Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dat niet duidt op een overschot, dan weet ik het niet meer.
Ze worden momenteel nog nuttig gezet, dus er is geen overschot. En al zeker geen "massale overschot mRNA vaccins".
Eerst zien, dan geloven; dit was je post op 2 juli:
Ik blijf daarnaast bij mijn punt dat we binnen 2 weken massaal mRNA vaccins gaan over hebben, zeker in Brussel en Wallonië maar ook in Vlaanderen.

Hint; 2 juli + 2 weken = overmorgen.

- Vandaag: oproepen van de vaccinatiecentra aan iedereen om zich dringend opnieuw in te schrijven op Qvax zodat ze vroeger kunnen gevaccinneerd worden, anders "dreigen vaccins in de diepvries te blijven liggen". (link)
Als dat niet duidt op een overschot, dan weet ik het niet meer.

"Dreigen"? Zolang ze in den diepvries blijven, bewaren ze toch goed? Kzie het probleem precies niet direct?

Anyway, vandaag gebeld naar mijn vaccinatiecentrum. Mag binnen paar dagen m'n 2e Pfizer gaan halen (net de 3 weken voorbij) ipv begin augustus :clap: . Ben er wel blij om; anders was mijn 2e prik vlak voor ik op (binnenlands) kamp vertrek... Moet maar eens pech hebben da ge er heftig op reageert en uw kamp op uwen buik moogt schrijven.

Hier is het vandaag bellen, morgen spuitje. Dus er zijn er weldegelijk over.
Over zijn ze nog niet he, gezien ze nog gezet worden. Er zijn er genoeg in voorraad maar er zijn er nog geen over. Als er over zouden zijn wil dat zeggen dat ze voor die nog geen bestemming hebben, ook zou je zien dat het at we nu in voorraad hebben heeft al een bestemming maar staat nog niet op de planning om de eerste dagen gezet te worden.

Ga in discussie zonder provoceren - hele stukken in caps zijn niet nodig.
Ze worden momenteel nog nuttig gezet, dus er is geen overschot. En al zeker geen "massale overschot mRNA vaccins".
Jawel, de normaal geplande periode van 5 weken wordt naar voor getrokken.
Waarom? Omdat er vaccins liggen te wachten.

Ook heb je strategisch de oproep van het vaccinatiecentrum genegeerd dat 'vaccins in de frigo dreigen te blijven liggen'.
Eerst zien, dan geloven; dit was je post op 2 juli:

Hint; 2 juli + 2 weken = overmorgen.
Aha, van 'er moeten er nog 1,8 miljoen gezet worden Janus, no way dat er kunnen over zijn in de komende 6 weken' (idem @KnightOfCydonia ) naar "ok, misschien zijn er nu wel al over, maar zijn ze wel 'massaal' over Janus, bewijs maar eens?"

Maar geen probleem, wordt vervolgd met nieuwsberichten van de komende dagen. ;)

Had men de testing voor iederen verplicht gemaakt, zonder onderscheid van gevaccineerd of niet, en vooral gratis dan had men de maatschappij even goed kunnen openstellen zoals nu. Maar dan was al die heisa over discriminatie en dergelijke er niet geweest.
Maar dan heb je de maatschappelijke voordelen niet, enkel de economische. (Voordelen voor gevaccineerden, overhalen de twijfelaars om zich te vaccineren)

Geen all caps aub
"ok, misschien zijn er nu wel al over, maar zijn ze wel 'massaal' over Janus, bewijs maar eens?"
Laatste da ik erover ga zeggen: ik zeg letterlijk ER IS MOMENTEEL GEEN OVERSCHOT WANT ZE WORDEN NOG GEZET.
Stop met mijn woorden te verdraaien om te proberen uw gelijk te halen.

Laatste da ik erover ga zeggen: ik zeg letterlijk ER IS MOMENTEEL GEEN OVERSCHOT WANT ZE WORDEN NOG GEZET.
Stop met mijn woorden te verdraaien om te proberen uw gelijk te halen.
Wat een scheve redenering is dat nu weer :') als je in vele plekken direct mag gaan als je belt hebben ze er wel degelijk over..

Wat een scheve redenering is dat nu weer :') als je in vele plekken direct mag gaan als je belt hebben ze er wel degelijk over..

Jullie zijn gewoon over 2 verschillende dingen bezig...

Op micro niveau zijn er overschotten: er zijn individuele vaccins die geen bestemmeling hebben maar wel al ontdooid zijn. Deze overschotten zijn vaak slechts tijdelijk want je kan ad hoc je 2e dosis vervroegen.

Op macro niveau zijn er geen overschotten: er zijn nog steeds mensen die hun (2e) vaccin nog moeten krijgen.

En als genoeg mensen er nog omgaan (vroeger dan gepland) is er geen overschot.
Deze hele discussie is begonnen omdat janus beweerde dat een shot pfizer geven aan mensen die al een shot AZ gehad hebben efficiënter was voor de maatschappij/vaccinatiestrategie.

Het feit dat al die shots nog gezet worden, is een teken dat nog niet iedereen die ze wilt ze al gekregen heeft. Dus er is geen overschot om die stelling te staven, want er worden momenteel meer mensen gevaccineerd dan wanneer men die shots aan mensen zou geven die al een AZ shot gehad hebben.

Misschien moeten we deze nog eens boven halen:
Als ik aangesproken wordt, ga ik antwoorden. Zeker als men dan nog eens met onwaarheden afkomt.

Bijna 1.000 bezoekers festival in Utrecht besmet, teller loopt op: “Meer besmettingen niet uit te sluiten”

Als die de voorbode is, dan is pukkelpop laten doorgaan gewoon vragen om een besmettingsexplosie.

Voor wie enkele weken/maanden nog sprak over de horeca die geen besmettingshaard was:

"Onder de 18 tot en met 29 jarigen was het grootste aandeel van de besmettingen in de afgelopen week gerelateerd aan horeca (37%), gevolgd door feesten (17%), thuissituatie (15%), bezoek in de thuissituatie (13%) en Studentenactiviteiten (5%), zie figuur 2a."

Betekent dit dat horeca nu plots voor 37% verantwoordelijk is voor besmettingen en daarvoor nauwelijks? natuurlijk niet, net zoals die enkele procentjes van enkele maanden geleden ook geen correcte weergave van de feiten zijn. Het betekent wél dat mensen dit als oorzaak zien en dat die mensen dus waarschijnlijk voor zichzelf het meest risico denken te nemen op café/restaurant. Waarschijnlijk grotendeels bewustwording dus.

Ook "leuk" op die cijfers: de reproductieratio is méér dan 2, het aantal positieve testen is verzesvoudigd. Hallucinante cijfers die aantonen hoe vlug je problemen kan hebben met een ontspoorde epidemie. Als nu blijft dat na een aantal weken het aantal ziekenhuisopnames zelfs maar de helft zo sterk stijgt, kan men vlug in de problemen komen.
Dus jij gaat de situatie van het afgelopen jaar hier in de horeca vergelijken met die in Nederland de laatste weken waar zo goed al alle regels overboord gegooid werden? Goed bezig!

Dus jij gaat de situatie van het afgelopen jaar hier in de horeca vergelijken met die in Nederland de laatste weken waar zo goed al alle regels overboord gegooid werden? Goed bezig!
Ik vergelijk het contactonderzoek van nu met het contactonderzoek van maanden geleden in Nederland, dat frequent gebruikt werd op 9lives om te claimen dat de horeca geen besmettingshaard zou geweest zijn.

Bijna 1.000 bezoekers festival in Utrecht besmet, teller loopt op: “Meer besmettingen niet uit te sluiten”

Als die de voorbode is, dan is pukkelpop laten doorgaan gewoon vragen om een besmettingsexplosie.
Hopelijk ontdekt men de oorzaak hiervan.

Kijk da's al een heel andere post, die niet op de man is en waar ik me deels wel in kan vinden. Ik haal alleen aan dat er meer speelt (kan spelen) bij lagere leeftijdscategorieën dan louter vaccinatiebereidheid: ook praktische en logistieke items. Een 70 jarige op pensioen versus een 40-jarige werknemer versus een 20-jarige student met herexamens (die dus enkel in juli op verlof kan) om het even scherp te stellen geeft totaal andere omstandigheden qua flexibiliteit en individuele "dringendheid" en dus prioriteit. Bovendien heeft de oudere categorie al wat inhaalkansen gehad op die tijd en is het voor de jongere slechts de eerste kans. Dus het verschil op dit moment louter op bereidheid steken is veel te kort door te bocht, da's wat ik zeg. Geen nood om daarom meteen op een hautaine manier mijn post op die manier weg te zetten en al bij voorbaat het over moving goalposts te hebben. We hebben allebei geen glazen bol dus ik doe geen uitspraken over de toekomst, ik geef enkel aan dat er wel wat meer mogelijke verklaringen zijn.
Dat, en het feit dat een 80-plusser nu eenmaal veel meer persoonlijke baat heeft bij vaccinatie, voor een twintiger liggen die kaarten helemaal anders. :)

Ik vergelijk het contactonderzoek van nu met het contactonderzoek van maanden geleden in Nederland, dat frequent gebruikt werd op 9lives om te claimen dat de horeca geen besmettingshaard zou geweest zijn.
De horeca met al zijn regels bij ons was toen ook totaal geen besmettingshaard, dat was en is nog steeds een vaststaand feit.

Pukkelpop vindt wel plaats op een moment dat de vaccinatiegraad veel hoger ligt. Ik hoop dat ze op dat moment het gezond verstand hebben van te stoppen met zich blind te staren op besmettingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan