Je blijft vaag, dus hier ronden we de discussie over vergelijkingen tussen griep & corona af.Dat was een artikel in HLN dacht ik .![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je blijft vaag, dus hier ronden we de discussie over vergelijkingen tussen griep & corona af.Dat was een artikel in HLN dacht ik .![]()
Net zoals dat artikel van de vergelijking met griep compleet achterhaald en van de pot gerukt is, is het scenario van 1/100 overlijdens bij covid dat ook (omdat het antwoord een pak genuanceerder is dan dat simplisme).Ik dacht dat griep 1/1000 doden heeft en corona 1/100. Dus het dodental zou nu veel hoger zijn zonder regels
Worstcasescenario: 1 op de 100 Belgen sterft als we alle coronamaatregelen lossen
![]()
Worstcasescenario: 1 op de 100 Belgen sterft als we alle coronamaatregelen lossen
Houden we ons niet aan de regels, dan kan het weleens grondig fout lopen, zo waarschuwen politici en virologen, nu we vanaf zondag vier vaste bekenden in onze ‘bubble’ mogen toelaten. Maar hoe fout dan wel? “Veegt 1 op de 4 zijn voeten aan alle maatregelen, dan kost dat 26.000 extra levens”...www.hln.be
anderhalf jaar laten en de 'het is toch gelijk een griep' groep is hier nog altijdVraag mij : hoeveel mensen hier gaan om hun griepvaccin gaan ? `
Toch ook een dodelijke virus .
en zou je nog een griepspuit mogen krijgen nadat je een spuit tegen corona hebt gehad ?
Blijkbaar zijn mondmaskers in NL zelfs niet eens meer verplicht in ziekenhuizen.In Maastricht zijn er al zaken gesloten omdat er besmettingen zijn bij het personeel. Niet gek aangezien je zoals vanouds op stap kunt gaan en praktisch nergens controle is op het "paspoort".
Volgens mij zijn mondmaskers nergens meer verplicht. Geen idee of dat ook geldt voor ziekenhuizen.Blijkbaar zijn mondmaskers in NL zelfs niet eens meer verplicht in ziekenhuizen.

Mja gaat lekker daar.
Al 165 van de 600 gasten die aanwezig waren in een discotheek in Enschede vorige zaterdag hebben positief getest en dat gaat vermoedelijk nog verder oplopen.
Om de discotheek binnen te mogen was een negatieve test verplicht maar er zou blijkbaar gesjoemeld worden met QR codes die naar elkaar doorgestuurd worden
![]()
Circa 165 jongeren besmet na avondje dansen in nachtclub in Nederland: mogelijk gesjoemel met negatieve testen
Ongeveer 165 van de naar schatting 600 mensen die vorige week zaterdag uitgingen in een discotheek in Enschede, in het oosten van Nederland, hebben corona opgelopen, zo heeft de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) van Twente zondag bevestigd. Mogelijk werd er gesjoemeld met negatieve testen.www.nieuwsblad.be
Ja, wees eens een beetje realistisch.Mensen hebben een dik jaar binnen gezeten en niet samen gehokt, op enkele asocialen na. Denk je dat mensen het twee jaar gaan volhouden zonder sociale contacten? Weens eens een beetje realistisch aub.
Wel, om eerlijk te zijn hoop ik dat dit in de toekomst gebeurt.anderhalf jaar laten en de 'het is toch gelijk een griep' groep is hier nog altijd
Gesproken over QR codes. Hilarisch genoeg zijn er verschillende darknet marktplaatsen die het verbieden om negatieve covid testen en vaccinatie certificaten te verkopen.Om de discotheek binnen te mogen was een negatieve test verplicht maar er zou blijkbaar gesjoemeld worden met QR codes die naar elkaar doorgestuurd worden![]()
Uw overrelativering moet toch ook een beetje genuanceerd wordenAls dat niet tot toename in hospitalisaties leidt, hoeft dat geen probleem te vormen. En als je natuurlijk bewust besmettingen gaat opsporen ga je er nu éénmaal meer vinden.
Alleen belachelijk dat van die gasten die foefelen... Zo kan het snel weer naar af zijn natuurlijk.

Gespeculeerd over mogelijks gesjoemel. Tot het bewezen is, ga ik niemand beschuldigen. Als het blijkt te kloppen, is dit natuurlijk een groot probleem. Zeker als ze bewust gesjoemeld hebben (dus wetende dat ze besmet waren).Het is nog onduidelijk hoe dat heeft kunnen gebeuren, gespeculeerd wordt over mogelijk gesjoemel met QR-codes onder jongeren.
www.livescience.com
Ik zou eerder zeggen typisch MiniJeffrey om een uit zijn context getrokken oneliner nog verder op te blazen.Ze hebben het artikel blijkbaar wat lijviger gemaakt met wat meer duiding. Typisch hln weer...
Ik zou eerder zeggen typisch MiniJeffrey om een uit zijn context getrokken oneliner nog verder op te blazen.
En voor de 3e keer: wat ze zei is 100% correct en zelfs zonder context niet wat jij ervan gemaakt hebt...Ik blijf achter mijn punt staan hoor, context of niet. Ze heeft het gezegd.
En voor de 3e keer: wat ze zei is 100% correct en zelfs zonder context niet wat jij ervan gemaakt hebt...
Voor hun werk te doen natuurlijk niet, maar Erika is in het verleden al meermaals buiten haar rol getreden om op het nieuws te komen verkondigen of we wel of niet op reis mogen gaan. Dat is haar rol natuurlijk niet en daar moet ze ook geen uitspraken over doen.Maar nu doe je toch alsof ze dingen verzinnen om mensen te pesten... Dat zijn wetenschappers, dat zijn cijfers en dat zijn feiten. Als je het wilt hebben over de aanpak en de politiek erachter, oké. Maar als de feiten zo zijn, zijn ze zo. Ik hoop dat we niet gaan afglijden naar een plek waar wetenschappers worden uitgejouwd omdat ze hun werk doen, toch?
De maatregelen tegen corona hebben er gewoon voor gezorgd dat de griep geen kansen gehad heeft, maar dat wilt daarop niet zeggen dat die griep weg is, gewoon dat die zicht veel minder verspreid heeft.
Als al de maatregelen weg zijn, dan zal die griep er ook gewoon terug zijn.