Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tgoh, in openlucht een mondmasker dragen wanneer er in een straal van 20 meter niemand rond u staat is zo'n beetje als uw handen wassen vlak voor je in het zwembad springt :unsure:
Tja, ja. Ik doe het ook niet altijd uit op het moment dat het mag. Als ik weet dat ik 2 straten verder toch de winkel in stap, hou ik het ook gewoon aan, hoor. Er zijn genoeg redenen voor, maar blijkbaar is het "smetvrees" of "houden van de maatregelen".

Tja, ja. Ik doe het ook niet altijd uit op het moment dat het mag. Als ik weet dat ik 2 straten verder toch de winkel in stap, hou ik het ook gewoon aan, hoor. Er zijn genoeg redenen voor, maar blijkbaar is het "smetvrees" of "houden van de maatregelen".
Ik haal nergens smetvrees aan eh, dat zijn anderen. Nu die mensen doen daar niets verkeerds mee dus mij niet gelaten. Als zij graag dat ding ophebben mogen ze dat gerust doen voor mij.

https://www.hln.be/binnenland/twee-...ensfraude-in-vaccinatiecentrum-luik~aebeb0d1/

Toch ook weer het zoveelste staaltje frauderende ambtenarij.

Tgoh, in openlucht een mondmasker dragen wanneer er in een straal van 20 meter niemand rond u staat is zo'n beetje als uw handen wassen vlak voor je in het zwembad springt :unsure:
Het is nu lang geleden sinds ik in België ben gaan zwemmen, maar hier is het verplicht u te wassen voor je gaat zwemmen? :unsure:

Ik heb vakantiewerk gedaan in een zwembad vroeger... propere mensen komen inderdaad gewassen naar het zwembad, maar je wilt niet weten wat je desondanks toch tegenkomt. Mensen die met vuile voeten het zwembad binnengaan... die zich inderdaad beter eens zouden wassen voor ze gaan zwemmen.

Overigens een nog mottigere trend die je tegenwoordig wel eens ziet (ook te zien bij één van die video's van de Blaarmeersen) zijn jongens die een onderbroek dragen onder hun zwemshort, onlangs met een redder gesproken van het binnenzwembad hier en dat komen ze daar ook al wel eens tegen, bij bepaalde groepen meer dan anderen.

Oh boy, anderhalf jaar verder en nog steeds niet beseffen dat maskers er vooral zijn om anderen te beschermen van wat jij mogelijk verspreidt, niet zozeer omwille van smetvrees voor jezelf?
De 'terwijl het niet meer verplicht is' duidt impliciet aan dat dit plaatsen zijn waar het vandaag geen nut meer heeft, en daarmee bedoel ik uiteraard gewoon buiten op straat, zelfs als er geen kat in de buurt is, of zelfs op de fiets bij sommigen.

Uw reactie is ongepast, ik weet ook wel dat een mondmasker dragen in binnenruimtes of op drukke plekken er vooral is om andere te beschermen. Maar dat bedoelde ik dus duidelijk niet, dus hou er mee op om mensen die ook nog maar een zweem van kritiek of vragen hebben bij bepaalde maatregelen onmiddellijk als achterlijk te bestempelen.

Maar hier leest men enkel wat men wil uiteraard.

Die "houden van de maatregelen" heb je er zelf bij verzonnen zeker?

Laatst bewerkt:
De 'terwijl het niet meer verplicht is' duidt impliciet aan dat dit plaatsen zijn waar het vandaag geen nut meer heeft, en daarmee bedoel ik uiteraard gewoon buiten op straat, zelfs als er geen kat in de buurt is, of zelfs op de fiets bij sommigen.

Uw reactie is ongepast, ik weet ook wel dat een mondmasker dragen in binnenruimtes of op drukke plekken er vooral is om andere te beschermen. Maar dat bedoelde ik dus duidelijk niet, dus hou er mee op om mensen die ook nog maar een zweem van kritiek of vragen hebben bij bepaalde maatregelen onmiddellijk als achterlijk te bestempelen.

Maar hier leest men enkel wat men wil uiteraard.
Ja, zoals dat jij de reacties met een heel redelijke uitleg ook negeert, en alleen deze van Zara eruitpikt.

Ja, zoals dat jij de reacties met een heel redelijke uitleg ook negeert, en alleen deze van Zara eruitpikt.

JPV las er toch ook duidelijk over dat ik enkel niet-verplichte (lees: nutteloze) plaatsen bedoelde.
Trouwens waarom hoef ik te reageren of kritiek te geven op redelijk reacties? Het is niet omdat sommigen hier de gewoonte hebben om iedereen continu te quoten dat ik dat ook hoef te doen.

Ik.:laugh:

Meestal vergeet ik het totdat mensen me vreemd gaan aankijken.
Ben ook al vaak de winkel binnengerend zonder en dan kijken mensen me aan alsof ik een seriemoordenaar ben:laugh:

Dit had ik ook onlangs, Delhaize binnen gewandeld met vergeten mondmasker. Dan word je aangestaard als een gek :D. Snel terug naar buiten en gaan halen in de auto.

Omdat sommige mensen nu eenmaal kijken naar wat het beste is, en niet naar waar het verplicht is.
Dat wil dus zeggen:
  • Mondmasker geregeld vernieuwen (in geval van medisch dus gewoon een nieuw, in geval van stoffen het wassen en/of verluchten).
  • Uw mondmasker zo weinig mogelijk aanraken.
  • Uw mondmasker niet zomaar in uw zak moffelen van de moment dat je het niet meer moet opzetten.
Toch wel grappig dat mensen nog steeds maar blind aan de verplichtingen denken en niet aan de redenering erachter + aan correct gebruik :sarcastic:

Omdat sommige mensen nu eenmaal kijken naar wat het beste is, en niet naar waar het verplicht is.
Dat wil dus zeggen:
  • Mondmasker geregeld vernieuwen (in geval van medisch dus gewoon een nieuw, in geval van stoffen het wassen en/of verluchten).
  • Uw mondmasker niet zomaar in uw zak moffelen van de moment dat je het niet meer moet opzetten.
Toch wel grappig dat mensen nog steeds maar blind aan de verplichtingen denken en niet aan de redenering erachter + aan correct gebruik :sarcastic:

Knap uit de context getrokken alweer, nergens bekritiseer ik het correct gebruik van een mondmasker.

Dat wil dus zeggen:

Guilty as charged, once, double, tripple. :)

Knap uit de context getrokken alweer, nergens bekritiseer ik het correct gebruik van een mondmasker.
Uiteindelijk wel, want jij verwacht dat mensen het constant aan/uit doen en het gewoon maar ergens wegsteken...
Want jij weet niet waar die mensen vandaan komen/naartoe gaan als ze buiten alleen rondlopen of fietsen op een plek dat het niet verplicht is.
En sommige mensen hebben echt geen last van dat op te houden (de meerderheid zelfs), dus waarom zouden ze het dan niet gewoon ophouden als dat ook best practice is (indien ze genoeg verversen)?

Dit had ik ook onlangs, Delhaize binnen gewandeld met vergeten mondmasker. Dan word je aangestaard als een gek :D. Snel terug naar buiten en gaan halen in de auto.
Same here bij de bakker. Ik moet toch toegeven dat ik het niet aandoe als het nergens staat beschreven van dat te dragen.
De besmettingen in de winkels of op straat zijn mega zeldzaam dus das weer zo een paniekmaatregel geweest die men al lang had mogen afschaffen. Idem voor het ontsmetten van de kar, dat doe ik al weken niet meer.

no it doesn't

Maar het is ook mogelijk om een mondkapje te dragen. Zeker in het geval van een allergie waarbij er last ontstaat van de luchtwegen, is dit een aanrader.

Een niet-medisch mondmasker is dus geen ultieme oplossing tegen hooikoorts, maar kan iets bijdragen aan het krijgen van minder klachten.

Stoffenmaskers zouden wel niet helpen.

Ik heb zo een buurman met angststoornissen volgens mij. Heeft een gigantische hekwerk rond z'n huis, daar hangen camera's, en als die het gras maakt heeft die een mondmasker op :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan