouden kunnen gevaccineerd worden. Dus uitzonderingen voor kinderen en die uitzonderlijke gevallen die niet gevaccineerd kunnen worden
En nu nog de rest van de posts hierover lezen... Jouw link is de eerste met iets van onderbouwing. En ook daarin staat eerder wat onze conclusie hier al eerder was, dan wat er in de aanleiding van de discussie stond, de drie posts die ik gelinkt heb aan Zara.Er is hier al verschillende keren onderbouwing gegeven die jouw stelling tegenspreekt (zie link die ik hier net post, de lage vaccinatiegraad in de gemeentes met een hoge allochtone bevolking, de link van Conradus waarin ze aantonen dat het gros van de besmettingen komt van terugkerende reizigers uit Marokko, ...). Als je het niet wilt zien heeft die onderbouwing natuurlijk weinig zin.
Dat we huisartsen niet kunnen vertrouwen in een situatie als deze is misschien ook iets dat later nog een staartje mag krijgen. Maar goed dat is inderdaad een andere discussie.voor die laatste bestaat geen database en kan je zonder details over meidsche geschiedenis ook niet over oordelen, dus dat lukt niet. En attesten van huisartsen zou ik nu ook niet direct vertrouwen voor zo'n situatie. Kinderen ca va nog, dat klopt.
Hij heeft een afspraak om half 1 dacht ik, maar tot dan moet hij blijven, als ik mijn collega mag geloven, zijn vrouw heeft het daarover gehad met de dokter, waarop de dokter zei dat de werkgever ne gek moet zijn om zijn werknemers zo in gevaar te brengen.los van het feit dat het idd niet mag wat de werkgever doet: het is toch maar een kleintje om te bellen naar de dokter voor een afspraak voor een test? Als die afspraak dan morgen is, fuck de werkgever, hij moet in quarantaine. https://www.info-coronavirus.be/nl/contactopvolging/
En de armste West-Vlaamse gemeente, die heeft vermoedelijk (een gokje van mijnentwege) een hogere vaccinatiegraad dan een vergelijkbaar qua inkomen Brusselse gemeente?Ik heb even een correlatie gedaan per gemeente op basis van:
- armoede: aantal mensen met een belastingsbrief <20.000 euro belastbare inkomsten (zonder de "lege") tov totale inwonersaantal (statbel)
- migratie: aantal allochtonen volgens NP data / totale bevolking
- vaccinatiegraad: aantal gevaccineerden eerste (of enige) dosis (scienscano) / totale bevolking
Tussen armoede en vaccinatiegraad is de correlatie -0,52. Hoe meer armoede, hoe minder vaccinatiegraad
Tussen vaccinatiegraad en migratie is de correlatie -0,51. Hoe meer migranten, hoe minder vaccinatiegraad
Tussen armoede en migratie is de correlatie lager: 0,30. Hoe meer armoede, hoe meer migranten
Dit om even aan te halen dat migratie zeker een rol zal spelen in lage vaccinatiegraad, maar dat armoede minstens evenveel meespeelt. Ook als ik enkel bvb West-Vlaanderen eruit neem, heb je een duidelijke invloed van armoede