Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wederom vergeet je het onderscheid tussen persoonlijke en maatschappelijke redenen. Ik ga wat tegen mijn muur klappen, heeft hetzelfde effect.
Doe dat maar want ik had juist hetzelfde gedacht over u maar ik had een paal hierbuiten op straat in gedachten …

precies of jij lijkt te weten wat de maatschappij wilt , doet en gaat doen …komaan zeg

Argumenten staven met bronnen is essentieel.
Hmmm. Oké, ze hebben dus antilichamen tegen COVID. Maar so what? Er is kennelijk geen enkel bewijs dat ze er ziek van worden en/of dat ze het kunnen doorgeven aan mensen. Ik lees ook niets over hoe besmettelijk het is tussen de dieren onderling. In hoeverre het virus verder kan muteren in dieren is ook nog een open vraag.

Persoonlijk lig ik er niet te veel van wakker.

Het virus gaat sowieso nooit verdwijnen. Zolang het op termijn even ernstig wordt als de gewone griep, vind ik het prima.
Er zou al een tijger gestorven zij n aan de gevolgen van covid , ergens zijn er in Amerika tijgers besmedt geraakt en ook gorilla’s maar die zouden aan de beterhand zijn …dus ja blijkbaar gat het ook over op dieren maar soit , Tzal hier wel weer af gemaakt worden als zijnde nietwaar en ongeloofwaardig en verkeerde studies zoals gewoonlijk héé

(en nee ik plaats geen links zoek ze zelf , heb dat ook moeten doen )

Er zijn nog eens nieuwe cijfers over de Coronalert app. Toch wel een tegenvaller de prestaties hiervan. Sinds de lancering van de app zijn slechts 2.7% van alle positieve coronatesten gedeeld via de app.

"Met 2.758.000 downloads komen we aan een dekkingsgraad van slechts 30 procent van alle smartphonegebruikers", aldus Vaneeckhout. "806.000 testresultaten werden aangemeld waarvan 76.000 positief. Maar slechts 27.800 positieve testen werden ook effectief gedeeld via de app met andere contacten.

Grootste nadeel van die app vond ik altijd dat je amper informatie krijgt in het geval van een positieve melding. Ik heb ooit eens enkele meldingen ontvangen van laagrisico contacten, dat waren dan vermoedelijk de buren of bezoek dat bij andere buren op het terras gezeten had en die binnen "Bluetooth range" zaten.

Er zou al een tijger gestorven zij n aan de gevolgen van covid , ergens zijn er in Amerika tijgers besmedt geraakt en ook gorilla’s maar die zouden aan de beterhand zijn …dus ja blijkbaar gat het ook over op dieren maar soit , Tzal hier wel weer af gemaakt worden als zijnde nietwaar en ongeloofwaardig en verkeerde studies zoals gewoonlijk héé

Er is zowel bij de tijgers als bij de gorilla's geen enkel bewijs dat ze besmet zijn door mensen, of dat zij mensen hebben besmet. Dat zou namelijk weer een zoönose betekenen, en een sprong tussen diersoorten. Die is redelijk zeldzaam op die manier. Alle dieren hierboven waren er wel ziek van, trouwens. Ging om de gorilla's in de San Diego Zoo en de tijgers en leeuwen in de Bronx Zoo, als ik me niet vergis. Maar dus geen enkel bewijs voor besmetting door of van mensen.

https://newsroom.wcs.org/News-Relea...igers-and-Lions-Recovering-from-COVID-19.aspx
https://sciencemag.org/news/2021/01/captive-gorillas-test-positive-coronavirus

Daarnet in het nieuws gehoord dat Pfizer en Moderna de prijzen van hun vaccins gaan verhogen...
Zij waren hier al een half jaar geleden achter aan het lobby'en. Toen ze de redder van Europa wouden spelen en Astra Zeneca wouden voor zijn in levering.

Een obees persoon kan ook minder eten/meer bewegen en een roker kan ook stoppen met roken. Die hun keuzes hebben ook gevolgen voor hun gezondheid, en daar draait de maatschappij voor op. Het is maar waar je de lat legt. Jij legt die bij een simpele spuit omdat ze gewoon in je betoog past, wees dan consequent.
Nu, ales een obees persoon in mijn gezicht kucht dan ga ik hier nu wel niet ook obees van worden.

Ik zou durven om de lat daar ergens te leggen.

Er is zowel bij de tijgers als bij de gorilla's geen enkel bewijs dat ze besmet zijn door mensen, of dat zij mensen hebben besmet. Dat zou namelijk weer een zoönose betekenen, en een sprong tussen diersoorten. Die is redelijk zeldzaam op die manier. Alle dieren hierboven waren er wel ziek van, trouwens. Ging om de gorilla's in de San Diego Zoo en de tijgers en leeuwen in de Bronx Zoo, als ik me niet vergis. Maar dus geen enkel bewijs voor besmetting door of van mensen.

https://newsroom.wcs.org/News-Relea...igers-and-Lions-Recovering-from-COVID-19.aspx
https://sciencemag.org/news/2021/01/captive-gorillas-test-positive-coronavirus
Maar die dieren hadden wel degelijk covid, waar anders van dan van mensen zouden ze dan besmet kunnen zijn?

Maar die dieren hadden wel degelijk covid, waar anders van dan van mensen zouden ze dan besmet kunnen zijn?
Zoek het eens op. Er is geen enkel bewijs, geen enkel, dat covid19 van mensen op dieren overgaat en andersom. Covid19 is een versie van bestaande coronavirussen die waarschijnlijk ontstaan is bij een zoönose op de wet markets. Op dat moment is de ziekte die besmettelijk was onder dieren overgesprongen op mensen, waarna mensen elkaar konden aansteken. En dieren elkaar. Er zijn geen bewijzen dat daarna opnieuw een zoönotische sprong zou hebben plaatsgevonden. Een slang gaat ook geen tijger aansteken.

Zoek het eens op. Er is geen enkel bewijs, geen enkel, dat covid19 van mensen op dieren overgaat en andersom. Covid19 is een versie van bestaande coronavirussen die waarschijnlijk ontstaan is bij een zoönose op de wet markets. Op dat moment is de ziekte die besmettelijk was onder dieren overgesprongen op mensen, waarna mensen elkaar konden aansteken. En dieren elkaar. Er zijn geen bewijzen dat daarna opnieuw een zoönotische sprong zou hebben plaatsgevonden. Een slang gaat ook geen tijger aansteken.
zijt gij nu echt serieus? letterlijk 5 posts hierboven krijgt er iemand een warn met de mededeling " Argumenten staven met bronnen is essentieel"
en, gij komt hier af met claims, die dan gestaafd worden met "zoek het eens op"

die dieren zitten in een zoo, hoe is dat virus daar dan geraakt?

Several animals in zoos and sanctuaries have tested positive for SARS-CoV-2, including big cats (lions, tigers, pumas, cougars, snow leopards) and non-human primates (gorillas) after showing signs of illness. It is suspected that these animals became sick after being exposed to an animal caretaker with COVID-19. In many situations, this happened despite the staff wearing personal protective equipment and following COVID-19 precautions.

Laatst bewerkt:
zijt gij nu echt serieus? letterlijk 5 posts hierboven krijgt er iemand een warn met de mededeling " Argumenten staven met bronnen is essentieel"
en, gij komt hier af met claims, die dan gestaafd worden met "zoek het eens op"
Eh, ja? Ik heb de bronnen geplaatst van die post 5 posts hierboven. In die bronnen die ik geplaatst heb staat:
There is no evidence that animals play a role in the transmission of COVID-19 to people other than the initial event in the Wuhan market, and no evidence that any person has been infected with COVID-19 in the US by animals, including by pet dogs or cats.

Bij de gorilla's ligt dat iets anders, om overduidelijke redenen. Dus de bronnen zijn er, je moet ze wel lezen. Maar als je meer wilt weten, ga je toch echt moeten opzoeken. Ik kan moeilijk hele encyclopediën voor je gaan opzoeken, toch?

Maar omdat je het zo aardig vraagt:
- There is no evidence that viruses, including the virus that causes COVID-19, can spread to people or other animals from the skin, fur, or hair of pets. Using chemical disinfectants on your pet could make them very sick or kill them.
https://www.cdc.gov/healthypets/covid-19/pets.html
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7396141/
https://cen.acs.org/biological-chem...-animals-to-people-and-spark-pandemics/98/i33

Eh, ja? Ik heb de bronnen geplaatst van die post 5 posts hierboven. In die bronnen die ik geplaatst heb staat:
There is no evidence that animals play a role in the transmission of COVID-19 to people other than the initial event in the Wuhan market, and no evidence that any person has been infected with COVID-19 in the US by animals, including by pet dogs or cats.

Bij de gorilla's ligt dat iets anders, om overduidelijke redenen. Dus de bronnen zijn er, je moet ze wel lezen. Maar als je meer wilt weten, ga je toch echt moeten opzoeken. Ik kan moeilijk hele encyclopediën voor je gaan opzoeken, toch?

Maar omdat je het zo aardig vraagt:
- There is no evidence that viruses, including the virus that causes COVID-19, can spread to people or other animals from the skin, fur, or hair of pets. Using chemical disinfectants on your pet could make them very sick or kill them.
https://www.cdc.gov/healthypets/covid-19/pets.html
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7396141/
https://cen.acs.org/biological-chem...-animals-to-people-and-spark-pandemics/98/i33
het gaat hier over die dieren die besmet zijn door mensen, niet omgekeerd in dit geval. jij claimt dat die dieren onmogelijk door mensen aangestoken zijn, terwijl het cdc wel zegt dat dit waarschijnlijk het geval is.

Recently, a Pomeranian dog as a probable intermediate host was identified; however, such reports are yet to be validated, and research is underway to explore the emergence of this infectious disease at the animal-human interface [29,99]. Multiple substitutions were observed in ACE2 receptors of a dog [96]. In this context, the Pomeranian dog of the infected owner found positive for COVID-19 suggest the permissiveness of the species for SARS-CoV-2 as a result of species jumping [99,100]. Among the fifteen dogs tested from different households with confirmed human COVID-19 cases in Hong Kong SAR, two dogs were found to be infected with SARS-CoV-2. The diagnosis was made using quantitative RT–PCR, serology, and viral genome sequencing. Virus isolation was also done from the samples obtained from one dog. The genetic sequences of viruses obtained from the two dogs were identical to the ones that were detected from their human cases indicating human-to-dog transmission [101].

This is not the first time that a domestic cat has been found susceptible to zoonotic coronavirus. During the 2003 SARS-CoV outbreak, domestic cats were tested positive for SARS-CoV that were living near SARS infected humans [21,104]. Even though experimental evidence indicates the possibility of SARS-CoV-2 transmission from infected to a susceptible cat close, SARS-CoV-2 transmission between cats or cat-to-humans are not reported under natural conditions [21].

Furthermore, along with dogs and cats, the zoo animals like tigers and lions were also reported to get the SARS-CoV-2 infection and exhibit clinical signs such as vomiting, diarrhoea, dry cough, breathing difficulty and wheezing [105,106]. Spillover of SARS-CoV-2 was also reported in mink farms of Netherlands, further increasing the concern of transmission to humans. Outbreaks of SARS-CoV-2 were reported in two mink farms holding 12,000 and 7500 animals. The virus is suspected to be introduced by a farmworker having COVID-19 [107,108].

alsook uw quote,
gaat enkel en alleen over transmissie via huid of haar, zegt niets maar dan ook niets over mogelijkheid tot transmissie in het geheel, enkel over transmissie door aanraking.

het gaat hier over die dieren die besmet zijn door mensen, niet omgekeerd in dit geval. jij claimt dat die dieren onmogelijk door mensen aangestoken zijn, terwijl het cdc wel zegt dat dit waarschijnlijk het geval is.
Oké, en nu nog even teruggaan naar waar de discussie over ging. Puni zei dat de kans dat covid zou verdwijnen voor mensen kleiner wordt omdat het ook onder dieren de ronde doet:
Ja, redelijk grote dierenreservoirs van wat ik gelezen heb. Laatste die opgemerkt is zijn herten.
(...)
Maakt de illusie dat we covid ooit gaan doen verdwijnen gewoon nog wat kleiner. :)

Waarop Diatonico zegt: Maar het gaat niet van dieren weer op mensen, dus dat maakt niet veel uit. (ik heb hier het vet gezet)

Maar so what? Er is kennelijk geen enkel bewijs dat ze er ziek van worden en/of dat ze het kunnen doorgeven aan mensen. Ik lees ook niets over hoe besmettelijk het is tussen de dieren onderling. In hoeverre het virus verder kan muteren in dieren is ook nog een open vraag.

Persoonlijk lig ik er niet te veel van wakker.

Waarna Skoebiedo over die tijgers begint:

Dus. Het kan best zijn dat de CDC vermoedt dat die tijgers zijn aangestoken door mensen. Als zij dat zeggen, zal ik dat geloven en ik zal subiet het stukje eens lezen. Maar dat doet weinig af aan de discussie. Mijn post was er geen in het luchtledige, hè. En daarin ging het niét over dieren die besmet zijn door mensen.

Het feit dat tijgers ook besmet worden, of herten, zal er niet voor zorgen dat het virus langer of korter de ronde zal doen onder mensen, omdat er geen bewijzen zijn dat het van die dieren terug op mensen gaat. Voorlopig. Als daar volgende week bewijzen van zijn, dan is dat zo. Maar dat is dus niet het geval.

Ik denk dat je lobby'en verwart met medisch onderzoek...
Tghog de farma industrie is niet heiliger dan de paus, bij wijze van speken. Nu als één partij een beetje een spelletje wilt spelen en wat heulen met den Boris dan is dat hun risico. Want qua onderzoek stonden ze beiden best wel even ver.

Medisch onderzoek en logistieke problemen zijn twee verschillende fenomenen. Ze hebben wel beiden gigantische logistieke problemen gehad. Resultaat is dan ook dat Astra Zeneca goed in 't boekje van onzen Boris staat door het gemorrel in de marge van: productie gemaakt in Europa is voor Europa, productie in UK is voor de UK. Die zal daar wel aan zet zijn. Pfizer is in het gap in gesprongen voor Europa goed te bevoorraden (na de valse start van België met hun superspuitjes).

Resultaat is dat Pfizer nu inderdaad aan de onderhandelings tafel gaat zitten in Europa voor een derde prik die ze eventueel kunnen opslagen en Astra Zeneca die politiek quasi buiten gesmeten is.

Rokers kunnen wel andere mensen ziek maken.
Jep, en daar hebben we als maatschappij de oefening gemaakt. Het resultaat is dat er op café niet meer gerookt mag worden enkel buiten.
Op het werk en in de trein mag men ook niet meer roken. Voor sommige misschien ondenkbaar, ik wordt vooral nostalgisch als ik die oude toetsenborden in operator kamers zie waar de ingebrande putjes staan van de sigaret rechts boven te leggen. (Je komt ze niet veel meer tegen)

Laatst bewerkt:
Oké, en nu nog even teruggaan naar waar de discussie over ging. Puni zei dat de kans dat covid zou verdwijnen voor mensen kleiner wordt omdat het ook onder dieren de ronde doet:
Waarop Diatonico zegt: Maar het gaat niet van dieren weer op mensen, dus dat maakt niet veel uit. (ik heb hier het vet gezet)

Waarna Skoebiedo over die tijgers begint:
Dus. Het kan best zijn dat de CDC vermoedt dat die tijgers zijn aangestoken door mensen. Als zij dat zeggen, zal ik dat geloven en ik zal subiet het stukje eens lezen. Maar dat doet weinig af aan de discussie. Mijn post was er geen in het luchtledige, hè. En daarin ging het niét over dieren die besmet zijn door mensen.

Het feit dat tijgers ook besmet worden, of herten, zal er niet voor zorgen dat het virus langer of korter de ronde zal doen onder mensen, omdat er geen bewijzen zijn dat het van die dieren terug op mensen gaat. Voorlopig. Als daar volgende week bewijzen van zijn, dan is dat zo. Maar dat is dus niet het geval.
zoals je misschien gezien hebt, was het geen multiquote, maar een quote van enkel uw post. ik heb de vorige discussie dan ook niet echt gevolgd, maar ik zag uw post en vond deze er uit springen, dus heb ik specifiek op uw post gereageerd, en dan op het stuk waar jij claimt dat dieren niet besmet kunnen worden van mensen. mijn post ging enkel en alleen over dit stukje, en ik denk dat mijn en uw eigen links duidelijk genoeg zijn dat het plausibel is dat mensen weldegelijk bepaalde diersoorten kunnen aansteken als die mensen besmet zijn. zo te zien zijn de meeste links ivm deze materie van vorig jaar nog, dus wie weet dat er wel nog nieuwe studies komen die hier licht op werpen, maar momenteel lijkt mij de aanname dat bepaalde soorten dieren covid kunnen vangen van mensen wel plausibel .

Dat is wél al het geval geweest.

Net zoals het, zoals @Brecht zei, ook al regelmatig van mens naar verschillende diersoorten is gesprongen, in een context waar dat de enige mogelijke verklaring is(dierentuinen, nertsen).

Dat is wél al het geval geweest.

Net zoals het, zoals @Brecht zei, ook al regelmatig van mens naar verschillende diersoorten is gesprongen, in een context waar dat de enige mogelijke verklaring is(dierentuinen, nertsen).
En een nertskwekerij waarin die dieren gigantisch in de stress zitten en in onnatuurlijke omstandigheden, is totaal onvergelijkbaar met wat herten die het ook zouden hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan