Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Want een ziektedag die uiteraard perfect kan met doktersbriefje gevolg Corona vaccin gaat bij die 1600 euro verdienende persoon voor een gigantische financiële put zorgen? Of gaat een baas geven die alle redenen heeft om te ontslaan? Hij zou is moeten proberen denk ik, de vakbond zou nog is t nationaal nieuws halen misschien.
Je zin is onduidelijk, maar als je bedoelt of er werkgevers mensen ontslaan na afwezigheid als gevolg van vaccinatie, waarbij die afwezigheid de doorslag geeft: ja. Ik weet al van minstens één geval. En wettelijk kan de werkgever het ontslag doorvoeren.

Je zin is onduidelijk, maar als je bedoelt of er werkgevers mensen ontslaan na afwezigheid als gevolg van vaccinatie, waarbij die afwezigheid de doorslag geeft: ja. Ik weet al van minstens één geval. En wettelijk kan de werkgever het ontslag doorvoeren.
Dat was wat ik bedoelde ja en dat vind ik indien dit zo is ronduit schandalig! Hoe kan men nu voor een ziektebriefje als gevolg daarvan iemand wettelijk ontslagen?

Als die persoon constant afwezig is en dat de druppel is misschien nog? En zelfs dan zou ik het degoutant vinden.

Maar ik stel jouw post verkeerd voor? Je zegt letterlijk ofwel vaccineren, ofwel niet sturen.
Als je vindt dat vaccinatie verplicht zou moeten zijn, zou ik verwachten dat je mensen die een vaccin weigeren, sterk veroordeelt. Enerzijds vinden dat vaccins moeten verplicht zijn maar anderzijds wel aanvaarden dat er mensen zijn die goede redenen kunnen hebben om een vaccin te weigeren, is een beetje bizar. Als de vaccins voor de Rode Duivels belangrijk genoeg zijn om ze een voorkeursbehandeling op de gewone bevolking te geven, zou ik ook denken dat ze wel belangrijk genoeg zijn om er voor hen gevolgen aan te koppelen als ze weigeren. Als de Rode Duivels vaccineren toch niet zo belangrijk is dat een weigering eigenlijk toch niet uitmaakt, was het ook niet nodig hen te laten voorsteken.
Ik heb het toch nog eens extra verduidelijkt: Ik vind dat je het niet kunt maken om de Duivels te sturen en niet de kans te geven om zich te vaccineren. Die mogelijkheid moet er zijn, of anders is het voor mij onverantwoord om ze te sturen. Maar die kans moeten wij hen geven, als we ze willen sturen. Zij zijn niet verplicht die te grijpen, en al zeker niet als ze al voldoende beschermd zijn door antilichamen. Zoals het in geen enkel beroep voor niemand verplicht is om je te laten vaccineren voor covid.

IJsland deed wél mee en behaalde zelfs een vierde plaats in de finale. De volledige show was op voorhand al eens opgenomen voor het geval er lastminute toch een land zou zijn met een besmetting, men heeft in de finale dus gewoon die opname kunnen tonen.

Bij Eurosong was er dus een plan B voor wanneer er deelnemers besmet zouden geraken, op het EK is er echter geen plan B mogelijk en betekent besmetting dus geen verdere deelname meer.

Maar bon, dat even terzijde.
We hebben meer dan 100 profvoetballers. Dat is genoeg om voor elke match een compleet nieuwe kern samen te stellen. Hadden ze gewoon toegelaten om zieke spelers te vervangen dan was er wel een plan B.

We hebben meer dan 100 profvoetballers. Dat is genoeg om voor elke match een compleet nieuwe kern samen te stellen. Hadden ze gewoon toegelaten om zieke spelers te vervangen dan was er wel een plan B.

alleen zijn de regels dat wanneer er een besmetting is dat de hoog risicocontacten in quarantaine moeten.
Dit is zo in de meeste landen.
Verwacht je dan dat er een heel nieuw team moet komen?

Ze gaven 2 hoofdredenen op:
1) Het zijn maar een tiental mensen terwijl er al miljoenen burgers hun vaccin kregen. Sommige spelers kregen via hun club trouwens al een vaccin.

2) De populariteit van de Rode Duivels zou bepaalde fans / twijfelaars kunnen overtuigen om ook gevaccineerd te worden

Puntje 1 is een drogreden. Of het nu om een paar personen gaat of niet, voorkruipen is voorkruipen.

Puntje 2, welja, daar blijft een halve dag later ook al niet veel van over

Er zitten dus effectief weigeraars tussen.

15/06 vaccintijd :D

Below is an overview of your appointments to be confirmed. Please confirm the arrangements as soon as possible.

You will be vaccinated with the vaccine from JnJ.

Ik heb het toch nog eens extra verduidelijkt: Ik vind dat je het niet kunt maken om de Duivels te sturen en niet de kans te geven om zich te vaccineren. Die mogelijkheid moet er zijn, of anders is het voor mij onverantwoord om ze te sturen. Maar die kans moeten wij hen geven, als we ze willen sturen. Zij zijn niet verplicht die te grijpen, en al zeker niet als ze al voldoende beschermd zijn door antilichamen. Zoals het in geen enkel beroep voor niemand verplicht is om je te laten vaccineren voor covid.
Wat is er nu onverantwoord om ze naar een EK te sturen, terwijl alle profvoetballers al 9-10 maanden lang op alle niveau's voetballen zonder inenting? Wat maakt dit tornooi zo speciaal? Tussen 2 matchen verblijven ze overigens telkens weer in hun basecamp in Tubeke. 't Is niet dat ze in een vreemd land ergens in een hotel op het buffet corona gaan oplopen.
Dat ze een vaccin aangeboden krijgen, vind ik ok. Maar dat het onverantwoord zou zijn, neen.

Wat is er nu onverantwoord om ze naar een EK te sturen, terwijl alle profvoetballers al 9-10 maanden lang op alle niveau's voetballen zonder inenting? Wat maakt dit tornooi zo speciaal? Tussen 2 matchen verblijven ze overigens telkens weer in hun basecamp in Tubeke. 't Is niet dat ze in een vreemd land ergens in een hotel op het buffet corona gaan oplopen.
Dat ze een vaccin aangeboden krijgen, vind ik ok. Maar dat het onverantwoord zou zijn, neen.
Dit is een discussie van een tiental pagina's geleden, hè. Maar voor die andere matchen zijn "wij" niet de werkgever. Daar heb ik nòg minder in de pap te brokken dan hier. Het is trouwens niet altijd zonder inenting, want vaak zijn ze wel al ingeënt door de club (in een land waar ze wel voorrang krijgen), of zijn de regels rond trainingen en wedstrijden veel strenger dan ze hier zijn. Met de regels die er nu op tafel liggen, vind ik het onverantwoord om ze te sturen. Dat zou ik vinden in clubverband (ik vond het ook ethisch twijfelachtig om zo veel tests op te offeren om een seizoen te laten doorgaan), en dat vind ik in dit geval. Maar in dit geval is België, en dus wij, ook nog eens de werkgever. Degene die ze eropuit stuurt.

Nahrtent, waar zit ge met uw daily rage?
Want hier komt nog wat extra olie op uw vuur: ge gaat pas test-vrij mogen reizen na volledige vaccinatie. Dus 1 spuitje gaat niet voldoende zijn (behalve J&J natuurlijk). Dan gaat ge toch nog een negatieve PCR test moeten voorleggen.
Dat wil dus zeggen dat in juli ongeveer niemand jonger dan 45-50 gaat kunnen reizen zonder test?

Nahrtent, waar zit ge met uw daily rage?
Want hier komt nog wat extra olie op uw vuur: ge gaat pas test-vrij mogen reizen na volledige vaccinatie. Dus 1 spuitje gaat niet voldoende zijn (behalve J&J natuurlijk). Dan gaat ge toch nog een negatieve PCR test moeten voorleggen.
Dat wil dus zeggen dat in juli ongeveer niemand jonger dan 45-50 gaat kunnen reizen zonder test?
Volgens wat of wie?

Dat was wat ik bedoelde ja en dat vind ik indien dit zo is ronduit schandalig! Hoe kan men nu voor een ziektebriefje als gevolg daarvan iemand wettelijk ontslagen?

Als die persoon constant afwezig is en dat de druppel is misschien nog? En zelfs dan zou ik het degoutant vinden.
Ziekte is geen reden om (zonder schadevergoeding) iemand te ontslaan. Herhaaldelijke afwezigheid (die de organisatie van het werk verstoort) wel. En een van die reden voor de afwezigheid kan daarvoor ziekte zijn, maar het is het totaal van de afwezigheden (en vooral de niet-direct na elkaar opeenvolging van ziekteperiodes) die vaak de das omdoet.

Vriendin (42 jaar en 2 maand) heeft trouwens net bericht gekregen dat ze gevaccineerd zal worden op 15/06 met Astra Zeneca. Ikzelf (41 jaar en 11 maand) zal het dus ook wel binnenkort krijgen.

Ik ken iemand van geboortejaar 88 die vorige week was opgeroepen (geen risicopatiënt). Hij had zich ‘s morgens op qvax geregistreerd en werd diezelfde dag nog opgeroepen. Maar vermoed dat het echt wel zal afhangen van hoe ver uw regio staat.

Na dit te lezen heb ik me deze ochtend aangemeld bij Qvax.
Ik had dit tot op heden niet gedaan omdat mijn vaccinatiecentra expliciet, en officieel op hun site, had gezegd niet op zowel de lokale reserve lijst als op de federale aan te melden. Ze gingen eerst met de lokale lijst werken.
Ik heb zojuist een uitnodiging gekregen... Pfizer op 19 juni. Ik kon niet vervroegen. Misschien als ik bel.
Ik ben van 83.

Ziekte is geen reden om (zonder schadevergoeding) iemand te ontslaan. Herhaaldelijke afwezigheid (die de organisatie van het werk verstoort) wel. En een van die reden voor de afwezigheid kan daarvoor ziekte zijn, maar het is het totaal van de afwezigheden (en vooral de niet-direct na elkaar opeenvolging van ziekteperiodes) die vaak de das omdoet.
Ja ok dan kan ik de werkgever misschien zelfs nog ergens snappen afhankelijk van hoe erg het is.

T ging mij in se over een antwoord op zarathustra van tis erger voor de mens die naar zen voeten krijgt van zijn werkgever terwijl die voor een basis pre sowieso al moet werken en nu nog is geklopt is omdat hij ziek is van zijn vaccin. Als dat niet de laatste druppel is lijkt me er weinig aan de hand. Als je zelf al gezorgd hebt voor situaties die de emmer bij de baas hebben doen vollopen is het iets anders (al is dan ziekte na vaccinatie gebruiken als druppel nog laag bij de gronds in principe).

Volgens wat of wie?
Frank VDB gisteren in De Afspraak denk ik.
Gaat wel om een vermoeden, hij kan natuurlijk niet spreken voor andere landen.
Ik zou het straf vinden, want de facto betekent dat inkomstenverlies.

Ik maak mij vandaag niet boos want ik ben jarig. Vanaf morgen ben ik er weer om jullie te verblijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan