Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat op termijn toch ook voor politieke spanning zorgen wanneer we in Vlaanderen rond de 90% gaan zitten en we met Brussel een probleemzone hebben. Ben is curieus of men dan op Vlaams niveau coronabeleid kan en mag maken indien de situatie bij ons echt een pak gunstiger is dan in Brussel of in Wallonië.

Dit wordt inderdaad stilaan onhoudbaar. Vlaanderen nadert (of heeft in functie van interpretatie) zijn doelstelling gevaccineerden stilaan bereikt, Brussel hinkelt ver achterop. Ik vraag me af hoelang we maatregelen voor het hele land kunnen blijven verdedigen in dat opzicht.

Vaccinatiegraad bij 18+'ers:
1e shots: 89.84% vs 61,18% (of dus 47% meer)
2e shots: 72.16% vs 51,43% (of dus 37% meer)

Bij alle leeftijden (0+) is het zowaar nog erger:
1e shots: 74,93% vs 48,14% (of dus 55% meer)
2e shots: 58.38% vs 40.69% (of dus 43% meer)

Ja, dat klopt dus niet, of is hoogstens een halve waarheid, hè. Daarin staat het al: de evacuatie gebeurt wel degelijk. Bepaalde hotels/eilanden en cruiseschepen die mensen opvingen, vroegen wel aan gasten om zich te laten vaccineren, wat al heel wat begrijpelijker is. Het is niet zo dat mensen daar in rode gebieden werden achtergelaten omdat ze niet gevaccineerd waren.

Ja, dat klopt dus niet, of is hoogstens een halve waarheid, hè. Daarin staat het al: de evacuatie gebeurt wel degelijk. Bepaalde hotels/eilanden en cruiseschepen die mensen opvingen, vroegen wel aan gasten om zich te laten vaccineren, wat al heel wat begrijpelijker is. Het is niet zo dat mensen daar in rode gebieden werden achtergelaten omdat ze niet gevaccineerd waren.
Neen, want je kon het eiland niet af als je niet gevaccineerd was. Daarbij dat er in de groene zones geen gevaar was, vind ik ook een risico. Maar goed, stel dat dan niet zo was. Het hele eiland heeft lang geen elektriciteit gehad, en overdag was het er even pikdonker als s'nachts. Dat lijkt me toch ook geen manier van te leven.

Als je solidair bent, evacueer je die mensen, en vang je ze op. En dan is die covid eventjes niet zoveel van belang. [daarbij, ze kunnen nog altijd mondmaskers aandoen enzovoort).

Die uitbarsting was één van de tien zwaarste vulkaanuitbarstingen van deze eeuw (in kracht), dus zo een klein ding was het zeker niet. Ze hebben nog geluk gehad dat de wind vrij goed stond, en de pyroclastische stromen vooral gericht waren naar al zeker niet het zuiden (hoewel dat risico wel aanwezig was).

Neen, want je kon het eiland niet af als je niet gevaccineerd was. Daarbij dat er in de groene zones geen gevaar was, vind ik ook een risico. Maar goed, stel dat dan niet zo was. Het hele eiland heeft lang geen elektriciteit gehad, en overdag was het er even pikdonker als s'nachts. Dat lijkt me toch ook geen manier van te leven.

Als je solidair bent, evacueer je die mensen, en vang je ze op. En dan is die covid eventjes niet zoveel van belang. [daarbij, ze kunnen nog altijd mondmaskers aandoen enzovoort).
Wat dus ook gebeurde, ook volgens jouw artikel, dat evacueren en opvangen. Alleen sommige eilanden en die cruiseschepen niet. De andere evacuatiemethodes waren wel open, en de grotere eilanden lieten ook toe dat je ongevaccineerd kwam, maar vroegen wel dat je gevaccineerd zou worden zodra je binnenkwam (zoals iedereen op dat eiland).

Edit: En jij kunt groen nog wel lastig vinden, maar het is niet levensbedreigend, en die mensen waren dus niet "in gevaar" zoals in je eerste post. Ja, ze hadden geen elektriciteit.

Wat dus ook gebeurde, ook volgens jouw artikel, dat evacueren en opvangen. Alleen sommige eilanden en die cruiseschepen niet. De andere evacuatiemethodes waren wel open, en de grotere eilanden lieten ook toe dat je ongevaccineerd kwam, maar vroegen wel dat je gevaccineerd zou worden zodra je binnenkwam (zoals iedereen op dat eiland).
Ik snap het niet hoor.

Is er een andere manier om geevacueerd te worden als dat niet via cruiseship gaat. Hoe kan je naar een ander eiland gaan, als de cruiseschepen je niet aanvaarden. Vliegtuigreizen gaat niet tijdens een vulkaanuitbarsting. Als sommige eilanden dan bereid zouden zijn om je te evacueren, maar er is geen manier om je naar dat eiland over te brengen, ben je ook weer bij af.

Vaccinatie is ook geen proces dat op enkele minuten is gedaan. Als je ongevaccineerd toekwam, maar als ze vragen om te vaccineren van zodra je binnenkwam (dat was april 2021), hoelang zou dat duren? Wat in tussenperiode in afwachting van vaccinatie, en wat met de bevolking van dat eiland dat ook nog niet gevaccineerd was (kregen de geëvacueerden dan plots voorrang?), of moeten die achteraan de rij wachten?

soufrueere.png

Op het eiland zelf waren er meerdere uitbarstingen zoals deze, met een dikke aswolk die het hele eiland bedekte... De aswolk ging vervolgens via de wind naar het oosten naar Barbados, waar ook veel as viel.

Bij een noodsituatie mensen voorrang geven om geëvacueerd te worden omdat ze gevaccineerd zijn, dat vind ik toch verregaand.

Als je daarentegen de vrije keuze hebt gehad om gevaccineerd te worden en je weigert, dan moet je ook niet klagen wanneer je ziek wordt en een gevaccineerde wel voorrang zou krijgen wanneer hij/zij met COVID in het ziekenhuis belandt. We kunnen niet de hele maatschappij gesloten houden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren.

Mentaal welzijn gaat over meer dan alleen zelfmoord(pogingen). Ik zou zelfs durven zeggen dat, om een covid-analogie te gebruiken, dat een lagging indicator is.

Dat lijkt me ook niet per se het punt.
Ik denk niet dat iemand (toch zeker de laatste pagina's) zegt dat er geen maatregelen nodig waren. Enkel dat nu uit die maatregelen wel de nodige mentale shit voortgekomen is en dat daar nu wat aandacht/... voor mag komen.
Om een omelet te maken moet je eieren breken maar dan moet je niet ontkennen (@JanusDR) dat er wel degelijk een zware mentale tol aan vasthangt. Om erger te voorkomen, dat zeker.
Ik maak de assumptie dat aangezien lager mentaal welzijn en depressie causaal gelinkt zijn aan hogere kans op zelfmoordpoging, dat een gelijk of lager aantal zelfmoordpogingen wijst op een algemeen gelijk of beter mentaal welzijn.

Tenzij Covid zorgt voor een bepaald soort lager mentaal welzijn dat niet resulteert in een hoger aantal zelfmoordpogingen, of dat de 'lag' langer is dan 6-7 maand en we dus pas in 2021 of later hogere cijfers zouden moeten zien.
Maar in feite zouden we zelfs dan al hogere cijfers moeten gezien hebben door de mensen die al problemen hadden en door covid de laatste duw kregen.

De cijfers in Nederland gaan trouwens al over gans 2020.
En die cijfers van Sciensiano gaan over enquêtes. Ik gebruik dan liever cijfers via politievaststellingen over zelfmoorden in de plaats van subjectieve bevragingen via steekproef over een notoir subjectief onderwerp als 'mentaal welzijn'.

Bij een noodsituatie mensen voorrang geven om geëvacueerd te worden omdat ze gevaccineerd zijn, dat vind ik toch verregaand.

Als je daarentegen de vrije keuze hebt gehad om gevaccineerd te worden en je weigert, dan moet je ook niet klagen wanneer je ziek wordt en een gevaccineerde wel voorrang zou krijgen wanneer hij/zij met COVID in het ziekenhuis belandt. We kunnen niet de hele maatschappij gesloten houden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren.
Maar voorrang geven aan gevaccineerden is ook niet gebeurd. Dat staat in dat artikel, en zo goed als elk ander artikel erover. Dat oa St Lucia niet-gevaccineerden wel opving, maar dat die daar gewoon gevaccineerd moesten worden. Dat sommige cruiseschepen, sommige hotels en sommige eilanden alleen mensen opvingen die gevaccineerd waren.
En sowieso was de helft van het eiland groene zone, waarin de mensen niet in gevaar waren. Nee, daar was het vast ook geen pretje om te zitten, maar het is wel tendentieus om dan te beweren dat ongevaccineerden niet geëvacueerd werden, ondanks dat ze in gevaar zaten. Beide kanten van die stelling kloppen gewoon niet.

Ik maak de assumptie dat aangezien lager mentaal welzijn en depressie causaal gelinkt zijn aan hogere kans op zelfmoordpoging, dat een gelijk of lager aantal zelfmoordpogingen wijst op een algemeen gelijk of beter mentaal welzijn.

Tenzij Covid zorgt voor een bepaald soort lager mentaal welzijn dat niet resulteert in een hoger aantal zelfmoordpogingen, of dat de 'lag' langer is dan 6-7 maand en we dus pas in 2021 of later hogere cijfers zouden moeten zien.
Lang niet iedere persoon met mentale problemen probeert zichzelf van het leven te beroven. Enkel zelfmoordcijfers als data gebruiken om te beslissen dat de COVID pandemie geen gevolgen heeft gehad voor de mentale gezondheid in het algemeen is gewoon fout.

Er zijn echt wel genoeg indicatoren die aanduiden dat de hele COVID episode (en de maatregelen etc.) een effect hebben gehad op de mentale toestand van velen. Ik wijs graag naar deze studie van Sciensano maar er staat bijvoorbeeld ook een pagina op info-coronavirus.be en je kan nog wel info vinden.

Voorts is het toch gewoon zo logisch als dat het groot is dat veel mensen zich slechter zijn beginnen voelen in de COVID crisis? Los van het feit dat er een pandemie de wereld in zijn greep houdt/hield mocht ook veel gewoon niet meer. Niet meer naar optredens gaan, niet meer op restaurant met de vrienden, zelfs niet meer binnen zitten bij de vrienden thuis op het hoogtepunt, fitness dicht, veel ploegsporten gestopt, heelder sectoren dicht, ... Je kan dan nog vinden dat al die maatregelen noodzakelijk waren (ik vond dat ook, maar maak hier alstublieft geen discussie over de maatregelen van) maar dan nog hakt dat toch enorm in op je sociale leven en dus, als logisch gevolg, je welzijn?

Gaan zeggen dat er meer doden zijn door de maatregelen dan door COVID of whatever is natuurlijk nog iets helemaal anders, maar dat de pandemie (en de gevolgen van de maatregelen etc.) er serieus heeft ingehakt bij veel mensen moet toch ook niet ontkend worden. Ja, het 'was van de moetens' want je kan zo'n pandemie niet zomaar zijn gang laten gaan en bij zo'n ingrijpende natuurfenomenen (ik zal het zo maar noemen) zal er altijd wel collateral damage zijn, maar daar gaat het niet om.

En die cijfers van Sciensiano gaan over enquêtes. Ik gebruik dan liever cijfers via politievaststellingen over zelfmoorden in de plaats van subjectieve bevragingen via steekproef over een notoir subjectief onderwerp als 'mentaal welzijn'.

Opnieuw: aan de hand van zelfmoorden vaststellen dat het goed gaat met de mentale gezondheid van de bevolking is onzin. Het is een indicatie, maar het is lang niet alles. Zo notoir subjectief is mentaal welzijn trouwens niet. Je kan dat moeilijk een definitie geven want dat is voor iedereen anders, maar je kan wel degelijk met reguliere onderzoeken in kaart brengen hoe bepaalde factoren dalen of stijgen. Een korte quote uit het gelinkte Sciensano onderzoek om af te sluiten vooraleer ik er een gigantische wall of text van maak:

Angst-/depressieproblemen zijn aanzienlijk toegenomen tijdens de coronacrisis: van 32% van de bevolking die dergelijke problemen in deze dimensie rapporteerde in de gezondheidsenquête van 2018 tot de helft van de bevolking die dergelijke problemen rapporteerde tijdens de crisis (bijna 52% in de 2 de COVID-19 gezondheidsenquêtes). Er is ook een stijging, maar minder uitgesproken, in het aandeel mensen dat problemen meldt bij dagelijkse activiteiten: van 20% in 2018 tot bijna 23% in de twee COVID-19- gezondheidsenquêtes.

Dit wordt inderdaad stilaan onhoudbaar. Vlaanderen nadert (of heeft in functie van interpretatie) zijn doelstelling gevaccineerden stilaan bereikt, Brussel hinkelt ver achterop. Ik vraag me af hoelang we maatregelen voor het hele land kunnen blijven verdedigen in dat opzicht.

Vaccinatiegraad bij 18+'ers:
1e shots: 89.84% vs 61,18% (of dus 47% meer)
2e shots: 72.16% vs 51,43% (of dus 37% meer)

Bij alle leeftijden (0+) is het zowaar nog erger:
1e shots: 74,93% vs 48,14% (of dus 55% meer)
2e shots: 58.38% vs 40.69% (of dus 43% meer)
Ik ben voorstander om vanaf dat iedereen een kans gehad heeft om dan effectief maatregelen op te splitsen. Ik denk dat het vrij duidelijk mag zijn, ofwel kies je voor vaccinatie, ofwel kies je er niet voor. Maar dan moet je niet als Franstalige of Brusselse gemeenschap proberen mee te surfen op een gemeenschap die quasi volledig gevaccineerd is. Deze is nu eenmaal anders geworden.

Als ik de cijfers bekijk wanneer elke leeftijdsgroep in Vlaanderen hun klim in cijfers gebeurd is en dus op een plateau terecht gekomen zijn (bij benadering, want definieer maar eens, welk plateau houd je rekening mee)

85+: ~25 juni
75-84: ~5 juli
65-74: ~28 juli
55-64: volgende week(?) 87.43% van de 95.14%
45-54: bezig 77.56% van de 89.42%
35-44: bezig 70.34% van de 86.96%
18-34: bezig 35.76% van de 81.20%

Als je ziet dat de 18-34 groep quasi allemaal Pfizers of Moderna gehad heeft die om en bij de maand tussen de 2de dosis zitten dan kan je gokken dat we binnen een week waarschijnlijk naar de >60% klimmen van dubbel gevaccineerden.

Waarschijnlijk is de huidige opwaartse trend de "vroegere Moderna's" en vanaf dat Pfizers erbij komen volgende week dan gaat het stevig de lucht in gaan.

Lang niet iedere persoon met mentale problemen probeert zichzelf van het leven te beroven. Enkel zelfmoordcijfers als data gebruiken om te beslissen dat de COVID pandemie geen gevolgen heeft gehad voor de mentale gezondheid in het algemeen is gewoon fout.
Het gaat toch over een bewezen causaliteit tussen depressie en zelfmoorden?
Gelijkaardig: jij zegt dus dat niet elke covidbesmetting leidt tot overlijden, dus lagere overlijdenscijfers betekenen niet dat er -all else equal- lagere cases waren?

Tenzij je kan bewijzen dat andere oorzaken van zelfmoord serieus gedaald zijn, die het hogere aantal depressies door covid compenseren.
Er zijn echt wel genoeg indicatoren die aanduiden dat de hele COVID episode (en de maatregelen etc.) een effect hebben gehad op de mentale toestand van velen. Ik wijs graag naar deze studie van Sciensano maar er staat bijvoorbeeld ook een pagina op info-coronavirus.be en je kan nog wel info vinden.

Voorts is het toch gewoon zo logisch als dat het groot is dat veel mensen zich slechter zijn beginnen voelen in de COVID crisis? Los van het feit dat er een pandemie de wereld in zijn greep houdt/hield mocht ook veel gewoon niet meer. Niet meer naar optredens gaan, niet meer op restaurant met de vrienden, zelfs niet meer binnen zitten bij de vrienden thuis op het hoogtepunt, fitness dicht, veel ploegsporten gestopt, heelder sectoren dicht, ... Je kan dan nog vinden dat al die maatregelen noodzakelijk waren (ik vond dat ook, maar maak hier alstublieft geen discussie over de maatregelen van) maar dan nog hakt dat toch enorm in op je sociale leven en dus, als logisch gevolg, je welzijn?

Gaan zeggen dat er meer doden zijn door de maatregelen dan door COVID of whatever is natuurlijk nog iets helemaal anders, maar dat de pandemie (en de gevolgen van de maatregelen etc.) er serieus heeft ingehakt bij veel mensen moet toch ook niet ontkend worden. Ja, het 'was van de moetens' want je kan zo'n pandemie niet zomaar zijn gang laten gaan en bij zo'n ingrijpende natuurfenomenen (ik zal het zo maar noemen) zal er altijd wel collateral damage zijn, maar daar gaat het niet om.
"Het is logisch dat... ik vind dit... ", en "hier is een enquête met zelfgerapporteerde subjectieve gevoelens".

Sorry, ik gebruik liever de vastgestelde cijfers van iets waarbij veel minder subjectiviteit mee gemoeid is zoals de zelfmoordcijfers.
Opnieuw: aan de hand van zelfmoorden vaststellen dat het goed gaat met de mentale gezondheid van de bevolking is onzin. Het is een indicatie, maar het is lang niet alles.
Depressie heeft een rechtstreeks causaal verband met zelfmoord.
Dat is geen 'indicatie' of 'onzin'.

'k Wil geen conspiracy theory starten, dus kom maar met die rode tekst als het niet mag :) Maar ik zag net op Twitter "pfizer leak", iemand die hier iets van af weet of een beknopte samenvatting kan geven? Het zou gaan om een contract van pfizer.

@Soeplepel Er zijn geen gereputeerde bronnen te vinden over dit vermeende lek maar het is vooral populair onder de zgn anti-vaxxers. Volgens hen "bewijst" het document waar we de echtheid niet van kunnen verifiëren dat andere medicijnen officieel moeten worden ontmoedigd ten voordele van het vaccin.

Ze wijzen daar dan naar Ivermectine en hydroxychloroquine die wondermiddelen zijn om corona te behandelen en het vaccin overbodig moeten maken. Goedkoop, veel voorradig en makkelijk te maken. Ondertussen weten we dat de chloroquine niet echt een succes was.

Ik schakel het onder de noemer "fake rumours" want geen enkele respectabele krant neemt het over, Reuters, AFP etc zeggen er ook niks over. Volgens de anti-vaxxers is het allemaal een complot om het stil te houden!

Volgens studies werkt ivermectine niet zo goed:
Sommigen klampen zich vast aan 1 enkele negatieve studie die is teruggetrokken als bewijs dat het wel werkt, beetje twijfelachtig als basis.

'k Wil geen conspiracy theory starten, dus kom maar met die rode tekst als het niet mag :) Maar ik zag net op Twitter "pfizer leak", iemand die hier iets van af weet of een beknopte samenvatting kan geven? Het zou gaan om een contract van pfizer.

Alle B2B en B2G contracten staan vol met dat soort "cover your ass to the max, we assume no responsibilities whatsoever, all your base are belong to us" clausules. Dat wil daarom niet zeggen dat die clausules enige juridische waarde hebben. Ook al zijn die teksten authentiek, dan nog is het perfect mogelijk dat dit gewoon een eerste klad was waar uiteraard veel uit geschrapt werd.

En zelfs dan nog, denk je dat een stukje papier Pfizer gaat beschermen als blijkt dat hun vaccin enorme nadelen heeft die de bevolking van de rijkste en machtigste landen ter wereld ernstige schade berokkenen? Het is een juridische overeenkomst, geen magie.

Als ik de thread eventjes lees dan is het veel mumbo jumbo voor eigenlijk een scheet in een fles.

De korte samenvatting:

- Wij maken een product voor u en stellen gigantisch veel capaciteit voor u ter beschikking dat wil zeggen dat wij graag onze kosten willen recupereren. Bij wijze van spreken: als wij 10 miljoen voor u investeren dan wensen wij deze er uit te halen, ge moet niet afkomen na 5 miljoen met: tghoh het moet allemaal niet meer.

Dit is dan ook correct opgesteld: als er een drugs gevonden wordt tegen COVID, dan kan ons contract dat wij nu met jullie hebben opgezet niet geannuleerd worden. Nogal logisch, niks shady aan dat bepaalde zaken "zogezegd" in de doofpot gestoken worden. Pfizer houd een lokale overheid niet tegen om manieren te vinden om patiënten te helpen en de wereld te genezen van COVID, ze wensen enkel maar hun investeringen te beschermen.

Gezien COVID behoort tot de coronavirus familie, was dit geen onlogische beslissing om het er zo in te zetten.

- Leveringscondities: pandemie, wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen op onze stock. Relatief standaard, als je de beste prijs wilt krijgen dan is het quasi altijd zonder leveringsgaranties. Contingency bij sommige contracten gaat soms van +20% tot +100% in prijs wilt ge graag een boete clausule. Niks shady aan, vrij standaard. Om een betere prijs te krijgen is contingency één van de eerste zaken die in de vuilbak gesmeten wordt. De dag van vandaag worden die zaken al zelfs gebruikt in ship shortage contracten.

- U.S. & Israel got screwed by Pfizer: nope gelle wou het als eerste, dan betaalt ge natuurlijk de premium. Da's natuurlijk niets wereld schokkend dat ge ietsje meer betaalt als 500 man loopt te bieden op een stock voorzien voor 100 man. En natuurlijk een land gelijk Albanië kunt ge minder pluimen dan een gigantisch rijk land. Der is ook een reden dat steam keys in bepaalde landen een fractie kosten van wat ze hier op de markt verkrijgbaar zijn.

Het feit dat die mens hier dan nen "BIG SECRET" aan kapstokt "oh la la een ander land heeft meer betaald" om het als eerste te krijgen, geeft natuurlijk voor mij wel een grote indicatie dat die mens feitelijk competenties ergens mist om correct over dit document te gaan, laat staan een contract voor de levering van een ijskast van de Krefel. Feitelijk zeer stereotiep voor dit type discussies: "weet je beste mensen jullie zijn opgelicht, kijk eens?" goedkope zieltjeswinnerij om zijn andere argumenten kracht en waarheid proberen bij te zetten, want "als dat klopt dan moeten wij toch wel boos worden"? Tekstbook stereotiepe play; ook al tegen gekomen. Onzen buur dacht zo ook eens een mailtje te sturen naar mij zo'n vijf jaar geleden dat onzen bouwheer ons "opgelicht had". Mensen die deze constructie gebruiken denken meestal slimmer te zijn dan dat ze effectief zijn.

- Long term effects not known: nogal grappig maar wel correct. De long term effects van COVID zijn ook nog niet gekend. Pfizer erkent de dringendheid van het vaccin en wilt dan ook wel geen miserie achteraf in gigantische boetes.

- Dan over het verdedigen van Pfizer: stereotiep voor back to back agreements. Niets wereld schokkend. Het feit dat Pfizer er niet mee kan lachen dat er rechtszaken aangespannen worden. Niet elk land werkt hetzelfde, sommige landen moet ge u stevig laten vertegenwoordigen en een smak geld tegen uw verdediging tegenaan smijten om schele katie van achter den hoek die 75% comissie aan haar debiele advocaat wil geven te kunnen verdedigen. Da's een spelletje dat Pfizer niet wil meespelen, en is daar dan ook zo verwoord.

- Geheimhouding: beetje te vergaand maar niets verontrustend feitelijk. Ge zou is moeten weten hoeveel mensen professioneel "kicken" op geheimhouding voor de minste scheet. :sop:

Zeer stereotiepe zaken, niets schokkend. Waarschijnlijk zal de tekst die er rond stond nog meer informatie geven maar is die omitted omdat deze de zaken in een minder spectaculair daglicht plaatst. Geef het een hippe naam "leak" en uw gemiddelde "smooth brain" beziet het als waarheid.

Het is inderdaad zoals @Diatonico zegt: cover your ass to the max. Als het er ooit van komt zullen we wel zien hoeveel er van blijft rechtstaan.

Ge kunt en moogt natuurlijk veel op papier zetten en zogezegd dwingen met een papier dat een bepaalde partij bepaalde wettelijke rechten opgeeft. Maar dat is niet hoe de wereld werkt, toch wordt het wel allemaal keurig en netjes op papier gezet. Niks schokkend aan, zelfs gewone mensen tekenen soms nietsvermoedend clausules in hun arbeidscontract die niet blijven rechtstaan als deze voor een rechter komen. Ge kunt maar proberen zeker?

Maar toch, ik heb me geamuseerd om het te lezen @Soeplepel voor mijn part moet er gene rooien tekst, danke voor het delen.

Laatst bewerkt:
Graag toch wat meer onderbouwing als je met dergelijke theorieën afkomt.
Dat die big pharmabedrijven niet ethisch correct zijn, en meer te winnen hebben aan deze pandemie dan te verliezen, zou iedereen al moeten weten. Wat dan zo een Pfizerleak is... weet ik niet, maar iemand met een beetje logisch verstand weet wel welke praktijken er daar de ronde doen. Ik hoef daar geen "bewijzen" voor te zien, en ik spreek dan ook niet over een "lek".

Het gaat toch over een bewezen causaliteit tussen depressie en zelfmoorden?
Gelijkaardig: jij zegt dus dat niet elke covidbesmetting leidt tot overlijden, dus lagere overlijdenscijfers betekenen niet dat er -all else equal- lagere cases waren?

Tenzij je kan bewijzen dat andere oorzaken van zelfmoord serieus gedaald zijn, die het hogere aantal depressies door covid compenseren.

"Het is logisch dat... ik vind dit... ", en "hier is een enquête met zelfgerapporteerde subjectieve gevoelens".

Sorry, ik gebruik liever de vastgestelde cijfers van iets waarbij veel minder subjectiviteit mee gemoeid is zoals de zelfmoordcijfers.

Depressie heeft een rechtstreeks causaal verband met zelfmoord.
Dat is geen 'indicatie' of 'onzin'.
Nee, het gaat helemaal niet (enkel) over een 'bewezen causaliteit tussen depressie en zelfmoorden'. Ik geef toe dat zelfmoorden een indicatie zijn van het algemene welzijn van een bepaalde groep mensen, dat ontken ik helemaal niet en heb ik nooit ontkend, maar het is lang niet de enige factor. Jij komt hier beweren, op basis van zelfmoordcijfers, dat er mentaal gezien geen probleem is na de hele COVID hetze, maar zelfmoorden zijn lang niet de enige indicator daarvan. Dat is gewoon een feit.

Dat jij er voor kiest om cijfers van Sciensano niet te geloven? Goed.

Officieel document van de UK government over hoe ze de mentale problemen ten gevolge van de COVID pandemic gaan aanpakken.
Quote:
The nation has come together to keep ourselves and our loved ones safe, but there has been a cost. The virus itself, and the necessary measures to contain its spread, have triggered feelings of worry, distress or loneliness for many of us.
These feelings are a completely normal response to an unprecedented period of disruption.

US National Library of Medicine, National Institutes of Health heeft het er ook over.
Quote:

TAKE HOME MESSAGE

• Understanding the effects of the COVID‐19 outbreak on the mental health of various populations are as important as understanding its clinical features, transmission patterns, and management.

Nog eentje?
Quote:
Conclusion: Research evaluating the direct neuropsychiatric consequences and the indirect effects on mental health is highly needed to improve treatment, mental health care planning and for preventive measures during potential subsequent pandemics.

Misschien eentje van de KUL en UAntwerpen?
Quotes:
De mentale impact van de coronacrisis op jongeren werd onderschat door velen. Onderzoeksgroepen van de Universiteit van Antwerpen stellen een sterke associatie vast tussen depressieve symptomen en lockdowngerelateerde factoren bij Belgische studenten. Het aantal jongeren met stressgerelateerde klachten was ook beduidend hoger in vergelijking met data van voor de crisis.
We concluderen dat de mentale gezondheid een essentieel element is dat in rekening moet worden gebracht in het maken van overheidsbeslissingen en dat meer aandacht moet gaan naar het beschikbaar maken van zorg, infrastructuur en mentale gezondheidswerkers

Sta me dus toe om Sciensano, de UK government, de US Library of National Medicine, de KUL en UAntwerpen, en nog vele anderen die ik hier niet heb gepost te geloven boven jouw compleet belachelijke 'zelfmoordcijfers = welzijn' onzin. Tenzij je echt denkt dat je het beter weet dan al die wetenschappers die oneindig veel beter geplaatst zijn dan jij om zulke uitspraken te maken zou het je sieren dat je gewoon je ongelijk toegeeft.

Iedereen met een greintje ervaring in de psychologie/humane wetenschappen weet trouwens dat zelfmoordcijfers absoluut niet de enige betrouwbare indicator is voor het algemene welzijn. Over hoeveel procent van mensen met een klinische depressie zelfmoord plegen wordt ook nog vaak in discussie gegaan trouwens, maar daar ga ik hier niet over beginnen wegens niet relevant.

Je zit gewoon objectief gezien fout. Ik weet dat ik nu nog een reply van jou kan verwachten om toch nog je gelijk te halen, maar tenzij jij een of andere studie kan bovenhalen die zegt dat zelfmoorden wel degelijk de enige betrouwbare indicator zijn voor het algemene welzijn van een hele bevolking (newsflash: dat lukt je niet) ga je toch gewoon moeten toegeven dat je er flagrant naast zit.

En je kan blijven schermen met 'die studies zijn subjectief,' maar als verscheidene universiteiten en regeringen concluderen dat er toch een mentale tol verbonden is en jij dat nog blijft ontkennen omdat jij (en alleen jij) vindt dat zelfmoorden de enige betrouwbare indicator zijn voor het welzijn van een groep mensen dan vind ik dat jij op hetzelfde niveau staat als mensen die zeggen dat COVID 'slechts een griepje' is. Dan negeer je gewoon alle bewijzen van mensen die weten wat ze zeggen om jouw eigen standpunt (dat enkel gebaseerd is op jouw buikgevoel) te pushen.

Laatst bewerkt:
Algemeen overzicht, nationaal
Disclaimer: recentste 2 dagen zijn zwaar onvolledig
Code:
Rijlabels #Hosp #ICU Opname Ontslag #Besm.#Test1D #Besm.7D #Test7D Bsm/Test7D Hsp(7/7) Case(7/7) Tests(7/7)
2021-07-28  311   96     42    42      1    1248    8390   341892      2,45%  +13,92%   -13,72% -29,58%
2021-07-27  308   94     39    40    860   55666    9176   386644      2,37%  +14,68%   -11,60% -24,87%
2021-07-26  305   97     25     6   2072   50791   10256   407230      2,52%  +13,91%    +3,94% -19,98%
2021-07-25  288   94     27    15    769   31045   10305   421579      2,44%  +13,89%    +8,47% -16,10%
2021-07-24  271   89     34    39   1148   55113   10372   433290      2,39%  +12,73%    +9,85% -12,75%
2021-07-23  274   84     27    42   1642   78081   10324   450684      2,29%  +12,00%   +10,46%  -7,10%
2021-07-22  289   83     28    20   1898   69948   10243   468531      2,19%   +9,96%   +12,93%  +1,34%
2021-07-21  280   85     28    21    787   46000    9724   485477      2,00%   +7,87%    +9,06%  +7,39%
2021-07-20  266   87     30    34   1940   76252   10380   514645      2,02%   +4,58%   +20,11% +16,39%
2021-07-19  267   84     27    11   2121   65140    9867   508925      1,94%   +2,49%   +19,51% +17,85%
2021-07-18  248   88     20    16    836   42756    9500   502473      1,89%   -0,76%   +26,89% +17,69%
2021-07-17  242   81     28    36   1100   72507    9442   496594      1,90%   -3,39%   +33,47% +17,13%
2021-07-16  240   81     27    29   1561   95928    9346   485149      1,93%   -5,61%   +41,93% +15,81%
2021-07-15  253   86     29    18   1379   86894    9070   462333      1,96%   -7,29%   +50,64%  +8,16%
2021-07-14  241   82     22    22   1443   75168    8916   452070      1,97%   -8,47%   +63,06%  +4,23%
2021-07-13  241   90     28    27   1427   70532    8642   442171      1,95%   -9,97%   +75,51%  -0,25%
2021-07-12  234   89     15    17   1754   58688    8256   431824      1,91%  -13,02%   +85,61%  -4,86%
2021-07-11  230   83     12     9    778   36877    7487   426940      1,75%  -15,50%   +84,14%  -5,66%
2021-07-10  227   87     16    31   1004   61062    7074   423962      1,67%  -17,38%   +81,94%  -4,25%
2021-07-09  240   93     20    30   1285   73112    6585   418917      1,57%  -19,81%   +81,35%  -1,63%
2021-07-08  252   96      7    24   1225   76631    6021   427465      1,41%  -22,24%   +82,12%  +8,80%
2021-07-07  256   99     28    17   1169   65269    5468   433715      1,26%  -26,03%   +83,67% +20,22%
2021-07-06  251  101     24    28   1041   60185    4924   443282      1,11%  -28,09%   +79,12% +33,64%
2021-07-05  256  112     11    12    985   53804    4448   453877      0,98%  -28,49%   +73,95% +47,64%
2021-07-04  258  113     16    10    365   33899    4066   452563      0,90%  -28,89%   +66,71% +53,68%
2021-07-03  252  115     17    33    515   56017    3888   442764      0,88%  -29,09%   +62,88% +52,03%
2021-07-02  272  123     22    30    721   81660    3631   425855      0,85%  -28,56%   +51,04% +50,01%
2021-07-01  274  126      7    32    672   82881    3306   392901      0,84%  -27,58%   +35,83% +40,24%
2021-06-30  303  134     14    36    625   74836    2977   360780      0,83%  -25,96%   +17,16% +32,72%
2021-06-29  328  143     18    36    565   70780    2749   331701      0,83%  -25,30%    +7,13% +23,31%
2021-06-28  339  147     15    14    603   52490    2557   307425      0,83%  -26,07%    -6,44% +13,99%
2021-06-27  338  150     12    18    187   24100    2439   294488      0,83%  -27,45%   -19,10%  +7,66%
2021-06-26  347  149     24    57    258   39108    2387   291241      0,82%  -28,78%   -22,73%  +7,37%
2021-06-25  382  157     15    37    396   48706    2404   283878      0,85%  -30,50%   -24,99%  +3,65%
2021-06-24  422  175     30    41    343   50760    2434   280168      0,87%  -32,26%   -31,63%  +2,60%
2021-06-23  439  183     29    40    397   45757    2541   271843      0,93%  -33,26%   -34,41%  -0,82%
2021-06-22  450  184     24    45    373   46504    2566   268991      0,95%  -33,65%   -40,24%  -2,52%
2021-06-21  471  206     27    14    485   39553    2733   269699      1,01%  -32,85%   -43,00%  -3,21%
2021-06-20  459  204     28    18    135   20853    3015   273526      1,10%  -31,32%   -42,71%  -1,75%
2021-06-19  458  203     33    57    275   31745    3089   271239      1,14%  -30,30%   -43,33%  -2,83%
2021-06-18  492  212     29    65    426   44996    3205   273884      1,17%  -28,96%   -43,87%  -3,31%
2021-06-17  552  234     33    66    450   42435    3560   273081      1,30%  -27,27%   -43,31%  -5,38%
2021-06-16  592  247     27    85    422   42905    3874   274091      1,41%  -25,99%   -44,56%  -7,00%
2021-06-15  651  256     45   112    540   47212    4294   275940      1,56%  -25,15%   -43,85%  -8,18%
2021-06-14  723  276     40    22    767   43380    4795   278640      1,72%  -24,68%   -42,21%  -8,67%
2021-06-13  702  274     25    45    209   18566    5263   278396      1,89%  -24,06%   -42,18% -10,74%
2021-06-12  721  285     45    87    391   34390    5451   279147      1,95%  -23,12%   -41,46% -10,94%
2021-06-11  770  300     47    88    781   44193    5710   283270      2,02%  -22,10%   -41,61%  -9,35%
2021-06-10  817  302     48    84    764   43445    6280   288621      2,18%  -21,90%   -39,90%  -8,77%
2021-06-09  852  309     65    94    842   44754    6988   294712      2,37%  -21,79%   -37,57%  -8,50%
2021-06-08  888  319     73   139   1041   49912    7647   300535      2,54%  -21,71%   -37,48% -10,48%
2021-06-07  968  336     42    45   1235   43136    8298   305105      2,72%  -22,06%   -37,74%  -8,35%
2021-06-06  967  331     46    39    397   19317    9103   311905      2,92%  -21,75%   -25,32%  +1,26%
2021-06-05  978  337     76   105    650   38513    9311   313437      2,97%  -21,43%   -24,73%  +1,44%
2021-06-04 1007  342     74   109   1351   49544    9779   312501      3,13%  -21,39%   -23,00%  +0,37%
2021-06-03 1063  365     75   126   1472   49536   10450   316367      3,30%  -21,02%   -20,54%  +0,96%
2021-06-02 1124  378     81   132   1501   50577   11194   322076      3,48%  -20,22%   -16,34%  +1,40%
2021-06-01 1159  404     92   153   1692   54482   12231   335733      3,64%  -18,87%   -12,77%  +5,68%
2021-05-31 1232  439     56    47   2040   49936   13329   332907      4,00%  -16,90%    -8,25%  -2,08%
2021-05-30 1219  442     69    48    605   20849   12190   308037      3,96%  -16,64%   -29,37% -13,56%
2021-05-29 1206  451     92   166   1118   37577   12370   308978      4,00%  -16,38%   -28,25% -12,85%
2021-05-28 1290  469     83   144   2022   53410   12700   311356      4,08%  -16,19%   -25,64% -11,20%
2021-05-27 1366  491     91   166   2216   55245   13151   313365      4,20%  -15,83%   -23,58%  -6,69%
2021-05-26 1463  508    110   202   2538   64234   13380   317641      4,21%  -15,48%   -14,87%  +3,67%
2021-05-25 1547  531     90    84   2790   51656   14022   317691      4,41%  -15,74%    -8,78%  +6,26%
2021-05-24 1532  542     76    38    901   25066   14528   339986      4,27%  -16,43%    -3,84% +17,09%
2021-05-23 1501  542     88    73    785   21790   17260   356372      4,84%  -16,47%   +16,03% +20,89%
2021-05-22 1491  544    123   189   1448   39955   17240   354531      4,86%  -16,53%   +15,03% +19,19%
2021-05-21 1600  540    127   171   2473   55419   17078   350632      4,87%  -16,46%   +10,61% +14,90%
2021-05-20 1640  562    121   169   2445   59521   17208   335818      5,12%  -16,52%    +6,33%  +2,23%
2021-05-19 1702  589    141   174   3180   64284   15718   306402      5,13%  -17,41%   -16,24% -15,35%
2021-05-18 1753  595    131   222   3296   73951   15372   298976      5,14%  -17,75%   -21,52% -18,27%
2021-05-17 1857  613     99    45   3633   41452   15108   290354      5,20%  -18,08%   -25,34% -20,74%
2021-05-16 1802  619    105    92    765   19949   14876   294791      5,05%  -18,19%   -29,86% -20,45%
2021-05-15 1804  621    168   242   1286   36056   14988   297438      5,04%  -18,30%   -30,25% -19,41%
2021-05-14 1917  643    102    91   2603   40605   15440   305161      5,06%  -18,22%   -26,82% -15,91%
2021-05-13 1912  644    144   235    955   30105   16183   328507      4,93%  -17,87%   -23,92%  -7,73%
2021-05-12 2025  660    148   217   2834   56858   18766   361967      5,18%  -16,89%   -11,15%  +4,31%
2021-05-11 2108  686    166   275   3032   65329   19586   365807      5,35%  -15,92%    -6,51%  +7,34%
2021-05-10 2253  710    134    48   3401   45889   20237   366310      5,52%  -14,43%    -3,95%  +9,73%
2021-05-09 2172  702    159    89    877   22596   21208   370587      5,72%  -12,66%    +0,99% +11,64%
2021-05-08 2167  707    164   274   1738   43779   21487   369098      5,82%  -11,27%    +2,36% +11,24%
2021-05-07 2307  727    163   217   3346   63951   21099   362914      5,81%  -10,26%    -2,10%  +8,96%
2021-05-06 2402  744    145   220   3538   63565   21270   356010      5,97%   -9,32%    -2,01%  +8,69%
2021-05-05 2481  757    164   253   3654   60698   21122   347021      6,09%   -8,43%    -4,65%  +8,23%
2021-05-04 2605  795    191   291   3683   65832   20949   340781      6,15%   -8,03%    -7,98%  +7,87%
2021-05-03 2760  831    153    58   4372   50166   21070   333822      6,31%   -7,90%   -10,18%  +5,97%
2021-05-02 2648  825    161    98   1156   21107   21000   331940      6,33%   -7,82%   -14,83%  +6,70%
2021-05-01 2593  824    195   278   1350   37595   20991   331805      6,33%   -7,21%   -15,48%  +6,96%
2021-04-30 2707  855    191   235   3517   57047   21552   333078      6,47%   -6,30%   -14,73%  +8,21%
2021-04-29 2776  864    206   247   3390   54576   21706   327561      6,63%   -5,51%   -15,43%  +8,96%
2021-04-28 2809  888    210   249   3481   54458   22152   320641      6,91%   -4,69%   -13,70%  +8,72%
2021-04-27 2858  892    231   342   3804   58873   22765   315908      7,21%   -3,30%   -10,77%  +9,16%
2021-04-26 2951  892    156    65   4302   48284   23457   315020      7,45%   -2,27%    -7,48% +10,52%
2021-04-25 2883  886    162   122   1147   20972   24658   311111      7,93%   -1,73%    +0,10% +10,11%
2021-04-24 2846  886    228   325   1911   38868   24837   310220      8,01%   -1,57%    +0,89% +10,00%
2021-04-23 2943  901    222   275   3671   51530   25275   307821      8,21%   -1,79%    +2,53%  +9,21%
2021-04-22 2989  910    231   280   3836   47656   25665   300635      8,54%   -1,92%    +2,12%  +4,97%
2021-04-21 3078  935    244   293   4094   49725   25670   294915      8,70%   -2,16%    -0,48%  +0,24%
2021-04-20 3103  926    303   333   4496   57985   25512   289392      8,82%   -2,80%    -4,24%  -6,75%
2021-04-19 3140  946    210    62   5503   44375   25354   285038      8,89%   -2,84%    -8,16%  -6,45%
2021-04-18 3000  931    201    96   1326   20081   24633   282544      8,72%   -1,78%    +0,90%  -0,79%
2021-04-17 2910  923    245   327   2349   36469   24617   282023      8,73%   -0,65%    -0,08%  -2,43%
2021-04-16 3015  923    249   260   4061   44344   24652   281874      8,75%   +0,38%    -1,31%  -5,81%
2021-04-15 3032  930    239   247   3841   41936   25131   286406      8,77%   +1,29%    -1,00% -10,03%
2021-04-14 3049  941    217   277   3936   44202   25794   294219      8,77%   +2,56%    +0,66% -11,64%
2021-04-13 3130  947    267   356   4338   53631   26642   310329      8,59%   +4,21%    +4,02% -10,45%
2021-04-12 3215  919    225    91   4782   41881   27607   304704      9,06%   +5,89%    +8,02% -19,87%
2021-04-11 3085  899    202   119   1310   19560   24413   284804      8,57%   +6,33%   -19,13% -31,36%
2021-04-10 3022  905    255   322   2384   36320   24636   289056      8,52%   +6,74%   -18,87% -31,15%
2021-04-09 3117  925    275   267   4540   48876   24978   299256      8,35%   +8,02%   -18,72% -31,92%
2021-04-08 3129  911    250   263   4504   49749   25385   318336      7,97%  +10,47%   -19,60% -29,37%
2021-04-07 3164  909    333   334   4784   60312   25625   332970      7,70%  +12,30%   -21,15% -28,86%
2021-04-06 3167  892    235   110   5303   48006   25613   346550      7,39%  +14,03%   -23,19% -27,00%
2021-04-05 3055  866    230    89   1588   21981   25557   380264      6,72%  +15,33%   -25,19% -20,86%
2021-04-04 2923  831    171   144   1533   23812   30189   414952      7,28%  +16,94%   -11,92% -13,78%
2021-04-03 2911  821    259   330   2726   46520   30367   419863      7,23%  +18,64%   -11,09% -12,64%
2021-04-02 3026  801    296   224   4947   67956   30731   439560      6,99%  +19,49%    -9,43%  -6,67%
2021-04-01 2959  790    290   280   4744   64383   31575   450708      7,01%  +18,84%    -5,38%  -3,19%
2021-03-31 2938  756    309   281   4772   73892   32499   468069      6,94%  +18,54%    -0,88%  +3,84%
2021-03-30 2868  737    319   295   5247   81720   33344   474744      7,02%  +17,92%    +4,06%  +8,49%
2021-03-29 2820  740    199    95   6220   56669   34163   480510      7,11%  +17,32%   +11,61% +13,18%
2021-03-28 2693  712    213    89   1711   28723   34273   481253      7,12%  +16,37%   +15,83% +15,64%
2021-03-27 2568  701    296   260   3090   66217   34156   480616      7,11%  +15,22%   +16,17% +17,31%
2021-03-26 2503  667    205   201   5791   79104   33930   470989      7,20%  +14,44%   +18,09% +18,04%
2021-03-25 2493  652    242   211   5668   81744   33371   465573      7,17%  +13,89%   +22,27% +21,35%
2021-03-24 2452  636    251   242   5617   80567   32786   450781      7,27%  +13,28%   +27,33% +22,36%
2021-03-23 2402  601    282   236   6066   87486   32042   437592      7,32%  +12,37%   +31,79% +22,51%
2021-03-22 2372  589    201    77   6330   57412   30609   424549      7,21%  +11,07%   +32,42% +23,10%
2021-03-21 2249  569    185    75   1594   28086   29588   416170      7,11%  +10,12%   +37,36% +22,45%
2021-03-20 2160  557    243   232   2864   56590   29402   409708      7,18%   +8,99%   +40,44% +22,16%
2021-03-19 2153  550    182   171   5232   73688   28733   398994      7,20%   +7,31%   +41,72% +21,34%
2021-03-18 2142  543    208   183   5083   66952   27293   383661      7,11%   +5,55%   +41,77% +18,70%
2021-03-17 2123  534    207   192   4873   67378   25749   368400      6,99%   +3,88%   +39,62% +15,62%
2021-03-16 2085  522    208   230   4633   74443   24312   357200      6,81%   +2,88%   +36,61% +13,79%
2021-03-15 2112  503    150    61   5309   49033   23115   344873      6,70%   +2,43%   +34,73% +11,35%
2021-03-14 2013  485    159    65   1408   21624   21540   339862      6,34%   +1,99%   +29,07%  +9,93%
2021-03-13 1905  474    195   194   2195   45876   20935   335383      6,24%   +1,75%   +26,01%  +8,72%
2021-03-12 1915  468    170   172   3792   58355   20274   328816      6,17%   +1,90%   +22,13%  +7,11%
2021-03-11 1910  448    139   166   3539   51691   19251   323223      5,96%   +2,50%   +15,37%  +7,15%
2021-03-10 1943  452    154   156   3436   56178   18442   318627      5,79%   +3,60%   +10,79%  +7,53%
2021-03-09 1963  441    202   238   3436   62116   17797   313899      5,67%   +4,48%    +6,95%  +6,73%
2021-03-08 1994  436    113    62   3734   44022   17157   309717      5,54%   +5,57%    +2,08%  +6,36%
2021-03-07 1938  425    122    71    803   17145   16689   309168      5,40%   +6,94%    -1,51%  +7,29%
2021-03-06 1880  416    141   172   1534   39309   16614   308483      5,39%   +9,02%    -2,49%  +6,82%
2021-03-05 1915  433    152   163   2769   52762   16600   306984      5,41%  +11,08%    -2,90%  +7,65%
2021-03-04 1905  426    171   154   2730   47095   16686   301650      5,53%  +12,61%    -2,48%  +7,70%
2021-03-03 1900  434    152   164   2791   51450   16646   296328      5,62%  +13,02%    -2,17%  +6,20%
2021-03-02 1902  426    176   226   2796   57934   16640   294105      5,66%  +13,07%    -0,98%  +7,65%
2021-03-01 1937  413    107    52   3266   43473   16808   291187      5,77%  +12,49%    +3,38%  +8,75%
2021-02-28 1896  407    127    62    728   16460   16945   288162      5,88%  +11,39%    +8,24%  +8,32%
2021-02-27 1835  397    156   165   1520   37810   17038   288779      5,90%   +9,13%   +10,26%  +8,95%
2021-02-26 1838  393    204   126   2855   47428   17095   285179      5,99%   +6,74%   +13,78%  +7,58%
2021-02-25 1759  369    142   142   2690   41773   17110   280091      6,11%   +4,42%   +20,39%  +3,97%
2021-02-24 1749  362    150   145   2785   49227   17016   279035      6,10%   +2,41%   +23,87%  +1,43%
2021-02-23 1711  353    155   179   2964   55016   16805   273210      6,15%   +0,80%   +25,97%  -3,03%
2021-02-22 1721  348    115    37   3403   40448   16259   267759      6,07%   -0,82%   +24,22%  -8,64%
2021-02-21 1619  329     88    52    821   17077   15655   266035      5,88%   -2,05%   +21,16% -11,13%
2021-02-20 1567  316    112   162   1577   34210   15452   265051      5,83%   -2,91%   +19,66% -12,37%
2021-02-19 1607  314    125   121   2870   42340   15025   265081      5,67%   -3,60%   +15,13% -14,60%
2021-02-18 1588  314    142   163   2596   40717   14212   269402      5,28%   -4,22%    +5,33% -16,07%
2021-02-17 1610  315    141   125   2574   43402   13737   275096      4,99%   -4,65%    -0,54% -16,36%
2021-02-16 1600  311    145   177   2418   49565   13341   281756      4,73%   -5,35%    -5,19% -17,05%
2021-02-15 1639  319     84    33   2799   38724   13089   293095      4,47%   -5,68%   -10,37% -15,59%
2021-02-14 1598  307     91    50    618   16093   12921   299345      4,32%   -6,39%   -15,94% -14,02%
2021-02-13 1567  298    107   176   1150   34240   12913   302464      4,27%   -6,57%   -17,41% -13,89%
2021-02-12 1634  295    132   151   2057   46661   13050   310401      4,20%   -6,73%   -18,08% -12,89%
2021-02-11 1642  294    137   158   2121   46411   13493   320981      4,20%   -6,45%   -18,17%  -9,73%
2021-02-10 1652  303    132   161   2178   50062   13812   328887      4,20%   -6,09%   -17,16%  -7,95%
2021-02-09 1674  308    163   179   2166   60904   14071   339683      4,14%   -5,52%   -16,50%  -5,34%
2021-02-08 1698  302     72    44   2631   44974   14603   347216      4,21%   -5,58%   -13,85%  -2,38%
2021-02-07 1678  300    108    80    610   19212   15371   348176      4,41%   -5,13%    -9,56%  -1,70%
2021-02-06 1650  292    123   179   1287   42177   15635   351272      4,45%   -5,27%    -7,77%  -0,67%
2021-02-05 1737  304    144   161   2500   57241   15930   356329      4,47%   -5,35%    -5,06%  +3,29%
2021-02-04 1751  306    141   149   2440   54317   16490   355570      4,64%   -5,61%    +0,72%  +4,77%
2021-02-03 1785  310    142   143   2437   60858   16673   357292      4,67%   -5,96%    +3,27%  +8,58%
2021-02-02 1794  311    142   202   2698   68437   16851   358862      4,70%   -6,09%    +4,74% +12,06%
2021-02-01 1852  325    128    51   3399   45934   16950   355681      4,77%   -5,32%    +7,33% +11,64%
2021-01-31 1788  315     77    55    874   22308   16995   354182      4,80%   -4,71%   +10,24% +13,55%
2021-01-30 1760  315    137   175   1582   47234   16953   353647      4,79%   -3,49%   +10,63% +15,20%
2021-01-29 1810  315    119   138   3060   56482   16779   344965      4,86%   -2,11%   +10,96% +14,05%
2021-01-28 1819  323    138   159   2623   56039   16372   339371      4,82%   -0,98%   +11,69% +14,77%
2021-01-27 1850  313    121   169   2615   62428   16145   329069      4,91%   +0,13%   +11,59% +12,13%
2021-01-26 1928  322    153   173   2797   65256   16088   320232      5,02%   +0,75%   +13,66%  +7,82%
2021-01-25 1954  325     92    39   3444   44435   15792   318605      4,96%   +0,94%   +11,57%  +5,97%
2021-01-24 1923  322    106    63    832   21773   15417   311920      4,94%   +0,74%    +8,71%  +1,58%
2021-01-23 1888  327    143   171   1408   38552   15324   306996      4,99%   +0,04%    +6,99%  -2,00%
2021-01-22 1923  338    158   145   2653   50888   15121   302468      5,00%   -1,12%    +4,07%  -4,77%
2021-01-21 1941  338    148   153   2396   45737   14659   295690      4,96%   -2,23%    +1,68%  -7,64%
2021-01-20 1938  337    144   169   2558   53591   14468   293469      4,93%   -3,15%    +1,77%  -8,62%
2021-01-19 1960  361    187   196   2501   63629   14154   297000      4,77%   -4,03%    -2,47%  -7,02%
2021-01-18 1974  369    105    29   3069   37750   14154   300669      4,71%   -5,11%    -4,78%  -3,81%
2021-01-17 1892  367     79    24    739   16849   14182   307067      4,62%   -6,15%    -4,93%  -0,57%
2021-01-16 1828  352    111   169   1205   34024   14323   313269      4,57%   -7,20%    -3,72%  +3,20%
2021-01-15 1883  345    142   149   2191   44110   14529   317618      4,57%   -7,75%    -0,49% +11,91%
2021-01-14 1915  346    133   180   2205   43516   14417   320145      4,50%   -7,52%   +10,84% +28,50%
2021-01-13 1943  360    142   172   2244   57122   14217   321168      4,43%   -7,88%   +11,73% +36,57%
2021-01-12 1966  356    139   200   2501   67298   14512   319440      4,54%   -8,56%   +18,31% +50,32%
2021-01-11 2020  378     94    38   3097   44148   14865   312566      4,76%   -9,19%   +25,60% +61,49%
2021-01-10 1955  371     85    54    880   23051   14918   308821      4,83%   -9,12%   +30,46% +69,46%
2021-01-09 1927  379    137   204   1411   38373   14877   303546      4,90%   -8,66%   +33,37% +70,57%
2021-01-08 1996  377    141   156   2079   46637   14600   283822      5,14%   -8,38%   +30,54% +60,15%
2021-01-07 2018  381    156   219   2005   44539   13007   249146      5,22%   -8,99%   +15,95% +39,71%
2021-01-06 2076  404    145   217   2539   55394   12724   235163      5,41%   -9,40%   +12,81% +27,29%
2021-01-05 2130  430    149   242   2854   60424   12266   212504      5,77%   -8,61%    +5,17%  +9,95%
2021-01-04 2226  464    110    61   3150   40403   11835   193552      6,11%   -7,67%    -0,97%  -5,00%
2021-01-03 2185  468    137    60    839   17776   11435   182234      6,27%   -7,33%    -9,30% -12,04%
2021-01-02 2122  481    110    55   1134   18649   11155   177962      6,27%   -7,28%   -12,19% -14,51%
2021-01-01 2081  489    150   234    486   11961   11184   177222      6,31%   -7,60%   -14,00% -20,62%
2020-12-31 2187  494    145   226   1722   30556   11218   178331      6,29%   -8,21%   -26,78% -29,38%
2020-12-30 2333  496    159   222   2081   32735   11279   184740      6,11%   -7,97%   -30,94% -29,46%
2020-12-29 2417  498    208   209   2423   41472   11663   193271      6,03%   -8,40%   -30,27% -28,76%
2020-12-28 2440  510    150    68   2750   29085   11951   203731      5,87%   -8,71%   -30,77% -25,21%
2020-12-27 2359  491    158    63    559   13504   12607   207183      6,08%   -9,16%   -28,83% -23,66%
2020-12-26 2286  493     95    69   1163   17909   12704   208160      6,10%   -9,76%   -28,63% -23,06%
2020-12-25 2282  511    151   285    520   13070   13004   223255      5,82%   -9,69%   -27,53% -16,58%
2020-12-24 2447  514    211   240   1783   36965   15320   252508      6,07%   -9,27%   -15,03%  -4,34%
2020-12-23 2471  512    190   248   2465   41266   16332   261892      6,24%   -9,35%    -8,88%  +2,37%
2020-12-22 2557  536    219   259   2711   51932   16726   271283      6,17%   -9,65%    -6,22%  +9,95%
2020-12-21 2610  546    139    55   3406   32537   17263   272416      6,34%  -10,21%    -0,34% +13,69%
2020-12-20 2538  543    133    76    656   14481   17714   271380      6,53%  -10,53%    +5,20% +15,62%
2020-12-19 2523  541    198   286   1463   33004   17800   270557      6,58%  -10,48%    +6,59% +16,81%
2020-12-18 2616  547    201   254   2836   42323   17945   267632      6,71%  -10,96%   +10,81% +18,25%
2020-12-17 2683  562    208   220   2795   46349   18030   263969      6,83%  -11,51%   +13,79% +17,90%
2020-12-16 2707  571    201   240   2859   50657   17924   255841      7,01%  -12,07%   +15,33% +16,37%
2020-12-15 2772  594    225   290   3248   53065   17836   246732      7,23%  -12,77%   +15,89% +14,77%
2020-12-14 2888  615    125    54   3857   31501   17322   239620      7,23%  -13,33%   +12,80% +12,30%
2020-12-13 2861  617    187    78    742   13658   16839   234727      7,17%  -14,39%   +10,14% +11,61%
2020-12-12 2770  627    185   268   1608   30079   16699   231623      7,21%  -15,65%    +9,52% +10,62%
2020-12-11 2896  646    184   247   2921   38660   16195   226318      7,16%  -16,83%    +6,90%  +7,57%
2020-12-10 2961  658    207   257   2689   38221   15845   223894      7,08%  -17,83%    +3,43%  +7,72%
2020-12-09 3034  662    185   300   2771   41548   15542   219846      7,07%  -19,02%    +1,17%  +5,76%
2020-12-08 3136  677    215   341   2734   45953   15391   214971      7,16%  -19,85%    -0,25%  +3,15%
2020-12-07 3272  724    147    68   3374   26608   15357   213376      7,20%  -20,82%    -1,61%  +3,41%
2020-12-06 3210  744    151    91    602   10554   15289   210310      7,27%  -21,14%    -5,98%  +2,42%
2020-12-05 3163  753    226   334   1104   24774   15247   209386      7,28%  -21,26%    -6,40%  +1,43%
2020-12-04 3348  789    219   294   2571   36236   15149   210395      7,20%  -21,18%    -8,45%  +4,07%
2020-12-03 3417  786    196   327   2386   34173   15319   207857      7,37%  -21,42%    -9,30%  +2,45%
2020-12-02 3590  829    238   347   2620   36673   15363   207870      7,39%  -21,54%   -12,11%  +1,93%
2020-12-01 3707  854    208   469   2700   44358   15430   208402      7,40%  -21,78%   -16,57%  +2,47%
2020-11-30 4014  900    123    92   3306   23542   15609   206334      7,56%  -21,94%   -23,65%  +2,44%
2020-11-29 3989  904    149   147    560    9630   16261   205340      7,92%  -22,22%   -27,12%  +2,50%
2020-11-28 3994  946    225   427   1006   25783   16290   206439      7,89%  -22,53%   -28,49%  +1,49%
2020-11-27 4215  997    234   335   2741   33698   16547   202175      8,18%  -22,83%   -30,73%  -2,97%
2020-11-26 4376 1034    257   359   2430   34186   16889   202879      8,32%  -22,45%   -36,31%  -4,20%
2020-11-25 4570 1071    285   440   2687   37205   17479   203942      8,57%  -21,97%   -41,70%  -0,32%
2020-11-24 4783 1105    305   524   2879   42290   18495   203369      9,09%  -20,63%   -34,61%  +1,81%
2020-11-23 5076 1168    211   102   3958   22548   20445   201415     10,15%  -18,93%   -34,38%  +1,41%
2020-11-22 5025 1194    215   144    589   10729   22312   200322     11,14%  -16,87%   -34,31%  +0,39%
2020-11-21 5017 1201    261   542   1263   21519   22780   203418     11,20%  -14,54%   -33,70%  +2,21%
2020-11-20 5418 1256    323   500   3083   34402   23889   208373     11,46%  -12,17%   -31,81%  +1,69%

Absoluut aantal besmettingen per provincie, 7-daags
Code:
Datum        ANT   WBR   BRU   HEN   LUI   LIM   LUX   NAM   OVL   VBR   WVL
2021-07-28  1541   323  1516   669   476   560    92   172   965  1009   866
2021-07-27  1737   347  1651   724   509   618   100   184  1045  1099   941
2021-07-26  1932   385  1829   825   553   682   113   200  1185  1293  1011
2021-07-25  1903   414  1778   819   564   700   107   197  1260  1317  1003
2021-07-24  1912   416  1768   821   557   717   110   198  1233  1404   988
2021-07-23  1859   426  1716   822   571   721   102   181  1252  1440   994
2021-07-22  1871   411  1706   804   575   715   102   175  1248  1428   968
2021-07-21  1805   408  1593   743   504   697   102   177  1197  1340   949
2021-07-20  1866   450  1645   780   572   729   106   207  1306  1437  1057
2021-07-19  1802   446  1520   697   568   658   106   191  1296  1334  1030
2021-07-18  1773   417  1500   606   551   600    90   175  1260  1326   988
2021-07-17  1759   438  1542   591   556   568    87   173  1284  1244   993
2021-07-16  1796   416  1467   553   539   569    93   178  1342  1197   994
2021-07-15  1688   415  1388   516   549   530    90   168  1351  1164  1003
2021-07-14  1675   406  1329   478   597   487    93   157  1356  1133  1005
2021-07-13  1628   403  1328   445   580   453    93   144  1360  1086   929
2021-07-12  1514   386  1319   402   585   430    89   139  1311  1027   875
2021-07-11  1320   388  1179   368   545   391    94   130  1180   911   801
2021-07-10  1252   369  1072   364   533   352    91   126  1133   845   758
2021-07-09  1090   361  1075   349   527   304    86   116  1034   788   681
2021-07-08   983   339  1017   314   493   263    78   108   960   702   591
2021-07-07   845   312   933   284   466   244    66   107   885   650   506
2021-07-06   732   285   849   270   439   217    65    85   801   578   443
2021-07-05   682   257   753   237   393   198    56    76   739   528   368
2021-07-04   676   226   690   233   387   164    43    68   673   450   303
2021-07-03   625   214   664   231   383   159    41    65   642   430   297
2021-07-02   611   192   594   234   363   153    35    59   582   406   272
2021-07-01   571   166   560   230   325   133    34    59   501   369   244
2021-06-30   517   145   535   240   274   121    36    54   421   326   200
2021-06-29   492   121   506   239   248   118    26    58   367   290   182
2021-06-28   433   104   481   260   225   111    21    55   326   258   182
2021-06-27   391    86   474   268   193   114    20    54   311   250   188
2021-06-26   388    82   450   266   196   122    23    56   304   238   174
2021-06-25   396    84   465   253   186   127    27    55   308   227   176
2021-06-24   420    83   450   273   204   141    24    55   311   206   167
2021-06-23   439    91   478   274   216   144    18    61   327   217   172
2021-06-22   428   103   469   294   232   135    21    65   311   227   178
2021-06-21   453   108   474   326   271   159    22    72   325   235   181
2021-06-20   483   124   502   365   317   182    26    84   341   250   190
2021-06-19   497   119   516   378   319   185    25    81   338   273   199
2021-06-18   506   117   514   399   352   191    27    90   343   292   215
2021-06-17   539   130   572   440   378   218    38   103   388   338   242
2021-06-16   581   146   593   503   406   250    47   107   431   359   272
2021-06-15   682   153   674   529   450   282    60   117   473   383   296
2021-06-14   735   191   757   600   499   298    68   143   522   456   322
2021-06-13   832   215   833   671   562   318    77   157   562   485   365
2021-06-12   886   232   865   688   571   328    82   167   567   485   392
2021-06-11   940   257   898   734   595   339    84   170   595   497   417
2021-06-10  1047   296   978   798   698   378    97   179   630   534   475
2021-06-09  1214   333  1050   914   769   439   115   196   652   569   551
2021-06-08  1279   394  1130  1021   837   483   120   237   740   593   618
2021-06-07  1443   407  1159  1136   894   549   139   266   795   591   731
2021-06-06  1554   425  1210  1260   993   629   165   317   856   660   814
2021-06-05  1583   437  1234  1266  1006   660   172   322   891   690   830
2021-06-04  1678   451  1266  1341  1054   687   188   352   943   712   879
2021-06-03  1766   497  1277  1525  1131   696   201   391  1031   741   946
2021-06-02  1823   550  1349  1695  1219   701   231   440  1149   783   995
2021-06-01  1957   616  1386  1923  1389   775   281   452  1233   877  1064
2021-05-31  1999   659  1513  2079  1588   828   322   489  1373   994  1161
2021-05-30  1836   622  1455  1884  1358   756   299   429  1294   899  1077
2021-05-29  1889   635  1431  1924  1369   755   314   459  1324   897  1092
2021-05-28  1911   649  1534  1946  1396   769   326   476  1343   952  1107
2021-05-27  1982   640  1599  1992  1424   823   359   503  1368  1013  1147
2021-05-26  1965   645  1590  2033  1438   861   353   513  1397  1051  1231
2021-05-25  2138   634  1727  2048  1452   901   368   571  1449  1094  1335
2021-05-24  2286   666  1727  2194  1423   958   400   608  1479  1115  1361
2021-05-23  2706   765  1913  2630  1775  1176   470   745  1788  1320  1637
2021-05-22  2713   750  1977  2609  1765  1178   478   721  1772  1307  1629
2021-05-21  2733   724  1938  2582  1729  1195   478   709  1772  1254  1632
2021-05-20  2696   751  1905  2587  1764  1174   484   766  1885  1245  1634
2021-05-19  2565   656  1790  2284  1560  1108   457   708  1713  1135  1465
2021-05-18  2473   648  1654  2300  1558  1089   455   710  1718  1113  1392
2021-05-17  2448   635  1618  2271  1526  1077   426   732  1747  1049  1350
2021-05-16  2437   639  1538  2201  1503  1032   438   741  1729  1019  1371
2021-05-15  2460   637  1540  2208  1492  1057   432   761  1740  1049  1384
2021-05-14  2552   666  1534  2338  1525  1073   454   793  1763  1069  1437
2021-05-13  2673   643  1562  2467  1548  1245   462   819  1807  1155  1516
2021-05-12  3016   738  1798  2842  1853  1464   538   991  2120  1309  1751
2021-05-11  3065   713  1911  2918  1874  1646   561  1081  2236  1339  1881
2021-05-10  3141   685  2012  2927  1954  1730   578  1136  2298  1414  1948
2021-05-09  3228   669  2146  3071  2125  1833   572  1190  2461  1481  1980
2021-05-08  3251   665  2182  3094  2148  1868   561  1199  2521  1511  2033
2021-05-07  3124   637  2192  2961  2062  1894   523  1210  2521  1519  1974
2021-05-06  3116   668  2267  2954  2041  1884   547  1242  2567  1485  2007
2021-05-05  3080   641  2253  2915  2018  1907   526  1234  2566  1522  1972
2021-05-04  3139   658  2233  2854  1986  1887   484  1217  2501  1589  1906
2021-05-03  3099   679  2276  2957  1918  1887   502  1233  2502  1605  1947
2021-05-02  3030   713  2269  2964  1807  1866   526  1260  2532  1630  1948
2021-05-01  3001   725  2279  2943  1789  1879   558  1277  2520  1637  1913
2021-04-30  3029   738  2328  3066  1886  1896   590  1322  2566  1668  2007
2021-04-29  3054   726  2404  3064  1887  1920   601  1341  2550  1678  2003
2021-04-28  3106   742  2484  3162  1945  1878   647  1412  2590  1669  2018
2021-04-27  3154   737  2575  3345  1949  1938   680  1436  2700  1657  2083
2021-04-26  3277   746  2714  3456  1996  2018   677  1440  2813  1655  2140
2021-04-25  3395   774  2937  3572  2136  2114   723  1491  3035  1774  2154
2021-04-24  3442   785  3031  3628  2148  2097   711  1504  3039  1758  2134
2021-04-23  3530   820  3171  3674  2221  2118   733  1517  3072  1785  2060
2021-04-22  3575   810  3262  3717  2281  2188   733  1515  3169  1810  2036
2021-04-21  3565   807  3233  3743  2247  2199   733  1500  3229  1802  2058
2021-04-20  3467   822  3273  3625  2251  2149   768  1505  3258  1751  2085
2021-04-19  3383   836  3128  3544  2360  2137   820  1549  3248  1711  2074
2021-04-18  3265   817  2982  3504  2279  2138   811  1525  3123  1570  2058
2021-04-17  3265   844  2871  3496  2272  2160   831  1508  3159  1567  2093
2021-04-16  3246   837  2765  3468  2245  2158   855  1558  3285  1555  2148
2021-04-15  3270   884  2754  3642  2282  2105   922  1623  3401  1568  2171
2021-04-14  3301   917  2883  3698  2308  2137   992  1644  3540  1625  2223
2021-04-13  3373   936  2890  3860  2379  2179  1052  1758  3615  1694  2360
2021-04-12  3553   970  3012  3923  2323  2202  1055  1911  3837  1843  2445
2021-04-11  3256   847  2776  3396  1902  1889   954  1701  3376  1666  2173
2021-04-10  3234   848  2819  3411  1910  1863  1001  1762  3404  1713  2199
2021-04-09  3229   880  2986  3509  1934  1860  1005  1781  3363  1750  2206
2021-04-08  3294   906  3041  3461  1908  1916  1069  1852  3397  1800  2235
2021-04-07  3284   942  3114  3473  1950  1931  1058  1946  3426  1780  2201
2021-04-06  3285   971  3159  3489  1944  1885  1042  1952  3484  1787  2119
2021-04-05  3192  1023  3168  3560  1895  1898  1105  1972  3408  1770  2058
2021-04-04  3721  1183  3578  4201  2400  2219  1222  2341  4121  2125  2486
2021-04-03  3797  1181  3623  4175  2389  2312  1189  2338  4142  2137  2471
2021-04-02  3880  1185  3596  4285  2370  2288  1193  2366  4192  2178  2558
2021-04-01  3938  1224  3796  4397  2467  2273  1145  2446  4334  2245  2699
2021-03-31  4100  1264  3897  4574  2415  2315  1157  2608  4372  2367  2830
2021-03-30  4221  1282  4091  4620  2376  2294  1138  2633  4589  2502  2988
2021-03-29  4321  1255  4305  4630  2393  2253  1108  2738  4772  2591  3164
2021-03-28  4370  1296  4391  4584  2262  2274  1145  2710  4789  2580  3251
2021-03-27  4367  1304  4350  4638  2260  2219  1124  2685  4756  2578  3267
2021-03-26  4383  1308  4292  4524  2203  2251  1099  2746  4741  2516  3263
2021-03-25  4384  1319  4130  4438  2017  2200  1055  2720  4729  2504  3261
2021-03-24  4295  1294  4092  4264  1987  2123   986  2602  4761  2481  3303
2021-03-23  4285  1259  3949  4183  1880  2031  1003  2531  4660  2432  3225
2021-03-22  4176  1226  3840  4017  1773  1922   946  2278  4510  2297  3055
2021-03-21  4030  1150  3748  3940  1624  1813   874  2236  4455  2259  2881
2021-03-20  3990  1140  3752  3923  1611  1752   857  2190  4517  2221  2870
2021-03-19  3877  1084  3739  3850  1578  1705   831  2031  4447  2226  2800
2021-03-18  3717   976  3626  3701  1488  1591   792  1879  4195  2127  2668
2021-03-17  3574   902  3430  3561  1372  1477   766  1683  3984  2016  2467
2021-03-16  3321   832  3319  3350  1322  1423   687  1594  3853  1845  2273
2021-03-15  3172   791  3126  3193  1275  1373   639  1496  3594  1782  2165
2021-03-14  2973   716  2970  2953  1272  1257   578  1359  3288  1641  2063
2021-03-13  2875   657  2859  2901  1268  1237   559  1348  3168  1591  2014
2021-03-12  2814   636  2713  2786  1227  1183   527  1311  3101  1550  1971
2021-03-11  2692   602  2569  2611  1184  1119   476  1255  2942  1457  1876
2021-03-10  2580   570  2411  2502  1092  1085   459  1193  2810  1412  1850
2021-03-09  2546   584  2308  2370  1046  1091   423  1146  2604  1402  1817
2021-03-08  2448   542  2211  2261   964  1014   415  1111  2565  1384  1794
2021-03-07  2374   552  2148  2260   902   980   410  1032  2503  1361  1718
2021-03-06  2342   567  2176  2226   900   946   400  1015  2495  1366  1730
2021-03-05  2317   599  2262  2224   910   935   402   973  2475  1363  1694
2021-03-04  2277   636  2322  2260   909   921   400   904  2496  1379  1668
2021-03-03  2266   674  2346  2230   944   899   391   883  2495  1371  1645
2021-03-02  2280   672  2309  2271   962   835   409   833  2560  1380  1628
2021-03-01  2330   698  2292  2283  1000   859   427   794  2632  1374  1632
2021-02-28  2374   739  2280  2202  1003   838   459   807  2683  1406  1672
2021-02-27  2413   756  2250  2223  1007   853   487   817  2682  1399  1674
2021-02-26  2416   762  2179  2187  1032   855   506   825  2751  1418  1705
2021-02-25  2444   758  2103  2069  1068   869   552   836  2785  1506  1726
2021-02-24  2394   706  2069  1955  1101   873   565   851  2834  1526  1752
2021-02-23  2332   701  2012  1853  1077   913   563   841  2805  1516  1790
2021-02-22  2210   688  1960  1715  1030   917   556   798  2720  1479  1779
2021-02-21  2120   632  1840  1659   974   932   523   769  2655  1449  1719
2021-02-20  2070   600  1808  1632   980   909   517   746  2670  1435  1703
2021-02-19  2016   553  1767  1583   936   907   525   733  2553  1391  1667
2021-02-18  1906   504  1673  1498   877   897   462   674  2474  1237  1662
2021-02-17  1874   527  1589  1482   848   865   432   618  2338  1170  1642
2021-02-16  1829   512  1551  1459   852   828   449   594  2230  1125  1560
2021-02-15  1822   494  1589  1482   863   789   421   569  2134  1107  1493
2021-02-14  1763   491  1544  1511   895   777   423   548  2048  1036  1532
2021-02-13  1761   501  1547  1515   891   801   419   558  1998  1029  1535
2021-02-12  1769   526  1527  1581   911   795   418   553  2024  1024  1572
2021-02-11  1838   537  1572  1667   955   825   437   604  2028  1071  1590
2021-02-10  1893   536  1618  1723   967   884   445   629  2041  1099  1608
2021-02-09  1893   559  1615  1778   959   929   411   657  2088  1130  1696
2021-02-08  1866   598  1567  1841  1010  1022   405   713  2167  1262  1762
2021-02-07  2017   662  1663  1980  1081  1075   417   710  2226  1334  1840
2021-02-06  2048   677  1672  2032  1085  1133   416   712  2264  1351  1881
2021-02-05  2098   694  1727  2025  1093  1202   426   734  2274  1395  1903
2021-02-04  2170   748  1756  2088  1193  1309   448   689  2308  1447  1960
2021-02-03  2183   761  1716  2094  1221  1442   459   656  2292  1478  1995
2021-02-02  2241   763  1667  2114  1292  1496   473   611  2276  1502  2044
2021-02-01  2356   778  1581  2179  1269  1562   481   598  2268  1448  2076
2021-01-31  2350   758  1500  2188  1254  1647   476   576  2241  1496  2136
2021-01-30  2364   745  1498  2143  1244  1640   486   574  2211  1525  2134
2021-01-29  2368   718  1464  2118  1245  1624   472   541  2224  1489  2122
2021-01-28  2338   660  1432  2058  1156  1634   435   530  2176  1462  2102
2021-01-27  2311   634  1419  2021  1128  1587   410   518  2220  1405  2102
2021-01-26  2320   610  1426  1945  1107  1646   381   518  2275  1358  2093
2021-01-25  2299   548  1488  1866  1104  1590   359   479  2240  1321  2081
2021-01-24  2301   526  1507  1696  1093  1509   363   473  2222  1242  2078
2021-01-23  2299   510  1555  1725  1100  1466   339   470  2225  1207  2033
2021-01-22  2296   511  1503  1700  1077  1441   311   486  2179  1186  2023
2021-01-21  2211   497  1441  1653  1051  1389   292   458  2134  1122  1977
2021-01-20  2163   478  1419  1617  1060  1332   279   448  2125  1162  1921
2021-01-19  2146   451  1470  1617  1000  1202   276   440  2051  1157  1865
2021-01-18  2157   484  1492  1558  1017  1170   285   438  1994  1115  1909
2021-01-17  2110   485  1537  1605  1004  1153   317   464  1991  1090  1800
2021-01-16  2104   506  1571  1574  1017  1171   324   460  1984  1104  1844
2021-01-15  2099   506  1720  1561  1028  1165   343   453  1992  1121  1854
2021-01-14  2099   510  1790  1530  1023  1082   353   446  1969  1130  1821
2021-01-13  2083   508  1862  1521  1020  1022   351   468  1879  1077  1795
2021-01-12  2051   553  1911  1523  1068  1044   389   508  1893  1115  1811
2021-01-11  2055   544  2049  1589  1083  1040   442   570  1982  1150  1757
2021-01-10  2119   512  1968  1608  1138  1036   393   572  2029  1201  1837
2021-01-09  2074   535  1980  1596  1163  1015   399   582  2052  1194  1834
2021-01-08  2086   529  1807  1578  1170  1042   379   570  2052  1168  1808
2021-01-07  1869   483  1578  1376  1018   945   367   524  1828  1025  1643
2021-01-06  1876   474  1445  1365   996   932   386   506  1804   990  1622
2021-01-05  1892   418  1308  1349  1028   888   365   463  1763   942  1580
2021-01-04  1922   411  1091  1285  1023   865   319   436  1737   930  1578
2021-01-03  1857   406  1025  1176   957   910   338   426  1749   834  1512
2021-01-02  1832   368   880  1167   925   943   337   426  1748   808  1478
2021-01-01  1852   350   873  1141   913   921   346   429  1773   801  1541
2020-12-31  1871   325   863  1144   908   929   332   425  1813   810  1553
2020-12-30  1888   317   856  1156   882   963   320   449  1860   806  1537
2020-12-29  2008   335   852  1198   852   990   347   483  1938   825  1584
2020-12-28  2017   314   877  1247   864  1007   354   530  2039   825  1631
2020-12-27  2174   343   894  1471   963  1001   347   569  2020   868  1731
2020-12-26  2218   346   904  1469   962   982   343   565  2037   877  1778
2020-12-25  2205   363   956  1598   999   994   331   598  2064   893  1781
2020-12-24  2519   430  1135  1984  1209  1141   374   729  2404  1056  2076
2020-12-23  2757   462  1212  2073  1290  1170   417   742  2578  1095  2260
2020-12-22  2847   472  1262  2139  1313  1172   426   806  2585  1089  2340
2020-12-21  2961   488  1302  2161  1354  1212   460   810  2630  1155  2464
2020-12-20  3106   483  1303  2103  1321  1193   499   840  2834  1201  2579
2020-12-19  3147   476  1296  2142  1325  1195   499   849  2840  1210  2567
2020-12-18  3163   450  1239  2187  1305  1187   505   850  2928  1254  2632
2020-12-17  3262   477  1205  2151  1299  1193   527   846  2915  1240  2664
2020-12-16  3153   467  1188  2190  1291  1168   512   855  2894  1278  2659
2020-12-15  3088   462  1170  2230  1277  1173   529   811  2938  1278  2616
2020-12-14  2943   458  1083  2304  1233  1125   528   784  2892  1237  2441
2020-12-13  2777   447  1076  2318  1234  1137   510   752  2698  1217  2380
2020-12-12  2724   446  1066  2288  1231  1120   517   742  2664  1247  2365
2020-12-11  2658   452  1075  2203  1198  1092   532   712  2538  1212  2240
2020-12-10  2514   429  1054  2184  1179  1057   527   673  2490  1281  2197
2020-12-09  2430   423  1031  2131  1167  1065   557   667  2405  1297  2129
2020-12-08  2377   419  1038  2075  1201  1031   548   656  2382  1333  2088
2020-12-07  2330   404  1132  2092  1185  1010   550   631  2344  1312  2150
2020-12-06  2371   433  1166  2032  1213   982   574   614  2316  1350  2012
2020-12-05  2361   449  1183  2041  1205   975   579   608  2291  1308  2019
2020-12-04  2338   458  1174  2023  1202   969   593   624  2240  1284  2013
2020-12-03  2348   443  1208  2056  1220  1030   623   657  2235  1291  1964
2020-12-02  2326   437  1294  2100  1289  1021   591   655  2265  1252  1895
2020-12-01  2286   441  1283  2167  1349  1038   564   657  2261  1228  1898
2020-11-30  2325   458  1320  2157  1439  1034   579   722  2249  1241  1822
2020-11-29  2335   472  1447  2326  1571  1075   571   789  2273  1269  1875
2020-11-28  2322   464  1447  2335  1586  1069   564   813  2324  1273  1830
2020-11-27  2348   454  1461  2429  1639  1064   558   820  2389  1290  1827
2020-11-26  2417   486  1584  2482  1785   994   525   871  2400  1235  1827
2020-11-25  2505   522  1640  2654  1844  1009   567   903  2392  1265  1898
2020-11-24  2589   542  1869  2896  1948  1027   576   955  2604  1288  1931
2020-11-23  2826   618  2013  3510  2272  1082   630  1030  2807  1305  2050
2020-11-22  3014   693  2171  3815  2584  1160   707  1111  3074  1409  2212
2020-11-21  3159   693  2199  3970  2613  1182   716  1095  3071  1412  2286
2020-11-20  3178   818  2299  4187  2794  1249   782  1176  3177  1454  2379

positiviteitsratio per provincie (7D)
Code:
Datum        ANT   WBR    BRU    HEN    LUI    LIM    LUX    NAM    OVL    VBR    WVL
2021-07-28   2,74%  2,72%  3,18%  2,20%  2,12%  2,53%  1,76%  1,88%  1,99%  2,54%  2,07%
2021-07-27   2,69%  2,64%  3,04%  2,15%  2,12%  2,45%  1,77%  1,91%  1,88%  2,42%  1,97%
2021-07-26   2,82%  2,72%  3,32%  2,32%  2,08%  2,58%  1,88%  1,84%  2,01%  2,71%  2,03%
2021-07-25   2,72%  2,79%  3,07%  2,24%  2,06%  2,57%  1,73%  1,78%  2,04%  2,65%  1,96%
2021-07-24   2,66%  2,74%  3,02%  2,18%  1,98%  2,58%  1,81%  1,70%  1,89%  2,76%  1,88%
2021-07-23   2,52%  2,63%  2,77%  2,13%  1,86%  2,51%  1,64%  1,51%  1,85%  2,71%  1,85%
2021-07-22   2,44%  2,36%  2,66%  2,02%  1,79%  2,41%  1,57%  1,34%  1,76%  2,60%  1,74%
2021-07-21   2,26%  2,24%  2,45%  1,80%  1,58%  2,26%  1,53%  1,34%  1,59%  2,32%  1,66%
2021-07-20   2,24%  2,22%  2,39%  1,74%  1,59%  2,24%  1,44%  1,34%  1,66%  2,37%  1,80%
2021-07-19   2,17%  2,23%  2,21%  1,58%  1,60%  2,03%  1,45%  1,31%  1,66%  2,23%  1,81%
2021-07-18   2,15%  2,11%  2,21%  1,40%  1,51%  1,86%  1,24%  1,21%  1,64%  2,26%  1,79%
2021-07-17   2,13%  2,23%  2,30%  1,38%  1,53%  1,76%  1,21%  1,20%  1,72%  2,15%  1,85%
2021-07-16   2,18%  2,18%  2,25%  1,33%  1,52%  1,77%  1,31%  1,26%  1,82%  2,10%  1,99%
2021-07-15   2,10%  2,32%  2,24%  1,33%  1,60%  1,68%  1,36%  1,35%  1,92%  2,12%  2,20%
2021-07-14   2,10%  2,32%  2,14%  1,29%  1,69%  1,55%  1,44%  1,31%  2,00%  2,11%  2,41%
2021-07-13   2,07%  2,39%  2,17%  1,24%  1,65%  1,46%  1,48%  1,28%  2,06%  2,07%  2,33%
2021-07-12   2,00%  2,35%  2,20%  1,13%  1,65%  1,43%  1,50%  1,23%  2,04%  2,02%  2,27%
2021-07-11   1,76%  2,39%  1,98%  1,04%  1,59%  1,32%  1,56%  1,13%  1,88%  1,79%  2,09%
2021-07-10   1,70%  2,26%  1,77%  1,03%  1,57%  1,20%  1,49%  1,14%  1,85%  1,67%  2,01%
2021-07-09   1,51%  2,21%  1,76%  0,98%  1,55%  1,08%  1,43%  1,05%  1,74%  1,57%  1,83%
2021-07-08   1,37%  1,95%  1,60%  0,86%  1,34%  0,97%  1,26%  0,88%  1,61%  1,37%  1,60%
2021-07-07   1,19%  1,69%  1,47%  0,69%  1,26%  0,90%  1,01%  0,82%  1,52%  1,24%  1,34%
2021-07-06   1,01%  1,48%  1,31%  0,64%  1,17%  0,79%  0,99%  0,64%  1,35%  1,06%  1,16%
2021-07-05   0,92%  1,26%  1,14%  0,56%  1,03%  0,70%  0,82%  0,54%  1,23%  0,94%  0,93%
2021-07-04   0,93%  1,07%  1,04%  0,55%  1,00%  0,58%  0,64%  0,48%  1,12%  0,81%  0,78%
2021-07-03   0,89%  1,04%  1,02%  0,56%  0,98%  0,57%  0,60%  0,46%  1,11%  0,80%  0,77%
2021-07-02   0,91%  0,95%  0,96%  0,58%  0,96%  0,57%  0,53%  0,43%  1,07%  0,79%  0,72%
2021-07-01   0,93%  0,90%  0,96%  0,61%  0,94%  0,52%  0,54%  0,47%  1,01%  0,80%  0,69%
2021-06-30   0,91%  0,86%  0,95%  0,75%  0,85%  0,52%  0,63%  0,47%  0,94%  0,79%  0,61%
2021-06-29   0,97%  0,79%  0,96%  0,78%  0,81%  0,56%  0,45%  0,53%  0,92%  0,79%  0,60%
2021-06-28   0,93%  0,74%  0,97%  0,89%  0,78%  0,58%  0,38%  0,55%  0,89%  0,79%  0,65%
2021-06-27   0,88%  0,67%  1,00%  0,96%  0,70%  0,63%  0,37%  0,58%  0,88%  0,80%  0,67%
2021-06-26   0,89%  0,64%  0,98%  0,95%  0,72%  0,67%  0,43%  0,61%  0,86%  0,78%  0,63%
2021-06-25   0,92%  0,70%  1,04%  0,92%  0,72%  0,74%  0,51%  0,60%  0,89%  0,76%  0,64%
2021-06-24   0,99%  0,71%  1,01%  1,02%  0,83%  0,83%  0,46%  0,62%  0,91%  0,69%  0,61%
2021-06-23   1,05%  0,83%  1,12%  1,07%  0,90%  0,86%  0,36%  0,70%  0,97%  0,76%  0,64%
2021-06-22   1,03%  0,97%  1,12%  1,19%  1,00%  0,81%  0,44%  0,77%  0,91%  0,81%  0,66%
2021-06-21   1,08%  1,03%  1,13%  1,32%  1,18%  0,95%  0,46%  0,86%  0,95%  0,83%  0,67%
2021-06-20   1,13%  1,15%  1,16%  1,47%  1,37%  1,06%  0,55%  0,99%  1,00%  0,88%  0,70%
2021-06-19   1,16%  1,14%  1,22%  1,55%  1,41%  1,08%  0,54%  0,96%  1,00%  0,97%  0,73%
2021-06-18   1,17%  1,09%  1,21%  1,63%  1,53%  1,09%  0,58%  1,10%  1,00%  1,02%  0,78%
2021-06-17   1,24%  1,21%  1,39%  1,80%  1,66%  1,23%  0,81%  1,24%  1,13%  1,21%  0,88%
2021-06-16   1,32%  1,39%  1,48%  2,02%  1,81%  1,38%  0,97%  1,31%  1,26%  1,29%  0,99%
2021-06-15   1,53%  1,46%  1,68%  2,13%  1,97%  1,54%  1,20%  1,42%  1,39%  1,37%  1,07%
2021-06-14   1,64%  1,79%  1,90%  2,38%  2,16%  1,58%  1,31%  1,71%  1,51%  1,62%  1,14%
2021-06-13   1,83%  2,00%  2,17%  2,68%  2,43%  1,67%  1,45%  1,84%  1,62%  1,73%  1,29%
2021-06-12   1,94%  2,12%  2,25%  2,72%  2,48%  1,73%  1,55%  1,96%  1,62%  1,73%  1,37%
2021-06-11   2,00%  2,19%  2,29%  2,87%  2,61%  1,72%  1,52%  1,99%  1,70%  1,77%  1,45%
2021-06-10   2,20%  2,43%  2,47%  2,98%  2,92%  1,89%  1,66%  2,04%  1,80%  1,88%  1,63%
2021-06-09   2,51%  2,64%  2,60%  3,23%  3,18%  2,19%  1,88%  2,17%  1,83%  1,99%  1,82%
2021-06-08   2,59%  2,97%  2,77%  3,53%  3,37%  2,33%  1,90%  2,49%  2,06%  2,04%  2,01%
2021-06-07   2,89%  3,02%  2,80%  3,84%  3,52%  2,62%  2,16%  2,72%  2,16%  2,02%  2,34%
2021-06-06   3,08%  3,07%  2,84%  4,20%  3,85%  2,94%  2,34%  3,15%  2,30%  2,16%  2,54%
2021-06-05   3,13%  3,12%  2,87%  4,20%  3,89%  3,09%  2,47%  3,16%  2,38%  2,26%  2,57%
2021-06-04   3,36%  3,37%  3,01%  4,34%  4,02%  3,29%  2,77%  3,40%  2,51%  2,34%  2,67%
2021-06-03   3,52%  3,80%  3,00%  4,86%  4,18%  3,27%  2,94%  3,78%  2,68%  2,41%  2,81%
2021-06-02   3,60%  4,01%  3,15%  5,35%  4,46%  3,23%  3,20%  4,22%  2,92%  2,50%  2,88%
2021-06-01   3,72%  4,35%  3,13%  5,75%  4,88%  3,45%  3,77%  4,22%  2,98%  2,68%  2,95%
2021-05-31   3,84%  4,87%  3,51%  6,40%  5,56%  3,60%  4,26%  4,41%  3,36%  3,07%  3,18%
2021-05-30   3,71%  5,03%  3,60%  6,31%  5,37%  3,57%  4,35%  4,32%  3,41%  3,07%  3,16%
2021-05-29   3,81%  5,16%  3,53%  6,43%  5,37%  3,52%  4,46%  4,54%  3,54%  3,02%  3,22%
2021-05-28   3,87%  5,28%  3,67%  6,47%  5,40%  3,61%  4,51%  4,64%  3,55%  3,19%  3,27%
2021-05-27   4,01%  4,94%  3,80%  6,63%  5,53%  3,84%  4,84%  4,81%  3,59%  3,35%  3,41%
2021-05-26   3,87%  5,00%  3,74%  6,75%  5,51%  3,93%  4,80%  4,76%  3,60%  3,45%  3,55%
2021-05-25   4,10%  5,04%  4,13%  6,68%  5,71%  4,08%  4,76%  4,95%  3,76%  3,67%  3,87%
2021-05-24   4,07%  4,81%  3,84%  6,56%  5,40%  4,05%  4,99%  5,12%  3,53%  3,51%  3,73%
2021-05-23   4,67%  5,32%  4,20%  7,37%  6,11%  4,63%  5,50%  5,88%  4,03%  3,95%  4,27%
2021-05-22   4,69%  5,19%  4,40%  7,37%  6,04%  4,69%  5,49%  5,70%  3,99%  3,96%  4,26%
2021-05-21   4,77%  5,08%  4,42%  7,35%  6,04%  4,69%  5,52%  5,58%  4,03%  3,85%  4,23%
2021-05-20   4,91%  5,66%  4,66%  7,76%  6,30%  4,76%  5,58%  6,09%  4,46%  4,06%  4,31%
2021-05-19   4,97%  5,51%  4,73%  7,60%  6,24%  4,90%  5,76%  6,36%  4,42%  4,05%  4,33%
2021-05-18   5,12%  5,51%  4,34%  7,97%  6,12%  4,95%  5,89%  6,66%  4,52%  4,08%  4,14%
2021-05-17   5,21%  5,52%  4,41%  7,94%  6,17%  5,19%  5,44%  6,65%  4,83%  3,91%  4,07%
2021-05-16   5,17%  5,42%  4,14%  7,58%  5,89%  4,95%  5,72%  6,32%  4,66%  3,70%  4,15%
2021-05-15   5,23%  5,44%  4,10%  7,58%  5,92%  4,94%  5,64%  6,49%  4,61%  3,76%  4,08%
2021-05-14   5,18%  5,62%  4,05%  8,00%  5,88%  4,91%  5,80%  6,55%  4,50%  3,73%  4,17%
2021-05-13   5,04%  5,08%  3,82%  7,82%  5,74%  5,21%  5,66%  6,16%  4,33%  3,62%  4,17%
2021-05-12   5,30%  5,42%  4,07%  8,17%  5,98%  5,42%  5,98%  6,42%  4,62%  3,74%  4,38%
2021-05-11   5,26%  5,27%  4,47%  8,43%  6,12%  5,84%  6,37%  6,87%  4,68%  3,75%  4,67%
2021-05-10   5,40%  5,27%  4,82%  8,49%  6,32%  6,04%  6,79%  7,29%  4,69%  3,98%  4,83%
2021-05-09   5,45%  5,21%  5,12%  8,87%  6,81%  6,30%  6,64%  7,61%  5,00%  4,15%  4,75%
2021-05-08   5,49%  5,28%  5,25%  8,99%  6,85%  6,40%  6,61%  7,60%  5,18%  4,22%  4,97%
2021-05-07   5,38%  5,11%  5,41%  8,68%  6,90%  6,49%  6,32%  7,76%  5,26%  4,32%  4,92%
2021-05-06   5,43%  5,53%  5,74%  8,81%  7,07%  6,57%  6,89%  8,36%  5,38%  4,37%  5,03%
2021-05-05   5,59%  5,36%  5,82%  8,92%  7,35%  6,85%  6,73%  8,45%  5,53%  4,59%  5,02%
2021-05-04   5,76%  5,64%  5,91%  8,73%  7,54%  6,80%  6,23%  8,55%  5,56%  4,91%  4,93%
2021-05-03   5,85%  5,98%  6,01%  9,22%  7,66%  6,87%  6,52%  8,89%  5,63%  5,07%  5,19%
2021-05-02   5,78%  6,26%  6,06%  9,31%  7,41%  6,76%  6,80%  9,28%  5,69%  5,18%  5,19%
2021-05-01   5,74%  6,34%  6,08%  9,15%  7,38%  6,77%  7,21%  9,44%  5,65%  5,28%  5,09%
2021-04-30   5,86%  6,43%  6,00%  9,51%  7,41%  6,95%  7,60%  9,50%  5,75%  5,41%  5,40%
2021-04-29   6,03%  6,51%  6,27%  9,60%  7,47%  7,19%  7,75%  9,68%  5,79%  5,60%  5,54%
2021-04-28   6,23%  7,03%  6,74%  9,95%  7,96%  6,91%  8,56% 10,88%  5,96%  5,71%  5,72%
2021-04-27   6,47%  7,11%  6,94% 10,75%  8,08%  7,33%  8,92% 11,42%  6,32%  5,78%  5,96%
2021-04-26   6,78%  7,08%  7,35% 11,07%  8,16%  7,75%  8,86% 11,63%  6,63%  5,76%  6,15%
2021-04-25   7,12%  7,41%  7,79% 11,59%  8,93%  8,31%  9,51% 11,94%  7,30%  6,29%  6,40%
2021-04-24   7,23%  7,50%  8,03% 11,84%  9,01%  8,38%  9,28% 12,09%  7,27%  6,23%  6,41%
2021-04-23   7,41%  8,05%  8,42% 12,00%  9,40%  8,53%  9,65% 12,79%  7,45%  6,36%  6,25%
2021-04-22   7,71%  8,12%  8,82% 12,25% 10,25%  8,94%  9,54% 12,99%  7,88%  6,61%  6,38%
2021-04-21   7,97%  8,22%  8,94% 12,75% 10,17%  9,37%  9,57% 12,74%  8,05%  6,73%  6,57%
2021-04-20   7,94%  8,62%  9,24% 12,64% 10,24%  9,43% 10,03% 13,21%  8,22%  6,72%  6,76%
2021-04-19   7,91%  8,87%  8,73% 12,68% 11,06%  9,59% 10,97% 13,27%  8,38%  6,79%  6,79%
2021-04-18   7,76%  8,90%  8,44% 12,57% 10,82%  9,72% 10,46% 12,92%  8,16%  6,35%  6,72%
2021-04-17   7,63%  9,30%  8,38% 12,43% 10,86%  9,83% 10,56% 12,93%  8,26%  6,39%  6,76%
2021-04-16   7,82%  9,12%  8,22% 12,41% 10,63%  9,63% 10,55% 12,92%  8,54%  6,30%  6,86%
2021-04-15   7,79%  9,16%  8,23% 12,69% 10,68%  9,48% 11,34% 13,04%  8,64%  6,24%  6,68%
2021-04-14   7,64%  9,33%  8,42% 12,22% 10,69%  9,54% 11,58% 12,82%  8,80%  6,26%  6,62%
2021-04-13   7,44%  9,11%  7,97% 12,26% 10,59%  9,27% 11,25% 12,41%  8,40%  6,09%  6,75%
2021-04-12   7,89%  9,64%  8,69% 13,13% 10,41%  9,20% 10,87% 13,75%  9,12%  6,69%  7,09%
2021-04-11   7,55%  8,89%  8,49% 12,15%  9,60%  8,59% 10,64% 13,73%  8,37%  6,40%  6,84%
2021-04-10   7,55%  8,46%  8,36% 12,10%  9,38%  8,60% 11,19% 13,17%  8,24%  6,48%  6,90%
2021-04-09   7,13%  8,25%  8,57% 11,80%  9,55%  8,40% 11,10% 12,91%  7,76%  6,43%  6,79%
2021-04-08   6,83%  7,86%  8,05% 11,28%  8,74%  8,05% 10,98% 12,48%  7,33%  6,22%  6,61%
2021-04-07   6,35%  7,86%  8,10% 11,06%  8,64%  7,74% 10,46% 11,95%  6,98%  5,97%  6,25%
2021-04-06   6,18%  7,43%  7,84% 10,33%  8,39%  7,21% 10,33% 11,50%  6,88%  5,78%  5,84%
2021-04-05   5,53%  7,03%  7,29%  9,33%  7,57%  6,80% 10,18% 10,48%  6,02%  5,17%  5,14%
2021-04-04   5,94%  7,48%  7,60% 10,20%  8,53%  7,23% 10,31% 11,05%  6,77%  5,66%  5,64%
2021-04-03   5,92%  7,43%  7,66% 10,01%  8,61%  7,40%  9,97% 11,11%  6,67%  5,62%  5,49%
2021-04-02   5,74%  7,22%  7,25%  9,78%  8,30%  7,00%  9,39% 10,58%  6,49%  5,52%  5,37%
2021-04-01   5,65%  7,65%  7,56%  9,78%  8,68%  6,59%  9,14% 10,54%  6,52%  5,48%  5,43%
2021-03-31   5,62%  7,43%  7,30%  9,71%  8,37%  6,57%  9,10% 10,74%  6,37%  5,49%  5,54%
2021-03-30   5,57%  7,66%  7,67%  9,74%  8,24%  6,49%  9,04% 10,64%  6,55%  5,71%  5,64%
2021-03-29   5,52%  7,76%  8,11%  9,70%  8,18%  6,29%  9,08% 10,88%  6,72%  5,87%  5,75%
2021-03-28   5,53%  8,03%  8,30%  9,54%  7,82%  6,30%  9,18% 11,08%  6,75%  5,75%  5,92%
2021-03-27   5,50%  8,17%  8,38%  9,57%  7,79%  6,13%  9,13% 10,91%  6,76%  5,75%  5,94%
2021-03-26   5,61%  8,32%  8,57%  9,59%  7,76%  6,36%  9,58% 11,43%  6,82%  5,64%  5,97%
2021-03-25   5,65%  8,44%  8,29%  9,43%  7,22%  6,51%  9,34% 11,69%  6,88%  5,68%  5,95%
2021-03-24   5,73%  8,82%  8,66%  9,43%  7,32%  6,45%  9,04% 12,08%  7,07%  5,76%  6,06%
2021-03-23   5,81%  8,85%  8,68%  9,56%  7,17%  6,53%  9,67% 12,33%  7,09%  5,80%  6,05%
2021-03-22   5,79%  8,80%  8,51%  9,51%  7,11%  6,31%  9,24% 12,08%  7,10%  5,59%  5,98%
2021-03-21   5,71%  8,56%  8,51%  9,56%  6,58%  6,09%  8,94% 12,29%  7,10%  5,66%  5,65%
2021-03-20   5,77%  8,67%  8,58%  9,81%  6,59%  5,98%  8,89% 12,40%  7,29%  5,62%  5,67%
2021-03-19   5,86%  8,78%  8,69%  9,86%  6,65%  6,03%  8,52% 12,09%  7,23%  5,80%  5,69%
2021-03-18   5,81%  8,23%  8,75%  9,99%  6,44%  5,92%  8,41% 11,75%  7,13%  5,74%  5,64%
2021-03-17   5,86%  7,90%  8,53% 10,13%  6,06%  5,75%  8,48% 11,13%  7,01%  5,70%  5,43%
2021-03-16   5,70%  7,69%  8,45%  9,94%  5,95%  5,59%  7,87% 11,40%  6,90%  5,32%  5,16%
2021-03-15   5,63%  7,75%  8,48%  9,94%  5,98%  5,71%  7,52% 10,92%  6,49%  5,40%  5,00%
2021-03-14   5,40%  6,93%  8,05%  9,29%  6,01%  5,27%  7,15% 10,19%  6,08%  5,02%  4,87%
2021-03-13   5,31%  6,49%  7,89%  9,22%  6,02%  5,27%  6,90% 10,38%  5,92%  4,97%  4,79%
2021-03-12   5,25%  6,37%  7,71%  9,18%  5,84%  5,06%  6,83% 10,31%  5,99%  4,94%  4,76%
2021-03-11   5,16%  5,94%  7,47%  8,91%  5,78%  4,84%  6,50% 10,12%  5,72%  4,68%  4,59%
2021-03-10   5,00%  5,59%  7,04%  8,49%  5,40%  4,75%  6,46% 10,01%  5,65%  4,62%  4,58%
2021-03-09   5,06%  5,77%  6,84%  8,15%  5,21%  4,90%  5,95% 10,03%  5,31%  4,64%  4,53%
2021-03-08   5,08%  5,20%  6,40%  7,79%  4,87%  4,73%  5,87%  9,86%  5,33%  4,56%  4,63%
2021-03-07   4,90%  5,38%  6,34%  7,92%  4,59%  4,67%  5,80%  9,18%  5,10%  4,50%  4,39%
2021-03-06   4,93%  5,43%  6,36%  7,81%  4,57%  4,50%  5,75%  9,08%  5,08%  4,49%  4,45%
2021-03-05   4,89%  5,70%  6,54%  7,87%  4,57%  4,47%  5,80%  9,25%  5,10%  4,50%  4,40%
2021-03-04   4,95%  6,02%  6,81%  7,91%  4,62%  4,58%  5,77%  9,12%  5,26%  4,68%  4,35%
2021-03-03   5,03%  6,55%  7,10%  8,17%  4,93%  4,59%  5,82%  9,08%  5,23%  4,69%  4,34%
2021-03-02   5,15%  6,30%  6,86%  8,59%  5,21%  4,35%  6,24%  8,84%  5,38%  4,69%  4,33%
2021-03-01   5,31%  6,78%  7,06%  8,85%  5,46%  4,43%  6,52%  8,72%  5,58%  4,66%  4,27%
2021-02-28   5,50%  7,18%  7,09%  8,64%  5,46%  4,40%  6,95%  8,83%  5,81%  4,88%  4,33%
2021-02-27   5,50%  7,43%  7,02%  8,77%  5,47%  4,48%  7,30%  8,92%  5,82%  4,79%  4,35%
2021-02-26   5,55%  7,75%  6,99%  8,84%  5,82%  4,57%  7,37%  8,90%  6,02%  4,80%  4,45%
2021-02-25   5,66%  8,20%  7,00%  8,73%  6,04%  4,67%  7,98%  9,50%  6,18%  5,12%  4,54%
2021-02-24   5,61%  7,74%  6,93%  8,32%  6,35%  4,54%  8,17%  9,89%  6,31%  5,24%  4,55%
2021-02-23   5,54%  8,14%  7,20%  8,06%  6,14%  4,75%  8,08%  9,56%  6,48%  5,44%  4,61%
2021-02-22   5,34%  8,23%  6,96%  7,69%  6,06%  4,87%  8,12%  9,57%  6,40%  5,54%  4,64%
2021-02-21   5,16%  7,65%  6,59%  7,44%  5,86%  4,94%  7,80%  9,43%  6,19%  5,42%  4,57%
2021-02-20   5,06%  7,25%  6,47%  7,34%  5,89%  4,82%  7,71%  9,33%  6,28%  5,41%  4,53%
2021-02-19   4,96%  6,58%  6,37%  6,96%  5,55%  4,70%  7,79%  8,95%  6,08%  5,37%  4,42%
2021-02-18   4,65%  5,95%  5,78%  6,37%  5,04%  4,52%  6,78%  8,16%  5,81%  4,82%  4,42%
2021-02-17   4,47%  6,06%  5,31%  6,04%  4,58%  4,36%  6,23%  7,56%  5,47%  4,42%  4,34%
2021-02-16   4,28%  5,65%  5,05%  5,65%  4,61%  4,05%  6,45%  6,84%  5,12%  4,11%  4,08%
2021-02-15   4,07%  5,12%  4,97%  5,49%  4,32%  3,71%  5,89%  6,44%  4,81%  3,86%  3,78%
2021-02-14   3,96%  4,85%  4,70%  5,44%  4,30%  3,55%  5,72%  5,71%  4,67%  3,49%  3,78%
2021-02-13   3,95%  4,88%  4,66%  5,33%  4,24%  3,66%  5,38%  5,66%  4,49%  3,49%  3,72%
2021-02-12   3,87%  4,94%  4,49%  5,40%  4,10%  3,58%  5,32%  5,43%  4,43%  3,36%  3,76%
2021-02-11   3,91%  4,74%  4,53%  5,41%  4,20%  3,49%  5,69%  5,67%  4,31%  3,33%  3,69%
2021-02-10   3,97%  4,47%  4,60%  5,44%  4,24%  3,54%  5,68%  5,48%  4,18%  3,30%  3,72%
2021-02-09   3,90%  4,51%  4,49%  5,42%  4,01%  3,50%  5,17%  5,83%  4,12%  3,19%  3,85%
2021-02-08   3,72%  4,74%  4,39%  5,49%  4,17%  3,64%  5,00%  5,79%  4,17%  3,53%  3,96%
2021-02-07   3,91%  5,23%  4,68%  5,96%  4,41%  3,71%  5,04%  6,01%  4,30%  3,75%  4,16%
2021-02-06   3,92%  5,26%  4,69%  6,11%  4,41%  3,74%  5,00%  6,03%  4,39%  3,72%  4,26%
2021-02-05   3,96%  5,44%  4,83%  6,05%  4,47%  3,80%  5,14%  6,20%  4,30%  3,76%  4,25%
2021-02-04   4,02%  5,95%  4,98%  6,54%  4,88%  4,04%  5,23%  5,84%  4,38%  3,90%  4,40%
2021-02-03   3,91%  6,29%  4,95%  6,68%  5,03%  4,36%  5,50%  5,69%  4,38%  3,99%  4,30%
2021-02-02   3,80%  6,60%  4,95%  6,94%  5,34%  4,37%  5,48%  5,29%  4,37%  4,11%  4,35%
2021-02-01   4,03%  7,06%  4,82%  7,33%  5,41%  4,42%  6,01%  5,76%  4,38%  3,90%  4,36%
2021-01-31   4,13%  7,07%  4,47%  7,42%  5,34%  4,63%  6,33%  5,68%  4,34%  3,98%  4,51%
2021-01-30   4,11%  7,15%  4,38%  7,33%  5,34%  4,69%  6,88%  5,75%  4,27%  4,05%  4,53%
2021-01-29   4,08%  7,25%  4,41%  7,70%  5,57%  4,74%  7,00%  5,64%  4,45%  4,12%  4,52%
2021-01-28   4,01%  6,88%  4,41%  7,60%  5,38%  4,87%  6,86%  5,97%  4,44%  4,11%  4,48%
2021-01-27   4,07%  6,71%  4,37%  7,82%  5,34%  4,91%  6,57%  6,20%  4,64%  4,09%  4,74%
2021-01-26   4,26%  6,65%  4,37%  7,90%  5,42%  5,38%  6,67%  6,35%  4,92%  4,09%  4,66%
2021-01-25   4,22%  5,92%  4,29%  7,78%  5,41%  5,64%  6,26%  5,78%  4,96%  4,07%  4,60%
2021-01-24   4,19%  5,97%  4,44%  7,24%  5,60%  5,58%  6,43%  5,92%  5,01%  4,00%  4,67%
2021-01-23   4,28%  5,86%  4,59%  7,47%  5,65%  5,55%  6,11%  5,96%  5,15%  3,99%  4,60%
2021-01-22   4,44%  5,73%  4,26%  7,39%  5,62%  5,74%  5,69%  6,17%  5,14%  3,99%  4,75%
2021-01-21   4,51%  5,83%  3,97%  7,32%  5,54%  5,93%  5,54%  5,80%  5,12%  3,93%  4,78%
2021-01-20   4,54%  5,78%  3,69%  7,23%  5,67%  5,96%  5,49%  5,97%  5,21%  4,06%  4,71%
2021-01-19   4,68%  5,21%  3,47%  7,08%  5,39%  5,61%  5,31%  5,75%  4,86%  4,06%  4,71%
2021-01-18   4,78%  5,55%  3,39%  6,85%  5,51%  5,38%  5,52%  5,67%  4,65%  3,91%  4,76%
2021-01-17   4,64%  5,34%  3,31%  6,96%  5,46%  5,36%  6,04%  5,79%  4,54%  3,72%  4,46%
2021-01-16   4,40%  5,45%  3,26%  6,82%  5,49%  5,40%  6,09%  5,61%  4,46%  3,69%  4,56%
2021-01-15   4,40%  5,29%  3,42%  6,72%  5,49%  5,45%  6,37%  5,54%  4,41%  3,60%  4,57%
2021-01-14   4,31%  5,37%  3,60%  6,41%  5,43%  4,87%  6,40%  5,26%  4,27%  3,61%  4,47%
2021-01-13   4,29%  5,22%  3,79%  6,34%  5,36%  4,55%  5,90%  5,22%  4,06%  3,50%  4,31%
2021-01-12   4,22%  5,62%  3,90%  6,42%  5,62%  4,56%  6,58%  5,81%  4,14%  3,56%  4,46%
2021-01-11   4,33%  5,59%  4,22%  6,77%  5,64%  4,64%  7,46%  6,56%  4,37%  3,69%  4,55%
2021-01-10   4,46%  5,39%  4,30%  6,82%  5,77%  4,64%  6,53%  6,70%  4,47%  3,90%  4,71%
2021-01-09   4,58%  5,61%  4,45%  6,80%  5,84%  4,56%  6,79%  6,98%  4,57%  3,89%  4,73%
2021-01-08   4,87%  6,10%  4,65%  7,26%  6,08%  4,73%  6,63%  7,41%  4,86%  4,13%  4,82%
2021-01-07   4,97%  6,25%  4,56%  7,24%  6,08%  4,96%  7,00%  7,83%  5,01%  4,06%  5,03%
2021-01-06   5,12%  6,66%  4,75%  7,44%  6,26%  5,20%  8,30%  8,06%  5,08%  4,11%  5,22%
2021-01-05   5,53%  6,73%  5,37%  8,10%  6,71%  5,39%  8,40%  7,98%  5,43%  4,34%  5,46%
2021-01-04   5,93%  7,65%  5,67%  8,37%  7,40%  5,58%  7,87%  8,35%  5,71%  4,66%  5,81%
2021-01-03   6,02%  7,82%  5,98%  8,21%  7,51%  6,15%  9,24%  8,34%  5,97%  4,53%  5,84%
2021-01-02   5,95%  7,62%  5,86%  8,19%  7,48%  6,57%  9,01%  8,50%  6,01%  4,60%  5,67%
2021-01-01   6,08%  7,20%  5,72%  8,06%  7,45%  6,56%  9,52%  8,55%  6,07%  4,65%  5,88%
2020-12-31   5,98%  6,55%  5,74%  8,53%  7,39%  6,54%  9,60%  8,51%  6,14%  4,64%  5,81%
2020-12-30   5,83%  6,10%  5,18%  8,50%  7,04%  6,61%  8,10%  8,58%  6,23%  4,40%  5,64%
2020-12-29   5,76%  6,45%  4,90%  8,46%  6,67%  6,53%  8,52%  8,74%  6,24%  4,31%  5,57%
2020-12-28   5,49%  5,58%  4,52%  8,52%  6,57%  6,24%  8,43%  8,95%  6,17%  4,04%  5,64%
2020-12-27   5,80%  6,19%  4,44%  9,67%  7,17%  6,16%  7,83%  9,34%  6,06%  4,19%  5,91%
2020-12-26   5,92%  6,24%  4,42%  9,57%  7,21%  5,91%  7,97%  9,19%  6,10%  4,17%  6,05%
2020-12-25   5,57%  5,90%  4,22%  9,24%  7,09%  5,70%  7,30%  8,87%  5,76%  3,91%  5,78%
2020-12-24   5,75%  6,36%  4,32% 10,05%  7,58%  5,99%  6,86%  9,46%  5,75%  4,18%  5,95%
2020-12-23   6,08%  6,89%  4,47%  9,68%  7,61%  5,91%  8,01%  9,53%  5,95%  4,25%  6,18%
2020-12-22   6,14%  6,69%  4,52%  8,87%  7,67%  5,72%  7,93%  9,97%  5,82%  4,11%  6,17%
2020-12-21   6,39%  7,04%  4,81%  8,69%  7,74%  5,91%  8,41%  9,43%  6,01%  4,42%  6,27%
2020-12-20   6,71%  7,10%  4,94%  8,47%  7,64%  5,78%  8,96% 10,01%  6,37%  4,55%  6,67%
2020-12-19   6,80%  7,09%  5,02%  8,69%  7,72%  5,74%  8,92% 10,18%  6,36%  4,65%  6,61%
2020-12-18   6,91%  7,14%  5,03%  8,89%  7,66%  5,80%  8,97% 10,17%  6,60%  4,82%  6,75%
2020-12-17   7,20%  7,55%  5,09%  8,64%  7,64%  5,78%  9,55% 10,39%  6,82%  4,77%  6,94%
2020-12-16   7,21%  7,36%  5,27%  9,38%  8,00%  5,77%  9,14% 10,56%  6,83%  5,00%  7,20%
2020-12-15   7,39%  7,72%  5,43% 10,48%  7,92%  5,82%  9,59% 10,48%  7,04%  5,17%  7,34%
2020-12-14   7,31%  7,83%  5,34% 11,18%  8,06%  5,68%  9,34% 10,79%  7,05%  5,09%  7,00%
2020-12-13   7,10%  7,80%  5,43% 11,46%  8,27%  5,85%  9,50% 10,56%  6,73%  5,12%  6,85%
2020-12-12   7,12%  7,83%  5,44% 11,39%  8,28%  5,94%  9,56% 10,49%  6,74%  5,22%  6,96%
2020-12-11   7,00%  8,03%  5,70% 11,40%  8,33%  5,81%  9,96% 10,30%  6,56%  5,21%  6,79%
2020-12-10   6,75%  7,53%  5,75% 11,53%  8,30%  5,68% 10,09%  9,65%  6,54%  5,46%  6,62%
2020-12-09   6,71%  7,92%  6,15% 11,25%  8,13%  5,90% 10,56%  9,63%  6,31%  5,70%  6,40%
2020-12-08   6,70%  8,23%  6,40% 11,12%  8,77%  5,82% 10,16%  9,38%  6,47%  6,11%  6,26%
2020-12-07   6,57%  7,63%  6,85% 11,25%  8,64%  5,92% 10,89%  8,94%  6,37%  6,00%  6,66%
2020-12-06   6,73%  8,23%  7,27% 11,07%  8,80%  5,83% 11,31%  8,75%  6,44%  6,29%  6,35%
2020-12-05   6,76%  8,51%  7,40% 11,19%  8,85%  5,80% 11,46%  8,72%  6,38%  6,14%  6,39%
2020-12-04   6,78%  8,71%  7,28% 10,76%  8,88%  5,59% 11,82%  8,95%  6,20%  6,05%  6,34%
2020-12-03   6,84%  8,72%  7,80% 10,99%  8,96%  5,96% 12,09%  9,38%  6,19%  6,30%  6,39%
2020-12-02   6,86%  8,10%  8,01% 11,15%  9,56%  5,68% 12,07%  9,32%  6,47%  5,96%  6,28%
2020-12-01   6,62%  7,94%  8,07% 11,53%  9,76%  5,98% 12,07%  9,30%  6,43%  5,68%  6,35%
2020-11-30   6,70%  8,56%  8,29% 11,39% 10,59%  5,84% 12,15% 10,47%  6,59%  5,83%  6,26%
2020-11-29   6,72%  8,84%  9,20% 12,15% 11,61%  6,08% 12,30% 11,16%  6,72%  6,05%  6,55%
2020-11-28   6,57%  8,76%  9,27% 11,96% 11,55%  6,19% 12,12% 11,30%  6,80%  6,08%  6,41%
2020-11-27   6,75%  8,60%  9,70% 12,90% 11,88%  6,37% 12,57% 11,47%  7,14%  6,28%  6,51%
2020-11-26   6,93%  9,58% 10,53% 12,92% 12,97%  5,90% 11,68% 12,23%  7,15%  6,03%  6,41%
2020-11-25   7,04% 10,59% 10,81% 13,48% 13,40%  6,11% 12,99% 12,63%  6,97%  6,26%  6,70%
2020-11-24   7,21% 10,81% 12,41% 14,22% 14,34%  6,30% 12,68% 13,42%  7,68%  6,51%  6,89%
2020-11-23   8,31% 12,25% 13,57% 17,26% 15,59%  7,02% 13,72% 14,51%  8,28%  6,74%  7,23%
2020-11-22   9,06% 13,63% 14,61% 18,63% 17,70%  7,69% 15,32% 16,29%  9,11%  7,24%  7,80%
2020-11-21   9,39% 13,41% 14,67% 18,07% 17,70%  7,77% 15,07% 15,81%  9,09%  7,23%  7,95%
2020-11-20   9,33% 15,03% 15,12% 17,89% 18,33%  8,14% 15,69% 16,42%  9,07%  7,37%  8,23%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan