Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik mijn (en mijn vrouw haar) afspraak moest maken, kon ik toch verscheidene uren kiezen in de dag, zelfs verschillende dagen. (Turnhout)
Is dat niet overal zo?
Idem. Via de link die ik in mijn mailbox kreeg kon ik het tijdslot volledig naar wens aanpassen, per kwartier. Kon ook enkele dagen verschoven worden.

En volgens wat ik over het vaccinatiecentrum hier gehoord heb doet men niet lastig als je daar op een ander uur komt, zolang de dag maar klopt.

Laatst bewerkt:
Toen ik mijn (en mijn vrouw haar) afspraak moest maken, kon ik toch verscheidene uren kiezen in de dag, zelfs verschillende dagen. (Turnhout)
Is dat niet overal zo?

Aan de ene kant: ja misschien rekening mee houden dat er minder mensen gaan komen als het voetbal is.
Maar tegenovergesteld: hoeveel minder? geen? vaccinatiecentrum dichtdoen? Dan steigeren er ook heel wat denk ik.
Nee, hier zeggen ze 'geen vaccins beschikbaar' als je een andere dag probeert. Zal inderdaad van centrum tot centrum afhangen dan..

Tja dat is het nadeel van het huidige, belachelijke systeem. Mijn vriendin haar 2de vaccinatie valt als we in Griekenland zitten. Ze belt het center maar ze kunnen dat nog niet wijzigen want ze hebben nog geen zicht op het aantal vaccins in de dagen daarna....Over een week moeten we nog eens terugbellen...Tja als je het zo aanpakt, geen wonder dat veel mensen hun vaccin niet zullen ophalen als het prikmoment valt op een moment dat hen niet past. We gaan niet van Griekenland naar Belgie terugkeren enkel en alleen voor dat vaccin.

Ze hadden gewoon mensen zelf hun tijdsslot moeten laten kiezen, hadden waarschijnlijk een pak meer mensen hun vaccins gehaald. Nu ja, men heeft wel al gezegd dat men zoiets gaat implementeren van zodra iedereen hun uitnodiging heeft gehad, zodat de 'weigeraars' alsnog hun vaccin kunnen krijgen.
Mis ik iets in het verhaal? Want dit lijkt mij meer op onwil dan een "nadeel van het huidige, belachelijke systeem"...

In de uitnodiging (zowel brief als digitaal) staan beide data en erbij vermeld dat je nieuwe afspraken moet maken indien het niet past.
XqS4nhm.png

Zou misschien iets beter verwoord moeten worden, maar sinds er een optimaal interval is tussen beide shots is het het beste dat te respecteren en dus beide afspraken te verleggen indien 1 van de 2 data niet past.

En indien je jouw reis geboekt hebt na bevestiging van uitnodiging, is dat niet het probleem van het systeem. Als je andere belangrijke afspraken hebt, ga je je reis ook niet laten samenvallen daarmee.

Mis ik iets in het verhaal? Want dit lijkt mij meer op onwil dan een "nadeel van het huidige, belachelijke systeem"...

In de uitnodiging (zowel brief als digitaal) staan beide data en erbij vermeld dat je nieuwe afspraken moet maken indien het niet past.
XqS4nhm.png

Zou misschien iets beter verwoord moeten worden, maar sinds er een optimaal interval is tussen beide shots is het het beste dat te respecteren en dus beide afspraken te verleggen indien 1 van de 2 data niet past.

En indien je jouw reis geboekt hebt na bevestiging van uitnodiging, is dat niet het probleem van het systeem. Als je andere belangrijke afspraken hebt, ga je je reis ook niet laten samenvallen daarmee.
Wat is er onwil aan onderstaande:

1) We boeken verlof, ze kan slechts 2 weken vakantie nemen in de zomer dus onze vakantie valt sowieso in die 2 weken
2) Ze krijgt uitnodiging, 2de vaccinatie moment valt tijdens dat verlof
3) Ze belt om dat te verplaatsen, maar dat gaat op dit moment nog niet want ze hebben geen zicht op de beschikbaarheden van de vaccins tijdens de dagen na dat 2de vaccinatie moment dat we willen uitstellen (samen met het eerste om optimaal interval te behouden).
4) Online hetzelfde verhaal, ze kan enkel het uur op de dag zelf wijzigen, geen andere dag kiezen wegens "geen beschikbaarheid van vaccins"

Met andere woorden: absoluut een 'belachelijk systeem'. In andere landen boek je gewoon vrij je slot wanneer je kan, in Belgie doen we het communistisch en geeft de overheid je reeds een vast tijdstip ongeacht of je dan kan of niet.

1) We boeken verlof, ze kan slechts 2 weken vakantie nemen in de zomer dus onze vakantie valt sowieso in die 2 weken
3) Ze belt om dat te verplaatsen, maar dat gaat op dit moment nog niet want ze hebben geen zicht op de beschikbaarheden van de vaccins tijdens de dagen na dat 2de vaccinatie moment dat we willen uitstellen (samen met het eerste om optimaal interval te behouden).
4) Online hetzelfde verhaal, ze kan enkel het uur op de dag zelf wijzigen, geen andere dag kiezen wegens "geen beschikbaarheid van vaccins"
Dat je je eerste shot moet verplaatsen en de 2e automatisch meegaat?
Of bedoel je dat? Daarom dat ik vroeg of ik iets mistte, want dit komt over dat je enkel 2e datum wilt verplaatsen.

Dat je je eerste shot moet verplaatsen en de 2e automatisch meegaat?
Of bedoel je dat? Daarom dat ik vroeg of ik iets mistte, want dit komt over dat je enkel 2e datum wilt verplaatsen.
Ja ze wil haar eerste shot ook verplaatsen om dat interval te behouden maar dat gaat dus niet omdat er op de andere dagen zogezegd geen vaccins beschikbaar zijn (wat trouwens onzin is want sommige mensen dagen niet op)

Ja ze wil haar eerste shot ook verplaatsen om dat interval te behouden maar dat gaat dus niet omdat er op de andere dagen zogezegd geen vaccins beschikbaar zijn (wat trouwens onzin is want sommige mensen dagen niet op)
Bij ons hebben ze gezegd dat je als je wil verplaatsen je best kunt kijken op het einde van de periode om te bevestigen. Dan zijn er meestal meer plaatsen vrij omdat ze dan al een beter zicht hebben op hoeveel mensen er afzeggen en de plaatsten zouden dan nog niet opgevuld zijn met mensen van de qvax en andere reservelijsten.

Gewoon effe geduld hebben tot wanneer de tijdssloten bekend zijn wanneer jullie terug zijn van Griekenland, dat gebeurt naarmate mensen hun uitnodiging bevestigen / afzeggen. Geen zin om u daar in op te jagen.

1e dag van mijn uitnodiging kon ik ook niet verplaatsen, een dag later was er dezelfde dag 1 ander slot vrij, 3 dagen later kon ik een dag schuiven.

Tzijn ook altijd dezelfde die moeilijk moeten doen over alles he. Eerst zitten zagen dat het geen naam heeft over de maatregelen en nu we eindelijk ons vaccin kunnen krijgen en versoepelen is het weer niet goed want het past niet. Are you serious!?

En voor die voetbalmatch : als het zo belangrijk is : kijk gewoon op je gsm?

Tzijn ook altijd dezelfde die moeilijk moeten doen over alles he. Eerst zitten zagen dat het geen naam heeft over de maatregelen en nu we eindelijk ons vaccin kunnen krijgen en versoepelen is het weer niet goed want het past niet. Are you serious!?

En voor die voetbalmatch : als het zo belangrijk is : kijk gewoon op je gsm?
De versoepelingen vind ik heel goed hoor. Geweldig werk van de regering tot dusver op dat vlak. Kleine opmerking misschien dat de mondmaskers stilaan mogen worden afgeschaft maar verder niet te klagen momenteel. Doe zo verder!

Voila, nu kan niemand nog zeggen dat ik alleen maar klaag hier.

Da's iets anders natuurlijk, maar zo kwam je post niet over ;)

Ik vermoed dat je dan @Landtlord zijn advies van hierboven moet opvolgen. Momenteel zullen er inderdaad nog geen tijdslots beschikbaar zijn omdat die pas vrijkomen als iemand specifiek annuleert, tot dan wordt dit als gereserveerd aanschouwt.

Met andere woorden: absoluut een 'belachelijk systeem'. In andere landen boek je gewoon vrij je slot wanneer je kan, in Belgie doen we het communistisch en geeft de overheid je reeds een vast tijdstip ongeacht of je dan kan of niet.
Heb ik geluk dat ik niet in het communistisch gedeelte van België woon :unsure:

Dat mensen niet komen opdagen, weet het vaccinatiecentrum pas op het einde van de dag. Niet enkele weken of maanden van tevoren.
Ja, ze kunnen een inschatting maken hoeveel er niet komen opdagen, maar dan wordt het allemaal wel heel complex. Stel dat er dan toch te weinig vaccins zijn, dan is het ook weer niet goed.

@Wilcao Als je Wallonië bedoelt, die werken overal met een reservatiesysteem maar daar is minder animo dus dat maakt het hen makkelijker.

Sectoren die met vaste vakantieperiodes zitten zoals de bouw waren ook niet echt blij met de vaste data van vele centra (ook toegegeven door Beke). Er zijn er dus wel een groot aantal die de boot missen en later moeten inhalen.

De versoepelingen vind ik heel goed hoor. Geweldig werk van de regering tot dusver op dat vlak. Kleine opmerking misschien dat de mondmaskers stilaan mogen worden afgeschaft maar verder niet te klagen momenteel. Doe zo verder!

Voila, nu kan niemand nog zeggen dat ik alleen maar klaag hier.
De versoepelingen hangen wel vast aan de goede cijfers, die weer vasthangen aan de vaccinaties.
Dat is wat EvilTwin zegt: Je klaagt over de beperkingen, maar als je kunt meehelpen om ze te laten wegvallen, klaag je dat je dat moet doen op een moment waarop het moeilijk valt.

Moet dat dan?

HIV=humaan immunodeficiëntievirus
Het zit al in de naam, die mensen hebben een immuundeficiëntie waardoor het immuunsysteem niet goed of zelfs niet meer werkt. Geen enkel vaccin gaat dan zijn ding doen... Want een vaccin dient om uw immuunsysteem in gang te zetten zodat het antistoffen aanmaakt en deze sneller kan inzetten indien er een infectie met het echte virus is.

Het gaat over het feit dat zo'n mensen dus maandenlang besmet blijven, en men gaat ervan uit dat deze vrouw meerdere mutaties heeft gecreëerd. Zolang er een hoge viruscirculatie in Brazilië, Argentinië, Zuid-Afrika, India, ... is, is er geen enkele reden om mensen daar heen te laten reizen of omgekeerd, zonder zeer strikte regels (zoals 2-3 weken verplichte quarantaine in een hotel of zo). Hier in Europa is de viruscirculatie quasi nul, en is het risico op nieuwe mutaties erg klein. Mijn boodschap is gewoon: pas de correcte maatregels toe om het gevaar van nieuwe varianten in de dammen

@Wilcao Als je Wallonië bedoelt, die werken overal met een reservatiesysteem maar daar is minder animo dus dat maakt het hen makkelijker.

Sectoren die met vaste vakantieperiodes zitten zoals de bouw waren ook niet echt blij met de vaste data van vele centra (ook toegegeven door Beke). Er zijn er dus wel een groot aantal die de boot missen en later moeten inhalen.
Volgens mij doen sommige provincies het in Vlaanderen ook zo? Ik weet niet of dat de reden is, want dat was in het begin ook al zo en toen konden ze nog niet weten hoe de animo ging zijn en waren er minder centra open.

Ik was eigenlijk gewoon aan het lachen met het "communisme". Blijkbaar is dat heel hip bij een bepaalde groep om te roepen zodra er iets niet naar hun zin gaat.

Hangt gewoon van centrum tot centrum af. in Genk kreeg ik datums op de brief, in Hasselt kunnen ze blijkbaar zelf kiezen

Moet dat dan?

HIV=humaan immunodeficiëntievirus
Het zit al in de naam, die mensen hebben een immuundeficiëntie waardoor het immuunsysteem niet goed of zelfs niet meer werkt. Geen enkel vaccin gaat dan zijn ding doen... Want een vaccin dient om uw immuunsysteem in gang te zetten zodat het antistoffen aanmaakt en deze sneller kan inzetten indien er een infectie met het echte virus is.
Is dat wel zo?

“For people living with HIV, the COVID-19 vaccines bring the same benefits as they bring to all individuals and communities - prevention of severe disease due to COVID-19 and potentially reduced transmission of the SARS-CoV2 virus.
Bron:

Is dat wel zo?

Bron:
Ik vermoed dat het antwoord ligt bij het verschil tussen HIV en AIDS. Mensen met HIV hebben gewoon het virus, dat heeft hun immuunsysteem nog niet verwoest en met medicatie kan dit zo gehouden worden dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan