Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zweten inderdaad in Nederland: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210716_96577191

In Nederland staat men toch ook redelijk ver met vaccineren. Hoe komt dan dat het reproductiegetal hoger dan ooit is?
Komt dat door jongere bevolking die nog niet gevaccineerd is en de vrijheid had gekregen?
-> ik weet het niet he, oprechte vraag.
Rekening houdend met 2 shots en die 2 weken wachttijd voor een hogere bescherming, is Nederland in theorie nog niet heel ver met vaccinatie. Ik denk dat we Nederland wel kunnen vergelijken met België op dat vlak, waarbij we hier ook nog maar aan 1/3e van de totale bevolking zitten.

Omdat vaccins besmettingkans verminderen maar niet wegnemen.
Vaccins zijn vooral effectief om sterfte en ziekenhuisopname te voorkomen, vandaar dat je meer en meer experten ziet die oproepen om daar op te rapporteren en focussen ipv de besmettingen
Het probleem is hier dat we tot nu konden aannemen dat het aantal besmettingen een voorbode was voor het aantal ziekenhuisopnames (een delay van ongeveer 2 weken). De vaccinaties zullen deze verhouding wel grotendeels doorbreken, maar momenteel is de hoge effectiviteit van de vaccins nog niet bereikt voor het grote deel van de bevolking, waardoor we dit nog niet zomaar kunnen aannemen.

Omdat vaccins besmettingkans verminderen maar niet wegnemen.
Vaccins zijn vooral effectief om sterfte en ziekenhuisopname te voorkomen, vandaar dat je meer en meer experten ziet die oproepen om daar op te rapporteren en focussen ipv de besmettingen
Ja, maar...
Dan moet je ook rekening houden met de vaccinatiegraad. Als we 1 ding kunnen leren uit het VK (en Nederland), is het toch wel dat te veel versoepelen voordat de nodige vaccinatiegraad bereikt is ook problematisch kan zijn (puur uit gezondheidskundig standpunt).
In het VK zijn ze op een dikke maand gegaan van "vaccinaties hebben de link tussen besmetting en hospitalisaties gebroken" naar "het is verzwakt" naar "de link tussen besmettingen en sterftes is verzwakt" :p

Het begint al duidelijker te worden, al ga ik er nog steeds geen conclusies uit trekken.
s73rV9H.png

(bron van de data)

Bekijk nu nog eens...Op maandag komen er weer 400 000 vaccins toe.
Vaccins teveel opeens
Ondertussen zijn ze idd toegevoegd.

Hoezo vaccins teveel? Er moeten volgende week alleen al aan 2e dosissen Pfizer er meer gezet worden dan er geleverd worden...
q0tVaJx.png

Moeilijk hé u ongelijk toegeven :p

De reden dat ze er volgende week meer gaan zetten als er geleverd zijn is omdat er nog genoeg in stock lagen...

De week erna is de zaak alweer omgekeerd...
De hele discussie waar je nu terug op inpikt ging over Pfizer, hoe heb ik ongelijk?

Voor de rest van uw post:
BQ8yOoA.png

:unsure:

In het VK zijn ze op een dikke maand gegaan van "vaccinaties hebben de link tussen besmetting en hospitalisaties gebroken" naar "het is verzwakt" naar "de link tussen besmettingen en sterftes is verzwakt" :p

Het begint al duidelijker te worden, al ga ik er nog steeds geen conclusies uit trekken.
s73rV9H.png

(bron van de data)

Waar haal je dat laatste? Link tussen besmettingen en hospitalisatie is wel degelijk stevig verzwakt, om nog maar te zwijgen over het feit dat de doorlooptijd van de hospitalisaties ginds nu een pak korter is omdat het vaker om minder ernstige gevallen gaat. :)

Waar haal je dat laatste? Link tussen besmettingen en hospitalisatie is wel degelijk stevig verzwakt, om nog maar te zwijgen over het feit dat de doorlooptijd van de hospitalisaties ginds nu een pak korter is omdat het vaker om minder ernstige gevallen gaat. :)
Bij het laatste (de grafiek) staat de bron van de data er toch onder :p

Maar ik vermoed dat je de 3 uitspraken bedoelt?
In chronologische volgorde:

Bij het laatste (de grafiek) staat de bron van de data er toch onder :p

Maar ik vermoed dat je de 3 uitspraken bedoelt?
In chronologische volgorde:
Die laatste twee zijn niet exclusief, de link met besmettingen is wel degelijk duidelijk verzwakt. In het laatste artikel zeggen ze dat ook, ze voegen er gewoon aan toe dat ook de link tussen besmettingen en overlijdens veel zwakker is. De laatste keer dat ze deze hoeveelheid besmettingen hadden, lagen de ziekenhuisopnames op hetzelfde moment bijna vijf keer hoger. Dat is een duidelijke breuklijn die alleen maar gaat verbeteren. Om nog maar te zwijgen over het feit dat volgens de laatste steekproeven negen op tien mensen antilichamen hadden.

Dus wat daar nu aan de gang is, heeft wel degelijk een plafond dat voor zover ik weet relatief snel bereikt zou moeten worden.

Die laatste twee zijn niet exclusief, de link met besmettingen is wel degelijk duidelijk verzwakt. In het laatste artikel zeggen ze dat ook, ze voegen er gewoon aan toe dat ook de link tussen besmettingen en overlijdens veel zwakker is. De laatste keer dat ze deze hoeveelheid besmettingen hadden, lagen de ziekenhuisopnames op hetzelfde moment bijna vijf keer hoger. Dat is een duidelijke breuklijn die alleen maar gaat verbeteren. Om nog maar te zwijgen over het feit dat volgens de laatste steekproeven negen op tien mensen antilichamen hadden.

Dus wat daar nu aan de gang is, heeft wel degelijk een plafond dat voor zover ik weet relatief snel bereikt zou moeten worden.
Ik wou gewoon aantonen dat men zelfs in het VK tegenwoordig veel voorzichtiger is om al conclusies te trekken en publieke uitspraken te doen t.o.v. begin juni :)
Een nog recenter voorbeeld:
The difference with earlier phases of the pandemic is that vaccines have weakened the link between cases and deaths. The U.K. has given at least one shot of vaccine to 87% of adults and two to 66%, with the take-up among elderly groups who are most at risk if infected in excess of 90%.
Niks over hospitalisaties. Ik zeg niet dat die uitspraken exclusief zijn, enkel maar dat men toch duidelijk voorzichtiger aan't worden is (zowel wetenschappers als de media) om bepaalde conclusies voorbarig te trekken (zoals de "gebroken link").

Ik zeg ook niet dat het geen plafond heeft, alles heeft een plafond... Ik zeg zelfs letterlijk dat ik er nog geen conclusies uit kan/ga trekken ;)

En uw vergelijking met de vorige keer dat ze dit aantal besmettingen hadden, is ook een beetje vreemd sinds dit eind december (stijgende lijn voor de piek) of januari (dalende lijn na de piek) was.
8YEE556.png

Zoals je kan zien, zat dit nog in de nasleep van november. En noch in november noch eind december had men een even stijle stijging van besmettingen als nu. Dus die situaties zijn niet echt te vergelijken, daarom dat ik dat dus ook niet wil doen en op basis daarvan conclusies trekken ;)

Wauw, echt wauw...

Ons klein krijgt de melding via de crèche dat zij een hoog risico contact gehad heeft en zo snel mogelijk getest moet worden en dat de tweede test nu maandag moet gebeuren en dat vanaf dan alles oké is maar dat we dan wel nog aandachtig moeten zijn.

Da schaap snottert al een hele week. Ik heb me mijn madam der twee zelf testers doorgejaagd, negatief. Ik bel naar ons test punt omdat de melding zegt: asap testen. Krijgde daar iemand aan de lijn die zegt: hebt u contact tracing gehoord? Indien niet dan zou ik toch wachten tot u deze hoort voor een test te boeken. Madam, das niet wat mijn melding zegt. Na veel aandringen en duidelijk maken dat ze snottert mag ik er dan toch mee gaan.

Eenmaal aangekomen in test centrum: de behandelende dokter zegt dat ik die instructies zeker goed moet opvolgen en dat zij zeker de 19de nog een tweede keer getest moet worden.

Dus ik bel deze namiddag voor die afspraak van de 19de vast te leggen: ja meneer ik zou toch wachten op contact tracing.

In tussentijd gepolst bij andere ouders. Niemand heeft contact tracing gehoord.

Overlaatst via de schoonfamilie ook gelijkaardig verhaal. Inwonende stiefzoon besmet, stief vader belt voor een test: ja meneer ik zou toch wachten op de contact tracing... Dien gast fret uit dezelfde koelkast en heeft covid. Contact tracing nooit gehoord, na veel aandringen toch mogen komen.

Ik begrijp echt maar al te goed dat sommige mensen zeggen foert en de getallen naar omhoog gaan. Heb me serieus moeten kwaad maken voor men dochter te laten testen.

Feitelijk compleet onverantwoord gewoon.

Ik ga echt content zijn, tweede spuit der einde van deze maand in bij mij en het is back to normal. Zet me maar op de lijst voor de derde prik. Vaccinatie paske op zak en tijd om die gigantische poppenkast van mij af te zetten. De vaccinaties rollen nu wel lekker maar andere ondersteunende diensten nog steeds puur amateur niveau type dorpsfanfare: moet ni goe zijn zo lang we maar veel lawaai maken.

Laatst bewerkt:
Man toch, ik was even weg om te zien waar Richard Branson uw goalpost gezet had in outer space.

- Ze worden ondertussen gezet aan 12-15, waarvan geen sprake was in de gewone campagne. Dat is omdat er over zijn, wat volgens jou onmogelijk was, 'want 1,8 miljoen 2de prikken en grafiekje etc.'

Die 12-15 konden evengoed vanaf augustus ingeënt worden om zo voorrang te geven aan de @ugar 's van deze wereld die nog moesten wachten op de tweede astrazeneca, en nu dus 3-5 weken vroeger kan ingeënt worden, met grotere hospitalisatievoordelen tegen delta dan een eerste vaccin voor een 12-jarige.

- er is letterlijk een oproep van een vaccinatiecentrum in de krant om alstublieft 12-15 NU op de qvax te zetten (OOK AL ZIJN ZE AL UITGENODIGD PER BRIEF) want anders "dreigen de vaccins in de koelkast te blijven liggen".
Dat is omdat er over zijn

- in Wallonië en brussel hebben ze een allocatie van 4 miljoen mRNA gekregen.
Het feit dat ze 15% minder gevaccineerden tellen, wil zeggen dat deze 600.000 vaccins daar al sinds begin juli liggen te stinken.
Die zijn over.

- iedereen die hier belt, mag morgen en overmorgen gaan, terwijl de gewone campagne 5 weken voorschreef!!
Als men de geplande termijn aanhield, kon men met de 2 weken voorraad de @ugar 's ondertussen al inenten ZONDER DAT DE GEPLANDE CAMPAGNE VERTRAGING OPLIEP.
Waarom? Dat is omdat er over zijn.

- en nog: "meer dan 3000 pfizer over in Turnhout"
Let op het letterlijke woord "overschot" in de titel.

- en nog: "zone Dender start met een eigen reservelijst, omdat de QVax-lijst maar heel moeilijk ingevuld raakt. Vanaf vandaag kunnen de 12 tot 15-jarigen zich daarop inschrijven. Maar de respons bij die groep is voorlopig zeer laag, "
Die wachtlijst van dender gaat enkel gebruikt worden voor mensen die hun vaccin verzet hadden en daardoor standaard langer dan 5 weken uitkomen. Diegene die willen vervroegen van 5 naar 3 weken komen NIET in aanmerking, ze blijven vasthouden aan min 5 weken. Ik heb er zelf naar 2 keer naar gebeld. Bij mijn vriend willen ze ook niet vervroegen naar 3 weken. Dus neen er zijn niet overal overschotten.

En nu dit:
Door het lek kon iedereen in de coronadatabase van het testbedrijf neuzen en daar kinderlijk eenvoudig, door twee regels code in je browser in te voeren, je eigen negatieve test toevoegen. Je vult zelf de juiste gegevens in en krijgt vervolgens automatisch een geldig CoronaCheck-bewijs op de door jou ingevulde naam - zonder dat je bent gevaccineerd, daadwerkelijk bent getest of hersteld bent van corona.

Testcoronanu.nl heeft volgens RTL tien locaties in Nederland en drie in België. Die fysieke locaties zijn gesloten wegens 'onvoorziene omstandigheden'

Het gaat dan toch wel vooral over pukkelpop lijkt me, die zijn nu volop aan het opbouwen, het maakt dus voor hen wel een verschil of ze morgen te horen zouden krijgen dat het toch niet door kan gaan of pas volgende week.
Zie in Nederland. 1 dag voor een groot festival, de beslissing nemen dat grote festivals plots niet meer mochten doorgaan met onmiddelijke ingang.

Stel je voor dat ze hetzelfde doen. Dan gaan ze amper 1 dag voor Pukkelpop doorgaat de beslissing nemen dat het niet mag doorgaan.

Man, man , dus het doorgaan van puppelpop is belangrijker dan de verloren levens en de mensen die nu in de miserie zitten in luik en omstreken ….raar Vlaanderen
Neen maar zie mijn post hierboven. Ze mogen de beslissing niet te lang voor zich uitstellen. Elke dag dat de overheid de beslissing uitstelt en Pukkelpop alsnog annuleert kost dit de organisator (en ook de economie rond die streek) extra geld.

man man toch hoever zijn we gekomen dat een stom concert belangrijker is dan een mensenleven …
Heu neen mensenlevens zijn belangrijker. Maar wat jij doet is appelen (de overstromingsramp) met peren (Pukkelpop) vergelijken. Omdat men ook beslissingen moet nemen over de peren, ben jij kwaad omdat we eventjes in dit topic, niet over de appelen bezig zijn? OK dan?

Want natuurlijk moeten ze ook beslissingen nemen over de appelen (en inderdaad belangrijkere beslissingen dan over de peren)

Laatst bewerkt:
Nu toch Ongeloofelijk.

Zitten zonet aan een pop-up zomerbar, gezellig langs het kanaal. Duveltje erbij.
Gewoon 2x2 houten paletten op elkaar en daar een kussen op, een houten kabelhaspel als tafel.

Zat daar goed vol en opeens stop er een koppel 70ers met de fiets. Komen naar ons toe en vragen om erbij te zitten aan onze tafel.
Ik zeg ja liever niet, (behalve dat het niet gezellig is met vreemde aan een tafel), Corona gezien anderhalve meter afstand is niet mogelijk en ik ken die mensen niet.
"Goh manneke, van ons moet ge u niks aantrekken hoor, wij zijn al gevaccineerd" en hij zegt tegen zijn vrouw van te gaan zitten.

Heb mijn Duvel achterover geslagen, opgestaan en vertrokken..
Bescherm de ouderen.. zo'n egoïstisch volk mag creeperen van mij

Nu toch Ongeloofelijk.

Zitten zonet aan een pop-up zomerbar, gezellig langs het kanaal. Duveltje erbij.
Gewoon 2x2 houten paletten op elkaar en daar een kussen op, een houten kabelhaspel als tafel.

Zat daar goed vol en opeens stop er een koppel 70ers met de fiets. Komen naar ons toe en vragen om erbij te zitten aan onze tafel.
Ik zeg ja liever niet, (behalve dat het niet gezellig is met vreemde aan een tafel), Corona gezien anderhalve meter afstand is niet mogelijk en ik ken die mensen niet.
"Goh manneke, van ons moet ge u niks aantrekken hoor, wij zijn al gevaccineerd" en hij zegt tegen zijn vrouw van te gaan zitten.

"We zijn in gesprek, ga iemand anders ambeteren" werkt beter. Je komt niet sympathiek over, maar dat hoeft ook niet tegen zulk volk.

Nu toch Ongeloofelijk.

Die bejaarden van tegenwoordig... In onze tijd zou het niet waar geweest zijn!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan