Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die myocarditis is trouwens niet alleen enorm zeldzaam (maar wel couranter bij jonge personen), in de VS is ondanks een gigantisch aantal Pfizer vaccinaties nog geen enkel overlijden daarmee bevestigd onder de 30. Dat zijn er dus nul.
Minder zeldzaam dan te sterven aan Covid 19 als jong persoon. Wat mijn punt ook is.

Gelieve bronvermelding te noteren
Minder zeldzaam dan te sterven aan Covid 19 als jong persoon. Wat mijn punt ook is.
Dat klopt al niet, in de VS +- 2500 covidgerelateerde overlijdens bij -30, nul overlijdens tgv myocarditis in dezelfde leeftijdscategorie. Nog eens proberen?

In het onderzoek naar Astrazeneca heeft de gezondheidsraad de algemene sterftecijfers van Covid onderaan geplaatst. Die zijn extreem laag, te laag voor vaccinatie.

zeker wanneer dit kan gebeuren.

https://www.sciencemag.org/ews/2021/06/israel-reports-link-between-rare-cases-heart-inflammation-and-covid-19-vaccination
Nochtans gebruiken vrouwen ook de pil terwijl de kans daar 6 keer hoger is op bloedklonters dan bij vaccinatie. Maar mssh is anticonceptie wel teveel geonderwaardeert geweest.

Het niveau ook niet
Je gaat een vaccin nemen waarbij de risico’s op serieuze bijwerkingen groter zijn dan de kans op hospitalisatie of overlijden van de ziekte zelf.

De kans op sterfte door Covid als 30’er is 0.02~0.003. De kans om myocarditis te ontwikkelen is 0.02 volgens de laatste cijfers. En dan komen er nog dagelijks nieuwe onderzoeken binnen.

Waanzin vind ik het.

Je gaat een vaccin nemen waarbij de risico’s op serieuze bijwerkingen groter zijn dan de kans op hospitalisatie of overlijden van de ziekte zelf.

De kans op sterfte door Covid als 30’er is 0.02~0.003. De kans om myocarditis te ontwikkelen is 0.02 volgens de laatste cijfers. En dan komen er nog dagelijks nieuwe onderzoeken binnen.

Waanzin vind ik het.
Dus ge twijfelt niet om het vaccin te nemen, maar dat was eerder een poging om te doen lijken dat ge er nuchter naar wilt kijken gok ik?

Dus ge twijfelt niet om het vaccin te nemen, maar dat was eerder een poging om te doen lijken dat ge er nuchter naar wilt kijken gok ik?
Toch twijfel ik. De hele Amerikaanse regering gaat achter China aan omdat ze denken dat het toch een lek was. Zeker na het befaamde Fauci lek van enkele weken terug. En hoewel de cijfers laag zijn kan het zijn dat ze gewoon extreem bang zijn voor mutaties (gezien het virus onnatuurlijk is).

Toch twijfel ik. De hele Amerikaanse regering gaat achter China aan omdat ze denken dat het toch een lek was. Zeker na het befaamde Fauci lek van enkele weken terug. En hoewel de cijfers laag zijn kan het zijn dat ze gewoon extreem bang zijn voor mutaties (gezien het virus onnatuurlijk is).
Dit weet ik ook niet zeker trouwens! Ik zeg niet dat het uit een lab komt. Maar de VS neemt het toch wel heel serieus sinds kort

Waanzin vind ik het.
Ga je nog antwoorden op het feit dat de VS nul doden tgv myocarditis telt, maar wel 2500 covid-overlijdens jonger dan 30?

Ga je nog antwoorden op het feit dat de VS nul doden tgv myocarditis telt, maar wel 2500 covid-overlijdens jonger dan 30?
2500 doden bij een pandemie die al anderhalf jaar lang duurt op een (obese) bevolking van 380 miljoen is niets. Het vaccineren van jongeren is nog te recent gestart om daar iets over te zeggen. Israël heeft dat onderzoek pas na een half jaar gepubliceerd.

ik ben trouwens nergens 100 % zeker van en ik hoop dat alles goed komt. Heel mijn familie zit in de zorg en werd al gevaccineerd.

2500 doden bij een pandemie die al anderhalf jaar lang duurt op een (obese) bevolking van 380 miljoen is niets. Het vaccineren van jongeren is nog te recent gestart om daar iets over te zeggen. Israël heeft dat onderzoek pas na een half jaar gepubliceerd.

ik ben trouwens nergens 100 % zeker van en ik hoop dat alles goed komt. Heel mijn familie zit in de zorg en werd al gevaccineerd.
Het punt is dat de ratio overlijdens/besmettingen nav covid -30 in de States hoger is dan de ratio overlijdens myocarditis/gezette MRNA vaccins. Want die laatste is 0.

EDIT: En ik ben ook geen voorstander van het vaccineren van kinderen. Alleen waren uw uitspraken gewoon onjuist.

DOUBLE EDIT: Bronvermelding op vraag van moderatie.

Myocarditis gevallen: https://www.aappublications.org/news/2021/06/10/covid-vaccine-myocarditis-rates-061021
Overlijdens -30: https://www.statista.com/statistics/1191568/reported-deaths-from-covid-by-age-us/

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heeft het 1 met het ander te maken?
Verder doe je hier weer een aantal stellingen die geen bewezen feiten zijn; maar doet ze zo wel af.

giphy.gif

De sterftecijfers volgens CDC

0-19 0.003 %
19-49 0.02 %

De sterftecijfers volgens Nederlandse veiligheidsraad:

30-39 0.0002 %. (0.2 op 100.000 mensen).
klassieke fout van antivaxxers: enkel kijken naar het individuele risico/voordeel. Het vaccineren zorgt ook voor een lager risico op verspreiding bij andere mensen,en daardoor minder kans op overlijden bij hen (bvb mensen die allergisch zijn aan kippeneiwit).
Science Mag stelt dat bij jongeren onder de 30 die Pfizer nemen tussen 1 op 3000 en 1 op 6000 (gemiddeld 0.02 % dus) Myocarditis krijg.

1. Kan je de link geven waar Science mag dit zegt? Ik denk dat ik je dit hier al gevraagd hebt (of was het aan iemand anders vandaag), maar nog niet gezien.
2. Waar zegt Science hoeveel jongeren er zonder vaccin myocarditis krijgen?
Enkele jongeren zijn hier al aan gestorven en het zullen er alleen nog maar meer worden gezien we pas aan de jongeren starten.
3. Het artikel dat ik hier vandaag gelinkt heb van Science mag zegt net dat er geen link bewezen is tussen het overlijden en de vaccinatie.
Mijn punt is: deze pandemie heeft 1 probleem en dat is dat de zorg overbelast werd. Nu dat de ouderen (60+) en risicopatiënten gevaccineerd zijn is dit probleem weg. Als je naar de cijfers kijkt (bijv sterfte bij jongeren vs myocarditis, wat serieus kan zijn) is er geen Enkele reden om verder te gaan. Je maakt een risicoanalyse en onder de 44 ongeveer tilt de wijzer meer naar risico dan naar voordelen.
fout dus.

Er zijn hopen mensen die geen vaccin krijgen omdat het een te groot risico is, die mensen rekenen op gezonde mensen om gevaccineerd te zijn.
Hopen mensen? Over welke groepen gaat het dan?

Het enige wat ik terug kan vinden is dit
  • Vaccinatie mag niet gebeuren bij personen met een voorgeschiedenis van een ernstige allergische reactie, zoals anafylaxie, op één van de bestanddelen van het vaccin zoals polyethyleenglycol of polysorbaat of bij een eerdere vaccinatie.
Hoe kan je eigenlijk weten of je allergisch bent aan een van die bestanddelen?

Nog maar eens een argument om uw prik(ken)te gaan halen want dat lijkt me het veiligste systeem
Maar zelfs wanneer je gevaccineerd bent kan je besmet worden en kan je anderen besmetten, hoe klein de kans ook is, het is mogelijk.
Dus in dat opzicht zouden zelfs mensen die reeds gevaccineerd zijn ook nog geregeld getest moeten worden.

1. Kan je de link geven waar Science mag dit zegt? Ik denk dat ik je dit hier al gevraagd hebt (of was het aan iemand anders vandaag), maar nog niet gezien.
2. Waar zegt Science hoeveel jongeren er zonder vaccin myocarditis krijgen?
Voor puntje 1 vermoed ik dat hij het hierover heeft:
Daarin staat echter niet wat hij beweert en daar vergeet hij natuurlijk wel rekening te houden met een heel belangrijk fragment:
The new analysis “is very suggestive of a causal nature,” between the vaccine and myocarditis, Mevorach says. “I am convinced there is a relationship.”

“It does suggest that this is, at least statistically, a real phenomenon,” says Peter Liu, a cardiologist and chief scientific officer of the University of Ottawa Heart Institute. Diekema says it’s important to investigate “even a hint of a signal,” but cautions that “while this report is suggestive … it requires validation in other populations by other investigators before we can be certain the link exists.” Other factors may be in play, Diekema says. Now that children are back to socializing and playing sports, his hospital’s emergency room is “seeing more viral diseases than we’ve seen in a year,” and as a result, “I would expect to see a little bump in myocarditis versus a year ago.” Ideally, scientists should compare cohorts of vaccinated and unvaccinated youngsters at the same time, Diekema says, and he’s heartened that such studies are now gearing up.
Men spreekt dus van een vermoedelijke link.
En iets verder in datzelfde artikel zegt men ook dat het vermoedelijk (net zoals de link dus :p ) komt door de immuunreactie, en dat het dus bij een covid-infectie (dewelke dezelfde immuunreactie teweeg brengt) ook mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan