Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoelde het Noorse gezondheidsinstituut, updaten maar elke 2 weken. God weet waarom
Ze updaten elke week, maar slechts een keer per week in 'positieve' zin. De andere week kan je enkel rood worden, vreemd idd. Deze week is een week waar je kan groen worden.

Het advies van de niph is vandaag gepubliceerd:

Als ik het goed kan lezen:
Jammer genoeg rekent Noorwegen (ITT de rest van Noorwegen)
- nog altijd met de grens van 25/100k inwoners
- enkel met België als geheel. Het verschil is niet groot maar de grens van 25 zal maar nipt eind volgende week behaald worden. Het kan zijn dat jij dus nog 4 weken zal moeten wachten om je ouders te laten komen. Tenzij de delta variant heel vlug z'n opmars maakt zal je dan wel zeker onder die 25 zitten.

Ze updaten elke week, maar slechts een keer per week in 'positieve' zin. De andere week kan je enkel rood worden, vreemd idd. Deze week is een week waar je kan groen worden.

Het advies van de niph is vandaag gepubliceerd:

Als ik het goed kan lezen:
Jammer genoeg rekent Noorwegen (ITT de rest van Noorwegen)
- nog altijd met de grens van 25/100k inwoners
- enkel met België als geheel. Het verschil is niet groot maar de grens van 25 zal maar nipt eind volgende week behaald worden. Het kan zijn dat jij dus nog 4 weken zal moeten wachten om je ouders te laten komen. Tenzij de delta variant heel vlug z'n opmars maakt zal je dan wel zeker onder die 25 zitten.

Punt is dat Belgie groen moet zijn op het moment dat we terug komen. Mijn verlof is 12/07 - 04/08.. kan zijn dat ik rond de 15de ofzo naar belgie kom en dan hoop dat het groen wordt tegen wanneer we terug komen. Ik ga hier bij op uw cijfers rekenen :p

Op dit moment is het meer een kwestie van kunnen wij naar België gaan dan kunnen zij naar hier komen.

Punt is dat Belgie groen moet zijn op het moment dat we terug komen. Mijn verlof is 12/07 - 04/08.. kan zijn dat ik rond de 15de ofzo naar belgie kom en dan hoop dat het groen wordt tegen wanneer we terug komen. Ik ga hier bij op uw cijfers rekenen :p

Op dit moment is het meer een kwestie van kunnen wij naar België gaan dan kunnen zij naar hier komen.
Dan mag je erop rekenen dat het op 25 juli zal lukken TENZIJ de delta variant overneemt. Nu zitten we ergens aan 60 (ken m'n eigen cijfers niet van buiten) denk ik, op 1 maand komen we wel onder de 25.

Boek je overtocht dus maar :).

Dan mag je erop rekenen dat het op 25 juli zal lukken TENZIJ de delta variant overneemt. Nu zitten we ergens aan 60 (ken m'n eigen cijfers niet van buiten) denk ik, op 1 maand komen we wel onder de 25.

Boek je overtocht dus maar :).
boeken? niks van ik ga moeilijk doen en rijden :p ( allez kan zijn dat ik zweden niet riskeer en de oslo-kiel ferry neem )

boeken? niks van ik ga moeilijk doen en rijden :p ( allez kan zijn dat ik zweden niet riskeer en de oslo-kiel ferry neem )
Overtocht is dan ook de boot wat ik bedoelde. Mss heb je geluk en staat de color line goedkoop :). Als je nog nooit een 4* kabine genomen hebt moet je dat eens doen, die ontbijtruimte is zalig :).

Overtocht is dan ook de boot wat ik bedoelde. Mss heb je geluk en staat de color line goedkoop :). Als je nog nooit een 4* kabine genomen hebt moet je dat eens doen, die ontbijtruimte is zalig :).

Vorige keer ( toen de kinders 6 maanden waren) zaten we aan die tafel aan het raam vlak in het midden op uw foto :p

Het EK bewijst dat het perfect mogelijk is om evenement te organiseren met duizenden toeschouwers zonder noemenswaardige problemen.
Het is blijkbaar zonder problemen gelukt 60.000+ mensen te kunnen controleren op verplichte vaccinatie om een event te kunnen bijwonen. Dus welke noemenswaardige problemen waren er dan?
Willen jullie nog eens proberen?

Kleine voorspelling: dit gaat afgedaan worden als geen noemenswaardige problemen :unsure:

Kleine voorspelling: dit gaat afgedaan worden als geen noemenswaardige problemen :unsure:
Sorry maar ik ben nu bondscoach in plaats van viroloog.

Verder haal je mij de woorden uit de mond.

Sorry maar ik ben nu bondscoach in plaats van viroloog.

Verder haal je mij de woorden uit de mond.
Welke woorden, het staat er zwart op wit.
Ik vermoed dat hij het afdoet als geen noemenswaardige problemen.

Zijn momenteel 100tal positieve testen. Nog niet alle afgenomen testen zijn verwerkt. Niet alle teruggekeerde supporters zijn getest.

Ik weet niet over hoeveel supporters het gaat die afgezakt zijn naar Rusland, maar 100man besmet (tot nu toe vastgesteld) noem ik best wel noemenswaardig. Zeker gezien er in Finland momenteel maar 15nieuwe gevallen per dag gerapporteerd worden.

zeggen wat iemand van plan was te zeggen

niet verwarren met woorden in de mond leggen

/insert facepalm
Maar gij hebt het geschreven. Dus moet ge niet afkomen met woorden in de mond leggen.
Ik vermoed dat hij het afdoet als geen noemenswaardige problemen.

Zijn momenteel 100tal positieve testen. Nog niet alle afgenomen testen zijn verwerkt. Niet alle teruggekeerde supporters zijn getest.

Ik weet niet over hoeveel supporters het gaat die afgezakt zijn naar Rusland, maar 100man besmet (tot nu toe vastgesteld) noem ik best wel noemenswaardig. Zeker gezien er in Finland momenteel maar 15nieuwe gevallen per dag gerapporteerd worden.
Ongeveer 3000 man.

En hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel ICU opnames? Wat is het probleem als 100 mensen besmet raken en daar quasi geen in het ziekenhuis belanden?

En je weet maar al te goed dat ik het had over hoe je tienuidzenden mensen kunt controleren om een stadion binnen te komen.

Even tijd voor wat arrogantie langs mijn kant.

het ergste is dat ge die subjectieve berichten en voorspellingen combineert met uw cijfers van sciensano, alsof ze enige wetenschappelijke betekenis zouden hebben. Ge gebruikt uw dagelijkse copy paste van sciensano om u hier te profileren als “the man with the facts” en daar mixt ge dan uw eigen pseudo facts tussen.

Vorige week zei iemand nog als “dank u voor uw dagelijkse posts en analyses jpv, dankzij u weten wij hier 3-4 dagen eerder wat er gebeurt dan de wetenschap in het nieuws vertelt”, lol.

Bij monde van BrechtDV (epidemiologist bij Sciensano) verbazen ze zich daar nu over het feit dat het ECDC (ongeveer de europese variant van Sciensano) andere methode van berekening gebruikt en gaat ze dat nu met de ECDC bespreken. Mochten ze deze topic gevolgd hebben wisten ze dat al meer dan 3-4 dagen geleden :p

Ik ben geen wetenschapper, verre van, maar berekenen van cijfers en kijken hoe anderen bepaalde cijfers berekenen en op basis daarvan voorspellingen doen kan ik goed.

Maar gij hebt het geschreven. Dus moet ge niet afkomen met woorden in de mond leggen.
Gezien uw report hierbij inhoudelijk: er zijn twee spreekwoorden, in de mond leggen en uit de mond halen. Die van mij was de laatste en impliceert dat @the_fox zijn voorspelling juist was.

Ik heb ook een persoonlijke leuze en die gaat: als ge lang genoeg wacht komt het antwoord vanzelf:
En hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel ICU opnames? Wat is het probleem als 100 mensen besmet raken en daar quasi geen in het ziekenhuis belanden?

Als er opeens 6* het landelijk daggemiddelde opeens positief test, is dat toch niet "niet noemenswaardig" te noemen?
Zeker als je weet dat:
  • dit enkel de tot nu toe bevestigde gevallen zijn
  • er nog geen verdere data is over hoeveel mensen zij op hun beurt aangestoken hebben
  • voortgaand op volgend punt: en mogelijks een nieuwe variant (de delta) geïntroduceerd hebben op een plek waar die nog niet/minder aanwezig was
  • Ziekenhuisopnames/IC kan men nu nog niet zeggen natuurlijk, de besmetting is nog maar net vastgesteld :sarcastic:
En je weet maar al te goed dat ik het had over hoe je tienuidzenden mensen kunt controleren om een stadion binnen te komen.
Ja, jouw post ging over mensen controleren. Dus even een situatieschets sinds dit ook in het verhaal van TML en massa-evenementen was.

Als die allemaal gecontroleerd waren, hoe zijn ze dan besmet geraakt?
Indien buiten het stadium, wat natuurlijk 100% mogelijk is, wat gaat dan hetzelfde scenario hier tegenhouden met buitenlandse toeristen die TML combineren met een weekje België rondreizen? En wat als die varianten meepakken die hier nog niet aanwezig waren (wat ook deel van de originele discussie was)?

Als er opeens 6* het landelijk daggemiddelde opeens positief test, is dat toch niet "niet noemenswaardig" te noemen?
Zeker als je weet dat:
  • dit enkel de tot nu toe bevestigde gevallen zijn
  • er nog geen verdere data is over hoeveel mensen zij op hun beurt aangestoken hebben
  • voortgaand op volgend punt: en mogelijks een nieuwe variant (de delta) geïntroduceerd hebben op een plek waar die nog niet/minder aanwezig was
  • Ziekenhuisopnames/IC kan men nu nog niet zeggen natuurlijk, de besmetting is nog maar net vastgesteld :sarcastic:
Veel vraagtekens en alleen maar het feit dat ze allemaal relatief jong zijn en zelf gekozen hebben het risico te nemen. De kans op ziekenhuisopname/ICU is bij die groep statistisch gezien minuscuul klein. Indien gevaccineerd nóg kleiner. België moet gewoon het quarantainebeleid bij terugkeer streng handhaven. De deltavariant is hier al langer dus dat is niet nieuw. Het daggemiddelde is trouwens een zware onderschatting want er zijn nog steeds asymptomatische besmettingen.

Ja, jouw post ging over mensen controleren. Dus even een situatieschets sinds dit ook in het verhaal van TML en massa-evenementen was.

Als die allemaal gecontroleerd waren, hoe zijn ze dan besmet geraakt?
Indien buiten het stadium, wat natuurlijk 100% mogelijk is, wat gaat dan hetzelfde scenario hier tegenhouden met buitenlandse toeristen die TML combineren met een weekje België rondreizen? En wat als die varianten meepakken die hier nog niet aanwezig waren (wat ook deel van de originele discussie was)?
Als ge lang genoeg wacht komt het antwoord vanzelf én lost het probleem zichzelf op. TML is inmiddels definitief gecanceld. Als dat niet zo was dan hadden ze zelfs buitenlanders willen afzeggen heb ik begrepen. Ze waren bereid veel toegevingen te doen. PKP gaat een dikke honderd km verder wél gewoon door. Om het op zijn HLN’s te zeggen: begrijpen wie begrijpen kan.

Even tijd voor wat arrogantie langs mijn kant.
Dat zijn wel al een jaar gewoon hoor. Als je nu vb. begin augustus 2020 en begin maart 2021 niet gezegd had dat alles achter de rug was, had je misschien een punt. Nu dus absoluut niet.

JPV de man die altijd sneller dan de wetenschappers was gebasseerd op zijn superbrein maar nu ineens een heilige zou zijn omdat sommige wetenschappers in Belgie een andere methode willen gaan gebruiken die JPV zogezegd al een heel jaar int geheim aant toepassen is om zijn voorspellingen te maken.

:scream:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan