Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zat eergisteren nog samen met een HR manager bij ons die zich ook niet liet inenten. Hij geloofde tout court niet in die inentingen en dat ze zo snel met een vaccin zijn kunnen komen (en hij lag ook niet echt wakker van Covid).
Exact het type persoon wat ik dus bedoel. Of dat dan een HR manager is of een clown in het circus gaat daar natuurlijk niks aan veranderen.

Exact het type persoon wat ik dus bedoel. Of dat dan een HR manager is of een clown in het circus gaat daar natuurlijk niks aan veranderen.
Het staat iedereen vrij zich al dan niet te laten vaccineren. De persoon waar ik het over had ondervindt voorlopig geen enkel nadeel door zich niet te laten vaccineren.

Het staat iedereen vrij zich al dan niet te laten vaccineren. De persoon waar ik het over had ondervindt voorlopig geen enkel nadeel door zich niet te laten vaccineren.
Uiteraard is dat zijn goed recht en de reden maakt zelfs niet uit. Het geeft gewoon aan hoe zwak de argumenten zijn bij mensen die zich niet willen laten vaccineren. Ongeacht hun job of opleidingsniveau. Al zal het vaker voorkomen bij de "lagere" opleidingen.

Ah jawel he hij ondervind wel nadeel. Je zegt het zelf reizen is minder makkelijk als je niet gevaccineerd bent.

Zoals oa. veel jongeren. Ik was de dag na de vaccinatie (J&J) zieker dan van actual covid.
En ook van veel vrienden/kennissen hoor ik dat ze zieker waren/zijn na hun vaccinaties dan van de ziekte zelf.

En als je dan denkt dat je dan safe zit, kan je na 2 vaccinaties nog altijd besmet geraken en in de bijbehorende quarantaine gegooid worden.
Komt gewoon geen einde aan.
Enfin, enigste reden dat ik mij heb laten vaccineren is omdat je je anders om de 5 tellen moet laten testen voor je ergens binnen mag of op reis kunt.

Je niet laten vaccineren is gewoon interessant willen doen. Vrijdag 2e shot gekregen, gisteren brak geweest. Vandaag helemaal ok.

Vanaf nu freedom.

Of je laat je niet vaccineren en je kunt om de 2min zagen dat je ergens niet binnen mag....

Zoals oa. veel jongeren. Ik was de dag na de vaccinatie (J&J) zieker dan van actual covid.
En ook van veel vrienden/kennissen hoor ik dat ze zieker waren/zijn na hun vaccinaties dan van de ziekte zelf.

En als je dan denkt dat je dan safe zit, kan je na 2 vaccinaties nog altijd besmet geraken en in de bijbehorende quarantaine gegooid worden.
Komt gewoon geen einde aan.
Enfin, enigste reden dat ik mij heb laten vaccineren is omdat je je anders om de 5 tellen moet laten testen voor je ergens binnen mag of op reis kunt.
Spierpijn, koorts, vermoeidheid, etc. zijn normale immuun reacties. Sommigen hebben er last van anderen niet. Het doet niets af aan de effectiviteit van het vaccin.

Jah, misschien eerst een deftig lezen want ik heb daar niks over gezegd.
Ik zei gwn dat ik en blijkbaar veel andere jongeren zieker waren van de vaccinatie dan van de ziekte zelf, dus ik kan begrijpen dat je als bv. jongere zegt van nee ik hoef geen vaccin.
Ik ben blij dat ik via de reservelijst met J&J gevaccineerd werd, want 2 vaccinaties had ik wrs niet gedaan (omdat ik sws heel de zomer niet thuis ben).
Dat de bescherming lager is bij J&J kan mij niet in het minste schelen, ik ben gevaxt dus mag overal binnen n that's all what matters.
Uiteindelijk ga je dat nooit op voorhand weten waar je meer last van gaat hebben. Dan heb ik meer vertrouwen in een vaccin gebaseerd op wetenschap dan een virus waar ze zelfs niet eens met 100% de oorsprong kunnen zeggen. Ik ken 3 mensen die behoorlijk last hebben gehad van het vaccin en dan bedoel ik een dag in bed gelegen of een paar dagen hoofdpijn of vermoeid zijn. Dit was allemaal met AstraZeneca. Voor de rest allemaal niks noemenswaardig. En dan heb ik het over een vrij grote groep mensen die ik ken.

Jah, misschien eerst een deftig lezen want ik heb daar niks over gezegd.
Ik zei gwn dat ik en blijkbaar veel andere jongeren zieker waren van de vaccinatie dan van de ziekte zelf, dus ik kan begrijpen dat je als bv. jongere zegt van nee ik hoef geen vaccin.
Ik ben blij dat ik via de reservelijst met J&J gevaccineerd werd, want 2 vaccinaties had ik wrs niet gedaan (omdat ik sws heel de zomer niet thuis ben).
Dat de bescherming lager is bij J&J kan mij niet in het minste schelen, ik ben gevaxt dus mag overal binnen n that's all what matters.
Je hoeft dat niet als een persoonlijke aanval te zien. Je moet niet lezen wat er niet is. Mijn commentaar was een algemene opmerking, aan iedereen gericht, om te onderlijnen dat zulke lichamelijke reacties op een vaccinatie normaal zijn. Statistisch gezien is er zelfs een evenredigheid te bespeuren, maw. 50% heeft er last van en die andere 50% niet. Doorgaans zijn de symptomen mild en verdwijnen ze na 1 à 2 dagen.

Het is net erg problematisch dat jongeren (of eender welke andere leeftijdscategorie) zich niet willen laten vaccineren omdat ze bijvoorbeeld van slechte ervaringen van anderen horen. Door hen juist te informeren over de voordelen van een vaccinatie (grote kans zelf niet ziek te worden en, in minder mate, anderen niet ziek te maken), en de mogelijke (gewoonlijk kortstondige) effecten die ze kunnen hebben zullen ze niet alleen beter in staat zijn zelf de juiste beslissing te nemen maar ook anderen beter kunnen helpen diezelfde beslissing te nemen om zich te laten vaccineren.

Met een standpunt als je enkel laten vaccineren om controles te kunnen ontwijken, op café of op reis te kunnen gaan, draag je niet bij aan het tot stand brengen van een goed beeld van de omvang van deze pandemie en de zware gevolgen die ze kunnen, zowel individueel als maatschappelijk. Dat vind ik verwerpelijk.

Al zal het vaker voorkomen bij de "lagere" opleidingen.
Daar is onderzoek naar geweest.

Grosso modo 3 types vaccinweigeraars:

- Lager geschoolden die theoretisch gezien iets vatbaarder zijn voor desinformatie

- Libertariërs (aka egoïsten, op het sociopathische af) "ik heb er niet persé voordeel aan, dus i don't care. En by the way, fuck de overheid, iedereen voor zichzelf)

- Naturofielen die alles wat niet 'natuurlijk' is of van 'big farma' komt, afzweren.

Type 1 en 2 zijn vrij goed te overtuigen met vaccinprivileges, want het eigen belang om het ongemak weg te nemen door vaccinatie, neemt dan voorrang op hun algemene vaccinatie-apathie.
Ik denk dat we daar 10-20% vaccinatie mee gewonnen hebben in Vlaanderen, ook al brak dat de algemene belofte van 'samen uit samen thuis'.

Ik denk dat je best eens het onderscheid leert tussen wat de maatschappij wil en wat persoonlijke drijfveren zijn. Men wil inderdaad dat men het vaccin neemt om zwakkeren en de medemens te beschermen, persoonlijk nemen sommige mensen het vaccin om zonder tests te kunnen reizen. Ik snap echt niet wat hier nu weer de reden zou moeten zijn om zaken in het belachelijke te trekken.
Ik trek hier niets in het belachelijke …jij maakt dat ervan maar dit was de hoofdreden waarmee ze de vaccinatie campagne zijn gestart …..dat er nadien bijkomende persoonlijke redenen waren (gaan zuipen , wild poepen , reizen is maar bijzaak )
en ja reizen valt ook voor mij onder persoonlijke redenen .
(dank u om dit te bevestigen en zie een paar bovenstaande postings . ;) )

Ik trek hier niets in het belachelijke …jij maakt dat ervan maar dit was de hoofdreden waarmee ze de vaccinatie campagne zijn gestart …..dat er nadien bijkomende persoonlijke redenen waren (gaan zuipen , wild poepen , reizen is maar bijzaak )
en ja reizen valt ook voor mij onder persoonlijke redenen .
(dank u om dit te bevestigen en zie een paar bovenstaande postings . ;) )
Wederom vergeet je het onderscheid tussen persoonlijke en maatschappelijke redenen. Ik ga wat tegen mijn muur klappen, heeft hetzelfde effect.

Geen percentage meer

Het maakt dat niemand vandaag eigenlijk een helder doel durft stellen. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) kleeft er zelfs geen percentage meer op. “Zeventig procent was ooit het minimale doel, maar nu mikken we zo hoog mogelijk.”
Waar ligt de eindmeet dan? Daar heeft ook het Corona-commissariaat geen zicht op. “Door de situatie met de meer besmettelijke varianten hebben we samen met de experts beslist om die zeventig procent los te laten en ook geen nieuwe drempel te bepalen”, klinkt het.

Ach kijk eens aan, het volgende excuus wordt in gereedheid gebracht. De vaccinatiegraad zal nog niet hoog genoeg zijn of we gaan nog "even" moeten wachten omdat men nog volop bezig is met vaccineren. Het volgende wordt dan het 3e shot waarschijnlijk, we gaan pas terug naar normaal kunnen als er genoeg 3e shots gezet zijn. En zo blijven we bezig.

Geen percentage meer

Het maakt dat niemand vandaag eigenlijk een helder doel durft stellen. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) kleeft er zelfs geen percentage meer op. “Zeventig procent was ooit het minimale doel, maar nu mikken we zo hoog mogelijk.”
Waar ligt de eindmeet dan? Daar heeft ook het Corona-commissariaat geen zicht op. “Door de situatie met de meer besmettelijke varianten hebben we samen met de experts beslist om die zeventig procent los te laten en ook geen nieuwe drempel te bepalen”, klinkt het.

Ach kijk eens aan, het volgende excuus wordt in gereedheid gebracht. De vaccinatiegraad zal nog niet hoog genoeg zijn of we gaan nog "even" moeten wachten omdat men nog volop bezig is met vaccineren. Het volgende wordt dan het 3e shot waarschijnlijk, we gaan pas terug naar normaal kunnen als er genoeg 3e shots gezet zijn. En zo blijven we bezig.
Dat de 'eindmeet' wordt verlegd naar voorjaar 2022 zat er wel al even aan te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan