Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maar het is ook mogelijk om een mondkapje te dragen. Zeker in het geval van een allergie waarbij er last ontstaat van de luchtwegen, is dit een aanrader.

Een niet-medisch mondmasker is dus geen ultieme oplossing tegen hooikoorts, maar kan iets bijdragen aan het krijgen van minder klachten.

Stoffenmaskers zouden wel niet helpen.

Ik draag voor de job en als ik buitenkom (school of winkel) quasi permanent een mondmasker.
Heb nog nooit zo erge hooikoorts gehad als dit jaar. Dit jaar is het overdreven erg.

Same here bij de bakker. Ik moet toch toegeven dat ik het niet aandoe als het nergens staat beschreven van dat te dragen.
De besmettingen in de winkels of op straat zijn mega zeldzaam dus das weer zo een paniekmaatregel geweest die men al lang had mogen afschaffen. Idem voor het ontsmetten van de kar, dat doe ik al weken niet meer.

Dat heb ik nooit gedaan zelfs.

Ik draag voor de job en als ik buitenkom (school of winkel) quasi permanent een mondmasker.
Heb nog nooit zo erge hooikoorts gehad als dit jaar. Dit jaar is het overdreven erg.

Pollenseizoen dit jaar is ook wel overdreven volgens dat ik lees.
Nu het elimineert je hooikoorts niet maar het kan het minderen.

Dat zal eerder hiermee te maken hebben:

Koud voorjaar en dan in juni losgehen. Ik heb normaal lichte hooikoortssymptomen maar de laatste dagen heb ik voor de eerste keer in mijn leven afgezien.

Ik zie geen probleem met mensen die constant hun masker ophouden. Kan ook thuisverpleging zijn die steeds huis in en uit moeten en zo minder last ervan hebben ipv steeds op en af te zetten. Ikzelf doe het niet onnodig op, maar mensen die het altijd dragen doen uiteindelijk geen kwaad. In tegenstelling tot de dwarsliggers die het weigeren te dragen.

Ik zet het niet meer op in stad se.
De eerste dag dat het niet meer moest ben ik er direct van gaan profiteren. De rest doet wat em wil.

Ik heb de logica altijd verstaan erachter en mij eraan gehouden. Maar was toch lullig als ge ergens zat waar in een straal van 50 meter niemand was om dat op te hebben. Of om te joggen en dat ding op te hebben terwijl er mensen zonder rondliepen met een sigaret in hun bakkes :unsure:

Bij mij ook erg dit jaar, vorig jaar eigenlijk nauwelijks iets van gemerkt (het gaat in golven).
Gelukkig helpt cetirizine hier nog.

Moet ge in principe dat mondmasker eigenlijk aanhouden op kantoor wanneer er meer dan 1,5m afstand gehouden wordt?

Heel goed om weten dat omdat het bij u persoonlijk gevoelsmatig niet helpt, meteen het wetenschappelijk bewijs geleverd is dat bv. FFP2 maskers niet kunnen verhinderen dat er minder pollen via mond en neus het lichaam kunnen binnendringen.

Heel goed om weten dat omdat het bij u persoonlijk gevoelsmatig niet helpt, meteen het wetenschappelijk bewijs geleverd is dat bv. FFP2 maskers niet kunnen verhinderen dat er minder pollen via mond en neus het lichaam kunnen binnendringen.

Als je permanent met zo een ding oploopt, slaapt, eet. Akkoord.

Kan je evengoed stellen dat je onder een glazen stolpje moet gaan leven.

Als je permanent met zo een ding oploopt, slaapt, eet. Akkoord.

Kan je evengoed stellen dat je onder een glazen stolpje moet gaan leven.
Er is toch weinig in te brengen tegen het feit dat een filter deeltjes boven een bepaalde drempel niet gaat toelaten. Als jij op een bepaald moment minder pollen inademt dan is dat toch gewoon zo, ongeacht of je daarna eens in de velden gaat joggen zonder?

Uiteindelijk raadt men mensen met zware hooikoorts aan om binnen te blijven en zaken die veel allergenen vrijstellen zoals het maaien van gras niet zelf te doen, dat is toch hetzelde: blootstelling verminderen.

Wel, de politiek correcte term deltavariant wordt al netjes overal gebruikt in de staatsmedia... nadat we wel bijna een half jaar Britse variant gebruikt hebben, maar Indiase variant, dat kon toch niet zeker...

Er is toch weinig in te brengen tegen het feit dat een filter deeltjes boven een bepaalde drempel niet gaat toelaten. Als jij op een bepaald moment minder pollen inademt dan is dat toch gewoon zo, ongeacht of je daarna eens in de velden gaat joggen zonder?

Uiteindelijk raadt men mensen met zware hooikoorts aan om binnen te blijven en zaken die veel allergenen vrijstellen zoals het maaien van gras niet zelf te doen, dat is toch hetzelde: blootstelling verminderen.

Er is idd weinig tegen in te brengen dat het aantal pollen dat je opneemt minder zal zijn.

Maar de stelling: mondmasker helpt ook tegen hooikoorts is fout.

Het helpt mss bij een lichte uitstel van executie bij de eerste pollen, meer niet.

Wel, de politiek correcte term deltavariant wordt al netjes overal gebruikt in de staatsmedia... nadat we wel bijna een half jaar Britse variant gebruikt hebben, maar Indiase variant, dat kon toch niet zeker...

De Zuid-Afrikaanse variant heet tegenwoordig de Kaapvariant.

Anderzijds, wie ligt daar nu eigenlijk van wakker? Lijkt mij nogal logisch dat als de WHO voorstelt om voor een andere benaming te gaan, serieuze kanalen daarin meegaan, of dat nu voor bepaalde mensen moeilijk te verteren is of niet.

Anderzijds, wie ligt daar nu eigenlijk van wakker? Lijkt mij nogal logisch dat als de WHO voorstelt om voor een andere benaming te gaan, serieuze kanalen daarin meegaan, of dat nu voor bepaalde mensen moeilijk te verteren is of niet.
Wie ligt daar wakker van? Diegene die vond dat Indiase variant niet meer kon zeker?

Wie ligt daar wakker van? Diegene die vond dat Indiase variant niet meer kon zeker?
Zoals bij al van die "issues" lijkt mij de tegenreactie altijd heftiger maar kom. Waarom, als het ervoor ok was dit de Indische variant te noemen, nu klagen dat het een Griekse letter is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan