Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai, dat gaat ineens goed. Bedankt JPV voor je dagelijkse briefing.
Als het zo verder gaat, kan je bijna je pensioen aanvragen voor de dagelijkse job die je hier doet :laugh:

Ik vind dat we na corona allemaal om 7u 's morgens op straat moeten gaan staan klappen als teken van waardering voor JPV zijn inspanningen!

Ik vind dat we na corona allemaal om 7u 's morgens op straat moeten gaan staan klappen als teken van waardering voor JPV zijn inspanningen!
dat BG hier nog geen t shirts verkoopt met memes van JPV is haast crimineel te noemen, sommige organisaties verdienen niet graag geld
Nu het einde van corona in zicht komt vind ik dat het tijd wordt om een merci JPV thread op te starten

Ik zou het vel van de beer toch niet verkopen voor hij geschoten is. Als deze hoge vaccinatiegraad zich blijft doorzetten dan zal in Vlaanderen de volgende golf misschien nog meevallen maar in pakweg Brussel en Wallonië lijkt mij dat minder een zekerheid.

"As the pace of vaccinations accelerates, the bloc will loosen the traffic light colour coding to represent the relative safety of various EU regions.

“Green” regions must now have fewer than 25 cases per 100,000 people in 14 days, with below 4% of positive tests. That will rise to 50, or 75 if the positivity rate is less than 1%."

"For travel from a green zone, there should be no restrictions, from orange - potential for a test; for red - a possible quarantine; and non-essential travel discouraged for “dark red”."

Héél belangrijke verandering voor reizen binnen Europa. In de praktijk betekent dit dat België/Vlaanderen naar 50 positieve tests per 100.000 mensen/2 weken zal moeten evolueren, want waarschijnlijk zullen we nu eerder aan 50 geraken dan aan die 1%.

50 positieve tests/100.000 mensen wil zeggen, voor België, dat we 5760 besmettingen per 2 weken mogen hebben, of een gemiddeld dagcijfer van 411 per dag (neem 500 voor een "gewone" week, 200-300 voor een weekenddag). We zitten nu aan 1000. 1 juli zal onwaarschijnlijk zijn om dan al groen te zijn, maar tegen 15 juli lijkt me de kans wel groot dat we groen worden.

@zarathustra : geen woord of Noorwegen ook hieraan zal meedoen, maar de kans zit er wel in denk ik. En dan kunnen je ouders deze zomer wel op reis naar Noorwegen vertrekken.

Laatst bewerkt:
@zarathustra : geen woord of Noorwegen ook hieraan zal meedoen, maar de kans zit er wel in denk ik. En dan kan je deze zomer wel op reis naar België vertrekken.

We zullen zien. Zoals het nu zit hier is de toon dat gevaccineerde noren naar groene landen mogen en terug zonder regels.

Niet gevaccineerden gaan altijd 10 dagen op hotel moeten.

Mensen die gevaccineerd zijn van buiten Noorwegen moeten nog steeds in quarantaine voor 10 dagen aangezien ze op dit moment het quarantaine bewijs niet kunnen valideren en men deze waarschijnlijk zal vervalsen om te kunnen reizen.

en zoals het nu staat zal ik niet gevaccineerd zijn voor begin september ofzo

"As the pace of vaccinations accelerates, the bloc will loosen the traffic light colour coding to represent the relative safety of various EU regions.

“Green” regions must now have fewer than 25 cases per 100,000 people in 14 days, with below 4% of positive tests. That will rise to 50, or 75 if the positivity rate is less than 1%."

"For travel from a green zone, there should be no restrictions, from orange - potential for a test; for red - a possible quarantine; and non-essential travel discouraged for “dark red”."

Héél belangrijke verandering voor reizen binnen Europa. In de praktijk betekent dit dat België/Vlaanderen naar 50 positieve tests per 100.000 mensen/2 weken zal moeten evolueren, want waarschijnlijk zullen we nu eerder aan 50 geraken dan aan die 1%.

50 positieve tests/100.000 mensen wil zeggen, voor België, dat we 5760 besmettingen per 2 weken mogen hebben, of een gemiddeld dagcijfer van 411 per dag (neem 500 voor een "gewone" week, 200-300 voor een weekenddag). We zitten nu aan 1000. 1 juli zal onwaarschijnlijk zijn om dan al groen te zijn, maar tegen 15 juli lijkt me de kans wel groot dat we groen worden.

@zarathustra : geen woord of Noorwegen ook hieraan zal meedoen, maar de kans zit er wel in denk ik. En dan kunnen je ouders deze zomer wel op reis naar Noorwegen vertrekken.

Hoe werkt dit met dat vaccinatie paspoort ?
Ik dacht dat het idee was dat je met dat paspoort onbeperkt kunt reizen in Europa.

Of zijn die kleuren voor degene zonder dat paspoort ? (dus als je van een groene zone komt kan je ook zonder test reizen, ook al ben je (nog) niet gevaccineerd ?).

Het gaat precies moeilijker worden om te reizen dan nu ? Op het moment laat een aantal landen je nu binnen zonder test of quarantaine en ook belgie laat je binnen als je van een oranje zone komt, wat nu wel al een hoop regios zijn.

Bedrog met bezetting op intensieve: Duitse ziekenhuizen manipuleerden bezettingsgraad​

Een rapport van de Federale Rekenkamer (BRH) onthult een van de grootste schandalen tijdens de coronapandemie in Duitsland. Duitse ziekenhuizen manipuleerden de bezettingsgraad op intensieve zorg, zodat ze financiële steun van de overheid zouden krijgen. De federale regering was naar verluidt al maanden op de hoogte van de fraude, maar hield het geheim.

Altijd weer de positieve zelve, die Deuger, dat kan je quasi elke nacht hier lezen. Zelf nooit geklapt btw. Maar wie dat een mooi initiatief vond, waarom niet doen? Er zijn wel degelijk mensen die dat nodig vonden en het niet doen omdat het hip was, Deuger, je moet niet enkel redeneren waarom je het zélf zou doen.

Het heeft nooit gedraaid om de mensen die in het ziekenhuis lagen, maar om de mensen die in het ziekenhuis klaar stonden.
Uiteraard is dat mooi. Heb nooit het tegendeel beweerd.
Dit jaar was het ook alle hens aan dek op de ic...geen applaus gezien.

Benieuwd of dat ook in de praktijk gaat gebeuren, want de weerstand tegen een testmaatschappij is in Nederland echt wel gigantisch (en terecht wat mij betreft).
Ik vind die (vul maar in)-maatschappij woordjes wel echt belachelijk in Holland. Slaat nergens op.

Voor de mensen die willen weten of je nog besmet kan geraken als je volledig gevaccineerd bent
Het antwoord is ja maar de kans is wel miniem. (Momenteel is het cijfer 0.32%)

Nog amper 0,32 procent besmettingen bij volledig gevaccineerde Belgen

Dit is met de huidige varianten hé. You never know what the future will bring.
In het VK piepen ze al anders.

Niet goed.

Het is vooral de India ontdekte deltavariant van het coronavirus dat de coronacijfers van het Verenigd Koninkrijk de lucht induwt.

(Nu, misschien maken de niet volledig of nog niet gevaccineerden het verschil, maar toch.
"54,2 procent van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd")

Laatst bewerkt:

Bedrog met bezetting op intensieve: Duitse ziekenhuizen manipuleerden bezettingsgraad​

Een rapport van de Federale Rekenkamer (BRH) onthult een van de grootste schandalen tijdens de coronapandemie in Duitsland. Duitse ziekenhuizen manipuleerden de bezettingsgraad op intensieve zorg, zodat ze financiële steun van de overheid zouden krijgen. De federale regering was naar verluidt al maanden op de hoogte van de fraude, maar hield het geheim.

Bron: Bild.de

Als geen enkele grote kwaliteitskrant in Duitsland met Grosso Modo dezelfde inhoud deelt, dan moet je heeeeeel sterk twijfelen aan de interpretatie van Bild van het nieuws.

Bijlagen

• Screenshot_20210611-214034.jpg
    Screenshot_20210611-214034.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 8

Niet goed.

Het is vooral de India ontdekte deltavariant van het coronavirus dat de coronacijfers van het Verenigd Koninkrijk de lucht induwt.

(Nu, misschien maken de niet volledig of nog niet gevaccineerden het verschil, maar toch.
Het probleem lijkt me daar dat je een groot deel mensen hebt die gevaccineerd kan worden, maar dat niet wil. En jammer genoeg net vaak in de allochtone populatie én in de regio Londen, waar veel Indiërs wonen, zie: https://www.bbc.com/news/health-55274833

In België is de bereidheid tot vaccinatie veel hoger. En de vaccinaties zijn massaal onderweg.

Uiteraard is dat mooi. Heb nooit het tegendeel beweerd.
"Was vooral om hun eigen “goedheid” te etaleren...niet om de mensen die in het ziekenhuis lagen."

Yeah right.
Dit jaar was het ook alle hens aan dek op de ic...geen applaus gezien.
En enkel door applaus kan je appreciatie tonen? Of hoe moet ik het interpreteren dat dit relevant is?

Niet goed.

Bijna alleen maar besmettingen bij niet gevaccineerde personen, en een beperkt aandeel bij mensen met een vaccinatie.

Ook voorlopig een serieuze breuklijn tussen besmettingen en ziekenhuisopnames (omdat gevaccineerden amper besmet worden en de niet gevaccineerde jongere mensen veel minder snel gehospitaliseerd moeten worden). En vooral, het aantal besmettingen stijgt er wel maar de positiviteitsratio niet/amper. Er wordt gewoon waanzinnig veel getest.

En misschien nog het belangrijkste van allemaal: Relatief gezien véél meer vaccinaties met AZ, waarvan algemeen geweten is dat het veel meer tijd nodig heeft om tot volledige bescherming te komen.

"Was vooral om hun eigen “goedheid” te etaleren...niet om de mensen die in het ziekenhuis lagen."

Yeah right.

En enkel door applaus kan je appreciatie tonen? Of hoe moet ik het interpreteren dat dit relevant is?

Waarom klappen ze nu niet meer?...dat was de vraag.

The Pfizer vaccine was found to be 88% effective at stopping symptomatic disease from the Indian variant two weeks after the second dose, compared with 93% effectiveness against the Kent variant.
The AstraZeneca jab was 60% effective against the Indian variant, compared with 66% against the Kent variant.

Goed dat ik pfizer krijg :cool:

Nu, hier is men sowieso meer voluit voor pfizer gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan