Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat griep 1/1000 doden heeft en corona 1/100. Dus het dodental zou nu veel hoger zijn zonder regels

Worstcasescenario: 1 op de 100 Belgen sterft als we alle coronamaatregelen lossen

Net zoals dat artikel van de vergelijking met griep compleet achterhaald en van de pot gerukt is, is het scenario van 1/100 overlijdens bij covid dat ook (omdat het antwoord een pak genuanceerder is dan dat simplisme).

Nog een serieus teken aan de wand dat er een duidelijke breuklijn is tussen besmettingen en opnames, met dank aan vaccinatie:

Vraag mij : hoeveel mensen hier gaan om hun griepvaccin gaan ? `
Toch ook een dodelijke virus .

en zou je nog een griepspuit mogen krijgen nadat je een spuit tegen corona hebt gehad ?
anderhalf jaar laten en de 'het is toch gelijk een griep' groep is hier nog altijd

In Maastricht zijn er al zaken gesloten omdat er besmettingen zijn bij het personeel. Niet gek aangezien je zoals vanouds op stap kunt gaan en praktisch nergens controle is op het "paspoort".

In Maastricht zijn er al zaken gesloten omdat er besmettingen zijn bij het personeel. Niet gek aangezien je zoals vanouds op stap kunt gaan en praktisch nergens controle is op het "paspoort".
Blijkbaar zijn mondmaskers in NL zelfs niet eens meer verplicht in ziekenhuizen.

Mja gaat lekker daar.

Al 165 van de 600 gasten die aanwezig waren in een discotheek in Enschede vorige zaterdag hebben positief getest en dat gaat vermoedelijk nog verder oplopen.

Om de discotheek binnen te mogen was een negatieve test verplicht maar er zou blijkbaar gesjoemeld worden met QR codes die naar elkaar doorgestuurd worden :rofl:

Mja gaat lekker daar.

Al 165 van de 600 gasten die aanwezig waren in een discotheek in Enschede vorige zaterdag hebben positief getest en dat gaat vermoedelijk nog verder oplopen.

Om de discotheek binnen te mogen was een negatieve test verplicht maar er zou blijkbaar gesjoemeld worden met QR codes die naar elkaar doorgestuurd worden :rofl:

Als dat niet tot toename in hospitalisaties leidt, hoeft dat geen probleem te vormen. En als je natuurlijk bewust besmettingen gaat opsporen ga je er nu éénmaal meer vinden.

Alleen belachelijk dat van die gasten die foefelen... Zo kan het snel weer naar af zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Mensen hebben een dik jaar binnen gezeten en niet samen gehokt, op enkele asocialen na. Denk je dat mensen het twee jaar gaan volhouden zonder sociale contacten? Weens eens een beetje realistisch aub.
Ja, wees eens een beetje realistisch.
Je mag met 8 personen op restaurant, je mag met 50 personen in je tuin zitten.
Je mag gaan sporten, naar de film, Park Werchter met 2.500 personen, ...
Enkel niet discotheken en massa evenementen.
Het is toch helemaal niet zonder sociale contacten?

Ik begrijp dat je niet gelukkig bent, maar je moet je niet zo afreageren op de virologen en andere experten. Je bent, volgens mij, echt spijkers op laag water aan het zoeken.Voor ieder bericht dat je hier plaatst, kan je beter een vriend opzoeken.

anderhalf jaar laten en de 'het is toch gelijk een griep' groep is hier nog altijd
Wel, om eerlijk te zijn hoop ik dat dit in de toekomst gebeurt.

Helemaal weg gaat het niet meer gaan denk ik. Maar ik hoop wel dat het evolueert naar een seizoensziekte en op hetzelfde trapje komt te staan dan een griepje.

Gesproken over QR codes. Hilarisch genoeg zijn er verschillende darknet marktplaatsen die het verbieden om negatieve covid testen en vaccinatie certificaten te verkopen.

Een kilo coke, nier of kalshnikov, geen probleem. Covid vaccinatie kaart: ho nee jongens. Das ist verboten.

Laatst bewerkt:
Als dat niet tot toename in hospitalisaties leidt, hoeft dat geen probleem te vormen. En als je natuurlijk bewust besmettingen gaat opsporen ga je er nu éénmaal meer vinden.

Alleen belachelijk dat van die gasten die foefelen... Zo kan het snel weer naar af zijn natuurlijk.
Uw overrelativering moet toch ook een beetje genuanceerd worden :p

• Als dat niet tot toename in hospitalisaties leidt, hoeft dat geen probleem te vormen.
    ==> Uw mening, ik ga er niet mee akkoord; maar het is al overduidelijk geworden dat hierover discussie voeren geen nut heeft. Beide kampen blijven bij hun mening.
  • En als je natuurlijk bewust besmettingen gaat opsporen ga je er nu éénmaal meer vinden.
    ==> Met dat verschil dat allen die nu getest zijn in principe een negatieve sneltest hadden voordat ze gaan feesten waren(*).
  • Alleen belachelijk dat van die gasten die foefelen... Zo kan het snel weer naar af zijn natuurlijk.
    ==> Moest dat het geval zijn, 100% akkoord. Al is dat ook nog niet zeker. Uit het originele artikel waar alle Belgische op gebaseerd zijn:
    Het is nog onduidelijk hoe dat heeft kunnen gebeuren, gespeculeerd wordt over mogelijk gesjoemel met QR-codes onder jongeren.
    Gespeculeerd over mogelijks gesjoemel. Tot het bewezen is, ga ik niemand beschuldigen. Als het blijkt te kloppen, is dit natuurlijk een groot probleem. Zeker als ze bewust gesjoemeld hebben (dus wetende dat ze besmet waren).
    Maar dat brengt mij bij het sterretje van hierboven: sneltests zijn niet perfect. Het is ook mogelijk dat er 1 of meerdere false negatives bijzaten. Er zijn al veel studies uitgebracht over de sensitiviteit van antigeen sneltesten met uiteenlopende resultaten. Maar bij de meeste is de conclusie dat er meer false negatives voorvallen dan aangegeven door de producent.
Het belangrijkste dat we hieruit kunnen meenemen, vind ik, is dat sneltesten alleen geen sluitend resultaat geven.
Zoals ik eerder bij bepaalde test-events al gezegd heb, is het met een dobbelsteen rollen. Als er geen false negatives bij de test-events bijzaten, is het ook logisch dat er geen besmettingen uit voortvloeiden. Maar dit waren test-events (nationaal & internationaal) op momenten dat er strengere maatregelen waren. Dit is nu 1 voorbeeld dus ik ga er geen conclusies uit trekken. Al is er statistisch natuurlijk een hogere kans op false negatives wanneer de kans op besmetting hoger ligt, en met meer versoepelingen kan die kans terug stijgen.

Momenteel denk ik dat we dit 1e voorval niet moeten opblazen. Het is echter wel iets om in het oog te houden. Als er nog zo meerdere voorvallen zijn, kan dit een mogelijke impact hebben op verdere versoepelingen in België.

De griep... lijkt wel de grote verliezer te worden van covid-19. Lijkt erop dat covid-19 de plaats van human influenza aan het overnemen is. Men spreekt altijd over de doden die COVID-19 veroorzaakt, maar al de doden die de griep niet veroorzaakt heeft in het laatste anderhalf jaar vergeten we dan weer wel. Bepaalde griepvirussen zijn niet meer voorgekomen sinds maart 2020, en sommige lijken volledig uitgestorven te zijn, wat het maken van een griepvaccin een stuk gemakkelijker zal maken.

d41586-020-01538-8_18002786.png

blog_southern_hemisphere_flu.png

saw1120Gsci31_d.png

flu-season-coronavirus-pandemic-promo-1619038445601-superJumbo-v2.png

60674126-A8B7-4FDF-A23D655CC5E98682_source.png

De maatregelen tegen corona hebben er gewoon voor gezorgd dat de griep geen kansen gehad heeft, maar dat wilt daarop niet zeggen dat die griep weg is, gewoon dat die zicht veel minder verspreid heeft.
Als al de maatregelen weg zijn, dan zal die griep er ook gewoon terug zijn.

En voor de 3e keer: wat ze zei is 100% correct en zelfs zonder context niet wat jij ervan gemaakt hebt...

En voor de tigste keer: ze kan misschien gelijk hebben, maar moet daarom niet in de media altijd stokebrand komen spelen. Dat is mijn mening, jij denkt er anders over. Je kan dit nog 10.000 keer blijven aanhalen en ik zal 10.000 keer erop ingaan.

Maar nu doe je toch alsof ze dingen verzinnen om mensen te pesten... Dat zijn wetenschappers, dat zijn cijfers en dat zijn feiten. Als je het wilt hebben over de aanpak en de politiek erachter, oké. Maar als de feiten zo zijn, zijn ze zo. Ik hoop dat we niet gaan afglijden naar een plek waar wetenschappers worden uitgejouwd omdat ze hun werk doen, toch?
Voor hun werk te doen natuurlijk niet, maar Erika is in het verleden al meermaals buiten haar rol getreden om op het nieuws te komen verkondigen of we wel of niet op reis mogen gaan. Dat is haar rol natuurlijk niet en daar moet ze ook geen uitspraken over doen.

De maatregelen tegen corona hebben er gewoon voor gezorgd dat de griep geen kansen gehad heeft, maar dat wilt daarop niet zeggen dat die griep weg is, gewoon dat die zicht veel minder verspreid heeft.
Als al de maatregelen weg zijn, dan zal die griep er ook gewoon terug zijn.

Men vreest bovendien dat juist doordat er weinig griep was (en mensen geen natuurlijk immuniteit hebben opgebouwd) het komende griepseizoen mogelijk zwaarder wordt dan gewoonlijk:

Hopelijk gaan mensen ook post-corona dus vlugger de reflex hebben om voorzichtig te zijn als ze met snotterende kinderen op bezoek gaan bij oma en opa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan