Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ken genoeg mensen bij wie zo'n vaccin bijna fataal afliep maar dat willen we niet weten en horen hè.

Is 't waar? Hoeveel dan? Ik ken er geen.
"Ik ken genoeg mensen die ..." is geen argument he, ik zie dat ook vaak passeren in andere topics, maar dat zegt dus letterlijk niets.

Ken genoeg mensen bij wie zo'n vaccin bijna fataal afliep maar dat willen we niet weten en horen hè. Als je zoiets zegt dan word je gelijk in het hokje van antivaxxer oid gestopt dus ja die pech van een slechte afkoop kan je met een vaccin ook hebben. Vind het trouwens behoorlijk naïef om te denken dat deze ziekte ooit volledig weg zal gaan.

Kinderen tot 12 mogen/moeten zelf iets van immuniteit opbouwen vind ik en als het daarna nodig is dan mag je moeder natuur een handje helpen maar om tot in deze mate de werking ervan te manipuleren dmv vaccins vind ik fout.
Is maar mijn (waardeloze?) mening die mss gebaseerd is op gebakken lucht en emoties maar ik kan er niets anders van maken.
We willen dat wel horen, enkel maakt men daar terecht de opmerking bij dat het toch altijd toevallig is dat men hopen mensen kent die hard afzien, maar dat dit statistisch praktisch onmogelijk is. Er gaan ook andere ziektes rond, en elke idioot linkt dit nu aan vaccins. Dat is gewoon hetzelfde als een lekkere roddel: met een korrel zout te nemen. Ik ken zo dus echt niemand. Ja, enkele die een nacht ziek waren, en dat is het. Vreemd toch.

En jouw 2de paragraaf maakt opnieuw de foute opdeling tussen "natuurlijk" en "onnatuurlijk" de immuniteit opbouwen (door maniupulatie). Dat is gewoon niet logisch, en zuiver arbitrair. Hoe "natuurlijk" leven wij?

Laatst bewerkt:
Het vaccin stopt het verspreiden niet.
En akkoord hoor, het vaccin is allesbehalve teringzooi, maar om dat nu blindelings aan iedereen te geven terwijl dat niet nodig is vind ik economisch en maatschappelijk een domme keuze.

Een vaccin beschermt de persoon die het vaccin neemt, wanneer er groepen zijn die eigenlijk bijna geen bescherming nodig hebben omdat het virus hen zo goed als niets doet, dan moeten die geen vaccin toegediend krijgen.

Kunnen we het evengoed in de lucht spuiten.

Het vaccin zorgt wel voor minder verspreiding. En minder varianten waardoor de vaccins blijven werken.

Is 't waar? Hoeveel dan? Ik ken er geen.
"Ik ken genoeg mensen die ..." is geen argument he, ik zie dat ook vaak passeren in andere topics, maar dat zegt dus letterlijk niets.

Ik ook niet net als alle huisartsen in mijn vriendenkring

Je bent niet verplicht op alles te reageren, maar als je reageert, niet op zo'n betuttelende/arrogante manier.
Kan niet iedereen apart beantwoorden maar jullie hebben allemaal gelijk hoor jongens, sowieso.😚

Ken genoeg mensen bij wie zo'n vaccin bijna fataal afliep maar dat willen we niet weten en horen hè.
Ik ken één iemand via via, en die is permanent blind geworden meteen na zijn vaccinatie.
Maar ik ken niemand die eraan overleden is.

Ik ben nog steeds voorstander van vaccinaties, 99.99xxxxx% gaat het gewoon goed, maar dat het héél uitzonderlijk fout afloopt, dat zal dan wel zeker? Niets is 100% zaligmakend.

Ik moet zeggen dat ik mijne kleine ook niet zou laten vaccineren.

De wetenschap lijkt mij te zeggen dat kleine kinderen zeer weinig kans lopen op negatieve gevolgen van corona.

Jullie zeggen hier 'als de wetenschap beslist', maar de wetenschap beslist niks, de politiek beslist. En als de Belgische politiek iets beslist betekend dat nog niet dat dat 'wetenschappelijk' het beste is. Ook heeft de politiek niet het beste met mij of mijn kind voor, maar kijken ze meer maatschappij breed (in het beste geval).

Meestal is het beste voor de maatschappij eerder de slechtere optie individueel. Het is bijvoorbeeld beter voor de maatschappij als je je opoffert en klein gaat wonen en de groene paljas uithangt, maar individueel is dat de slechtere optie.

Ik ken één iemand via via, en die is permanent blind geworden meteen na zijn vaccinatie.
Maar ik ken niemand die eraan overleden is.

Ik ben nog steeds voorstander van vaccinaties, 99.99xxxxx% gaat het gewoon goed, maar dat het héél uitzonderlijk fout afloopt, dat zal dan wel zeker? Niets is 100% zaligmakend.
Meteen blind na vaccinatie ? Wow , verschiet ik wel van dat dit kon .

En ja de kans is zéér klein , maar kwist niet dat dat eigl zelf kon medisch gezien.

Misschien al eens beginnen met eerst met zekerheid te zeggen in welke mate (kleine) kinderen überhaupt verantwoordelijk zijn voor verspreiding van covid voor je ze vaccineert tegen iets waar ze behalve in uitzonderlijke gevallen weinig tot geen last van hebben. ;)

Persoonlijke anekdotes van "ik ken mensen" of "ik ken niemand" zijn geen maatstaf inderdaad.

Volgens https://www.precisionvaccinations.com/european-agency-confirms-covid-19-vaccine-fatalities
heeft het EMA 5200 doden bevestigd in EU kort na vaccinatie.
En dan, mister desinformatie?
Er worden ook 5000 mensen per jaar dood gevonden, binnen de week na het eten van spaghetti.

Zoals letterlijk in jouw link staat:

"The EMA says "The fact that someone has had a medical issue or died after vaccination does not necessarily mean that the vaccine caused this.

‘This may have been caused, for example, by health problems not related to the vaccination."

Misschien al eens beginnen met eerst met zekerheid te zeggen in welke mate (kleine) kinderen überhaupt verantwoordelijk zijn voor verspreiding van covid voor je ze vaccineert tegen iets waar ze behalve in uitzonderlijke gevallen weinig tot geen last van hebben. ;)

Al moet je u de vraag stellen, indien ze geen bron voor de verspreiding waren, dan was het ook geen probleem dat kinderen in contact kwamen met de grootouders. Of dan had je ook geen schrik gehad dat scholen als bron van de verspreiding gezien zouden worden.

Nu voor kinderen tussen 0-3 zou je kunnen stellen dat het niet nodig is. Maar persoonlijk laat ik dat over aan mensen die slimmer zijn dan mij en die het risico beter kunnen inschatten. Indien zij beslissen dat dit niet nodig is, dan geen probleem.
Als zij zeggen dat er reden is om dit toch te doen, dan zal ik dat ook volgen.

Al moet je u de vraag stellen, indien ze geen bron voor de verspreiding waren, dan was het ook geen probleem dat kinderen in contact kwamen met de grootouders. Of dan had je ook geen schrik gehad dat scholen als bron van de verspreiding gezien zouden worden.

Nu voor kinderen tussen 0-3 zou je kunnen stellen dat het niet nodig is. Maar persoonlijk laat ik dat over aan mensen die slimmer zijn dan mij en die het risico beter kunnen inschatten. Indien zij beslissen dat dit niet nodig is, dan geen probleem.
Als zij zeggen dat er reden is om dit toch te doen, dan zal ik dat ook volgen.
Ik vraag in welke mate ze zorgen voor verspreiding, daar zegt je link letterlijk niets over. Als scholen zo'n enorme bron van verspreiding waren geweest, dan hadden ze in Zweden een enorm probleem gehad. Scholen zijn daar namelijk zowat volledig open gebleven, zonder mondmaskerverplichting.

En ik heb al lang geen vertrouwen meer in de mensen die het risico zogezegd beter kunnen inschatten, zeker hier niet. Want dat zijn dezelfde mensen die mondmaskerplicht in het onderwijs willen behouden, terwijl ook daar er geen enkel bewijs is dat het werkt of helpt. Omgekeerd ook niet, maar we zijn wel op een punt beland dat simplismen als 'baadt het niet dan schaadt het niet' gewoon niet meer volstaan.

EDIT: Ondertussen voeren ze in Denemarken de mondmaskerverplichting ook volledig af. Werkt covid daar anders, of zou het kunnen dat die inzichten van de mensen waar jij hier je vertrouwen in stelt misschien toch niet zo zeker zijn als je ze voorstelt?

Ik vraag in welke mate ze zorgen voor verspreiding, daar zegt je link letterlijk niets over. Als scholen zo'n enorme bron van verspreiding waren geweest, dan hadden ze in Zweden een enorm probleem gehad. Scholen zijn daar namelijk zowat volledig open gebleven, zonder mondmaskerverplichting.

En ik heb al lang geen vertrouwen meer in de mensen die het risico zogezegd beter kunnen inschatten, zeker hier niet. Want dat zijn dezelfde mensen die mondmaskerplicht in het onderwijs willen behouden, terwijl ook daar er geen enkel bewijs is dat het werkt of helpt. Omgekeerd ook niet, maar we zijn wel op een punt beland dat simplismen als 'baadt het niet dan schaadt het niet' gewoon niet meer volstaan.
Euhm :

Sinds 5 juli 2021 neemt het aantal bronnen onder alle leeftijdsgroepen toe, met uitzondering van kinderen in de leeftijdsgroep 0 t/m 3 jaar. Deze leeftijdsgroep is niet vaak een bron van een besmetting. De aantallen in deze groep blijven redelijk gelijk en zijn laag. Naarmate kinderen ouder zijn, worden ze vaker een bron. In vergelijking met volwassenen zijn kinderen nog altijd minder vaak een bron van besmetting.

Nu ik herinner mij dat zweden een andere aanpak had in het begin en daarna toch is overgegaan op een gelijkaardig principe als in België omdat hun oplossing toch niet de juiste aanpak leek te zijn.
vb : https://www.dewereldmorgen.be/artik...st-lacht-de-funeste-corona-aanpak-van-zweden/

Laatst bewerkt:
En dan, mister desinformatie?
Er worden ook 5000 mensen per jaar dood gevonden, binnen de week na het eten van spaghetti.

Zoals letterlijk in jouw link staat:

"The EMA says "The fact that someone has had a medical issue or died after vaccination does not necessarily mean that the vaccine caused this.

‘This may have been caused, for example, by health problems not related to the vaccination."
ik heb geen conclusie getrokken.
Dit waren enkel cijfers 😉.

Euhm :

Nu ik herinner mij dat zweden een andere aanpak had in het begin en daarna toch is overgegaan op een gelijkaardig principe als in België omdat hun oplossing toch niet de juiste aanpak leek te zijn.
vb : https://www.dewereldmorgen.be/artik...st-lacht-de-funeste-corona-aanpak-van-zweden/
Dan moet je je beter informeren, want de aanpak in Zweden is op geen enkel moment op geen enkele manier te vergelijken geweest met die van België.

En nogmaals, het is niet omdat de bronnen van besmettingen in die leeftijdscategorieën toenemen, dat ze daarom relevant zijn. Twee compleet verschillende zaken, vandaar ook mijn punt dat er totaal niét geweten is in welke mate een kind, en zeker een jong kind onder de twaalf, besmettelijk is, hoe vaak, en of het in het kader daarvan de moeite is om ze te vaccineren. Want om een zwaar ziekteverloop tegen te gaan is het dat eigenlijk hoegenaamd niet (met uitzondering van risicopatiënten).

Wat je wel weet, is dat ze (veel) vaker asymptomatisch zijn, en dat asymptomatische besmette personen veel minder vaak besmettelijk of ernstig besmettelijk zijn. Er is dus wel degelijk een vermoeden dat kinderen veel minder een driver zijn van deze pandemie dan (jong)volwassenen. Dat zie je dus ook in landen die scholen volledig hebben opengehouden, in contactonderwijs, zonder mondmaskers, onder de zestien jaar (zoals, nogmaals, Zweden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan