Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

UK's Freedom Day, It's freedom day for England. After more than a year of lockdown orders, restrictions are being dropped.
Nice, hopelijk hier ook asap dezelfde terugdraaiing.

survival of the fittest of hier de smartest.

Feit dat ieder expert in de wereld dit veroordeelt en zelfs waarschuwt dat er zo kans is op varianten die vaccin kunnen omzeilen

Nja, is maar wat je zoekt in vrienden zeker? Ik kan het enorm appreciëren dat mijn vrienden rechtuit tegen me zijn, dat we serieus van mening kunnen verschillen en toch heel gezellig samen een pint kunnen drinken.

Als er personen zijn die liever enkel "instagramvrienden" hebben, waarbij je enkel je beste kant mag laten zien en alleen maar "love, flowers and cuddles" mag uitdelen en wat schijnheilig moet doen om toch maar niemands gevoelens te kwetsen, tja, dat is niet mijn ding.
Ge quote mij en zegt dat ik het in't extreme trek en dan gaat gij het ene uiterste met het andere vergelijken alsof er geen midden is 🙃 dat ge met vrienden er over praat en iedereen zijn mening heeft, niets mis mee. Maar Kingotra gaf letterlijk toe dat hij hem viseerde dus ipv hem da apart te vragen, vraagt hij het voor heel de groep wetende dat hij niet gevaccineerd zou zijn om dan te kicken op de reacties van de andere.

Dus ja, zo'n vrienden wil ik niet nee.

survival of the fittest of hier de smartest.

Feit dat ieder expert in de wereld dit veroordeelt en zelfs waarschuwt dat er zo kans is op varianten die vaccin kunnen omzeilen
Gewoon blij zijn dat er een land zo zot is om proefkonijn te spelen voor de rest van de wereld. Ben heel benieuwd naar wat dat gaat geven binnen een week of drie. Hopelijk valt het mee.

polariserende benamingen voor andere standpunten ("lockdown fanboys") graag achterwege laten.
Normaal gezien ben ik meestal akkoord met wat ge hier post, maar iedereen heeft nog altijd recht om zich niet te vaccineren. Of da nu is door ziekte, fobie, complot theorieën.. da's nog altijd hun keuze. Om hun daarom zo aan de schandpaal te nagelen voor een groep vrienden/familie, vind ik zwaar erover.
Uiteraard hebben ze dat recht, net zoals ik het recht heb om dat aan te kaarten gezien ik door hen limitaties in mijn vrijheden ken.
Uw eigen vrijheid stopt waar die van een ander begint.

Voor polio krijgt ook iedereen verplicht een vaccinatie omdat die ziekte zo besmettelijk is + je beschermt de vrijheid en gezondheid van al de anderen. Daar hoor ik niemand over, integendeel. Maar nu voor covid, dat in mijn ogen gelijkaardig is, zie je plots allerlei idioten weigeren waardoor we een hele hoop vrijheden en normaal leven opgeven.

Die persoon die een vaccinatie weigert denkt ook niet bepaald aan andere mensen, ofwel ? Waarom zou de omgekeerde richting dan moeten ?

edit: ik ben het eens met phate, loser en nog wat andere lockdown fanboys. Dit kan ik niet anders verklaren dan het 5G vaccin dat zijn werk begint te doen en ons in schapen doet veranderen. Ik ben gesjareld...

UK's Freedom Day, It's freedom day for England. After more than a year of lockdown orders, restrictions are being dropped.
Nice, hopelijk hier ook asap dezelfde terugdraaiing.

Je had ook één van de 100.000 andere koppen kunnen kiezen, die een iets genuanceerder beeld geven:

Niet alleen vallen de restrictions niet weg zoals jij zegt:
But Johnson's big day was marred by "pingdemic chaos" as a National Health Service app ordered hundreds of thousands of people to self-isolate - prompting warnings supermarket shelves could soon be emptied.

Alleen beperkingen rond mondmaskers binnen, aantal mensen in restaurants en sociale contacten.

Maar daarnaast is dit geen regel waar iedereen blij mee is, en zeker de experts (wereldwijd) niet.

Johnson zit trouwens zelf in quarantaine op dit moment...

Uiteraard hebben ze dat recht, net zoals ik het recht heb om dat aan te kaarten gezien ik door hen limitaties in mijn vrijheden ken.
Uw eigen vrijheid stopt waar die van een ander begint.

Voor polio krijgt ook iedereen verplicht een vaccinatie omdat die ziekte zo besmettelijk is + je beschermt de vrijheid en gezondheid van al de anderen. Daar hoor ik niemand over, integendeel. Maar nu voor covid, dat in mijn ogen gelijkaardig is, zie je plots allerlei idioten weigeren waardoor we een hele hoop vrijheden en normaal leven opgeven.

Die persoon die een vaccinatie weigert denkt ook niet bepaald aan andere mensen, ofwel ? Waarom zou de omgekeerde richting dan moeten ?
Uw vrijheden zijn al beperkt sinds vorig jaar maart en zijn nu door vaccinaties al grotendeels teruggeven. Nergens werd er maatregelen opgelegd omdat er nu mensen zijn die het weigeren. En blijkbaar is het ook niet nodig toch? Of was het 100% die moest gevaccineerd worden?

Uw vrijheden zijn al beperkt sinds vorig jaar maart en zijn nu door vaccinaties al grotendeels teruggeven. Nergens werd er maatregelen opgelegd omdat er nu mensen zijn die het weigeren. En blijkbaar is het ook niet nodig toch? Of was het 100% die moest gevaccineerd worden?
Het is 100% die moet gevaccineerd worden, dankzij de deltavariant, trouwens. Het is niet meer vaccineren voor elkaar, want groepsimmuniteit gaat niet lukken. Daar zijn de meeste experts het over eens. Het wordt eerder kiezen hoe je antilichamen krijgt: via vaccin of via besmetting. Er zal geen 20% ongevaccineerden zijn die onbesmet blijven door groepsimmuniteit.

Het is 100% die moet gevaccineerd worden, dankzij de deltavariant, trouwens. Het is niet meer vaccineren voor elkaar, want groepsimmuniteit gaat niet lukken. Daar zijn de meeste experts het over eens. Het wordt eerder kiezen hoe je antilichamen krijgt: via vaccin of via besmetting. Er zal geen 20% ongevaccineerden zijn die onbesmet blijven door groepsimmuniteit.
Wacht da heb ik gemist.. dus 't is verplicht?

In het VK zie je dat nochtans wel, versoepelingen die worden uitgesteld doordat er een nieuwe golf ontstaat die gestart wordt dooe ongevaccineerde communities. No way dat ik nog een winter "mijn best doe" voor kloothommels die weigeren een spuitje te zetten.

Dat men dan ongevaccineerden maar bijeen roept en afzondert zodat alle normaal functionerende mensen terug hun normaal leven kunnen leiden.
Of gewoon vanaf september alles terug open, belanden die ongevacineerden in het ziekenhuis hebben ze dikke pech. Da's meteen wat natuurlijke selectie en een hoop dom volk weg, kan enkel maar ten goede komen van de maatschappij.

Molenbergs wil een reisverbod voor Spanje. :ROFLMAO:

Dat die vent eens vierkant mijn **** opblaast.
Sinds wanneer is die kerel minister van BUZA geworden?

De kans lijkt mij heel groot dat men in het VK binnenkort terug restricties zal invoeren. Die heropening is vooral een geval van politici die niet durven terugkomen op eerder gemaakte beloftes terwijl de feiten veranderd zijn.

E6l2ozbWEAYKfZe

Wacht da heb ik gemist.. dus 't is verplicht?
Nu haal je twee dingen door elkaar. Nee, het is (nog) voor niemand verplicht. Maar jij alludeerde op de 80% vaccinatiegraad die we zouden nodig hebben ("en blijkbaar is het niet nodig, toch?"), en dat is al achterhaald door de deltavariant:

https://www.standaard.be/cnt/dmf202...m_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend
Hopen dat je indirect beschermd bent doordat voldoende mensen in je omgeving ingeënt zijn – een free ride, zeg maar – zal met de blijvende circulatie dus niet lukken, zegt Hens. ‘De individuele bescherming tegen ernstige ziekte door vaccinatie wordt nu nóg belangrijker. In mindere mate beschermen we via vaccinatie anderen.’

En zolang de cijfers hoog blijven, zullen er vrijheden beperkt blijven. Zolang niet absoluut zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, zullen de cijfers mogelijk omhoog gaan in de huidige situatie. Dus is het wel degelijk belangerijk dat iedereen gevaccineerd is. Nog maar ongeveer 1/3 van de Belgen zijn op dit moment gevaccineerd, hè. Dan telt elke persoon nog.

Je had ook één van de 100.000 andere koppen kunnen kiezen, die een iets genuanceerder beeld geven:

Niet alleen vallen de restrictions niet weg zoals jij zegt:
But Johnson's big day was marred by "pingdemic chaos" as a National Health Service app ordered hundreds of thousands of people to self-isolate - prompting warnings supermarket shelves could soon be emptied.
Er vallen wel degelijk restricties weg, zie UK government website.
Als je dat vergelijkt met de restricties die hier in België nog van toepassing zijn kan ik begrijpen dat de media van een "freedom day" spreken in de UK.

43b25326f5_Screen_Shot_2021-07-19_at_09.29.12.png

Nja, is maar wat je zoekt in vrienden zeker? Ik kan het enorm appreciëren dat mijn vrienden rechtuit tegen me zijn, dat we serieus van mening kunnen verschillen en toch heel gezellig samen een pint kunnen drinken.

Als er personen zijn die liever enkel "instagramvrienden" hebben, waarbij je enkel je beste kant mag laten zien en alleen maar "love, flowers and cuddles" mag uitdelen en wat schijnheilig moet doen om toch maar niemands gevoelens te kwetsen, tja, dat is niet mijn ding.
Voor mij is dit niet anders dan een discussie over politiek. Ik heb vrienden waarbij dat perfect lukt omdat we elkaar al jaren kennen. Dat zou bij vaccinaties hetzelfde zijn, iedereen doet zijn zeg, we proberen elkaar te overtuigen, en iedereen blijft even goede vrienden.

Nu goed, die mensen laten zich ook allemaal vaccineren. De enige persoon waarvan ik weet dat ze geweigerd heeft is een jong meisje dat ik ken via de gym. Dat is gewoon niet echt een groot licht, beetje 4de wereld, en ze kan je ook niet vertellen waarom ze net weigert buiten dat haar mama er ook tegen is. Ik kan die "on the spot" zetten, maar wat maakt het uit, dat is niet iemand die rationele argumenten begrijpt, laat staan er zich door laat beïnvloeden.
Noot: mama is...zorgkundige.

Ge quote mij en zegt dat ik het in't extreme trek en dan gaat gij het ene uiterste met het andere vergelijken alsof er geen midden is 🙃 dat ge met vrienden er over praat en iedereen zijn mening heeft, niets mis mee. Maar Kingotra gaf letterlijk toe dat hij hem viseerde dus ipv hem da apart te vragen, vraagt hij het voor heel de groep wetende dat hij niet gevaccineerd zou zijn om dan te kicken op de reacties van de andere.

Dus ja, zo'n vrienden wil ik niet nee.
Nja, als één van mijn vrienden plots zou zeggen dat de aarde plat is, dan zou ik hem daar ook mee uitlachen. Als ge goei vrienden zijt, kunde daar mee om. Als ik eens iets echt stoms zou denken, dan mag men mij daar ook gerust op wijzen.

Nu, in het concrete geval van de vaccinatie hangt het er voor mij altijd vanaf, hoe/op welke manier/waarom.
Als iemand zou zeggen, "Ik laat me niet vaccineren om persoonlijke redenen." Dan kan het al zijn dat die persoon dat met zijn dokter heeft opgenomen en dat er een goede medische reden achter ligt, het is niet aan mij om hier verder op in te gaan en dan doe ik dat ook niet.
Of heel concreet, ken ik iemand die echt heel hard getwijfeld had "uit schrik". Kan ik ook perfect inkomen. En het ook oké om te beseffen dat "angst" niet iets is wat je gewoon met logica kunt doorbreken. Uit eindelijk is deze persoon quasi letterlijk op trillende benen 't vaccin gaan halen, heeft zich er dooruit gebeten. Moest ze dat toch niet gedaan hebben, ook oké, en dan zou ze ook zeker niet aan de schandpaal genageld zijn.
Moest de beslissing echter gebaseerd zijn op onzin, tja, dan zal ik er wel eens iets van zeggen. Ongeacht in welke situatie (1 op 1 of in groep) dit dan naar buiten komt.

Nog maar ongeveer 1/3 van de Belgen zijn op dit moment gevaccineerd, hè. Dan telt elke persoon nog.
Ik zou het wel aangenaam vinden als bij dat cijfer (over volledig gevaccineerden) van 1/3, ook volgende nuance gemaakt wordt:
Gewoon omdat ik dat zelf interessant vind, en tegelijkertijd omdat je, naar mijn mening, nooit genoeg kunt wijzen op het gegeven dat je altijd wat voorzichtig moet zijn met hoe je cijfers intepreteert/met welke cijfers je voorgeschotelt krijgt. :)

2 totaal andere manieren om naar de vaccinatiecijfers te kijken :
- Er is nu 35,17% van de bevolking gevaccineerd. (2de spuit gehad EN dan twee weken later)

- Zo'n 82% van de meerderjarige bevolking is minstens deels gevaccineerd, waarvan 70% reeds ook hun tweede spuit gehad heeft. (Er is 57,25% die hun 2de spuit gehad hebben van de volledige meerderjarige bevolking.)

Alleszins is het voor mij die tweespant, die ook 'duidelijk' maakt waarom het aan de ene kant heel snel gaat en dat we er bijna "dooruit zijn", maar aan de andere kant er NU wellicht toch wel nog wat voorzichtigheid geboden is, want nog maar zo'n derde kan als "gevaccineerd" beschouwd worden. Maar het gaat alleszins hard vooruit. :)
Dat aantal gaat dus op korte termijn quasi probleemloos quasi vanzelf een heel stuk stijgen.
Geeft toch een iets minder pessimistisch beeld :)

Nu haal je twee dingen door elkaar. Nee, het is (nog) voor niemand verplicht. Maar jij alludeerde op de 80% vaccinatiegraad die we zouden nodig hebben ("en blijkbaar is het niet nodig, toch?"), en dat is al achterhaald door de deltavariant:
Ik heb het wss verkeerd geschreven want ik snapte het zelf niet meer als ik terugkijk. Maar ik bedoelde "het is blijkbaar niet nodig" dat iedereen gevaccineerd wordt want de vgraad is 80%. (Los van wat de delta variant doet). Dus er is nog altijd 20% die het recht heeft om zich niet te laten vaccineren. Als het wel nodig blijkt, dan zullen ze maar de vgraad omhoog moeten doen

Edit: en als ze 100% zeker besmet zullen worden, dan ja is het hun eigen fout

Als dat het criterium zou zijn om de restricties te kunnen laten vallen zitten we nog jaren te houden met die beperkingen. Daar zit echt niemand op te wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan