Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frank VDB gisteren in De Afspraak denk ik.
Gaat wel om een vermoeden, hij kan natuurlijk niet spreken voor andere landen.
Ik zou het straf vinden, want de facto betekent dat inkomstenverlies.

Ik maak mij vandaag niet boos want ik ben jarig. Vanaf morgen ben ik er weer om jullie te verblijden.
Vandaag ook een advies dat bevestigd wordt naar het overlegcomité van vrijdag toe. Ze willen zich gelijkschalen aan de andere Europese landen.
Wat dus betekent dat buitenlanders ook enkel naar hier mogen komen als ze volledig gevaccineerd zijn of een negatieve test kunnen voorleggen.
Benieuwd welke Europese (EU-) landen zich niet zo streng gaan opstellen.

En volgende zomer een vaccinatiebewijs van je herinenting...En zo blijven we bezig.

Geen wonder dat bepaalde mensen (zie JC) er genoeg van hebben.

Dat zou ik nu ook niet durven zeggen. Maar ik vraag me wel af wat die inderdaad structureel gaat betekenen. Ga je in de toekomst ook nog andere inentingen moeten kunnen voorleggen, of aan andere voorwaarden voldoen? Want hier is wel duidelijk een bepaalde richting ingeslagen en niemand weet waar dat gaat eindigen.

En volgende zomer een vaccinatiebewijs van je herinenting...En zo blijven we bezig.

Geen wonder dat bepaalde mensen (zie JC) er genoeg van hebben.
Wie bedoel je met JC? Joachim Coenen, Jurgen Conings of Jezus Christus?

en wat is er uiteindelijk zo erg aan een vaccinatiebewijsje na herinenting? Om te beginnen is de verwachting dat die herinentingen gaan kunnen gebeuren bij de huisarts op een veel vlotter gespreid tempo dan nu het geval is en...we weten op dit punt niet eens hoe lang de huidige shots werkzaam zijn. Wie zegt er dat die nieuwe prik voor iedereen hoogdringend gaat zijn? Ik weet het niet, jij weet het niet...dus laat ons het drama in dit geval nog maar wat opsparen.

Ik wacht gewoon af en zie wel waar we zitten binnen een week of 3, ik ben 34 dus verwacht deze maand wel een uitnodiging, al is die vaccinatietrein ondertussen alweer terug even wisselvallig als het weer wat we in Mei hebben gehad, 11 Juli iedereen 18+ geloof ik al niet meer in.
Covid Vaccin

11 juli gaat niet lukken denk ik. Eind juli kan nog wel afhankelijk van de leveringen. De achterstand is nog niet zo groot (op dit ogenblik).
Voor jou denk ik dat eind juni nog wel net gaat lukken. Zal zoiets zijn ..

Laatst bewerkt:
Dat zou ik nu ook niet durven zeggen. Maar ik vraag me wel af wat die inderdaad structureel gaat betekenen. Ga je in de toekomst ook nog andere inentingen moeten kunnen voorleggen, of aan andere voorwaarden voldoen? Want hier is wel duidelijk een bepaalde richting ingeslagen en niemand weet waar dat gaat eindigen.
Is nu toch al dat je voor bepaalde landen verplichte vaccinaties moet doen.

Dat vind ik an sich niet het issue. Vind het gewoon een issue dat er nu onderscheid gemaakt wordt terwijl het niet voor iedereen beschikbaar is en helemaal ingaat tegen het propaganda verhaaltje waar ze ons al jaar mee bestoken. Samen thuis samen uit.

Bestaat toch al lang? Gele koorts enzo.
Ook voor bv Australië moet je kunnen bewijzen dat je bepaalde vaccins hebt ontvangen.
Voor ons normaal nooit een probleem omdat het de standaardvaccins zijn.

Binnen de schengen gaat dit waarschijnlijk niet langdurig van toepassing zijn maar buiten de schengen kan het inderdaad wel zo zijn. Op zich toch niks ergs??

Hadden ze niet gecommuniceerd dat het voorlopig maar voor 1 jaar zou blijven? Niet dat het niet kan verlengd worden, maar de intentie om het te behouden lijkt me nog kleiner.

Heeft Spanje al ergens gecommuniceerd of 1 prik voldoende zou zijn en hoeveel weken op voorhand?

Omdat mijn leeftijdscategorie bijna aan de beurt zou kunnen zijn toch eens gekeken op MyHealthViewer.
Daar staat dit:

Mijn covid-19 info​

ActivatiecodeStatusActivatiebronRisicopatiëntGedeactiveerd totLaatste statusbijwerking
GeactiveerdOp leeftijd (25/05/2021)25/05/2021 - 21:16

Wil dit zeggen dat mijn datum een van de komende dagen zal bekend zijn?

Omdat mijn leeftijdscategorie bijna aan de beurt zou kunnen zijn toch eens gekeken op MyHealthViewer.
Daar staat dit:

Mijn covid-19 info​

ActivatiecodeStatusActivatiebronRisicopatiëntGedeactiveerd totLaatste statusbijwerking
GeactiveerdOp leeftijd (25/05/2021)25/05/2021 - 21:16

Wil dit zeggen dat mijn datum een van de komende dagen zal bekend zijn?

Nope:

@Waelvis ik keek dagelijks en ook toen m'n vriendin meldde dat ze haar uitnodiging kreeg (is 3 maand ouder dan ik). 20 minuten later was ook mijn uitnodiging er, ervoor kon ik nergens (burgerprofiel, myhealthviewer, doccle, ...) niks zien. Dus geen moeite om op zoek te gaan naar veranderingen

Nope:
Ja en neen, als je helemaal nog niet geactiveerd bent, dan heb je al helemaal géén kans op een uitnodiging natuurlijk :D
(Tenzij de reserverlijst)

Bij mij staat er Op leeftijd (19/05/2021) --> Vandaag uitnodiging gekregen voor 16 juni - 46 jaar

Dat mag toch al sinds eind april ofzo sinds niet essentiële reizen opnieuw zijn toegestaan.
Hangt er vanaf wat de regels zijn van het land waar je naartoe gaat. Het is niet omdat je België zomaar uitmag, dat je een ander land zomaar binnen moogt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan