Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik trek zeker niet in twijfel dat een politieker aan zichzelf denkt. Dat is voor net het punt. Wat levert het op voor hem/haar?

Maatregels leggen is veiliger dan je kop uitsteken voor versoepelingen en alle tegenwind krijgen.

Sommige doen het wel, maar pas nadat de hele media & bevolking zijn kar heeft gekeerd. Basically inplaats van het beste te doen, volgen ze gewoon (de experten, media, bevolking, ...).

En steek daar dan nog is de praatgrage experten bij (waarvan velen zeer hard naar het collectieve overhellen politiek gezien. Van ranst is bv ne pvda'er) en je krijgt het huidige status quo dat eerder naar voorzichtigheid en maatregels held. Maar dat zegt helemaal niks over of dat een goed of logisch pad is.

Zeven gevaccineerde bewoners in woonzorgcentrum overleden aan Colombiaanse variant van coronavirus

And back to square one tot iedereen de derde prik heeft.
Oei, weer zo een kansloos artikel van HLN waaruit nadien dan moet blijken dat al die bewoners andere aandoeningen hadden en eigenlijk aan het aftellen waren om naar God en de hemel heen te gaan.

De vaccins werken gewoon perfect tegen alle varianten die we al hebben gehad en kennen.

Daarnaast over de discussie of de overheid en media ge moedwillig de crisis laten duren kan je dit simpel samenvatten met:

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.​

Laatst bewerkt:
Tuurlijk, de overheid geniet ervan dat ze het begrotingstekort doen oplopen door tragere economie en minder geld aan andere zaken kunnen uitgeven. En quasi elk land in de EU denkt hetzelfde, geen enkel wil profiteren van het feit dat anderen dat doen.

Hoe denk je dat te verklaren? Een of andere geheim genootschap die de EU controleert?
De russen zitten er achter :unsure:

Ik snap dat je dat vindt, maar daar ging het niet over. Dat hoef je niet elke keer te schrijven dat het bijna een beetje daarover gaat, hoor.
Het ging daar niet een beetje over, in de post waarop ik reageerde ging het over de rol van experten en in welke mate ze in hun rol handelen.
Ik snap dat je mijn kritiek daarover liever niet leest, maar je kan ook gewoon de negeerfunctie gebruiken (of niet reageren op de post in kwestie).

Maatregels leggen is veiliger dan je kop uitsteken voor versoepelingen en alle tegenwind krijgen.
Je herhaalt dit, maar legt niet uit waarom bij versoepelingen dan politici elkaar staan te vertrappelen voor interviews en De Croo/VDB bij verstrengingen het moeten uitleggen...

Oei, weer zo een kansloos artikel van HLN waaruit nadien dan moet blijken dat al die bewoners andere aandoeningen hadden en eigenlijk aan het aftellen waren om naar God en de hemel heen te gaan.

De vaccins werken gewoon perfect tegen alle varianten die we al hebben gehad en kennen.
Dus ze werken perfect tegen alle varianten die we al hebben gehad en kennen, maar er zijn er wel 7 die die aandoening kregen en zo (al dan niet maar even) vroeger stierven?

Misschien eens tijd om aan ons uit te leggen wat perfectie bij vaccinaties betekent.
Kingrotra zei:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Het slimste wat je gezegd hebt.

Sommige doen het wel, maar pas nadat de hele media & bevolking zijn kar heeft gekeerd. Basically inplaats van het beste te doen, volgen ze gewoon (de experten, media, bevolking, ...).

En steek daar dan nog is de praatgrage experten bij (waarvan velen zeer hard naar het collectieve overhellen politiek gezien. Van ranst is bv ne pvda'er) en je krijgt het huidige status quo dat eerder naar voorzichtigheid en maatregels held. Maar dat zegt helemaal niks over of dat een goed of logisch pad is.
Omdat ge het niet eens zijt met het beleid, wilt dat niet zeggen dat ze niet het juiste doen. Ik vind het niet persé veiliger om aan te strenge regels vast te blijven houden. Zeker niet met het oog op toekomstige stemmen.

Zijn we weer bezig met een rondje experten zwartmaken? Misschien gewoon eens een universiteit binnenstappen en eens met een professor praten, ik denk dat je snel dat hele verhaaltje "ze rekken het om in de belangstelling te staan" kan weggooien. Alsof die mensen geen werk genoeg hebben waar ze wél voor worden betaald.

Je herhaalt dit, maar legt niet uit waarom bij versoepelingen dan politici elkaar staan te vertrappelen voor interviews en De Croo/VDB bij verstrengingen het moeten uitleggen...

Dus ze werken perfect tegen alle varianten die we al hebben gehad en kennen, maar er zijn er wel 7 die die aandoening kregen en zo (al dan niet maar even) vroeger stierven?

Misschien eens tijd om aan ons uit te leggen wat perfectie bij vaccinaties betekent.
Het slimste wat je gezegd hebt.
Ja en? Of wat is uw punt? Dat we op basis van 7 bejaarden met aandoeningen die aan het aftellen waren opnieuw de werkzaamheid van de vaccins in twijfel moeten trekken?

7 oudjes sterven, die hadden ook gestorven indien het vandaag 30C had geweest of indien ze een valling hadden opgelopen. Covid heeft daar bitter weinig mee te maken en die headline is pure sensatie. Tenzij jij daar anders over denkt?

Misschien heb jij data die uitwijst dat die 7 zijn gestorven door vaccins die een nieuwe variant niet aankunnen?

Ja en? Of wat is uw punt? Dat we op basis van 7 bejaarden met aandoeningen die aan het aftellen waren opnieuw de werkzaamheid van de vaccins in twijfel moeten trekken?

7 oudjes sterven, die hadden ook gestorven indien het vandaag 30C had geweest of indien ze een valling hadden opgelopen. Covid heeft daar bitter weinig mee te maken en die headline is pure sensatie. Tenzij jij daar anders over denkt?

Misschien heb jij data die uitwijst dat die 7 zijn gestorven door vaccins die een nieuwe variant niet aankunnen?

Je doet krek hetzelfde als die media, want enkele van die oudjes verkeerden volgens het artikel nog in goede gezondheid.

We weten ondertussen dat die vaccins goed werkzaam zijn, maar dat ouderen desondanks vrij kwetsbaar blijven.
- 30% van de 70 plussers maakt onvoldoende antilichamen aan na vaccinatie
- de bescherming van het vaccin daalt zienderogen (zien we nu in Israël)

Die vaccins werken dus niet perfect, ze zijn wel goed of zelfs uitstekend, maar niet voor de ganse populatie. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat alle maatregels per definitie behouden moeten blijven (ik verkies voor het Frans/Israëlische model) met quasi volledige vrijheid voor de gevaccineerden en beknotting van vrijheden voor zij die zich niet willen laten vaccineren.

Dit soort artikels is dus normaal qua niveau voor de rest van de bagger dat je kan lezen in die "krant". Indien ik me zou moeten opwinden over alle onzin in het hln het zou me echt niet goed bekomen

Het is niet zwart of wit. Voor de miljoenste keer.
Het is niet: OF de vaccins werken perfect tegen elke mutatie tot nu toe OF er moet een lockdown komen en we zitten terug in het hart van de pandemie. Ik kan tegelijk kijken naar die gevallen als coviddoden, die we liefst vermijden, EN inzien dat de vaccins goed genoeg werken om te versoepelen met aandacht voor bepaalde hoogrisicosituaties.

Potverdorie elke post wordt ofwel bekeken als "lockdowners" of "virusontkenners". Er zit nog iets tussen ook, hoor.

Het is niet zwart of wit. Voor de miljoenste keer.
Het is niet: OF de vaccins werken perfect tegen elke mutatie tot nu toe OF er moet een lockdown komen en we zitten terug in het hart van de pandemie. Ik kan tegelijk kijken naar die gevallen als coviddoden, die we liefst vermijden, EN inzien dat de vaccins goed genoeg werken om te versoepelen met aandacht voor bepaalde hoogrisicosituaties.

Potverdorie elke post wordt ofwel bekeken als "lockdowners" of "virusontkenners". Er zit nog iets tussen ook, hoor.
Het is vooral dit wat ik precies ook wel wat beuh begin te geraken. Bij de minsten nuance die iemand probeert te leggen wordt deze persoon soms weggezet als één of andere wappie.

Is die 7 doden nieuwswaardig? Is maar hoe je het bekijkt, maar hecht er vooral niet teveel dingen aan die gewoon van de pot gerukt zijn. Blaas het zelf niet mee op. Het is inderdaad niet vreemd dat er nog mensen sterven na vaccinatie, vooral ouderen maken soms weinig anti-stoffen aan, dit is al meermaals gepasseerd in deze topic. Dat wilt niet zeggen dat vaccins niet werken. Er is gewoon geen 100% dekking en dat werd ook niet verwacht.

Ik vraag me af hoeveel groepjes bejaarden standaard omvallen door een griep of andere uitbraak in een WZC waar we nooit van horen.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat als ze als gevacineerde doodvallen, ze niet zouden doodvallen van een griepuitbraak of noro-virus uitbraak of whatever virusje dat kan rondgaan.

Die vaccins werken dus niet perfect, ze zijn wel goed of zelfs uitstekend, maar niet voor de ganse populatie. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat alle maatregels per definitie behouden moeten blijven (ik verkies voor het Frans/Israëlische model) met quasi volledige vrijheid voor de gevaccineerden en beknotting van vrijheden voor zij die zich niet willen laten vaccineren.
Daar heb ik dan wel weer problemen mee.
Het zijn minderheden die zich niet laten vaccineren. Met die beknotting van vrijheden duw je de mensen nog verder in segregatie.
De kaart zegt feitelijk wel genoeg.
https://www.tijd.be/dossiers/corona...ccinatiegraad-liggen-in-brussel/10318517.html
view

De vaccins worden gratis (overheid betaalt natuurlijk) aangeboden. Een vaccin weigeren is jezelf segregeren. Waarom moet jij problemen hebben met keuzes die anderen maken om zichzelf te benadelen? Omdat ze onvoldoende intelligent zijn? Nul komma nul medelijden mee wat mij betreft.

Frankrijk, Italië, Israël, New York... geven wat mij betreft allen reeds het goede voorbeeld: geen vaccin? Prima, maar dan kom je nergens meer binnen in ruimtes waar grote getallen mensen samenkomen: openbaar vervoer, restaurants, fitness, cinéma, maar voor mijn part ook religieuze samenkomsten... Geniet van je "antivax"-vrijheid met een stads- of boswandeling zou ik dan zo zeggen.

Altijd maar dat pamperbeleid. Bepaalde "minderheden" zorgen ook zelf voor een aantal van de redenen waarom ze zelf achtergesteld blijven in onze samenleving, dit is daar gewoon opnieuw een zoveelste voorbeeld van.

Zijn we weer bezig met een rondje experten zwartmaken? Misschien gewoon eens een universiteit binnenstappen en eens met een professor praten, ik denk dat je snel dat hele verhaaltje "ze rekken het om in de belangstelling te staan" kan weggooien. Alsof die mensen geen werk genoeg hebben waar ze wél voor worden betaald.
Goch, wie gelooft die mensen nog. Ze hebben er al meer naast gezeten dan dat ze waarheid verkondigden. Dus weten we natuurlijk uit welke hoek het komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan