Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afl nr 1355 in de soap Corona
ik kan wel niet alles lezen

WHO keert op z’n stappen terug: “Toch nog niet uit te sluiten dat pandemie in een labo in Wuhan is gestart”

Is het niet afl nr 1355 in de "wij weten niet meer wat we in de gazet moeten zetten dus gaan we het artikel van vorige week nog eens gebruiken maar dan met andere titels" soap

Maar je moet ook rekenen dat deze leeftijdsgroep weinig momenteel motivatie heeft voor een spuitje, niet zo mobiel is en ouders voor vervoer nodig zullen hebben om tot aan vaccinatiecenter te geraken.
Al 70% en stijgende op 9 augustus bij de 12-17, en dat noem jij 'weinig motivatie', terwijl ze idd zelf geen auto hebben en toestemming nodig hebben van ouders?

Dat noem ik fantastisch, en had ik niet verwacht.
De jeugd is allright.

Klinkt misschien logisch maar dit gaat compleet voorbij aan het gegeven van een muterend virus.

Zolang je in een groep een subgroep hebt die niet gevaccineerd is, en die ten gevolge van sociologische achtergrond waarschijnlijk ook nog eens in clusters bij elkaar leeft, blijft het virus in die groep circuleren en muteren. Tot op een dag een Brusselse variant muteert die resistentie vertoont voor bepaalde vaccins en dan zit het spel op de molen.

Het gaat nooit gedaan zijn met COVID hé. Je bent gevaccineerd en momenteel is dat doeltreffend. Maar zolang je de kans geeft aan het virus om te muteren blijft dit gewoon een eindeloze race tussen mutatie en vaccins.
Zelfs gevaccineerde personen kunnen nog altijd besmet worden (ook al is die kans veel kleiner), dus ook bij die mensen kan dat virus gaan muteren (hoe klein de kans ook is, het is mogelijk).
Dus zelfs als iedereen gevaccineerd is, zelfs dan, kan er nog een mutatie naar gevaarlijker variant gebeuren.
Dus ja, wat we ook doen het kan nog altijd mislopen.

Al 70% en stijgende op 9 augustus bij de 12-17, en dat noem jij 'weinig motivatie', terwijl ze idd zelf geen auto hebben en toestemming nodig hebben van ouders?

Dat noem ik fantastisch, en had ik niet verwacht.
De jeugd is allright.
Die 70% is toch bij volwassenen, niet bij de jeugd?

Ik hoop dat de meeste van die ouders ook hun kinderen dan zullen aanzetten.

Die vergelijking klopt best wel, als iedereen die houding had aangenomen zou de hele vaccinatie-aanpak in de soep zijn gedraaid. Aangezien al die vaccins door de bevoegde instanties zijn goedgekeurd, waarom moet Jan met de pet (zonder een diploma virologie of moleculaire biologie) dan nog eens gaan bepalen welk vaccin het beste bij hem/haar past? Op basis van welke analyse wilt ze enkel Pfizer?
Ik vind die vergelijking toch wel krom getrokken.
Alsof het Pfizer vaccin een dure luxe variant is ten opzichte van de andere vaccins (vergelijking met een Rolls Royce).
Het is gewoon een vaccin dat vrij gelijkwaardig is aan de andere vaccins, dus als je de vergelijking met auto's wilt doortrekken dan zou ik eerder zeggen "Ja ik heb veel liever die rode ipv die zwarte of die groene." (Of het hier nu over lada's, peugeot's of bmw's gaat maakt niet uit, ze zijn gelijkwaardig)

Tja, waarom? Heel dat gedoe met die bloedklonters heeft haar serieus schrik bezorgd.

Ik vind die vergelijking toch wel krom getrokken.
Alsof het Pfizer vaccin een dure luxe variant is ten opzichte van de andere vaccins (vergelijking met een Rolls Royce).
Het is gewoon een vaccin dat vrij gelijkwaardig is aan de andere vaccins, dus als je de vergelijking met auto's wilt doortrekken dan zou ik eerder zeggen "Ja ik heb veel liever die rode ipv die zwarte of die groene." (Of het hier nu over lada's, peugeot's of bmw's gaat maakt niet uit, ze zijn gelijkwaardig)

Tja, waarom? Heel dat gedoe met die bloedklonters heeft haar serieus schrik bezorgd.
Dat heb ik nogal gehoord. Vaak van hetzelfde type mensen dat minder schrik krijgt van alle waarschuwingen op het sigarettenpakje. En uw ma weet ook dat het risico op trombose hoger is als ze covid krijgt dan dat ze het van het vaccin gaat krijgen? En uw ma weet ook dat deze gigantische uitzonderingen ook nog eens voornamelijk voorkwamen bij jonge vrouwen? Of is het gewoon "Nee nee, ik heb gehoord dat het bucht is. Mij geven ze da niet zalle!".

Dit weekend ga ik naar Alcatraz. Het zal raar aanvoelen om zonder mondmasker tussen al dat volk te lopen. Mijn vrouw en ik zijn nu al volledig gemagnetiseerd, maar bvb aan het podium gaan ze mij niet zien hoor.
Oh man héérlijk, geniet ervan!:love: Eerste keer zonder tussen massa's mensen lijkt het alsof je butt naked rondloopt ondanks alle kleding die je aanhebt. Althans dat had ik dan toch.:unsure:
Ik ben helemaal niet de festivals of heavy mental maar alleen al daarvoor zou ik gaan haha haren paar dagen niet kammen, snorretje laten staan, hier en daar paar tattoos just like one of them guys en dan pinte pakkeuh pinte pakkeeeeuuuuhhhh
Have fun!!

Oh man héérlijk, geniet ervan!:love: Eerste keer zonder tussen massa's mensen lijkt het alsof je butt naked rondloopt ondanks alle kleding die je aanhebt. Althans dat had ik dan toch.:unsure:
Ik ben helemaal niet de festivals of heavy mental maar alleen al daarvoor zou ik gaan haha haren paar dagen niet kammen, snorretje laten staan, hier en daar paar tattoos just like one of them guys en dan pinte pakkeuh pinte pakkeeeeuuuuhhhh
Have fun!!
Eh ... Ik ben kaal en heb een baard, maar pinten pakken ga ik wel doen :)

Vandaag 4 grenzen overgegaan. In de verste verte geen controle gezien, hotelpersoneel geeft er ook maar weinig om. Voor mij geen probleem uiteraard, ik ben hier om te feesten aangezien de opening van nachtclubs in België niet voor de eerste weken zal zijn. Doet deugd om al even te proeven van het leven zoals het was voor covid, in Hongarije zal dit gevoel zelf nog beter worden als ik de verhalen van vrienden hoor 😁

Ja en dan de peutertjes? Ik laat die f*cking teringzooi niet in het lijfje van mijn klein manneke (3j) spuiten hé hou op hoor.:laugh:
Ben er zelf 2x zo ziek van geweest, doe ik hem echt niet en als daarmee mijn eigen coronapas vervalt idc
En ja hij heeft alle nodige vaccinaties ivm kinderziektes maar een corona vaccin krijgt hij niet, nooit en never.
Tenzij hij 12+ is.
Dat slaat toch op niets? Jij bent er even ziek van geweest dus je kind, dat waarschijnlijk elke paar weken wel iets meeneemt van school, ga je voor de kleine kans op bijwerkingen dan niet beschermen tegen een ziekte die het ook dan doorgeven.

Dat slaat toch op niets? Jij bent er even ziek van geweest dus je kind, dat waarschijnlijk elke paar weken wel iets meeneemt van school, ga je voor de kleine kans op bijwerkingen dan niet beschermen tegen een ziekte die het ook dan doorgeven.
We vaccineren toch ook geen peuters tegen griep?

Het is alsof velen hier vergeten dat een vaccin er is om zij die ziek worden en in het ziekenhuis zouden belanden beschermt tegen exact dat.

Voor al diegenen die er eigenlijk niet ziek van worden is vaccinatie overkill.

We vaccineren toch ook geen peuters tegen griep?

Het is alsof velen hier vergeten dat een vaccin er is om zij die ziek worden en in het ziekenhuis zouden belanden beschermt tegen exact dat.

Voor al diegenen die er eigenlijk niet ziek van worden is vaccinatie overkill.
Ik vraag de rationele verklaring waarom je het niet aan kinderen zou geven als ze er toch zijn. Want "fucking teringzooi" lijkt me niet echt een rationeel argument.

Als de vaccins voorhanden zijn en maatschappelijk gezien vinden we dat we alles moeten doen om de verspreiding tegen te gaan, zie ik het probleem niet. Griep is een andere ziekte, waar elk jaar vaccins te weinig voor zijn, waardoor sowieso niet iedereen ze kan krijgen. Als er daar ooit wordt beslist dat we zo weinig mogelijk griepdoden willen, zullen we dat wel zien.

Even ziek van geweest? Haha oké dan.
Mogen die kleine opdondertjes ook nog iets van immuniteit opbouwen of gaan we gelijk eender wat voor vorm van kuchje en snotje op deze manier de wereld uitwerken?
Zijn (groot)ouders en bijna 100% van onze familie, kennissen en vriendengroep is inmiddels zo goed als volledig gevaccineerd. Aan wie moet hij dat doorgeven?
Ja ook gevaccineerden kunnen besmetten en besmet geraken maar zo kunnen we bezig blijven hè. Bedoeling was om een bepaald % van de bevolking te vaccineren en dat is aardig gelukt welja dan mag het nu ook wel stoppen met alles en iedereen te willen vaccineren.

Ik vraag de rationele verklaring waarom je het niet aan kinderen zou geven als ze er toch zijn. Want "fucking teringzooi" lijkt me niet echt een rationeel argument.

Als de vaccins voorhanden zijn en maatschappelijk gezien vinden we dat we alles moeten doen om de verspreiding tegen te gaan, zie ik het probleem niet. Griep is een andere ziekte, waar elk jaar vaccins te weinig voor zijn, waardoor sowieso niet iedereen ze kan krijgen. Als er daar ooit wordt beslist dat we zo weinig mogelijk griepdoden willen, zullen we dat wel zien.
"Omdat ze er nu toch maar liggen" is wel een geldig argument? Geef ze aan landen waar ze nodig zijn.
Begrijp niet van waar die zieke drang komt om alles en iedereen te vaccineren.

Mogen die kleine opdondertjes ook nog iets van immuniteit opbouwen of gaan we gelijk eender wat voor vorm van kuchje en snotje op deze manier de wereld uitwerken?
Zijn (groot)ouders en bijna 100% van onze familie, kennissen en vriendengroep is inmiddels zo goed als volledig gevaccineerd. Aan wie moet hij dat doorgeven?
Ja ook gevaccineerden kunnen besmetten en besmet geraken maar zo kunnen we bezig blijven hè. Bedoeling was om een bepaald % van de bevolking te vaccineren en dat is aardig gelukt welja dan mag het nu ook wel stoppen met alles en iedereen te willen vaccineren.
Je weet toch dat een vaccin de immuniteit opbouwt? Dat doet gewoon exact hetzelfde als ziek worden, minus de kans dat het slecht afloopt. Verder opnieuw, mij kan het weinig schelen, maar als er collectief beslist zou worden dat we deze ziekte echt weg willen, is kinderen vaccineren voor mij ook ok hoor. Jouw argumenten lijken me vooral gebaseerd op emoties.

"Omdat ze er nu toch maar liggen" is wel een geldig argument? Geef ze aan landen waar ze nodig zijn.
Begrijp niet van waar die zieke drang komt om alles en iedereen te vaccineren.
Het is gewoon hypothetisch hoor. Het argument van "geef het dan aan de arme landen" is ook afgezaagd hé, daar willen ze niet of hebben ze geen infrastructuur. Hier is dat op beide vlakken anders, dus als maatschappelijk we dat zouden willen, mag dat toch?

En iedereen willen vaccineren ziekelijk noemen vind ik gewoon idioot. Zeg het volgende keer tegen de verpleegster als je kind een vaccin nodig heeft.

Mijn punt is dat ik je gewoon zie ranten over teringzooi dit en dat maar dat het op niets gebaseerd lijkt te zijn.

Kijk als de wetenschap bepaalt dat dit voordelig is. Dan geef je die prik.
Als de wetenschap zegt dat het beter is dat ze corona krijgen om immuniteit te verkrijgen en er is geen tot beperkte hoeveelheid risico op ergere uitkomsten dan via de prik. Dan geef je de prik niet.

Maar als uitleg zeggen van mogen ze nog iets van immuniteit opbouwen, is je reinste nonsens. Want ah ja hé, laten we ze dan aids geven, ebola, malaria, de pest, pokken, de bof, ... ah ja want ja je moet ze toch immuniteit laten opbouwen. Anders maken we het zwakke kindjes.

Als je geen andere keuze hebt. Dan bon, het is wat het is. Indien je echter met een prikje ze die immuniteit kunt geven. Waarom zou je dat dan niet doen ? Onze volledige gezondheidzorg draait nu eenmaal volledig rond het beschermen van iedereen via wetenschap om zo betere resultaten te behalen dan door de natuur zijn gang te laten gaan. En dat heeft er ook voor gezorgd dat onze gemiddelde levensverwachting door de jaren zo gestegen is
Logisch vind ik het niet echt.

Het vaccin stopt het verspreiden niet.
En akkoord hoor, het vaccin is allesbehalve teringzooi, maar om dat nu blindelings aan iedereen te geven terwijl dat niet nodig is vind ik economisch en maatschappelijk een domme keuze.

Een vaccin beschermt de persoon die het vaccin neemt, wanneer er groepen zijn die eigenlijk bijna geen bescherming nodig hebben omdat het virus hen zo goed als niets doet, dan moeten die geen vaccin toegediend krijgen.

Kunnen we het evengoed in de lucht spuiten.

Fixed that for you.

Hier in gemeente heeft 95% al 1e prik, denk zelfs +12j
Polio kan bij kinderen, net als volwassenen, een ravage aanrichten. Vandaar is vaccinatie verplicht.

Covid niet, evenals de griep.
We kunnen er anders de builenpest bijtrekken ook ?

Kijk als de wetenschap bepaalt dat dit voordelig is. Dan geef je die prik.
Als de wetenschap zegt dat het beter is dat ze corona krijgen om immuniteit te verkrijgen en er is geen tot beperkte hoeveelheid risico op ergere uitkomsten dan via de prik. Dan geef je de prik niet.

Maar als uitleg zeggen van mogen ze nog iets van immuniteit opbouwen, is je reinste nonsens. Want ah ja hé, laten we ze dan aids geven, ebola, malaria, de pest, pokken, de bof, ... ah ja want ja je moet ze toch immuniteit laten opbouwen. Anders maken we het zwakke kindjes.

Als je geen andere keuze hebt. Dan bon, het is wat het is. Indien je echter met een prikje ze die immuniteit kunt geven. Waarom zou je dat dan niet doen ? Onze volledige gezondheidzorg draait nu eenmaal volledig rond het beschermen van iedereen via wetenschap om zo betere resultaten te behalen dan door de natuur zijn gang te laten gaan. En dat heeft er ook voor gezorgd dat onze gemiddelde levensverwachting door de jaren zo gestegen is
Logisch vind ik het niet echt.
Kan je mij de wetenschap even tonen waar die zegt dat kinderen vaccineren absoluut noodzakelijk is?

Wat de wetenschap wel al heeft getoond is dat covid bij kinderen bijna niets effect heeft.

Je weet toch dat een vaccin de immuniteit opbouwt? Dat doet gewoon exact hetzelfde als ziek worden, minus de kans dat het slecht afloopt. Verder opnieuw, mij kan het weinig schelen, maar als er collectief beslist zou worden dat we deze ziekte echt weg willen, is kinderen vaccineren voor mij ook ok hoor. Jouw argumenten lijken me vooral gebaseerd op emoties.

Het is gewoon hypothetisch hoor. Het argument van "geef het dan aan de arme landen" is ook afgezaagd hé, daar willen ze niet of hebben ze geen infrastructuur. Hier is dat op beide vlakken anders, dus als maatschappelijk we dat zouden willen, mag dat toch?

En iedereen willen vaccineren ziekelijk noemen vind ik gewoon idioot. Zeg het volgende keer tegen de verpleegster als je kind een vaccin nodig heeft.

Mijn punt is dat ik je gewoon zie ranten over teringzooi dit en dat maar dat het op niets gebaseerd lijkt te zijn.

Ken genoeg mensen bij wie zo'n vaccin bijna fataal afliep maar dat willen we niet weten en horen hè. Als je zoiets zegt dan word je gelijk in het hokje van antivaxxer oid gestopt dus ja die pech van een slechte afkoop kan je met een vaccin ook hebben. Vind het trouwens behoorlijk naïef om te denken dat deze ziekte ooit volledig weg zal gaan.

Kinderen tot 12 mogen/moeten zelf iets van immuniteit opbouwen vind ik en als het daarna nodig is dan mag je moeder natuur een handje helpen maar om tot in deze mate de werking ervan te manipuleren dmv vaccins vind ik fout.
Is maar mijn (waardeloze?) mening die mss gebaseerd is op gebakken lucht en emoties maar ik kan er niets anders van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan