Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal valse discussie. De viral load van een gevaccineerde is grootte ordes kleiner dan niet-gevaccineerde.

Een risico patient in een gevaccineerde omgeving is vele malen veiliger dan in een niet gevaccineerde omgeving. Dus covid pass makes sense.

Eigenlijk zou het simpel moeten zijn, COVID safe pass = volledig gevaccineerd. PCR testen zou je enkel nog kunnen verantwoorden als extra maatregel bovenop vaccinatie wanneer iemand naar het buitenland gaat.
Ben ik volledig mee akkoord. En ik denk veel experten ook hoor maar men kan dit eigenlijk niet invoeren tot iedereen de kans gehad heeft op vaccinatie gezien het anders serieus discriminerend is en men dan maar de halfbakken regels met tests erbij gedaan heeft omdat men toch wou reizen en andere zaken terug mogelijk maken.

ik heb me laten vaccineren omdat ik het mn plicht vond als deel vd maatschappij , met de verwachting dat daarna de regels soepeler worden .
Als ik nog steeds als gevaccineerde binnen paar maand een test moet doen om ergens binnen te geraken(concert/reis) , mondmasker dragen , een derde vaccin nodig heb(?) , dan stopt daar het coronaverhaal voor mij , en mogen er ook hier protesten uitbreken .

Ik kijk naar de cijfers en zie in de Vlaamse cijfers veel vaccinatie en bijna geen ziekenhuis opnames en al weken een sporadische dode. Er zijn enkele regio's die niet benoemd mogen worden wegens racistisch die niet meedoen met vaccinatie en daar zit het grootste deel van de (weinige) ziekenhuisopnames en doden. Wanneer gaat dat eens uitgesproken worden?
Welke cijfers zie jij dan?
Ik zie 17 doden de afgelopen maand in Vlaanderen (11 in Brussel, 34 in Wallonië)
ik zie 329 hospitalisaties in Vlaanderen in juli en 195 in Brussel (idem in Wallonië)

Je kan iets aanklagen, maar je kan ook igantisch overdrijven, "bijna geen ziekenhuisopnames"

ik heb me laten vaccineren omdat ik het mn plicht vond als deel vd maatschappij , met de verwachting dat daarna de regels soepeler worden .
Als ik nog steeds als gevaccineerde binnen paar maand een test moet doen om ergens binnen te geraken(concert/reis) , mondmasker dragen , een derde vaccin nodig heb(?) , dan stopt daar het coronaverhaal voor mij , en mogen er ook hier protesten uitbreken .

Ik vraag me ook af in hoeverre men maatregelen zoals verplichte mondmaskers en beperkte aantallen personen nog gaat kunnen verantwoorden als iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren. Onderstaande komt uit dat artikel van op Vrt NWS en de vergelijking met waterpokken:
Johan Neyts vindt het hoe dan ook een goed idee om de mondmaskerplicht niet te snel af te bouwen, zeker nu de deltavariant regeert, ook in België: "Zoals je nu ziet met de deltavariant kan je ook als gevaccineerde het virus nog doorgeven, vandaar dat een mondmasker absoluut nuttig is. En er is ook het psychologisch effect. Als je mensen ziet met een mondmasker, dan ga je beseffen dat het virus nog circuleert. Stel je voor dat iedereen zou rondlopen zonder mondmasker, dan verdwijnt dat psychologisch effect. Dus mondmaskers hebben zeker nog hun nut."

Dus het mondmasker nog steeds blijven hanteren als psychologische maatregel, en dat voornamelijk om vaccinweigeraars te beschermen dan?
Wat mij betreft is die mondmaskerplicht van in het begin al grotendeels een psychologische maatregel geweest, niets dat meer afschrikt dan dat.

Voor sommige is dit idd een mentale ziekte. Maar aangezien 15% van de Belgen obesitas heeft betwijfel ik dat die allemaal met een ziekte te kampen hebben. In het merendeel van de gevallen gaat het over een combinatie van geen wilskracht en amper beweging. Je moet echt geen genie zijn om te weten dat 5 kebabs per week en tussendoor nog frisdrank en koeken geen goed idee is.
Het is zelfs meer, volgens een recent WHO rapport heeft 22% van de Belgen obesitas en 59% overgewicht. Een op vijf rookt. In 2018 werden twee overlijdens op drie veroorzaakt door kanker, hart- en vaatziekten en respiratoire ziektes. Allemaal ziektes waar het risico gevoelig stijgt voor rokers en mensen met overgewicht en rokers.

Allemaal trouwens ook risicofactoren voor een ernstig ziekteverloop bij covidbesmetting, ironisch genoeg.

Gelieve je statements van iets meer inhoudelijke diepgang te voorzien.
Probleem is dat dit voor veel mensen dan ook de reden wegneemt om te gaan voor dat vaccin. Als er geen voordeel is aan vaccinatie zou de vaccinatiegraad toch serieus wat lager liggen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben trouwens met je stelling.
Hoe ???het was toch om de medemensen en onze zwakkeren te beschermen dat ze het deden ?

Want die RSZ die dient puur voor dit vaccin te betalen ja.
Wel een beetje serieus blijven natuurlijk.
Nee, maar dan zou ik graag al mijn bijdragen aan het ziekenfonds en dergelijke terug krijgen aub .
Ik heb ook bijgedragen voor uw vaccinatie .

doe zoals mij, neem een moto, geen gordel daar ;).

Voor mij is het simpel. Eens iedereen die een vaccin wilt er 1 gekregen heeft mogen ze het voor mijn part terug verder gecontroleerd open gooien (zoals men nu bezig is). Daarnaast communiceer je duidelijk en klaar dat iedereen die geweigerd heeft om een vaccin te nemen, bij een opname in het ziekenhuis voor covid de totale kost uit eigen zak betaald. In plaats van dat de maatschappij tussen komt.
Heeft men het geld er niet voor -> sorry ziek maar thuis uit of sterf er maar aan.

Iedereen die na die aankondiging gevaccineerd wil worden -> geen probleem wij zijn nog 1 maand open. Daarna betaal je voor uw vaccin.

Wij laten de keuze, dan moeten ze ook maar de consequenties van hun keuze dragen. Willen wij als maatschappij die gevolgen van die keuze niet dragen. Dan moet je het maar verplichten.
Ga dan naar Amerika wonen .

Omdat je nu eenmaal enorm veel lompe mensen hebt rondlopen? Ik ga morgen ook gewoon mijn 2de spuit halen. Ik heb het volgende al zo vaak herhaald dat @Sylverscythe het al uit het hoofd weet. Maar vaak zijn mensen die zich niet laten vaccineren, en anti-vaxxers in het bijzonder niet bepaald de scherpste potloden uit de doos.

Dat zijn mensen die van zichzelf of dankzij hun omgeving zich daar ook van bewust zijn. Het type mensen dat in een discussie keer op keer het onderspit zal moeten delven. En op momenten als deze, waar er zoveel (mis)informatie beschikbaar is zien die mensen hun kans.

Deze keer zijn zij de slimme. Zij zien de complotten die de anderen niet zien. Eindelijk weten zij iets dat anderen niet weten. En dat gevoel wordt enkel versterkt door de echokamers die platformen als FB en Twitter maar al te graag voorzien voor die mensen.

En ver moet je het niet zoeken, ik las hier gisteren ergens op het forum ook dat iemand geloofde dat men actief een wondermiddel tegen kanker wilt tegenhouden wegens de verloren winsten. Terwijl als je 2 seconden logisch nadenkt dat op niets slaagt. Stel jij vindt als bedrijf hét wondermiddel tegen kanker (ik weet dat kanker een brede term is maar om het even simpel te houden. Ik denk dat je niet snel genoeg nieuwe bankrekeningen kan openen.
Sorry hoor maar dit klasseer ik onder bulshit net zoals de uitleg van die befaamde anti-vaxeres.

Allemaal valse discussie. De viral load van een gevaccineerde is grootte ordes kleiner dan niet-gevaccineerde.

Een risico patient in een gevaccineerde omgeving is vele malen veiliger dan in een niet gevaccineerde omgeving. Dus covid pass makes sense.
En uw bron is ???

ze zeggen daar zelf dat ze er studie hebben over gedaan en omdat ze hier graag die studies willen lezen ???

Edit by moderator: 5 afzonderlijke posts samengevoegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry hoor maar dit klasseer ik onder bulshit net zoals de uitleg van die befaamde anti-vaxeres.
Hij heeft anders wel grotendeels gelijk. Verklaart ook waarom de gekste anti-mensen moeiteloos overgaan naar andere samenzweringen zoals chips inplanten of bevolkingsdecimatie.

Dan nog een paar simpele zielen die gewoon tegen zijn omdat het stoer is natuurlijk.

Ik zie 17 doden de afgelopen maand in Vlaanderen (11 in Brussel, 34 in Wallonië)
ik zie 329 hospitalisaties in Vlaanderen in juli en 195 in Brussel (idem in Wallonië)

Je kan iets aanklagen, maar je kan ook igantisch overdrijven, "bijna geen ziekenhuisopnames"
Het sciensano bulletin van gisteren of eergisteren.

2-3% IZ bezetting noem ik "bijna geen opnames". Waarschijnlijk meer ziekenhuisopnames na een rode duivels match.

Het sciensano bulletin van gisteren of eergisteren.

2-3% IZ bezetting noem ik "bijna geen opnames". Waarschijnlijk meer ziekenhuisopnames na een rode duivels match.
IZ is één (relatief kleine) afdeling van een ziekenhuis. Als je bezig bent over bijna geen ziekenhuisopnames, dan ben je niet bezig over IZ.

En uw bron is ???

ze zeggen daar zelf dat ze er studie hebben over gedaan en omdat ze hier graag die studies willen lezen ???

De originele israelische studie van januari en ondertussen al meerdere nature, lancet, NEJM studies. Ze zijn hier al meerdere malen gepost.

Here we go again

Ik heb hier ooit lang geleden al de redenering gepost dat 40-70% minder viral load ongeveer overeenkomen met herd immunity.

Hij heeft anders wel grotendeels gelijk. Verklaart ook waarom de gekste anti-mensen moeiteloos overgaan naar andere samenzweringen zoals chips inplanten of bevolkingsdecimatie.

Dan nog een paar simpele zielen die gewoon tegen zijn omdat het stoer is natuurlijk.
Yep , hij heeft gelijk dat er veel onnozele en lompe mensen rondlopen in de wereld maar dat die gevaccineerd zijn of niet maakt niet uit . ;)
Soit , er zijn er inderdaad die onnozele redenen zullen hebben en die tegen het vacin zijn maar er zijn er ook die wel degelijk een geldige reden hebben en dan scheren ze die hier gewoon over dezelfde kam ….en wat die redenen dan ook mogen zijn …daar hebben ik en jullie geen bal mee te maken …en ik vind dan ook persoonlijk dat ge zulke mensen niet moet beoordelen (lees veroordelen hier ) …ik blijf erbij dat je ieders keus moet respecteren ….
(En kom nu niet af dat je u laten vaccineren hebt voor het beschermen van uw naaste want dat is al lang dikken bulshit ….eigenbelang zal bij de meesten wel een rol hebben gespeeld . )

Trouwens misschien dat we zullen zien of ze hier gelijk hadden of niet als die getallen in Engeland zo blijven dalen ….(en voor het vaccin er was hebben we ook al een dal bereikt gehad waar het virus quasi verslagen was omwille van de genomen maatregelen waar maskerplicht en afstand houden blijkbaar het meeste effect heeft gehad ..tot …tja ….we kunne n blijven zagen )

Laatst bewerkt:
Yep , hij heeft gelijk dat er veel onnozele en lompe mensen rondlopen in de wereld maar dat die gevaccineerd zijn of niet maakt niet uit . ;)
Soit , er zijn er inderdaad die onnozele redenen zullen hebben en die tegen het vacin zijn maar er zijn er ook die wel degelijk een geldige reden hebben en dan scheren ze die hier gewoon over dezelfde kam ….en wat die redenen dan ook mogen zijn …daar hebben ik en jullie geen bal mee te maken …en ik vind dan ook persoonlijk dat ge zulke mensen niet moet beoordelen (lees veroordelen hier ) …ik blijf erbij dat je ieders keus moet respecteren ….

Trouwens misschien dat we zullen zien of ze hier gelijk hadden of niet als die getallen in Engeland zo blijven dalen ….(en voor het vaccin er was hebben we ook al een dal bereikt gehad waar het virus quasi verslagen was omwille van de genomen maatregelen waar maskerplicht en afstand houden blijkbaar het meeste effect heeft gehad ..tot …tja ….we kunne n blijven zagen )
Ik moet de keuze niet respecteren van mensen die de samenleving in gevaar brengen omdat ze "dat vergif" niet moeten hebben of "de overheid mij niets moet verplichten". Er is een zeer kleine minderheid die door medische redenen niet kan gevaccineerd worden. Van al de rest heb ik nog niet veel rationele argumenten gehoord.

Veroordelen en groepsdruk is al wat ons nog rest in deze maatschappij waar je kind terug naar school sturen zonder test of quarantaine, na het bezoeken van COVID-hotspots, een fait-divers is.

Brussels gewest: 1.2 miljoen inwoners
Vlaams gewest: 6.5 miljoen inwoners

Brussels gewest: 1.2 miljoen inwoners
Vlaams gewest: 6.5 miljoen inwoners
Ik zeg dan ook niet dat er relatief niet meer in Brussel zijn (de redenen heb ik hier meermaals al gepost), hij had het echter over het feit dat er bijna geen ziekenhuisopnames in Vlaanderen zijn. Quod non.

IZ is één (relatief kleine) afdeling van een ziekenhuis. Als je bezig bent over bijna geen ziekenhuisopnames, dan ben je niet bezig over IZ.
Komaan JPV. Ik ga soms kort door de bocht met getallen, maar nu ben je aan het overdrijven.

Hoeveel ziekenhuis beiden zijn er in belgie? 50k? Het sciensano report van 29 juli. Valt wel mee die explosion van opnames. Er gaan er wat buiten en wat binnen.

Op 28 juli 2021 werden 311 ziekenhuisbedden ingenomen door door het labo bevestigde patiënten, waarvan 96 bedden op intensieve zorgen; 49 patiënten hadden ademhalingsondersteuning nodig en 4 ECMO. De voorbije 7 dagen is het totaal aantal ingenomen bedden toegenomen met 31.

Komaan JPV. Ik ga soms kort door de bocht met getallen, maar nu ben je aan het overdrijven.

Hoeveel ziekenhuis beiden zijn er in belgie? 50k? Het sciensano report van 29 juli. Valt wel mee die explosion van opnames. Er gaan er wat buiten en wat binnen.
Er zijn 35k acute bedden in België (ik veronderstel dat je geen covid-patienten in psychiatrische ziekenhuizen wil leggen), en daarvan zijn er nog een hoop totaal niet uitgerust voor corona-patienten (materniteit, meerderheid pediatrie, ...) + Je moet elke covid-patient isoleren. Gewoon zeggen x% bedden op totaal aantal bedden is dus geen goeie benadering.

Ik zeg trouwens ook niet dat er te veel zijn, het 'onderdrijven' van jou is incorrect.

Hoe ???het was toch om de medemensen en onze zwakkeren te beschermen dat ze het deden ?
Ik denk dat je best eens het onderscheid leert tussen wat de maatschappij wil en wat persoonlijke drijfveren zijn. Men wil inderdaad dat men het vaccin neemt om zwakkeren en de medemens te beschermen, persoonlijk nemen sommige mensen het vaccin om zonder tests te kunnen reizen. Ik snap echt niet wat hier nu weer de reden zou moeten zijn om zaken in het belachelijke te trekken.

Daar kan ik u in volgen.
Maar om terug bij de essentie te komen. Waarom zou je kiezen om u niet te laten vaccineren? Het kost u enkel tweemaal een half uurtje van uw tijd.
Wantrouwen tegenover de overheid, wantrouwen tegenover de werking van het virus, schrik over mogelijke bijwerkingen, het nut ervan in vraag stellen, ... Ik zat eergisteren nog samen met een HR manager bij ons die zich ook niet liet inenten. Hij geloofde tout court niet in die inentingen en dat ze zo snel met een vaccin zijn kunnen komen (en hij lag ook niet echt wakker van Covid). Ik ben mijn inenting gaan halen omdat ik terug wil kunnen reizen, maar dat is dan ook zowat de enige reden dat ik ervoor ben gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan