Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom nu, het belang van vaccineren begrijpen is nu ook geen rocket science, ik denk echt niet het ligt aan een gebrek aan scholing bij die groep. In die sector mogen ze dat van mij gerust opleggen als voorwaarde voor een tewerkstelling (als er één locatie is waar je veel ouderen/kwetsbare mensen kan besmetten is het daar wel).
Goh, je ziet in elk segment van de bevolking dat er mensen liever onnozeliteiten op het internet geloven.
Het verplichten om in zo'n sector te werken lijkt me een goed idee eigenlijk.

Goh, je ziet in elk segment van de bevolking dat er mensen liever onnozeliteiten op het internet geloven.
Het verplichten om in zo'n sector te werken lijkt me een goed idee eigenlijk.
Grote moeilijkheid lijkt me vooral om dit "retro-actief" in te voeren.

Dat je dit eist voor mensen die starten in een bepaalde sector, dat lijkt me goed te doen. Bepaalde zaken eisen van mensen die er al werken 'of anders maar moeten stoppen', zeker in een sector waar al een personeelstekort is, dat is een andere zaak.

Dat is er in Brussel nog maar weinig (in totaal) gevaccineerd zijn, werd vlotjes afgeschoven op de moeilijk te bereiken multicul bevolking ginds.
Nu blijkt dat zorgpersoneel ook weinig bereid is en dat lijkt me nu niet echt een groep die moeilijk te bereiken valt, gezien ze een opleiding gehad hebben, moeten interageren met andere bewoners / directie enz.
Dus ik stel me dan openlijk de vraag wat daar de oorzaak van is terwijl jij dat , hoe jij daarop reageert, wel aan diezelfde oorzaak toewijdt. Nogal onbegrijpelijk
Als je de gesprekken onder verplegend personeel onderling mag geloven: een ongerustheid over de snelheid waarmee de vaccins zijn gelanceerd en hun 'ervaring' met de hartontstekingen. Vrienden hebben zich daardoor bewust niet gevaccineerd want nicht verpleegkundige A en verpleegkundige B in de wachtrij bij de slager waarschuwden voor de taferelen van post-gevaccineerden die ze in het ziekenhuis zagen.
Ik vraag mij af of ze dan ook hebben stilgestaan bij de mogelijke effecten van het virus zelf. Hartfalen kan evenzeer optreden na een covid-besmetting.
Zelf hecht ik weinig waarde aan hun uitspraken, ik denk dat niemand staat te springen om een nieuw vaccin ingespoten te krijgen, maar er heeft ook niemand om het virus gevraagd. Het virus is er en we zullen er de vaccinaties moeten bijnemen. En ergens verwacht ik van een verpleegkundige dat die daarin zijn/haar verantwoordelijkheid neemt, je komt nu eenmaal met de meest zwakkeren in direct contact. Dat er enkele een grondige reden hebben om een vaccin te weigeren, akkoord, maar 25% van het personeel vind ik persoonlijk veel.

Als je de gesprekken onder verplegend personeel onderling mag geloven: een ongerustheid over de snelheid waarmee de vaccins zijn gelanceerd en hun 'ervaring' met de hartontstekingen. Vrienden hebben zich daardoor bewust niet gevaccineerd want nicht verpleegkundige A en verpleegkundige B in de wachtrij bij de slager waarschuwden voor de taferelen van post-gevaccineerden die ze in het ziekenhuis zagen.
Ik vraag mij af of ze dan ook hebben stilgestaan bij de mogelijke effecten van het virus zelf. Hartfalen kan evenzeer optreden na een covid-besmetting.
Zelf hecht ik weinig waarde aan hun uitspraken, ik denk dat niemand staat te springen om een nieuw vaccin ingespoten te krijgen, maar er heeft ook niemand om het virus gevraagd. Het virus is er en we zullen er de vaccinaties moeten bijnemen. En ergens verwacht ik van een verpleegkundige dat die daarin zijn/haar verantwoordelijkheid neemt, je komt nu eenmaal met de meest zwakkeren in direct contact. Dat er enkele een grondige reden hebben om een vaccin te weigeren, akkoord, maar 25% van het personeel vind ik persoonlijk veel.
Je gooit zorgkundigen en verplegers op een hoopje. Ik betwijfel dat alle verzorgers in WZC’s en bejaardentehuizen veel ervaring hebben met hartspierontstekingen.

Verplicht het vaccin voor zorgkundigen en verpleegsters in wzc en ze zullen nog meer dan ooit een tekort aan medewerkers hebben.

Verplicht het vaccin voor zorgkundigen en verpleegsters in wzc en ze zullen nog meer dan ooit een tekort aan medewerkers hebben.
Het is een beetje een eindeloze cirkel natuurlijk, het is gewoon (letterlijk :unsure: ) een kakjob, zeker zorgkundige. Het moet niemand verbazen dat je daar veel mensen krijgt die niets beter konden vinden, alsook 1ste generatie migranten die als raad kregen dat te studeren om toch maar werk te vinden. Lijkt me nogal wiedes dat je daar een heel gemengde groep krijgt waar velen het nut van vaccins niet (willen) erkennen of er bang voor zijn. (zie ook @JanusDR )

Zo lang we aan die jobvoorwaarden niets veranderen ga je daar ook weinig mensen krijgen die andere opties hadden.

8 besmettingen en daarvoor schrapt JongerenTravel (nog nooit van gehoord trouwens) alle reizen tot eind juli naar Spanje.

Zijn we niet een heel klein beetje aan het overdrijven met dat in een kramp schieten bij de minste (stijging van) besmettingen?

Hierbij nog wat interessant leesvoer ivm de versoepelingen in het VK.

De kans is groot dat ze gelijk hebben om het nu te doen. Wachten tot september riskeert dat je exit wave (die er sowieso komt) samenvalt met een periode waar ook andere respiratoire ziektes aan kracht winnen. En wanneer er sowieso meer circulatie zal zijn omdat het schooljaar terug begint.

Tsja, is dat overdrijven van Jongerentravel? Ik vind persoonlijk van niet. Het overgrote deel van die mensen gaat nog niet ingeent zijn (1x at best), dan ben je gewoon dragers aan het importeren en exporteren. Fout van de overheid dat ze de jongeren achteraan in de rij hebben laten aanschuiven, dit (lees: "restricties voor niet gevaccineerden") zat er sowieso aan te komen.

Ik begrijp het ook wel, als je ziet dat Catalonië momenteel donkerrood kleurt. En met die feesters in Mallorca en de gevolgen van besmettingen in't binnenland in't achterhoofd zou ik ook zo handelen, jongerentravel zijnde.

Tsja, is dat overdrijven van Jongerentravel? Ik vind persoonlijk van niet. Het overgrote deel van die mensen gaat nog niet ingeent zijn (1x at best), dan ben je gewoon dragers aan het importeren en exporteren. Fout van de overheid dat ze de jongeren achteraan in de rij hebben laten aanschuiven, dit (lees: "restricties voor niet gevaccineerden") zat er sowieso aan te komen.
Dat die eens in September op vakantie gaan he
(jonger dan 18 hoef je imo niet op zuipvakantie te gaan)

stropop
Hierbij nog wat interessant leesvoer ivm de versoepelingen in het VK.

De kans is groot dat ze gelijk hebben om het nu te doen. Wachten tot september riskeert dat je exit wave (die er sowieso komt) samenvalt met een periode waar ook andere respiratoire ziektes aan kracht winnen. En wanneer er sowieso meer circulatie zal zijn omdat het schooljaar terug begint.
Oei, dat zullen sommigen hier wel wegzetten hoor, maak u geen illusies wijs. Deze draad toont perfect aan hoe sommigen in een complete angstpsychose zitten en langdurige maatregelen blijven verdedigen door de mijlpaal telkens te verleggen.

Eerst wat het de ouderen beschermen, dan was het de zorg vrijwaren, dan was het om geen varianten te kweken, dan is het om geen zwaar griepvirus te krijgen in de winter en ga zo maar door.

Gelukkig luistert de politiek niet veel naar deze angstprofeten, of we hadden met zn allen nog eens een verplicht grotsyndroom bij gekregen.
Dr Muge Cevik, an infectious disease expert at University of St Andrews, says this will take time.
"We need to accept Covid is here. We won't be able to completely stop the spread. We are now at the stage of managing the virus."

Oei, dat zullen sommigen hier wel wegzetten hoor, maak u geen illusies wijs. Deze draad toont perfect aan hoe sommigen in een complete angstpsychose zitten en langdurige maatregelen blijven verdedigen door de mijlpaal telkens te verleggen.

Eerst wat het de ouderen beschermen, dan was het de zorg vrijwaren, dan was het om geen varianten te kweken, dan is het om geen zwaar griepvirus te krijgen in de winter en ga zo maar door.

Gelukkig luistert de politiek niet veel naar deze angstprofeten, of we hadden met zn allen nog eens een verplicht grotsyndroom bij gekregen.

Mooie synthese. Je ziet het inderdaad al van mijlenver aankomen: nu is het nog reizen en de Delta die gevaarlijk is, tegen eind augustus komen de doemberichten dat het virus in kracht kan winnen doordat we in de koudere maanden weer binnen gaan zitten. Tegen dan komen waarschijnlijk al de berichten over 3e shot of een andere variant en gaan we nog even moeten volhouden tot iedereen zijn 3e shot krijgt. Enzovoort enzovoort.

En voor je het weet zit je 3 tot 5 jaar met je masker in de trein, met reisrestricties en zonder volwaardig nacht- en evenementenleven.

"Sommigen", "sommigen"... ik lees vooral veel stropoppen en meningen die je anderen toebedeelt. Ik zie hier geen mensen in angstpsychose, maar natuurlijk maakt het dat makkelijker om dingen te verdedigen. Maar wel in een kramp schieten als er woorden vallen als "antivaxxer" en "complottheorie", want dan val je niet in dat kamp en zijn er plots nuances. Alleen niet als je over de ander spreekt... Ik vind dat maar een belabberd niveau.

Mooie synthese. Je ziet het inderdaad al van mijlenver aankomen: nu is het nog reizen en de Delta die gevaarlijk is, tegen eind augustus komen de doemberichten dat het virus in kracht kan winnen doordat we in de koudere maanden weer binnen gaan zitten. Tegen dan komen waarschijnlijk al de berichten over 3e shot of een andere variant en gaan we nog even moeten volhouden tot iedereen zijn 3e shot krijgt. Enzovoort enzovoort.

En voor je het weet zit je 3 tot 5 jaar met je masker in de trein, met reisrestricties en zonder volwaardig nacht- en evenementenleven.
Tja, hoe kunnen we nu met je discussiëren als je allerlei dingen vooropstelt die helemaal niet waar zijn op dit moment en waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren.
Ik heb geen zin om idiote mogelijkheden te gaan discussiëren. We zien bijna 1,5 jaar in ons kot, alhoewel: we hebben vorig jaar mogen reizen, je mag nu al weer heel wat reizen. Maar jij maakt er direct van dat we 5 jaar niet mogen reizen.

Zoals je zelf zei: wees eens wat realistisch!

Tja, hoe kunnen we nu met je discussiëren als je allerlei dingen vooropstelt die helemaal niet waar zijn op dit moment en waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren.
Ik heb geen zin om idiote mogelijkheden te gaan discussiëren. We zien bijna 1,5 jaar in ons kot, alhoewel: we hebben vorig jaar mogen reizen, je mag nu al weer heel wat reizen. Maar jij maakt er direct van dat we 5 jaar niet mogen reizen.

Zoals je zelf zei: wees eens wat realistisch!
Als enige voorzichtigheid meteen een angstpsychose moet voorstellen zijn van die uitspraken zoals "voor je het weet zit je 3 tot 5 jaar met je masker in de trein, met reisrestricties en zonder volwaardig nacht- en evenementenleven" volgens mij ook het symptoom van een dieper psychologisch probleem.

Allez dat of die angstpsychose is misschien gewoon een manier om de discussie te verzieken :unsure:

Gaan we echt blijven freaken over wat besmettingen bij jongeren? Zo zijn we over 10 jaar nog bezig. Absurde tijden waarin alle rationaliteit verloren is gegaan.

Als enige voorzichtigheid meteen een angstpsychose moet voorstellen zijn van die uitspraken zoals "voor je het weet zit je 3 tot 5 jaar met je masker in de trein, met reisrestricties en zonder volwaardig nacht- en evenementenleven" volgens mij ook het symptoom van een dieper psychologisch probleem.

Allez dat of die angstpsychose is misschien gewoon een manier om de discussie te verzieken :unsure:
Alle oudjes zijn inmiddels ingeënt in Belgie. Geef mij 1 reden waarom het zo erg is dat een paar jongeren besmet geraken in Spanje, waardoor honderden jongeren hun vakantie alweer geannuleerd zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan