Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In welke mate dringt de Belgische overheid het dan bijv. beter op volgens jou aan de bevolking dan dat de Amerikaanse het doet?

Kwalitatief onderwijs (nu nog, de tendens is niet goed) en al bij al degelijke media waardoor wij als maatschappij in verhouding net iets minder achterlijke idioten hebben gekweekt dan de VS, om maar iets te zeggen.

Kwalitatief onderwijs (nu nog, de tendens is niet goed) en al bij al degelijke media waardoor wij als maatschappij in verhouding net iets minder achterlijke idioten hebben gekweekt dan de VS, om maar iets te zeggen.
Grappig, want dat laatste is dan weer een even populistische halve waarheid :p

Het is de bedoeling dat je je bevolking beter informeert zodat ze zelf de keuze maken om zich te laten vaccineren. Dan is verplichten niet nodig.
De bevolking is ondertussen wel genoeg geïnformeerd hoor, je gaat niemand vinden die geen of onvoldoende toegang heeft tot informatie over de vaccinaties.

De bevolking is ondertussen wel genoeg geïnformeerd hoor, je gaat niemand vinden die geen of onvoldoende toegang heeft tot informatie over de vaccinaties.
Het is niet omdat ik 'toegang heb' tot informatie over quantum fysica, dat ik dan ook goed geïnformeerd ben over quantum fysica.

Kwestie wat jij onder "kwalitatief onwijs" wil verstaan, de beste scholen en onderzoeksinstellingen ter wereld komen nog altijd uit de VS. Ook de vaccins die hier nu op grote schaal gebruikt worden in België zijn in de VS ontwikkeld (bron).

Kwestie wat jij onder "kwalitatief onwijs" wil verstaan, de beste scholen en onderzoeksinstellingen ter wereld komen nog altijd uit de VS.
Ik garandeer je persoonlijk dat het betreurenswaardig grote gedeelte van de VS-bevolking dat zich niet wil laten inenten niet door deze scholen of onderzoeksinstellingen is opgeleid.

Het gaat dan ook om een volledige bevolking die moet geïnformeerd worden, niet enkel "de beste" daarvan.

Ook de vaccins die hier nu op grote schaal gebruikt worden in België zijn in de VS ontwikkeld (bron).
Dank je, dit wist ik nog niet. Of ja wacht, toch wel, want ik ben in België naar school geweest en goedkoop bovendien.

Altijd fijn om even mee te gaan in uw pseudo-getroll, want ik blijf oprecht geloven dat ge slimmer zijt dan dat, maar veel uitdaging is er niet aan.

Kwestie wat jij onder "kwalitatief onwijs" wil verstaan, de beste scholen en onderzoeksinstellingen ter wereld komen nog altijd uit de VS. Ook de vaccins die hier nu op grote schaal gebruikt worden in België zijn in de VS ontwikkeld (bron).
Dat is ook een dooddoener natuurlijk. Dat peperdure onderwijssysteem, dat actief talent uit het buitenland aantrekt, zal weinig zeggen over de gemiddelde scholingsgraad. Er bestaat een grote hoop Amerikanen die enkel door high school is geraakt, daar een hoop vakken heeft gevolgd onder het niveau dat hier gangbaar is, en zelfs een hoop lessen mocht overslaan om sport te beoefenen. Oh en die uiteraard zich ook niet willen laten indoctrineren door die leftist universities.

Ik heb hier eergisteren de vaccinatie graad gepost van de meest gatachterlijke dieprode staten in de VS. Sommige staten gaan geeneens 45% van hun inwoners vaccineren. Darwin@work…

Ik heb hier eergisteren de vaccinatie graad gepost van de meest gatachterlijke dieprode staten in de VS. Sommige staten gaan geeneens 45% van hun inwoners vaccineren. Darwin@work…
Sorry, dat heb ik gemist. Ik probeer hier eigenlijk zo veel mogelijk weg te blijven want ik haat deze thread uit de grond van mijn hart maar soms kan ik het niet laten.

de vraag is in welke mate je dat als overheid kan opdringen aan een bevolking. In welke mate dringt de Belgische overheid het dan bijv. beter op volgens jou aan de bevolking dan dat de Amerikaanse het doet?
De vraag is eerder in welke mate moet dit opgedrongen worden aan de bevolking. Volstaat het niet dat alle fysiek "zwakke" zich laten inenten ?
Die zijn dan toch beschermd ? Een beetje analoog met een griepvaccion, waar ook enkel ouderen of mensen met aandoeningen zich laten vaccineren. Ok het virus circuleert dan wat langer waarschijnlijk, maar het overige deel van de bevolking ondervindt er toch geen zware gevolgen van.
Volgens een behandelend arts van mij is heeft het geen toegevoegde waarde om je te laten inenten <50 en zonder aandoeningen, maar van de orde & overheid uit moet hij mij een vaccin "verkopen".

Laatst bewerkt:
De vraag is eerder in welke mate moet dit opgedrongen worden aan de bevolking. Volstaat het niet dat alle fysiek "zwakke" zich laten inenten ?
Die zijn dan toch beschermd ? Een beetje analoog met een griepvaccion, waar ook enkel ouderen of mensen met aandoeningen zich laten vaccineren. Ok het virus circuleert dan wat langer waarschijnlijk, maar het overige deel van de bevolking ondervindt er toch geen zware gevolgen van.
Volgens een behandelend arts van mij is heeft het geen toegevoegde waarde om je te laten inenten <50 en zonder aandoeningen, maar van de orde & overheid uit moet hij mij een vaccin "verkopen".
Ondanks het vaccin bescherming biedt wil dat niet zeggen dat je niet meer ziek kan zijn of het niet meer kan overdragen. Maar het vaccin verminderd die mogelijkheden drastisch. Hoe meer overdracht er is tussen personen hoe groter de kans op mutaties en dus hoe meer kans die mutaties hebben om de huidige vaccins te omzeilen waardoor het virus moeilijker te bestrijden wordt.

En daarom vaccineren we best zoveel mogelijk personen.

Dat is virologie 101. En als uw behandelende arts dat al niet snapt, dan vraag ik mij af waar die zijn diploma vandaan gehaald heeft…

Hoe meer overdracht er is tussen personen hoe groter de kans op mutaties en dus hoe meer kans die mutaties hebben om de huidige vaccins te omzeilen waardoor het virus moeilijker te bestrijden wordt.

En daarom vaccineren we best zoveel mogelijk personen.

Dat is virologie 101. En als uw behandelende arts dat al niet snapt, dan vraag ik mij af waar die zijn diploma vandaan gehaald heeft…
Dus concreet betekent dit dan gezien niet iedereen (en slechst een kleine minderheid) zich laat inenten tegen de griep, dat dit dan eigenlijk ook compleet zinloos is, gezien het griepvirus dan ook vrij spel heeft om verder te muteren en aldus ingeënte personen toch nog te besmetten/ziek te maken. Moet die lijn van iedereen inenten dan niet doorgetrokken worden in geval van griepvaccin ook om het enigszins zinvol te maken ?

Btw mijn arts schat de kans dat je als <50 jarige ernstige gevolgen oploopt van Sars/Covid laag in, vandaar dat hij het niet actief wil promoten. maar eerder vrije keuze laat.

Dus concreet betekent dit dan gezien niet iedereen (en slechst een kleine minderheid) zich laat inenten tegen de griep, dat dit dan eigenlijk ook compleet zinloos is, gezien het griepvirus dan ook vrij spel heeft om verder te muteren en aldus ingeënte personen toch nog te besmetten/ziek te maken. Moet die lijn van iedereen inenten dan niet doorgetrokken worden in geval van griepvaccin ook om het enigszins zinvol te maken ?
Waarom denk je dat er elk jaar andere griepvaccins gezet worden (en dan nog op goed geluk dat het de juiste zijn)?

Dat dit enkel bij risicopatiënten gebeurt heeft te maken met het feit dat corona als virus gevaarlijker is dan "zomaar een griepje" (vandaar de beelden uit Italië en Spanje in maart 2020) en we het ons bij de griep kunnen permitteren om enkel de zwakken in te enten. Moest elk griepje zoals corona zijn, dan moesten we iedereen jaarlijks vaccineren ja.

Godmiljaar, nu doe ik het weer ik ging hier wegblijven. :wallbash:

Dus concreet betekent dit dan gezien niet iedereen (en slechst een kleine minderheid) zich laat inenten tegen de griep, dat dit dan eigenlijk ook compleet zinloos is, gezien het griepvirus dan ook vrij spel heeft om verder te muteren en aldus ingeënte personen toch nog te besmetten/ziek te maken.
waar haal je dat het zinloos zou zijn?

25% laat zich inenten (waarvan relatief veel meer bij risicopatiënten) en die hebben dus een grotere kans om niet ziek te worden of, vooral bij varianten, minder vlug gehospitaliseerd te worden.

Je ziet het verschil duidelijk als men de juiste antistoffen tegen de jaarlijks veranderende griepvarianten heeft of net niet
Moet die lijn van iedereen inenten dan niet doorgetrokken worden in geval van griepvaccin ook om het enigszins zinvol te maken ?
moet: nee dus. Mag? Ja.
Btw mijn arts schat de kans dat je als <50 jarige ernstige gevolgen oploopt van Sars/Covid laag in, vandaar dat hij het niet actief wil promoten. maar eerder vrije keuze laat.
dan is het een domme arts want snapt hij niet dat je als gevaccineerde anderen ook minder vaak besmet.

Kijk dit hangt ervan af waar je die finishlijn wilt leggen.
niet bij individuele scenario's.

Als je wil weten of een overheid goed werk levert, moet je kijken naar hoe ze het verschil kunnen maken. Je hebt als overheid geen goed werk geleverd als er door je acties nauwelijks meer mensen zich laten vaccineren dan zonder.

Het is duidelijk dat men in vele staten als overheid de bevolking niet gevaccineerd krijgt. En dat zal dramatisch zijn als er weer een uitbraak komt.

Waarom denk je dat er elk jaar andere griepvaccins gezet worden (en dan nog op goed geluk dat het de juiste zijn)?

Dat dit enkel bij risicopatiënten gebeurt heeft te maken met het feit dat corona als virus gevaarlijker is dan "zomaar een griepje" (vandaar de beelden uit Italië en Spanje in maart 2020) en we het ons bij de griep kunnen permitteren om enkel de zwakken in te enten. Moest elk griepje zoals corona zijn, dan moesten we iedereen jaarlijks vaccineren ja.

Godmiljaar, nu doe ik het weer ik ging hier wegblijven. :wallbash:

Ik trek niet in twijfel dat het coronavirus gevaarlijker is dan een griepvirus (opgelet een griepje is voor een 70+ niet zonder risico), maar als het principe van een vaccin werkt zoals door @Tylfius beschreven, dan heeft dit tot gevolg dat zich inenten tegen de griep weinig toegevoegde waarde biedt gezien er zich waarschijnlijk slechts een 20% inenten hiertegen.

Coronovirus is wel degelijk gevaarlijker, doch voor het overgrote deel (%) van de bevolking dan toch niet "gevaarlijk", dat bewijzen toch de cijfers gezien er zeer veel besmettingen zijn, maar % zeer weinig mensen zijn die hiervoor op intensieve terecht komen.

Btw in mijn familie is er ook iemand gestorven aan Corona, doch dit familielid had reeds bloedkanker.
Van de personen waarvan ik weet dat ze besmet zijn geweest (positief getest), ken ik er persoonlijk geen enkele die ernstig ziek is geweest of op intensieve is terechtgekomen (ze zullen altijd chance gehad hebben zeker).

Het is vanuit deze optiek dat mijn arts dan ook aangeeft dat mijn kans op ernstige verwikkelingen dan ook klein is.

waar haal je dat het zinloos zou zijn?

25% laat zich inenten (waarvan relatief veel meer bij risicopatiënten) en die hebben dus een grotere kans om niet ziek te worden of, vooral bij varianten, minder vlug gehospitaliseerd te worden.

Je ziet het verschil duidelijk als men de juiste antistoffen tegen de jaarlijks veranderende griepvarianten heeft of net niet moet: nee dus. Mag?
Gezien we nu toch op het punt gekomen zijn dat alle zwakke in de maatschappij zijn ingeënt mogen we dan niet stoppen is dan de vraag.

De stelling van mijn arts was dat volgens hem het voldoende is dat enkel de risicopatiënten zich laten inenten zoals bij griep, maar hier op het forum geeft men aan dat de effectiviteit van het vaccineren dan volledig verloren gaat (wegens kans op mutaties etc)..
Vandaar dan mijn vraag of de effectiviteit dan ook verloren gaat bij inentingen tegen griep gezien slechts een zeer beperkt aantal mensen zich hiertegen laat inenten en het totaal aantal ingeënten cruciaal zou zijn voor de effectiviteit van de bescherming die het vaccin kan bieden.

Ja.dan is het een domme arts want snapt hij niet dat je als gevaccineerde anderen ook minder vaak besmet.
besmet zijn staat niet gelijk aan ziek worden, dat is toch duidelijk uit de cijfers. Het is slechts een zeer beperkt aantal die effectief ziek wordt (tov het aantal besmettingen).

Laatst bewerkt:
Gezien we nu toch op het punt gekomen zijn dat alle zwakke in de maatschappij zijn ingeënt mogen we dan niet stoppen is dan de vraag.
Gezien je dit verzint: nee.

Ik ben een 51 jarige risicopatiënt en zal mijn tweede prik pas krijgen op 21 augustus. Je voorspelling is dus meer dan een beetje te optimistisch.

cantharides zei:
De stelling van mijn arts was dat volgens hem het voldoende is dat enkel de risicopatiënten zich laten inenten zoals bij griep, maar hier op het forum geeft men aan dat de effectiviteit van het vaccineren dan volledig verloren gaat (wegens kans op mutaties etc)..
Vandaar dan mijn vraag of de effectiviteit dan ook verloren gaat bij inentingen tegen griep gezien slechts een zeer beperkt aantal mensen zich hiertegen laat inenten.
cantharides zei:
besmet zijn staat niet gelijk aan ziek worden, dat is toch duidelijk uit de cijfers. Het is slechts een zeer beperkt aantal die effectief ziek wordt (tov het aantal besmettingen).
Heb jij dan cijfers die het verschil geven tussen besmet zijn en ziek worden? Nee. Want die bestaan niet (néé, niet alle zieken belanden in het ziekenhuis).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan