Want die RSZ die dient puur voor dit vaccin te betalen ja.Krijgen die mensen dan ook de RSZ die ze heel hun leven betaald hebben terug?
Wel een beetje serieus blijven natuurlijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Want die RSZ die dient puur voor dit vaccin te betalen ja.Krijgen die mensen dan ook de RSZ die ze heel hun leven betaald hebben terug?
Neen, je draagt op die manier bij aan de gezondheidszorg. Dan heb je ook recht op die gezondheidszorg. Of, als we toch die toer opgaan, betaalt vanaf dan ook iedere roker, elk obees persoon en ga zo maar verder de volle pot voor de medische gevolgen van hun rookgedrag en obesitas.Want die RSZ die dient puur voor dit vaccin te betalen ja.
Wel een beetje serieus blijven natuurlijk.
De gekende doos van Pandora in dit soort discussies dus...Of trek je het door naar andere keuzes die een belasting kunnen geven op het gezondheidssysteem?
Overgewicht ? Eigen zak.
Roker? Eigen zak
Speciale ziekte door reis? Eigen zak
Dat is een andere discussie en heeft te maken met een ziekte zijnde verslaving of een stoornis waardoor die persoon obees is.Neen, je draagt op die manier bij aan de gezondheidszorg. Dan heb je ook recht op die gezondheidszorg. Of, als we toch die toer opgaan, betaalt vanaf dan ook iedere roker, elk obees persoon en ga zo maar verder de volle pot voor de medische gevolgen van hun rookgedrag en obesitas.
Dat is niet het soort maatschappij waar ik in wil leven.
Neen, het zijn beide gevallen waar door eigen keuzes de kans op een ziekenhuisopname of nood aan zorgverlening gewoon stijgt. En in beide gevallen zijn er ook uitzonderingen die er niet voor kiezen (zoals mensen die owv medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden of mensen die met een stoornis kampen).Dat is een andere discussie en heeft te maken met een ziekte zijnde verslaving of een stoornis waardoor die persoon obees is.
Een wappie zijn die geen prik wilt ook al is dit voor het maatschappelijk goed is geen ziekte.
Dat lijkt mij inderdaad het grootste gevaar te zijn aan die delta, maar de groep niet gevaccineerde wordt wel continue ook kleiner waardoor dat probleem in principe zijn eigen een beetje zou moeten oplossen.Ik snap die COVID safe pass niet helemaal. Vaccinatie, bewijs van herstel of negatieve test. Is de besmettelijkheidsgraad van iemand die gevaccineerd is zoveel kleiner dan iemand niet-gevaccineerd? Anders kan gevaccineerd maar besmet persoon toch niet-gevaccineerde, negatief geteste mensen besmetten?
Dat zeg ik dus al maanden, dat mensen die gevaccineerd zijn eigenlijk ook nog altijd getest zouden moeten worden.Ik snap die COVID safe pass niet helemaal. Vaccinatie, bewijs van herstel of negatieve test. Is de besmettelijkheidsgraad van iemand die gevaccineerd is zoveel kleiner dan iemand niet-gevaccineerd? Anders kan gevaccineerd maar besmet persoon toch niet-gevaccineerde, negatief geteste mensen besmetten?
Probleem is dat dit voor veel mensen dan ook de reden wegneemt om te gaan voor dat vaccin. Als er geen voordeel is aan vaccinatie zou de vaccinatiegraad toch serieus wat lager liggen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben trouwens met je stelling.Dat zeg ik dus al maanden, dat mensen die gevaccineerd zijn eigenlijk ook nog altijd getest zouden moeten worden.
Daar heb je ook wel gelijk in ja.Probleem is dat dit voor veel mensen dan ook de reden wegneemt om te gaan voor dat vaccin. Als er geen voordeel is aan vaccinatie zou de vaccinatiegraad toch serieus wat lager liggen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben trouwens met je stelling.
Allez kom we gaan nu niet flauw doen en doen alsof iemand die obesitas heeft hier zelf voor kiest. Dat is effectief een ziekte en vrije wil heeft daar weinig mee te zien.Neen, het zijn beide gevallen waar door eigen keuzes de kans op een ziekenhuisopname of nood aan zorgverlening gewoon stijgt. En in beide gevallen zijn er ook uitzonderingen die er niet voor kiezen (zoals mensen die owv medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden of mensen die met een stoornis kampen).
Rokers hebben dat excuus zelfs helemaal niet. En toch heeft een roker dezelfde rechten als een niet-roker wanneer hij longkanker krijgt. En maar goed ook, want dat is de basis van een solidair zorgsysteem.
Voor sommige is dit idd een mentale ziekte. Maar aangezien 15% van de Belgen obesitas heeft betwijfel ik dat die allemaal met een ziekte te kampen hebben. In het merendeel van de gevallen gaat het over een combinatie van geen wilskracht en amper beweging. Je moet echt geen genie zijn om te weten dat 5 kebabs per week en tussendoor nog frisdrank en koeken geen goed idee is.Allez kom we gaan nu niet flauw doen en doen alsof iemand die obesitas heeft hier zelf voor kiest. Dat is effectief een ziekte en vrije wil heeft daar weinig mee te zien.
Daar kan ik u in volgen.Voor sommige is dit idd een mentale ziekte. Maar aangezien 15% van de Belgen obesitas heeft betwijfel ik dat die allemaal met een ziekte te kampen hebben. In het merendeel van de gevallen gaat het over een combinatie van geen wilskracht en amper beweging. Je moet echt geen genie zijn om te weten dat 5 kebabs per week en tussendoor nog frisdrank en koeken geen goed idee is.
Omdat je nu eenmaal enorm veel lompe mensen hebt rondlopen? Ik ga morgen ook gewoon mijn 2de spuit halen. Ik heb het volgende al zo vaak herhaald dat @Sylverscythe het al uit het hoofd weet. Maar vaak zijn mensen die zich niet laten vaccineren, en anti-vaxxers in het bijzonder niet bepaald de scherpste potloden uit de doos.Daar kan ik u in volgen.
Maar om terug bij de essentie te komen. Waarom zou je kiezen om u niet te laten vaccineren? Het kost u enkel tweemaal een half uurtje van uw tijd.
Dit was voor mij inderdaad de hoofdreden om me te laten vaccineren, niks anders.Probleem is dat dit voor veel mensen dan ook de reden wegneemt om te gaan voor dat vaccin. Als er geen voordeel is aan vaccinatie zou de vaccinatiegraad toch serieus wat lager liggen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben trouwens met je stelling.
Ik snap die COVID safe pass niet helemaal. Vaccinatie, bewijs van herstel of negatieve test. Is de besmettelijkheidsgraad van iemand die gevaccineerd is zoveel kleiner dan iemand niet-gevaccineerd? Anders kan gevaccineerd maar besmet persoon toch niet-gevaccineerde, negatief geteste mensen besmetten?
Dat lijkt mij inderdaad het grootste gevaar te zijn aan die delta, maar de groep niet gevaccineerde wordt wel continue ook kleiner waardoor dat probleem in principe zijn eigen een beetje zou moeten oplossen.
Dat zeg ik dus al maanden, dat mensen die gevaccineerd zijn eigenlijk ook nog altijd getest zouden moeten worden.
Probleem is dat dit voor veel mensen dan ook de reden wegneemt om te gaan voor dat vaccin. Als er geen voordeel is aan vaccinatie zou de vaccinatiegraad toch serieus wat lager liggen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ik het oneens ben trouwens met je stelling.
Daar heb je ook wel gelijk in ja.
Paar de belangrijkste reden om het wel te doen is toch wel om zelf niet ziek te worden of minder fel ziek te worden en de kans om in het ziekenhuis te belanden te minimaliseren.
Inderdaad, vroeger werd ge gezien als dorpsgek en ging het leven verder. Nu vinden die idioten elkaar op social media en steken ze elkaar vol met nog meer onzin. En daarnaast zijn veel mensen angstig of willen ze gewoon dwars doen omdat een viroloog, politici of het WHO hun niet aanstaat.Omdat je nu eenmaal enorm veel lompe mensen hebt rondlopen? Ik ga morgen ook gewoon mijn 2de spuit halen. Ik heb het volgende al zo vaak herhaald dat @Sylverscythe het al uit het hoofd weet. Maar vaak zijn mensen die zich niet laten vaccineren, en anti-vaxxers in het bijzonder niet bepaald de scherpste potloden uit de doos.
Dat zijn mensen die van zichzelf of dankzij hun omgeving zich daar ook van bewust zijn. Het type mensen dat in een discussie keer op keer het onderspit zal moeten delven. En op momenten als deze, waar er zoveel (mis)informatie beschikbaar is zien die mensen hun kans.
Deze keer zijn zij de slimme. Zij zien de complotten die de anderen niet zien. Eindelijk weten zij iets dat anderen niet weten. En dat gevoel wordt enkel versterkt door de echokamers die platformen als FB en Twitter maar al te graag voorzien voor die mensen.