Een obees persoon kan ook minder eten/meer bewegen en een roker kan ook stoppen met roken. Die hun keuzes hebben ook gevolgen voor hun gezondheid, en daar draait de maatschappij voor op. Het is maar waar je de lat legt. Jij legt die bij een simpele spuit omdat ze gewoon in je betoog past, wees dan consequent.
Wat boeit mij iemand anders zijn gezondheid ? Mij boeit mijn eigen gezondheid. Als iemand obees is of anorexisch is, dat is hun probleem. Ja ik zal daar wat voor moeten bijleggen indien ze ooit een nieuw hart moeten krijgen of whatever. Echter het feit dat x obees is, zorgt er niet voor dat ik obees ben. Net zoals dat iemand die rookt er niet voor zorgt dat ik rook. Neen ik bepaal dat zelf.
Iemand die niet gevaccineerd is, die heeft een grotere kans om het virus op te lopen. En dat brengt mij in "gevaar" (tussen haakjes want relatief). Een gevaar dat vermijdbaar is indien je gevaccineerd (ja niet 100% - dat weet ik). Dus naast dat dit mij in gevaar brengt, is er ook nog het feit dat het het verplegend personeel in gevaar brengt EN het feit dat het ook nog eens een belangrijke budgettaire impact heeft die opnieuw vermijdbaar is.
Daarnaast is goed eten, een lekkere sigaar opsteken of een goeide cognac drinken een onderdeel dat voor mij het leven waard maakt. Dus daar heb ik dan een grotere tollerantie voor dan voor het probleem dat onze maatschappij al bijna 2 jaar plat legt en met een domme spuit ons terug kan leiden naar het gewone leven. Of dat nu 1 spuit, 2 spuiten, 3 spuiten of elk jaar een spuit is interesseert mij dan geen fluit.
Wat mij wel een fluit interesseert is dat als niet voldoende volk die spuiten krijgt er een kans is dat er varianten gecreëerd worden waarbij ik het toch nog kan oplopen - hier in België.
En ik heb echt geen klote zin om mijn smaak voor ook maar 1 dag kwijt te zijn... ik eet daarvoor te graag een goed ribbetje of een goede steak... Om nog maar te zwijgen over de zwaardere mogelijke consequenties zoals dat ik de pijp aan maarten moet geven of dat ik bij het minste moe ben. Ik heb mij nog maar juist na mijn behandeling terug een beetje spiermassa en uithouding gekweekt... dat hoeft voor mij echt geen 2de keer dat je een stuk gazon dat je wilt afmaaien u 3 uur tijd in beslag neemt terwijl jij om de 5m u moet neerzetten omdat je bekaf bent... terwijl je dat vroeger al fluitend in 20 minuten deed. Of dat je uw haag wilt snoeien en dat 1 beweging omhoog en omlaag uw armen al als lood doen voelen...
En dit is gewoon van de chemo, straling en 1 maand in het ziekenhuis te liggen... dan heb ik niet covid gehad waarbij je aan de beademingsmachine wordt gekoppeld en uw aftakeling van uw spieren, etc... nog een paar gradaties zwaarder en ambetanter is.
En als je gewoon een domme spuit neemt kun je dat risico al enorm verminderen.
Sorry neen, daar heb ik geen respect voor. En daar kan het voor mij niet streng genoeg zijn... en willen zij het dan niet en wij willen het niet verplichten awel dan vervalt mijn tolerantie om ocharme dutske te zeggen en hier ik betaal met een glimlach al de kosten waarnaar uw idiote keuze toe leidt. Neen hell neen.
Het feit dat men het in amerika of biafra of whatever land waar ik geen burger van ben, dat vind ik erg maar daar heb ik geen uitstaans over. Maar over ons belgenlandje heb ik dat als burger zijnde toch wel een zeer klein beetje, en dan mag het voor mij gerust zo streng zijn.
Dat idioten idioot doen, dat kan gerust zijn. Maar het is niet omdat idioten idioot doen, dat wij daarom ook maar de idioot moeten uithangen en hen alle consequenties van hun idiote gedragingen moeten wegnemen.