Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat we in deze thread nu toch allemaal goed genoeg weten dat het risico op verspreiding vele malen groter is bij indoor activiteiten, nee? Dan is het toch niet zo vreemd om te bedenken dat een nachtclub een enorm risico inhoudt:
  • Indoors
  • Iedereen staat daar dicht op elkaar
  • Luide muziek
    • Harder roepen om elkaar te verstaan
    • Dichter bij elkaar komen om elkaar te verstaan
  • Alcoholconsumptie
    • Meer kans op mensen die de regels eventjes 'vergeten'
  • Doorgaans slechte ventilatie (daar kan nu wel eventueel iets aan gedaan worden)
Dan heb ik het nog niet gehad over de algemene 'losbandigheid' die daar vaak heerst (groepjes die mengen, veel close contacten, ...) omdat dat abstracter is.

Ik zeg niet dat nachtclubs voor eeuwig dicht moeten blijven, maar we moeten nu ook niet gaan doen alsof er nog nul risico is overal in het land vind ik. Het lijkt me nogal logisch dat zulke zaken de laatste zaken zijn die (zonder maatregelen) open zullen mogen. Dat is niet leuk en dat kan wel eens zuur zijn voor eigenaars van zo'n zaak, maar dat is nu gewoon de realiteit. We kunnen toch niet zeggen 'gaan jullie dan ook maar open, anders is het niet fair'? Zo'n virus is niet fair.

En pas op: ik ben zeker voor de lossere aanpak tegenwoordig qua maatregelen, maar we moeten vind ik ook niet beginnen overdrijven. Ik denk dat de meeste eigenaars van nachtclubs en dancings liever hebben dat we nu nog wat voorzichtiger zijn en dat ze dan binnenkort voorgoed open kunnen dan dat ze nu open mogen onder een soort 'alle remmen los' versoepeling om dan daarna weer opnieuw te mogen sluiten wegens een opstoot.

Ondertussen kleuren Portugal en grote delen van Spanje weer rood. Nét die landen die amper restricties hadden op de invoer van toeristen (ook uit het VK), en waar het feestgedruis nogal onstuimig verliep. En in Nederland loopt het ook fijn. Te vroeg gelost dus.

Als de oudjes en risico patiënten volledig ingeënt zijn waarom zouden de clubs dan dicht moeten blijven?

Het was toch om ziekenhuisopnames tegen te gaan en de zwakkeren te beschermen dat we dit allemaal deden.

Jongeren komen toch amper in 't ziekenhuis terecht?
Als de zwakkeren beschermd zijn, waarom de rest z'n leven niet laten oppikken?

Nachtclubs toegang enkel met coronacertificaat.

2 vliegen in 1 klap. Geen geklaag dat ze niet open mogen + veiliger voor iedereen + extra vaccinatiebereidheid bij een groep waarvan ik een vermoeden heb dat deze bereidheid lager ligt dan gemiddeld.

Als de oudjes en risico patiënten volledig ingeënt zijn waarom zouden de clubs dan dicht moeten blijven?
Mij hoor je niet klagen als ze beslissen om in de nabije toekomst de nachtclubs open te doen hoor. Ik had het in mijn post puur over het feit dat het zeker niet onlogisch is dat dat type zaak als laatste zal open gaan. Ik wil me hier niet mengen in de discussie over wanneer het veilig is om alles open te smijten met varianten en weet ik veel in het achterhoofd; ik heb niet de expertise om daar een gefundeerde uitspraak over te doen en die discussie loopt hier elke dag meerdere keren en niemand geeft toch een centimeter prijs. Ik vind gewoon dat het nogal wiedes is dat die zaken nog dicht zijn op dit moment en bij de laatsten gaan zijn die open gaan.

En de discussie is hiermee begonnen:
Van Ranst liet vandaag in HNB wel een ballonnetje op om oa nachtclubs gesloten te houden. Het zal uw zaak maar zijn. :)
Ik vind het artikel niet op het nieuwblad waar hij het over heeft, dus ik vermoed dat het een betalend artikel is. Dus ik kan niet echt afgaan op de exacte uitspraak.

Als dit inderdaad is tot we de nodige vaccinatiegraad bereikt hebben, kan ik er mij in vinden en snap ik waarom een viroloog dat inderdaad zou zeggen ;)
Langer dan dat, zal van de situatie dan afhangen. En hopelijk hebben we dan ook al een beter zicht op de situatie en varianten. Maar daar zou ik nu ook nog geen uitspraak over doen.

Het was toch om ziekenhuisopnames tegen te gaan en de zwakkeren te beschermen dat we dit allemaal deden.

Jongeren komen toch amper in 't ziekenhuis terecht?
Als de zwakkeren beschermd zijn, waarom de rest z'n leven niet laten oppikken?
En nogmaals, op 1 september is elke 16-plusser die wil volledig gevaccineerd als de uitspraak van Jambon klopt. :)

Nachtclubs toegang enkel met coronacertificaat.

2 vliegen in 1 klap. Geen geklaag dat ze niet open mogen + veiliger voor iedereen + extra vaccinatiebereidheid bij een groep waarvan ik een vermoeden heb dat deze bereidheid lager ligt dan gemiddeld.
Dat is in NL momenteel zo en toch zie je daar grote uitbraken zoals in Enschede.

Er lijken mij een drietal problemen te zijn:
1) Gebrekkige of geen controle. Lijkt mij een lastige om op te lossen.

2) Mensen die de boel belazeren. Ook moeilijk 100% waterdicht te krijgen.

3) Dansen met Janssen. Een stommiteit van de politiek die mensen onmiddellijk als veilig markeerde na toediening van het Johnson & Johnson vaccin.

Het ziet er naar uit dat die clubs in NL terug dicht zullen gaan voor een tijdje gezien het aantal besmettingen in NL aan het exploderen is. Exact een week geleden waren er 826 nieuwe gevallen, vandaag bijna 5475 nieuwe positieve tests.

Laatst bewerkt:
En de discussie is hiermee begonnen:

Ik vind het artikel niet op het nieuwblad waar hij het over heeft, dus ik vermoed dat het een betalend artikel is. Dus ik kan niet echt afgaan op de exacte uitspraak.

Als dit inderdaad is tot we de nodige vaccinatiegraad bereikt hebben, kan ik er mij in vinden en snap ik waarom een viroloog dat inderdaad zou zeggen ;)
Langer dan dat, zal van de situatie dan afhangen. En hopelijk hebben we dan ook al een beter zicht op de situatie en varianten. Maar daar zou ik nu ook nog geen uitspraak over doen.
Nogmaals, hij had het over begin september wanneer iedereen die wil en in aanmerking komt, dubbel gevaccineerd is. Dus ik snap die uitspraak niet.

Nogmaals, hij had het over begin september wanneer iedereen die wil en in aanmerking komt, dubbel gevaccineerd is. Dus ik snap die uitspraak niet.
En zoals ik al meermaals hier aangetoond heb kunnen dat soort uitspraken enorm uit context getrokken of gemanipuleerd worden in de media. Daarom dat ik het liever lees en/of het interview in zijn totaliteit bekijk/beluister ;)

Daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je zegt, het zal zo wel in Het Nieuwsblad staan; ik zeg enkel dat ik er niets over kan zeggen.

Ik snap niet wat de meeste hun probleem hier is.
De cafés zijn open, de nachtklok is weg, de winkels zijn open, geen beperking meer op alcoholische dranken, geen mondmaskers meer nodig buiten in de meeste steden, de fitness is terug open, alle sporten zijn toegelaten, de cinema is open, de grenzen zijn open, ge moogt binnen met elkaar afspreken tot 8 man, ...
Wat willen jullie dan nog meer?
Het enige wat nog dicht is zijn de discotheken,,,, wie gaat er in godsnaam nog naar discotheken?
En mondmaskers op in winkels,,, wen daar maar aan, want dat gaat nog laaaaaang duren.

En nogmaals, op 1 september is elke 16-plusser die wil volledig gevaccineerd als de uitspraak van Jambon klopt. :)
16 plus moet toch niet?

Al die maatregelen waren om de zwakkeren te beschermen. Jonge en gezonde mensen mogen dan toch hun leven gewoon verder oppikken als die beschermd zijn?

Tis een serieuze vraag he.

16 plus moet toch niet?

Al die maatregelen waren om de zwakkeren te beschermen. Jonge en gezonde mensen mogen dan toch hun leven gewoon verder oppikken als die beschermd zijn?

I know. Ik geef maar mee dat we op dat ogenblik gewoon mijlen verder staan dan jouw schets, dus dat er eigenlijk geen argument is om sectoren gesloten te houden. :)

De cafés zijn open, de nachtklok is weg, de winkels zijn open, geen beperking meer op alcoholische dranken, geen mondmaskers meer nodig buiten in de meeste steden, de fitness is terug open, alle sporten zijn toegelaten, de cinema is open, de grenzen zijn open, ge moogt binnen met elkaar afspreken tot 8 man, ...
Het enige wat nog dicht is zijn de discotheken,,,, wie gaat er in godsnaam nog naar discotheken?
En mondmaskers op in winkels,,, wen daar maar aan, want dat gaat nog laaaaaang duren.
Ehm, normaliteit? Alle zaken die je opsomt kunnen bijvoorbeeld inderdaad, maar zijn in een aantal gevallen enorm gereguleerd/beperkt.

Dus ja, eens iedereen die wil gevaccineerd is, wil ik gewoon mijn normaal leven terug, zonder beperkingen.

Maar momenteel zijn die nog niet beschermd. En we weten niet wat de toekomst brengt. Dus het enige wat men logischerwijs kan zeggen is:
Nu nog niet, en voor de rest is het afwachten wat de situatie binnen x dagen is en dan pas kan men evalueren.

Nu al uitspraken doen met een vastgeprikte datum is even onrealistisch als voorbarige conclusies trekken uit situaties die nog aan het evolueren zijn. Ik hou al 2 weken vast aan het principe van "het is nog te vroeg om conclusies te trekken", en dat is nog altijd zo. Sommige voorspellingen van mensen zijn al uitgekomen, anderen zijn in het water gevallen, andere zijn noch bevestigd noch ontkracht... Dan liever zekerheid dan situaties als nu in Nederland die de richting uitgaan van de kappers-situatie uit februari hier in België. Van "hoera, we mogen open" naar "we moeten weer sluiten" in een paar weken.

cafés zijn open met nog altijd een sluitingsuur , en o wee als je rechtstaat en een dansje placeert

Ehm, normaliteit? Alle zaken die je opsomt kunnen bijvoorbeeld inderdaad, maar zijn in een aantal gevallen enorm gereguleerd/beperkt.

Dus ja, eens iedereen die wil gevaccineerd is, wil ik gewoon mijn normaal leven terug, zonder beperkingen.
Welke beperkingen??? Een mondmaskerke opzetten? Is dat alles waar het om draait?
Eenmaal ge aan u tafel zit in u cafeeke of restaurantje moogt ge da toch afzetten? Enkel als ge moet gaan zeiken moet ge het weer even opzetten ja, ocharme.
Hoe graag ge het ook wilt,,, het zal nooit meer zoals in 2019 worden zenne.

Welke beperkingen??? Een mondmaskerke opzetten? Is dat alles waar het om draait?
Eenmaal ge aan u tafel zit in u cafeeke of restaurantje moogt ge da toch afzetten? Enkel als ge moet gaan zeiken moet ge het weer even opzetten ja, ocharme.
Hoe graag ge het ook wilt,,, het zal nooit meer zoals in 2019 worden zenne.
En moeten we daarvoor tevreden zijn ? Neen toch ? Het wordt nooit meer zoals in 2019 ,joepie !

cafés zijn open met nog altijd een sluitingsuur , en o wee als je rechtstaat en een dansje placeert
Het sluitingsuur voor cafés is op 23.30 uur en de volledige horeca is daar content mee.
En wie gaat er nu in een café rechtstaan om een random danske te doen? Stoor de mensen nie en doe da eens buiten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan