Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug uit Duitsland voor een paar dagen.

Bij het hotel moest je de datum van je laatste vaccin noteren, maar niets tonen.

Bij horeca wordt verwacht dat je een mondmasker opzet alvorens je gaat zitten, velen doen het precies niet.
Het personeel zelf had dus nooit een mondmasker op, en ze kwamen echt naast u hangen bij het opdienen.
Omdat ze het echt nergens ophadden, vermoed ik dat het niet verplicht is voor het personeel.

Raar, ik had Duitsland veel strenger ingeschat.

Mss dat het in de grootsteden strenger is.

Het was hier het voorbije anderhalf jaar op zich altijd wel "aangenaam" om te discussiëren, ook al liepen de meningen bij momenten zeer sterk uiteen. De laatste dagen/weken kent dit topic qua niveau echter toch wel een serieus dieptepunt. Mensen die afkomen met afgezaagde "argumenten" die hier en elders al tig keer ontkracht werden, met termen gooien zoals "dat circus", of "apen" ipv virologen, ... 🙄

Dit is geen kwestie meer van "iedereen heeft recht op z'n eigen mening", want er is nog een verschil tussen een mening hebben of gewoon nonsens verkopen die ge normaal enkel op de typische groepjes op social media verwacht, maar niet op een forum zoals dit.

Je verzint het niet.
Wat is het nut daar nu nog van ? En wie beslist hoe 'coronaproof' een zaak is ? Dit komt hier meer en meer communisme 2.0

Herinner U over hoe lockdown feestjes schandalig waren zogezegd, omdat zij de lockdown zouden doen "mislukken". Herinner U over alle gezever over hoe het gevaarlijk was dat de jeugd zich zou besmetten vorige zomer. Herinner U over hoe men zich moest laten testen en zich isoleren om de propagatie tegen te houden.

Daar heeft niks van gewerkt. We hebben wel degelijk epidemische pieken gehad. Alle gezever over maskers buiten, alle zever over niet op bankjes zitten in het park, alle zever over aan het raampje zitten in de trein, alle gedramatiseer over mensen die dood gingen aan covid.

Alle officiele TV zenders hebben niks anders gedaan dan lulkoek over covid verstuurd. Nu zijn ze aan het lullen over het belang van iedereen te vaccineren terwijl het ondertussen ook al duidelijk is dat dat in het beste geval nutteloos, en in het ergste zwaar contraproductief zal zijn. (nog eens, risico personen vaccineren is een goed idee, en het enige dat zinvol is).

Tja...

Inderdaad elke fase van deze pandemie word er met de vinger gewezen naar wat de bevolking zogezegd fout doet. Maar geen enkele keer heeft dit in the end tot een probleem geleid. Dus alles wat ze nu zeggen kan je ook zeker met een korretje zout nemen.

Who cares? Als het daarbij blijft interesseert me dat geen fluit. Das zoals die Nutri labels waar ook niemand om maalt.
Je kan dat natuurlijk over veel beginnen zeggen, en dat stapelt op den duur wel op.

Een pasje om naar een festival te mogen? Who cares
Een label om bedrijven te segregeren qua luchtkwaliteit? Who cares
Een verplichte test nodig, ook al ben je gevaccineerd? Who cares
Nog altijd geen nachtleven? Who cares
De horeca die nog altijd om 1u dicht moet? Who cares

Ik snap je punt dat het maar een labelke op een ruit is, maar die 'who cares' houding baart me zorgen. Want we zijn stilaan in een maatschappij beland dat we het abonormale normaal gaan vinden en mensen die dat aankaarten als de abnormale gezien worden. Covid heiligt echt niet alle middelen.

Ja communisme. Gelijk heb je kameraad. :unsure:
Ja goed maar waarom moet de overheid nu nog weten welke zaak er coronaproof is ? Het is toch de bedoeling om net zaken weer te laten versoepelen dat coronaproof eigl niet meer van belang is ? Of gaan we blijven alle tafels op 1.5 meter zetten ? Het is toch de bedoeling dat we met tijd weer mogen rechtstaan ergens ?

Zolang de labels niet discrimineren of impact hebben zie ik het probleem inderdaad niet.
Liever dat dan pasjes en wat nog allemaal.

We hebben toch ook voesdellabels? Aan elke burger de keuze om dat te volgen of zich er geen fluit van aan te trekken.

Ja goed maar waarom moet de overheid nu nog weten welke zaak er coronaproof is ? Het is toch de bedoeling om net zaken weer te laten versoepelen dat coronaproof eigl niet meer van belang is ? Of gaan we blijven alle tafels op 1.5 meter zetten ? Het is toch de bedoeling dat we met tijd weer mogen rechtstaan ergens ?
Ja, met tijd. Maar in de tussentijd wil men nog wat zaken verzinnen.

Kijk, uw gevaccineerde vrienden kunnen u even hard besmetten hoor.
Een niet geteste gevaccineerde is nu gevaarlijker dan een geteste niet gevaccineerde.
Dit is simplistisch en kort door de bocht denken.

Een gevaccineerde vriend die een andere gevaccineerde vriend (of stel nu 5 vrienden) besmet gaat in quasi 100% van de gevallen dan 5 milde of niet merkbare ziekte verlopen opleveren.

Een gevaccineerde vriend die een groep niet gevaccineerde vrienden besmet, daar heeft elke vriend statistisch gezien toch wel meer kans om er een toch wat negatief resultaat aan vast te knopen.

Alle officiele TV zenders hebben niks anders gedaan dan lulkoek over covid verstuurd.

Ja alle TV zenders hebben inderdaad gedaan wat ze normaal doen; proberen een uur vol te kunnen tetteren in een wereld waar iedereen thuis zit en geen spectaculaire ongevallen meer aan het veroorzaken is op den E19 of E40.

Nu zijn ze aan het lullen over het belang van iedereen te vaccineren terwijl het ondertussen ook al duidelijk is dat dat in het beste geval nutteloos, en in het ergste zwaar contraproductief zal zijn.

Misschien kan je best eventje bronnen er extra bij halen. En nadat je ze hier gezet hebt misschien doorsturen naar de nodige politiekers, virologen en anderen. Ik denk dat ze deze informatie toch best wel eventjes kunnen bekijken.

Hoeveel zal dat weer kosten aan belastingsgeld .
Politiekers worden spijtig genoeg nog steeds per maand betaald.

Dit is simplistisch en kort door de bocht denken.

Een gevaccineerde vriend die een andere gevaccineerde vriend (of stel nu 5 vrienden) besmet gaat in quasi 100% van de gevallen dan 5 milde of niet merkbare ziekte verlopen opleveren.

Een gevaccineerde vriend die een groep niet gevaccineerde vrienden besmet, daar heeft elke vriend statistisch gezien toch wel meer kans om er een toch wat negatief resultaat aan vast te knopen.

Ja alle TV zenders hebben inderdaad gedaan wat ze nogmaal doen, proberen een uur vol te kunnen tetteren in een wereld waar iedereen thuis zit en geen spectaculaire ongevallen meer aan het veroorzaken is op den E19 of E40.

Misschien kan je best eventje bronnen er extra bij halen. En nadat je ze hier gezet hebt misschien doorsturen naar de nodige politiekers, virologen en anderen. Ik denk dat ze deze informatie toch best wel eventjes kunnen bekijken.

Politiekers worden spijtig genoeg nog steeds per maand betaald.

Das heel mooi en stoer, en nu de inhoud?

Er is nog niet veel veranderd he sinds vorig jaar...

Wanneer kunnen dan de maatregelen die jouw burgerlijke vrijheden beperken op de schop?

Das heel mooi en stoer, en nu de inhoud?
De inhoud is dat "Een niet geteste gevaccineerde is nu gevaarlijker dan een geteste niet gevaccineerde." niet klopt.

Wanneer kunnen dan de maatregelen die jouw burgerlijke vrijheden beperken op de schop?

Er zijn op dit moment heel veel maatregelen al op de schop gegaan. Ome en voorbeeld te geven. Eentje waar ik heel hard tegen gekant was, was de gemakzuchtige houding tegenover de avondklok. Deze is gelukkig weg.

Als je over het reizen bedoelt: ja mijn opinie is daar nog steeds: 2021 is te vroeg, zeker als je ziet dat heel veel toeristische bestemmingen een tijdje geleden gigantisch rood begonnen te kleuren. Neem dat dan eens samen met sommige landen die weinig vaccinaties kennen dan is dit een kruidvat. Het hele PCR getest is daar een rompslomp, en eerlijk gezegd daar ben ik te tam voor om daar mezelf mee bezig te houden. Ik heb dit jaar uit gemakzucht een Center Parcs geboekt. Voor de rest kan ik nog steeds kortstondig naar Nederland en dergelijke.

Ik verwacht meer beknot en beperkt te worden in vrijheden op dit moment door het gastland in kwestie.

Als je het wil bedoelen over het mondmasker. Daar is mijn mening over: als ik met een mondmasker 0.01% van de cases kan tegenhouden. Dan is het mij waard geweest. Het is niet van langdurige aard.

Voor mijn part mag alles wanneer iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren op de schop, en laat de rest het daarna maar uitzoeken. Proberen om een natuurlijke immuniteit op te bouwen tegen COVID heeft zijn nodige risico's.

Het is op dit moment verre van perfect maar het evolueert nog steeds maand per maand naar een betere situatie.

Laatst bewerkt:
Dit wordt op aanvraag opgestuurd, dus voornamelijk voor mensen die niet overweg kunnen met smartphones en computers.
Maar hij heeft helemaal niks aangevraagd, stak gewoon ineens bij hem in de brievenbus.
Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Ik dacht ook dat dat enkel op aanvraag was, maar blijkbaar niet dus ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan