Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind het ook een zure situatie hoor. Maar ik voel aan mijn klein teentje dat we sowieso hier gaan naar evolueren.Ik neem dat er met plezier bij. Het alternatieve scenario betekent de brave burgers nog langer straffen met coronamaatregelen omdat een deel complotdenkers, mensen die weigeren zich te integreren en andere pipo's niet hun burgerplicht doen.
Waarom zou je dat aparte economisch circuit overigens moeten tolereren? Controleren die handel en bij overtreding sluiten en zwaar beboeten (alle coronasteun terugbetalen bijvoorbeeld). Niet alleen voor mensen met de juiste migratieachtergrond overigens, een sterrenrestaurant die ongevaccineerde gasten ontvangt verdient dezelfde behandeling als zo'n shishabar.
Ik had het overigens over N.Y., Frankrijk, Italië of Israël omdat ze gepaste maatregelen nemen tegen vaccinatieweigeraars, uiteraard hebben zij ook hun politieke issues, maar dat maakt de onze niet beter.
Denk je dat een 100% vaccinatiegraad mogelijk is? Zonder hitleresque maatregelen van iedereen op te pakken en tegen de wil om een spuit laten zetten. Dit dan nog eens bij mensen met migratieachtergrond? Hoe pak je zo iets aan zonder draconische maatregelen te nemen. Een restaurantbezoekje verbieden gaat de mensen niet overstag laten gaan.Zie @Bernie.be z'n post. Op dit moment dragen de weigeraars de grote verantwoordelijkheid voor het niet functioneren van de zorg.
Jij wilt dat egoïsme nog gaan belonen door geen onderscheid te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden wanneer het op versoepelingen aankomt?
Ik zou zelfs zover durven gaan om niet-gevaccineerden wanneer ze opgenomen worden met corona, de volle ziekenhuisfactuur te laten betalen éénmaal iedereen de kans gehad heeft (en men geen medisch geldige reden heeft voor het vaccin te weigeren). En ja, ik weet dat we datzelfde (nog) niet doen met rokers, mensen met morbide obesitas, hobby-voetballers die hun been breken, etc. Maar de zorg was tot dusver wél op die laatsten voorzien, plus in geen van die gevallen gaat het om mensen die besmettelijke risico's dragen. Iedereen die weigert zich te laten vaccineren is een groter risico voor zijn/haar omgeving.
Marginalen heb je altijdOnzr buren hier ook van die anti-vaxxers.
Maar wel liggen paffen en hun kinderen van 14 een e-sigaret laten kopen.
Ze waren zelfs nog verwonderd dat mijn vrouw na haar borstkanker bestraling en medicatie wou voor de verdere behandeling.
Zo mensen mogen van mij als laatste op de lijst komen als die op intensieve terecht komen
Klopt niet, je cijfers zijn op zich juist, maar gaat enkel over de vaccinaties waarvan gegevens over ethniciteit gekend is tegenover de totale bevolking.Akkoord maar dan werk je de segregatie in de hand en dat moet je er dan maar bijnemen. Ik denk dat je dit niet mag onderschatten.
Nog meer een apart economisch circuit opbouwen met shishabars, restaurants, etc voor mensen die niet gevaccineerd zijn maar wel de juiste migratieachtergrond hebben? Ik pas ervoor...
In Amerika is trouwens dacht ik amper 25% van de Afrikaans Amerikaanse bevolking ingeënt met 1 prik.
Jesus...Wanneer ik als gevaccineerde ergens zie dat men zich daar niet aan de regels houdt ga ik daar niet binnen. Dat de rest zich maar gaat besmetten daar. Ik ben niet verplicht om een restaurant of gelijk wat binnen te gaan.

Jesus...![]()
en over welke regels heb je het danWaarom, er zijn toch genoeg restaurants en terrasjes. Als iedereen eens zijn eigen verantwoordelijkheid neemt zouden we al veel verder staan.
en over welke regels heb je het dan
Ah ke , is niet in België dan . Nuja ik vind het nog altijd crazy dat je een coronapas zou moeten tonen om op restaurant te gaan , absurdistan .Over dat de restaurant waar men de coronapassen niet controleerde en iedereen een gasboete kreeg. Als je weet dat het moet en je gaat daar toch binnen dan moet je niet zeuren. Dan neem je zelf het risico. Moet je niet alleen de uitbater de schuld gaan geven.
Over dat de restaurant waar men de coronapassen niet controleerde en iedereen een gasboete kreeg. Als je weet dat het moet en je gaat daar toch binnen dan moet je niet zeuren. Dan neem je zelf het risico. Moet je niet alleen de uitbater de schuld gaan geven.
Als je als gevaccineerde het nog steeds kan doorgeven en nog steeds kan ziek worden, slaagt het idee van een paske op niks he....
Gray said the single-shot J&J vaccine offered 91% to 96.2% protection against death, while offering 67% protection against hospitalisation when the Beta coronavirus variant dominates and about 71% protection against hospitalisation when the Delta variant dominates.
"Consistently after receiving the vaccine, there was very little death occurring in the vaccinated group as compared to the control group and showing a remarkable up-to 96.2% protection against death," Gray said.
Het kán, maar de kans is veel kleiner.
In een ruimte waar iedereen bewijst dat hij gevaccineerd of recent negatief getest is, zal de kans op besmetting dus logischerwijs kleiner zijn (maar daarom nog niet nul) dan in een ruimte waar die controle niet is.
De deltavariant van het coronavirus is extreem besmettelijk, gevaccineerde mensen die het virus toch nog oplopen kunnen het even makkelijk doorgeven als niet-gevaccineerde mensen
Ik vermoed dat mensen die het J&J vaccin gekregen hebben op termijn ook een booster aangeboden zullen krijgen. Een studie uit Zuid-Afrika bij 477,234 gezondheidswerkers geeft aan dat de bescherming tegen hospitalisatie bij Delta amper 71% is (bij Beta was het 67%). Grootste voordeel van J&J was de enkele prik maar op vlak van bescherming valt het toch wat tegen en zit dat in de buurt van een enkele dosis AZ...
![]()
South African study shows high COVID protection from J&J shot
Johnson & Johnson's (JNJ.N) COVID-19 vaccine is working well in South Africa, offering protection against severe disease and death, the co-head of a trial in the country said on Friday.www.reuters.com

Dat maakt voor die gevaccineerde toch niet uit?
https://www.hln.be/wetenschap-en-pl...t-alarmerend-beeld-van-deltavariant~a30466a8/
De deltavariant van het coronavirus is extreem besmettelijk, gevaccineerde mensen die het virus toch nog oplopen kunnen het even makkelijk doorgeven als niet-gevaccineerde mensen
Ervan uitgaand dat die toch voornamelijk gegeven is aan leeftijdscategorieën die sowieso al een zeer beperkt risico lopen, vraag ik mij af wat de grote meerwaarde daarvan is.Ik vermoed dat mensen die het J&J vaccin gekregen hebben op termijn ook een booster aangeboden zullen krijgen. Een studie uit Zuid-Afrika bij 477,234 gezondheidswerkers geeft aan dat de bescherming tegen hospitalisatie bij Delta amper 71% is (bij Beta was het 67%). Grootste voordeel van J&J was de enkele prik maar op vlak van bescherming valt het toch wat tegen en zit dat in de buurt van een enkele dosis AZ...
![]()
South African study shows high COVID protection from J&J shot
Johnson & Johnson's (JNJ.N) COVID-19 vaccine is working well in South Africa, offering protection against severe disease and death, the co-head of a trial in the country said on Friday.www.reuters.com
Klopt ook niet. Er zijn een of twee studies die stellen dat de virale lading even hoog is, maar (en dit is belangrijk) dat door vaccinatie dezelfde virale lading veel sneller zakt. Ze zijn dus veel minder lang besmettelijk en de kans om covid door te geven wordt dus kleiner.Let wel op de woorden "die het virus toch nog oplopen". Er staat dus niet dat gevaccineerden even makkelijk besmet kunnen worden, maar wel dat ze de deltavariant even makkelijk kunnen doorgeven ALS ze besmet zouden zijn.

Agreed.Als je als gevaccineerde het nog steeds kan doorgeven en nog steeds kan ziek worden, slaagt het idee van een paske op niks he....