Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ok, er staat gewoon 'het is niet uitgesloten dat...'.

Zo ophefmakend is dat niet. Het is ook niet uitgesloten dat er morgen een aardbeving met kracht 9 op de schaal van richter in België plaatsvindt.
Yep en als ik morgen in het scheld pis is iedereen in Antwerpen vergiftigd …als ge iets in het belachelijke wilt trekken doe het dan ineens goed . ;),

Puni is pro vaccinatie …komt er dik uit en zal dus alles wat anti vaccinatie is tegenspreken en in twijfel proberen te trekken …zijn goed recht maar Puni heb je al eens een artikel die pro vaccinatie is in twijfel getrokken of ga je ervanuit dat dit sowieso correct is wat daar staat .

Heb ik geen rare bedoelingen mee gewoon nieuwsgierig . ;)

(En om kinderachtige reacties te vermijden …nee ik ben niet tegen vaccinatie en ja vaccinatie heeft voordelen voor de mensen die het nodig hebben (ge weet wel zwakkeren , mensen met onderliggende aandoening …))

Laatst bewerkt:
Er is trouwens een nieuwe variant in town: de lambda (of Andean) variant.
In Peru blijkbaar al 80% dominant, en trekt nu verder door zuid amerika.
Hij zit ook al in de UK, dus we kunnen ons er binnenkort waarschijnlijk ook aan verwachten :)

Best case is deze nog besmettelijker dan de delta en geven we eindelijk noodgedwongen onze 'hou besmettingen laag' policy op en volgen we het Engelse voorbeeld.

Puni is pro vaccinatie …komt er dik uit en zal dus alles wat anti vaccinatie is tegenspreken en in twijfel proberen te trekken …zijn goed recht maar Puni heb je al eens een artikel die pro vaccinatie is in twijfel getrokken of ga je ervanuit dat dit sowieso correct is wat daar staat .

(En om kinderachtige reacties te vermijden …nee ik ben niet tegen vaccinatie en ja vaccinatie heeft voordelen voor de mensen die het nodig hebben (ge weet wel zwakkeren , mensen met onderliggende aandoening …))
Je hebt dit getroll al geprobeerd in het vaccinatietopic, waarbij men jou alles met geduld uitgelegd heeft.
99% is hier pro vaccinatie om dezelfde reden dat we pro ronde aarde zijn.

Als resultaat ga je jou niet laten vaccineren en naar Spanje op reis, waardoor je mede verantwoordelijk bent voor het eventuele uitstel van het 'rijk der vrijheid' waar je mee zat te lachen.

Het zou het niveau van het topic ten goede komen als er verder niet meer gereageerd wordt op deze zever.

Laatst bewerkt:
Er is trouwens een nieuwe variant in town: de lambda (of Andean) variant.
In Peru blijkbaar al 80% dominant, en trekt nu verder door zuid amerika.
Hij zit ook al in de UK, dus we kunnen ons er binnenkort waarschijnlijk ook aan verwachten :)

Best case is deze nog besmettelijker dan de delta en geven we eindelijk noodgedwongen onze 'hou besmettingen laag' policy op en volgen we het Engelse voorbeeld.
Zit al reeds in België , https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210706_95965395
Zou beter resistent zijn tegen de vaccins , i'm not surprised .

Nogmaals, Loser, waarom maken de heren biostatistici hun aannames niet gewoon bekend.
Die doen dat, ik heb nog met enkelen gecommuniceerd hierover. Als je natuurlijk afkomt met 'toon je gegevens want ik geloof je niet', dan zal je ook niks krijgen.

(En nee, met Niel hens heb ik niet gecommuniceerd, die laat idd niet in zijn kaarten kijken, maar op zich niet erg, want hij hoeft niet met iedereen communiceren. Dat 'de' biostatitici hun aannames niet bekend maken klopt echter niet.
Laten we vooral niet vergeten dat het merendeel van die biostatistici en hun epidemiologische modellen er al meer dan een jaar ferm naast zitten.
Je vergeet dat de modellen gemaakt zijn in een situatie zonder aanpassing van de maatregelen.

En ik zeg dat er vaccins over zijn, en massaal binnen de 2 weken, dus uw punt is goalpost moving.

Toffe discussies hier altijd.

Ik zegt a en b.
Zegt @Loser niet-a en niet-b.
Ik bewijs a en b.
Komt iemand anders af met c, met conclusie dat ik dus ongelijk zou hebben, en dat vindt @Loser dan uiteraard 'leuk' zonder enige verdere input.

Nog altijd aan het wachten op @Loser die toegeeft dat de combinatiestrategie sneller én effectiever zou zijn, zoals ik zei.
Los van extra overwegingen zoals 'jongeren zouden moeten wachten' want dat was niet jouw argument. (En klopt ook niet binnen 2 weken).

Toffe discussie? Jij zegt dat er vaccins over zijn, maar daarom is dat nog niet de waarheid.

Ik zie alvast zeker geen massale overschotten, hooguit wat planningsfouten waardoor je inderdaad situaties zoals in Gent krijgt.

Mijn kernpunt was dat de combinatiestrategie sneller én effectiever is.
Dat werd betwist.

Het morele en praktische aspect werd er door jou bij getrokken.

Ik blijf daarnaast bij mijn punt dat we binnen 2 weken massaal mRNA vaccins gaan over hebben, zeker in Brussel en Wallonië maar ook in Vlaanderen.
En dat het daarom nuttig is om in te enten met mRNA, ongeacht het eerste vaccin.

Ik zeg dat er vaccins gaan over zijn, niemand neemt een vaccin af van iemand.
7 juli 2021:

"Meer vaccins dan nodig: wat doen we met het overschot?"​

"Ook de leveringen nieuwe vaccindosissen blijven vlot toekomen, terwijl de reservelijst van Qvax stilaan opdroogt. En dus dreigen vaccinatiecentra heel wat dosissen op overschot te hebben. Wat zal daarmee gebeuren?"

Volledig akkoord.
Die hele batch Astrazeneca naar andere landen sturen zoals USA deed.
7 juli 2021:

"Vandaag werd op de interministeriële conferentie van de ministers van Volksgezondheid het licht op groen gezet voor een eerste grote donatie. Eind deze maand zal ons land minstens 164.200 dosissen van AstraZeneca doneren. Maximaal zijn het er 618.802."

Ach, kon iemand het maar voorspeld hebben.

Volledig akkoord.
Die hele batch Astrazeneca naar andere landen sturen zoals USA deed.
Of gewoon een 'ja Janus, je had gelijk'.
Dat al zeker niet, want de volledige "batch" (wat je niet gespecifiëerd hebt wat je bedoelt, maar laten we nog uitgaan van de levering van enkel vorige week woensdag) bedraagt 837.000 dosissen en men heeft het over 164.200~618.802 dosissen te doneren op het einde van de maand en tegen dan zijn er nog leveringen. Maar zal al zeker niet heel die batch zijn :unsure:

[edit]Ook wel makkelijk, stuk waar ik op antwoord is al uit de post tegen dat ik het exacte getal opgezocht heb en post...

Precies gezellig in Engeland, willen bij alles precies terug den eerste zijn.

Deltavariant zal óók gevaccineerden ziek maken, maar “we kunnen pandemie inruilen voor endemie”

Duh... Da's de bedoeling.

Dat al zeker niet, want de volledige "batch" (wat je niet gespecifiëerd hebt wat je bedoelt, maar laten we nog uitgaan van de levering van enkel vorige week woensdag) bedraagt 837.000 dosissen en men heeft het over 164.200~618.802 dosissen te doneren op het einde van de maand en tegen dan zijn er nog leveringen. Maar zal al zeker niet heel die batch zijn :unsure:

[edit]Ook wel makkelijk, stuk waar ik op antwoord is al uit de post tegen dat ik het exacte getal opgezocht heb en post...
Aangezien we geen combinatiestrategie gedaan hebben, zijn er natuurlijk nog wat astrazeneca's nodig, anders mochten ze allemaal weg.

En wat maakt het nu ook uit of het een hele/halve batch of camion is man.
Het gaat er over dat er een groot overschot aan vaccins zou zijn op korte termijn en dat iedereen hier stellig overtuigd was van niet.

En ja, ook mrna's want men heeft het over de weigeraars nog een kans geven en de 12-15 jarigen.
Dat betekent dus overschot.

Je hebt dit getroll al geprobeerd in het vaccinatietopic, waarbij men jou alles met geduld uitgelegd heeft.
99% is hier pro vaccinatie om dezelfde reden als we pro ronde aarde zijn.

Als resultaat ga je jou niet laten vaccineren en naar Spanje op reis, waardoor je mede verantwoordelijk bent voor het eventuele uitstel van het 'rijk der vrijheid' waar je mee zat te lachen.

Het zou het niveau van het topic ten goede komen als er verder niet meer gereageerd wordt op deze zever.
De idee van een Free ride voor vaccinweigeraars(profiteren van de groepsimmuniteit bekomen door de gevaccineerden lijkt niet op te gaan. Mensen die zich niet vaccineren zullen sowieso een besmetting oplopen. De deltavariant zou ook meer hospitalisaties veroorzaken , ook bij wat jongere mensen. Voor mensen die de kans hebben gehad zich te vaccineren en dat hebben geweigerd ga ik niet veel empathie hebben.

Ach, kon iemand het maar voorspeld hebben.
Om daar nu concreet op te antwoorden: ge moet u ni speciaal voelen, iedereen had dat kunnen voorspellen :sarcastic:

Allez, toch iedereen die eens naar de cijfers gekeken had.
Bovenste is aantal eerste dosissen AZ gezet sinds 1 juni 2021.
Middenste is datum 2e dosis indien iedereen vervroegt naar 8 weken (wat niet gaat gebeuren)
Onderste is datum 2e dosis indien idereen het op 12 weken laat staan.
Realiteit voor 2e dosis zal dus tussen de 2 liggen.
dLaqjwh.png

Als we dat dan naast de leveringen zetten sinds 1 juni, valt het overduidelijk op dat er een pak meer geleverd is dan wat we nodig hebben:
30-06AstraZeneca/Oxford837.000
21-06AstraZeneca/Oxford149.760
09-06AstraZeneca/Oxford120.960
01-06AstraZeneca/Oxford402.240

Aangezien we geen combinatiestrategie gedaan hebben, zijn er natuurlijk nog wat astrazeneca's nodig, anders mochten ze allemaal weg.

En wat maakt het nu ook uit of het een hele/halve batch of camion is man.
Het gaat er over dat er een groot overschot aan vaccins zou zijn op korte termijn en dat iedereen hier stellig overtuigd was van niet.
En daar verdraai je iedereen zijn antwoord. Om een combinatiestrategie te doen (Pfizer na AZ) moeten we dus met een overschot Pfizer zitten, wat niet zo is...

Om daar nu concreet op te antwoorden: ge moet u ni speciaal voelen, iedereen had dat kunnen voorspellen :sarcastic:

Allez, toch iedereen die eens naar de cijfers gekeken had.
Bovenste is aantal eerste dosissen AZ gezet sinds 1 juni 2021.
Middenste is datum 2e dosis indien iedereen vervroegt naar 8 weken (wat niet gaat gebeuren)
Onderste is datum 2e dosis indien idereen het op 12 weken laat staan.
Realiteit voor 2e dosis zal dus tussen de 2 liggen.
dLaqjwh.png

Als we dat dan naast de leveringen zetten sinds 1 juni, valt het overduidelijk op dat er een pak meer geleverd is dan wat we nodig hebben:
30-06AstraZeneca/Oxford837.000
21-06AstraZeneca/Oxford149.760
09-06AstraZeneca/Oxford120.960
01-06AstraZeneca/Oxford402.240

En daar verdraai je iedereen zijn antwoord. Om een combinatiestrategie te doen (Pfizer na AZ) moeten we dus met een overschot Pfizer zitten, wat niet zo is...
Ik word hier vorige week vanuit verschillende hoeken afgeschoten voor het idee dat er op korte termijn vaccins zullen over zijn, zowel mrna als astrazeneca.

Komen ze nu UITERAARD af met 'dat kon iedereen weten'.

Laatst bewerkt:
Kunnen de liefhebbers ergens anders hun e-peen gaan meten? Kwestie van het hier nog wat aangenaam te houden.

Weet niet of het ergernis is of hier, maar ziet er naar uit dat ons bezoek naar België (net als vorig jaar) weer in het water zal vallen als de boel daar weer uit de hand loopt. Niet verwonderlijk uiteraard met de meest lakse voorwaarden om binnen te komen naast Zweden >.< ffs.

En hier nog eentje voor alle 'baadt het niet, dan schaadt het niet' vrienden van de mondmaskers:

De universiteit waar die Walach aan verbonden was heeft alle banden gebroken na de publicatie van een anti-vaxxer paper.

Die CO2/mondmasker paper over kinderen blijkt van heel twijfelachtig allooi te zijn.

Kwam dit nu toevallig tegen.

Ik ben tegen het vaccineren van jongere kinderen (eigenlijk gewoon iedereen onder de zestien jaar). Heb ik hier ook al meermaals duidelijk gemaakt. Dus neen, ik ben niet zomaar 'pro vaccinatie'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan