Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pukkelpop inkorten tot 2 dagen?
Toegangsticketten voor 2 opeenvolgende dagen geven?
J&J nemen als je naar pukkelpop wil gaan?

Mogelijkheden zijn er genoeg.
Op de camping gaat ook elke dag getest worden. Kan het zijn dat je op elk moment moet vertrekken, tickets of niet. Wat ook niet heel eerlijk is.

J en j mag enkel 18+ . En in meen ook 4 weken daarna tot beschermd, dus dat spant erom

Gaan er zoveel -18 jarigen meerdere dagen naar een festival??

@Loser : het zijn natuurlijk geen normale tijden noch een echt normale editie van een festival. Eerlijk of niet eerlijk moet je dan maar met de organisatie bespreken maar als de voorwaarden niet passen in de organisatie bij wie ligt de verantwoordelijkheid dan?

Gaan er zoveel -18 jarigen meerdere dagen naar een festival??

@Loser : het zijn natuurlijk geen normale tijden noch een echt normale editie van een festival. Eerlijk of niet eerlijk moet je dan maar met de organisatie bespreken maar als de voorwaarden niet passen in de organisatie bij wie ligt de verantwoordelijkheid dan?
Ik zou het niet weten, en ik zou ook geen oplossing weten. Maar het is gewoon ook niet zo makkelijk af te schudden als sowieso een oplosbaar probleem, en niet meer dan een kwestie van mogelijkheden te benutten.

Maar ik vrees dat de enige manier om niet voor die discriminatie te komen waar Nahrtent van spreekt, het afgelasten is.

Wij wilde volgende week naar pairi daiza gaan met de kinderen van 8 en 5, maar gaan het ook niet doen omwille van de regels. Ben geen brildrager, maar dit is me er toch te veel aan.

Een ganse dag masker en op sommige plaatsen de kinderen vanaf 3 ook is echt onnozel.
Ik ben er vorige zaterdag geweest en eerlijk gezegd vond ik dat geen probleem. Die plaatsen waar het voor kinderen vanaf 3 jaar ook verplicht is zijn dan drukkere locaties binnen dus die kan je ook gewoon niet doen. Met een vrij confortabel masker en zonnebril toch heel de tijd rondgelopen zonder problemen.
Er lopen natuurlijk de gewoonlijke idioten rond die niet weten hoe een masker te dragen, maar ik vond dat iedereen zich wel vrij goed aan de regels hield. Enige uitzondering waren twee Nederlandse vrouwen die ostentatief geen masker droegen en er vooral selfies kwamen nemen.

Maar ik vrees dat de enige manier om niet voor die discriminatie te komen waar Nahrtent van spreekt, het afgelasten is.

Niet akkoord. Je kan gerust maatregelen treffen (of zelfs niet en de cijfers er gewoon bijnemen in de veronderstelling dat het tegen dan wel zal meevallen), zonder dat dat per se een afgelasting moet zijn. Alleen moet die ervaring voor iedereen hetzelfde zijn, een ticket kost namelijk evenveel ongeacht of ge nu gevaccineerd bent of niet. Dat vind ik dan persoonlijk veel belangrijker dan Chokri Mahassine en co. die basisrechten verloochenen om toch maar het eerste "echte" festival te kunnen zijn na corona.

De jongeren zelf zullen daar waarschijnlijk anders over denken en toch liever gewoon naar Pukkelpop gaan mét de ongemakken en kosten en risico's van al die extra tests erbij, maar daar gaat het voor mij niet over. Ik ben helemaal geen betrokken partij, maar dit is een principiële kwestie die ontstaan is door gebroken beloftes van de regering en Europa. Maar anderzijds moet ge het ook niet gaan voorstellen als een vals dilemma tussen afgelasten of discrimineren, want dat is het ook niet en ik wil zeker die mensen ook hun feestje niet misgunnen. Vooral de manier waarop er (zeker in de media) geen seconde aandacht gaat naar hoe oneerlijk het allemaal is, is schrijnend.

Wij wilde volgende week naar pairi daiza gaan met de kinderen van 8 en 5, maar gaan het ook niet doen omwille van de regels. Ben geen brildrager, maar dit is me er toch te veel aan.
Ik ben er vorige zaterdag geweest en eerlijk gezegd vond ik dat geen probleem. Die plaatsen waar het voor kinderen vanaf 3 jaar ook verplicht is zijn dan drukkere locaties binnen dus die kan je ook gewoon niet doen. Met een vrij confortabel masker en zonnebril toch heel de tijd rondgelopen zonder problemen.
Er lopen natuurlijk de gewoonlijke idioten rond die niet weten hoe een masker te dragen, maar ik vond dat iedereen zich wel vrij goed aan de regels hield. Enige uitzondering waren twee Nederlandse vrouwen die ostentatief geen masker droegen en er vooral selfies kwamen nemen.
We zijn er gisteren ook geweest. Het was relatief druk, maar op zich viel het best mee. Maskerplicht werd redelijk goed respecteerd en hier en daar heb je rustigere plekjes waar je het even naar beneden kan doen.

En zowiezo kindjes <12 jaar moeten geen masker dragen, behalve op 1 plek (1 van de binnenruimtes van de apen).

Wat ik hier niet vermeld hoor is dat een masker dragen in een dierentuin niet alleen voor de mensen is, maar ook voor de dieren. Er zijn heel wat dieren die ook Covid kunnen krijgen. Ik heb wel eens gehoord van een vaccin voor gorilla's, maar de meeste zullen toch niets gehad hebben.

Samen uit en samen thuis voor de babyboomers, screw de jongeren.

Ik ben het op dit vlak 100% met Nahrtent eens. Dit zou jongeren of hun ouders uit principe geen cent extra mogen kosten.
Je kan misschien redeneren dat een significant deel van de jongeren die naar Pukkelpop kunnen, de middelen wel hebben om zo'n extra test te betalen, of op z'n minst hun ouders. Maar daar zitten ook jongeren bij die (zelf of hun ouders) wél moeite hebben om dat geld voor zo'n ticket bijeen te sparen.

Oudere mensen hebben het voordeel gekregen van een snellere en gegarandeerde vaccinatie, jongeren mogen dan gerust wat extra korting op de factuur krijgen van corona-testen, zeker aangezien de lockdowns vooral in het voordeel van de oudere generaties waren.

Ik ben het op dit vlak 100% met Nahrtent eens. Dit zou jongeren of hun ouders uit principe geen cent extra mogen kosten.
Je kan misschien redeneren dat een significant deel van de jongeren die naar Pukkelpop kunnen, de middelen wel hebben om zo'n extra test te betalen, of op z'n minst hun ouders. Maar daar zitten ook jongeren bij die (zelf of hun ouders) wél moeite hebben om dat geld voor zo'n ticket bijeen te sparen.

Oudere mensen hebben het voordeel gekregen van een snellere en gegarandeerde vaccinatie, jongeren mogen dan gerust wat extra korting op de factuur krijgen van corona-testen, zeker aangezien de lockdowns vooral in het voordeel van de oudere generaties waren.
Of gewoon stoppen met zaken zoals massatesting op te leggen aan -18 vanaf het moment dat iedereen die ouder is de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.

Het is een hele "kiezen tussen de cholera en de pest" situatie en ik ben vooral blij dat ik niet moest beslissen; ik zou het ook niet weten. Want je weet dat ongeacht de beslissing er tegenkanting zal komen...

Enerzijds weet je nu nog niet hoe de situatie dan gaat zijn en is het nog te vroeg om conclusies te trekken uit de situaties in het buitenland. Anderzijds wilt de evenementsector perspectief (wat ik volledig snap, die hebben ook tijd nodig om voor te bereiden).
Enerzijds kan je het zo veilig mogelijk voorzien met nu beschikbare data, anderzijds weet je dat dit bepaalde groepen gaat benadelen.
Enerzijds wil je geen discriminatie t.o.v. bepaalde groepen (niet-gevaccineerden, en daar is dan een mogelijkheid voor gezocht), anderzijds wil je niet dat de belastingbetaler opdraait voor extra kosten voor bepaalde mensen hun luxe (zeker omdat iedereen al 2 gratis PCR testen heeft).

En zo zijn er nog tal van afwegingen om te maken.

Niet akkoord. Je kan gerust maatregelen treffen (of zelfs niet en de cijfers er gewoon bijnemen in de veronderstelling dat het tegen dan wel zal meevallen), zonder dat dat per se een afgelasting moet zijn. Alleen moet die ervaring voor iedereen hetzelfde zijn, een ticket kost namelijk evenveel ongeacht of ge nu gevaccineerd bent of niet. Dat vind ik dan persoonlijk veel belangrijker dan Chokri Mahassine en co. die basisrechten verloochenen om toch maar het eerste "echte" festival te kunnen zijn na corona.

De jongeren zelf zullen daar waarschijnlijk anders over denken en toch liever gewoon naar Pukkelpop gaan mét de ongemakken en kosten en risico's van al die extra tests erbij, maar daar gaat het voor mij niet over. Ik ben helemaal geen betrokken partij, maar dit is een principiële kwestie die ontstaan is door gebroken beloftes van de regering en Europa. Maar anderzijds moet ge het ook niet gaan voorstellen als een vals dilemma tussen afgelasten of discrimineren, want dat is het ook niet en ik wil zeker die mensen ook hun feestje niet misgunnen. Vooral de manier waarop er (zeker in de media) geen seconde aandacht gaat naar hoe oneerlijk het allemaal is, is schrijnend.
Maar wat voor maatregelen dan? 1/20ste van het volk toelaten, stoelen met hekken rond in bubbels...? Dat komt neer op afgelasten voor de organisatie, toch?

Ook als het resultaat dan is: afgelasten?

Ook als het resultaat dan is: afgelasten?

Uit principe: ja.

En als er nog een volgende pandemie komt in ons leven, laten we uiteraard hopen van niet, dan ben ik alvast nog meer voorstander om met uitzondering van de zorg/hulpdiensten de volgorde voor vaccinatie gewoon volgens loting te laten verlopen. De huidige situatie is je reinste hypocrisie.

Uit principe: ja.

En als er nog een volgende pandemie komt in ons leven, laten we uiteraard hopen van niet, dan ben ik alvast nog meer voorstander om met uitzondering van de zorg/hulpdiensten de volgorde voor vaccinatie gewoon volgens loting te laten verlopen. De huidige situatie is je reinste hypocrisie.
Met als gevolg mogelijk enkele duizenden extra doden?
Ik snap dat het allemaal lastig is enzo, maar Pukkelpop is geen basisrecht hé, dat staat niet ergens verankert in de wet.

Op dit moment laten de maatregelen toe om toch al serieus uw goesting te doen.

Met als gevolg mogelijk enkele duizenden extra doden?
Ik snap dat het allemaal lastig is enzo, maar Pukkelpop is geen basisrecht hé, dat staat niet ergens verankert in de wet.

Op dit moment laten de maatregelen toe om toch al serieus uw goesting te doen.
Beschermd worden tegen een of andere ziekte ook niet.

als diegene die dood gaan en in ziekenhuis belanden 65+ zijn dan moet je toch niet de twintigers eerst vaccineren?????
Waar zeg ik dat we dat niet zouden moeten doen. Ik reageer gewoon op het argument dat pukkelpop geen basisrecht is. Wel veel zaken zijn geen basisrecht maar toch houd men er rekening mee.

Waar zeg ik dat we dat niet zouden moeten doen. Ik reageer gewoon op het argument dat pukkelpop geen basisrecht is. Wel veel zaken zijn geen basisrecht maar toch houd men er rekening mee.

Verkeerd gequote, ik wilde reageren op vaccins via loting te doen.

Persoonlijk vind ik pukkelpop zelf in huidige vorm een beetje te vroeg. Een week of 4 later zou veel beter zijn met veel minder problemen.

Verkeerd gequote, ik wilde reageren op vaccins via loting te doen.

Persoonlijk vind ik pukkelpop zelf in huidige vorm een beetje te vroeg. Een week of 4 later zou veel beter zijn met veel minder problemen.
Imo heeft men veel te vroeg daarover gecommuniceerd. Had men een maand lager gewacht om te zeggen dat festivals terug mogelijk gingen kunnen zijn gingen deze ofwel niet doorgaan ofwel op latere datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan