Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al een geluk dat het mij persoonlijk niet moeilijk valt om social distancing te behouden met herten, tijgers en andere wilde dieren.
Newsflash, het moet niet van een dier bij jou terechtkomen. Bij om het even welke persoon is genoeg. :)

Maar bon, het enige dat ik hier uiteindelijk gezegd heb is dat covid nooit gaat verdwijnen omdat het 1) te besmettelijk is en 2) het duidelijk een zoönose is met een gigantisch reservoir aan dieren waar het uit kan putten.

Dat Loser er dan weer een belachelijke discussie van moet maken omdat het een post van mij betreft, dat kan er wel bij. 🙃

Dat is bekeken vanuit het ziek worden standpunt. Ik bedoel eerder op maatschappelijk standpunt als in: het leven normaal kunnen hervatten. Als maatregelen aangehouden gaan blijven omdat niet genoeg mensen gevaccineerd zijn, dan moet men vaccinatie maar verplichten. Als beloning om je te laten vaccineren verder gestraft worden met maatregelen zou de wereld op zijn kop zijn.

Kinepolis liet bijvoorbeeld al weten dat ze voorlopig geen gebruik gaan maken van het Covid Safety Ticket om terug volle zalen zonder mondmaskers te krijgen, omdat men heeft gemerkt in Frankrijk dat wanneer mensen zich moeten laten testen (omdat ze niet gevaccineerd zijn) ze sowieso wegblijven uit de bioscoop. Daar zullen de huidige maatregelen dus gewoon voorlopig worden blijven aangehouden, ook voor gevaccineerden.

Dat is dus al een voorbeeld van iets waar gevaccineerden langer mét maatregelen blijven zitten omdat men het niet-gevaccineerden niet al te moeilijk wil maken.

Als men vaccinatie niet verplicht, dan mag men van mij dus gerust dat CST gewoon zowat overal invoeren voor volwassenen vanaf september wanneer elke 18-jarige sowieso de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn. Even uw smartphone tonen om ergens binnen te gaan, is imo echt geen moeite als dat betekent dat ge voor de rest geen last meer hebt van maatregelen zoals mondmaskers enz. Degenen die geen vaccinatie willen, hebben er dan ook zelf voor gekozen om niet meer ongehinderd aan de maatschappij te kunnen deelnemen. Hierbij uiteraard wel een uitzondering voor mensen die niet gevaccineerd KUNNEN worden (bv omwille van medische redenen). Die mensen zouden van mij zelfs niet getest moeten worden. Maar mensen die het weigeren? Tja pech, dan moet ge de gevolgen ook maar dragen de komende maanden.

Kinepolis liet bijvoorbeeld al weten dat ze voorlopig geen gebruik gaan maken van het Covid Safety Ticket om terug volle zalen zonder mondmaskers te krijgen, omdat men heeft gemerkt in Frankrijk dat wanneer mensen zich moeten laten testen (omdat ze niet gevaccineerd zijn) ze sowieso wegblijven uit de bioscoop. Daar zullen de huidige maatregelen dus gewoon voorlopig worden blijven aangehouden, ook voor gevaccineerden.

Dat is dus al een voorbeeld van iets waar gevaccineerden langer mét maatregelen blijven zitten omdat men het niet-gevaccineerden niet al te moeilijk wil maken.
Dat men in een cinema met mondmasker moet zitten, tghoh ja, ambetant zeker? Maar social distancing in de cinema? Totaal geen probleem mee. Gene vetzak naast mij dien popcorn vreet gelijk nen beton maler dat het tot in mijn oor kraakt.

Het probleem zal em voornamelijk zitten in dingen niet kunnen. Voorbeeldjes zijn bijvoorbeeld horeca terug sluiten, niet met familie mogen samenzitten met kerst desondanks dat iedereen gevaccineerd is. Dat is gewoon onlogisch om gevaccineerden daarvoor te blijven binnen hokken.

Als men vaccinatie niet verplicht, dan mag men van mij dus gerust dat CST gewoon zowat overal invoeren voor volwassenen vanaf september wanneer elke 18-jarige sowieso de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn. Even uw smartphone tonen om ergens binnen te gaan, is imo echt geen moeite als dat betekent dat ge voor de rest geen last meer hebt van maatregelen zoals mondmaskers enz. Degenen die geen vaccinatie willen, hebben er dan ook zelf voor gekozen om niet meer ongehinderd aan de maatschappij te kunnen deelnemen. Hierbij uiteraard wel een uitzondering voor mensen die niet gevaccineerd KUNNEN worden (bv omwille van medische redenen). Die mensen zouden van mij zelfs niet getest moeten worden. Maar mensen die het weigeren? Tja pech, dan moet ge de gevolgen ook maar dragen de komende maanden.
Vooral mee eens, als je vaccinatie expliciet weigert (en niet op doktersadvies moet laten) stelt wel ergens dat je terug vanachter in de rij gaat aanschuiven voor versoepelingen. Logisch natuurlijk.

Als de globale concensus is: vaccinatie helpt wij zetten volop in als maatschappij om deze manier verder te trekken. Ja dan is dat dus de manier vooruit. Want het alternatief is die kinderachtige, dubbelzinnige maatregeltjes die kant noch wal raken.

Dat men in een cinema met mondmasker moet zitten, tghoh ja, ambetant zeker? Maar social distancing in de cinema? Totaal geen probleem mee. Gene vetzak naast mij dien popcorn vreet gelijk nen beton maler dat het tot in mijn oor kraakt.

Het probleem zal em voornamelijk zitten in dingen niet kunnen. Voorbeeldjes zijn bijvoorbeeld horeca terug sluiten, niet met familie mogen samenzitten met kerst desondanks dat iedereen gevaccineerd is. Dat is gewoon onlogisch om gevaccineerden daarvoor te blijven binnen hokken.

Vooral mee eens, als je vaccinatie expliciet weigert (en niet op doktersadvies moet laten) stelt wel ergens dat je terug vanachter in de rij gaat aanschuiven voor versoepelingen. Logisch natuurlijk.

Als de globale concensus is: vaccinatie helpt wij zetten volop in als maatschappij om deze manier verder te trekken. Ja dan is dat dus de manier vooruit. Want het alternatief is die kinderachtige, dubbelzinnige maatregeltjes die kant noch wal raken.

Goh ja, dat zou uiteindelijk wel een voordeel zijn :D
Maar ik wil gewoon terug naar een maatschappij die gewoon terug vollédig zoals vroeger is en waarbij de enige maatregel die er nog mag zijn is dat ge bij binnenkomst even laat zien dat ge gevaccineerd (en anders zeer recent getest) zijt.

En ik besef dat in praktijk het onmogelijk is om overal altijd dat vaccinatiebewijs te laten controleren. Maar op +10 jaar rijbewijs heb ik ook nog maar één keer mijn rijbewijs moeten laten zien, dat wil daarom niet zeggen dat we vanaf nu mensen die er voor kiezen géén rijbewijs te nemen, ook moeten toelaten in het verkeer zonder bewijs dat ze geen gevaar kunnen vormen op de weg.

Laatst bewerkt:
Ik blijf vanaf nu alvast op 1,5m afstand van tijgers in de plaats van de gewoonlijke speelse trek aan zijn staart.

lol Covid is maar een griepje whi en fake doden veranderen er niks aan.
Geef jij maar een goeie trek aan zijn staart.

Wat ik mij afvraag als die tijger covid heeft ben jij dan ook een covid dode? Is het zo dat ze de aantal kunstmatig hoog houden????

Aangezien de kans dat iedereen vroeg of laat covid krijgt, zelfs als de laatste persoon op aarde gevaccineerd zou worden, is uw betoog vrij hard op los zand gebouwd. Da's misschien niet fijn om te horen, maar wel de realiteit. Want los van de besmettelijkheid van delta heeft covid ook enorme dierenreservoirs om te blijven rondgaan.

En hoe zet dat mijn betoog op los zand ? Ik zie het namelijk niet.
Waar baseer jij u op om dit besluit te stellen.

Het draait mij daarnaast niet om het feit dat ik het niet zou kunnen krijgen. Het draait mij om het feit om de kans om het te krijgen te minimaliseren EN daarnaast dat met het vaccin (of zijn aangepaste versie voor mutatie x) dat we de eventuele zwaarste gevolgen kunnen beperken. En die kans kunnen wij maximaliseren indien de voedingsbodem om te muteren zo klein mogelijk is.
En dat lijkt mij ook pure wetenschap, niet ? Dus, en ik verval in herhaling, op welke wetenschap baseer jij dan ook uw defaitistische houding ?

Het maakt wel de organisatie en uitvoering van veel dingen een stuk complexer (en duurder).
Bijvoorbeeld op cafe moet je controle zetten aan de ingang wat nu in veel cafe's er niet is.
Of eender welk indoor event dat vrij toegankelijk is. Binnen & buiten gaan word een stuk lastiger.

Je gaat ook je ID moeten tonen om te checken of het wel jou certificaat is, wat privacy-wise ook niet ideaal is.

Het lijkt mij toch geen acceptabele situatie om lang aan te houden. Je meermaals per dag moeten legitimeren lijkt mij meer iets van een dictatuur dan van een vrije democratie. Goed dat Belgie hier voorlopig niet te veel aan meedoet.

Je gaat ook je ID moeten tonen om te checken of het wel jou certificaat is, wat privacy-wise ook niet ideaal is.
Moeten? Nee, dat moet niet.

Ze mogen u natuurlijk de toegang weigeren indien je niet kan aantonen dat het geldige certificaat aan u toebehoort, en dat kan je inderdaad enkel aantonen door jouw eID te laten zien. Maar dan nog zie ik geen probleem met privacy als die gegevens niet geregistreerd en bijgehouden worden. Die controle doen ze ook geregeld op festivals/optredens om te kijken of ticket wel op uw naam staat.

Probleem is beetje dat niks moet : je moet niet op reis, je moet niet op café gaan, je moet niet op restaurant gaan, je moet niet naar een festival gaan

Dat zijn keuzes die je maakt, net als de keuze om geen vaccin te nemen.

Dan moet je inderdaad met de gevolgen van je keuze leven.

Moeten? Nee, dat moet niet.

Ze mogen u natuurlijk de toegang weigeren indien je niet kan aantonen dat het geldige certificaat aan u toebehoort, en dat kan je inderdaad enkel aantonen door jouw eID te laten zien. Maar dan nog zie ik geen probleem met privacy als die gegevens niet geregistreerd en bijgehouden worden. Die controle doen ze ook geregeld op festivals/optredens om te kijken of ticket wel op uw naam staat.

Het moet in de praktijk dus wel... En inderdaad op festivals, in het vliegtuig, ... is dat nu al.
Het doortrekken naar nog meer plekken is zeker geen improvement.
Zo kunnen we alles rechtvaardigen. Eerst iets kleins doorvoeren en dan later gebruiken om iets anders groter te rechtvaardigen. En tegelijkertijd zeggen dat 'het slippery slope' argument bullshit is...

Het moet in de praktijk dus wel... En inderdaad op festivals, in het vliegtuig, ... is dat nu al.
Het doortrekken naar nog meer plekken is zeker geen improvement.
Zo kunnen we alles rechtvaardigen. Eerst iets kleins doorvoeren en dan later gebruiken om iets anders groter te rechtvaardigen. En tegelijkertijd zeggen dat 'het slippery slope' argument bullshit is...
Maar zeg dan eens hoe dit een "privacy probleem" is als de gegevens niet geregistreerd en opgeslagen worden?

Dat er geen massa registratie & opslag is, betekend niet dat ik ineens mijn naam wil bekend maken overal waar ik binnenstap ...
Maar het gaat over plekken waar ze het hiervoor ook al controle op identiteitskaart mochten doen..
Cinema voor de leeftijdsbeperking op films.
Horeca voor de leeftijdsbeperking op serveren alcohol en/of toegang tot de zaak in sommige gevallen.
...

En niemand verplicht u er naartoe te gaan hé. Dat is hoe de maatschappij nu éénmaal werkt. Staat het u niet aan, ga er dan niet naartoe.

Mag ik ook bij u in de badkamer komen? Is geen privacy probleem want ik ga het niet opnemen.
Als ik u binnenlaat in mijn huis: jazeker, geen probleem mee.
Maar ik ken u niet, dus dat is mijn huisreglement: ik laat u niet binnen.
En als ik allehande regels opleg bij mij thuis, moet jij ze volgen. Nu ben je het aan't omdraaien.

Mag ik ook bij u in de badkamer komen? Is geen privacy probleem want ik ga het niet opnemen.

Als je met mijn toestemming binnen mag en ik geen problemen heb dat jij in de badkamer komt dan mag het zeer zeker.

Als zaak graag wilt dat je aantoont dat je pass hebt vooraleer je toestemming krijgt om binnen te komen waar zit het verschil dan?

Als ik u binnenlaat in mijn huis: jazeker, geen probleem mee.
Maar ik ken u niet, dus dat is mijn huisreglement: ik laat u niet binnen.
En als ik allehande regels opleg bij mij thuis, moet jij ze volgen. Nu ben je het aan't omdraaien.
Mag ik ook gluren bij u in een publieke toilet? Is geen privacy probleem want ik ga het niet opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan