Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is er toch geen verschil met deze Duivels die om die reden het niet nemen? Je zegt dat zij wel een privilege inroepen dat wij niet krijgen. Dat is niet zo. Vooral omdat zij ook hun afspraak niet verzetten, zij steken gewoon nog niet voorbij.
We zouden ze nog dankbaar moeten zijn :wtf:
Wie het geluk heeft bij een flexibel centrum te zitten, kan een paar dagen speling krijgen. Toch iets anders dan gewoon inplannen na het toernooi.
De ene helft mag zonder gene voorsteken, de andere helft mag naar eigen goeddunken een datum kiezen.
Maar geen privileges hoor.

Als er genoeg vaccins zijn, of de verplichte testen/quarantaine wegvallen voor iedereen die nog niet de kans heeft gehad, hoor je mij niet klagen hoor, dan doen ze maar. Nu is het toch een vaccinnatiestrategie met een verschil tussen het gewone volk en diegene die iets meer geregeld krijgen.

Stom voorbeeld, kijk naar Eurosong. Iedereen flink in quarantaine of zelfisolatie om geen besmetting te hebben. IJsland kon niet meedoen aan de finale wegens quarantaine. Jammer, maar kan perfect. Je had hier ook kunnen zeggen "het hele land gaat teleurgesteld zijn" zoals in dit topic geopperend en iedereen preventief vaccineren, maar so be it. Dat is in mijn ogen veel correcter.

Sorry, maar de echte nuance werd toch weer gemist in die artikels over de RD... Is weer pure stemmingmakerij...

De motivatie om het vaccin nu te weigeren is dat het een Pfizer vaccin is, en dat de 2e prik van Pfizer dan midden in de eindronde van het toernooi gaat vallen. "Pfizer 2" staat bekend als een vaccin met veel bijwerkingen. Sommige spelers willen het risico niet nemen om zo geen belangrijke match te missen omdat ze met koorts in bed liggen... Dus waarschijnlijk gaan die het vaccin wel gewoon binnen 1 of 2 weken nemen, zodat de 2e prik na het toernooi valt. Ik kan die redenering perfect volgen.
Als je het objectief bekijkt is het gewoon de schuld van de beslissingsnemers, die hebben te lang getalmd, ze hadden die spelers gewoon sneller moeten goedkeuren voor vaccinatie, zodat zowel Pfizer 1 als Pfizer 2 voor het toernooi konden worden toegediend. Stel u voor, de Belzen in de finale van het EK, maar Romelu en KDB kunnen niet mee doen omdat ze Pfizer-2 bijwerkingen hebben. Dan zou de politiek ook weer een bak kak over hun kop krijgen... maar zover hebben ze in de wetstraat weer nog niet gedacht.
De tweede prikt volgt na het EK. Heel die redenering klopt dus niet.

Ziekteverlof is daar wel (vaak) net iets minder erg.
Dat zal elke persoon wel zelf uitmaken?
Belangrijk examen, afsluiten kwartaalcijfers, afsluiten belangrijk contract, vakantie, belangrijke (amateur)wedstrijd, 50ste verjaardag, eerste date ...
Genoeg redenen waarom je op een specifieke dag niet ziek wil zijn door bijwerkingen.

@Loser gisteren was het voor jou nog onverantwoord om de Rode Duivels te laten spelen als ze niet gevaccineerd waren. Het was vaccineren of thuisblijven. Moet je dan nu niet pleiten om de voetballers die geweigerd hebben en geen antilichamen hebben uit de selectie te weren? Of is de vaccinatie nu dan toch weer niet zo belangrijk? Van de argumentatie dat een voorkeursbehandeling gerechtvaardigd was omdat je toch niet kon riskeren dat er een speler COVID zou oplopen tijdens het toernooi, blijft weinig overeind als niet iedereen is gevaccineerd.

Stom voorbeeld, kijk naar Eurosong. Iedereen flink in quarantaine of zelfisolatie om geen besmetting te hebben. IJsland kon niet meedoen aan de finale wegens quarantaine. Jammer, maar kan perfect. Je had hier ook kunnen zeggen "het hele land gaat teleurgesteld zijn" zoals in dit topic geopperend en iedereen preventief vaccineren, maar so be it. Dat is in mijn ogen veel correcter.

IJsland deed wél mee en behaalde zelfs een vierde plaats in de finale. De volledige show was op voorhand al eens opgenomen voor het geval er lastminute toch een land zou zijn met een besmetting, men heeft in de finale dus gewoon die opname kunnen tonen.

Bij Eurosong was er dus een plan B voor wanneer er deelnemers besmet zouden geraken, op het EK is er echter geen plan B mogelijk en betekent besmetting dus geen verdere deelname meer.

Maar bon, dat even terzijde.

@Loser gisteren was het voor jou nog onverantwoord om de Rode Duivels te laten spelen als ze niet gevaccineerd waren. Het was vaccineren of thuisblijven. Moet je dan nu niet pleiten om de voetballers die geweigerd hebben en geen antilichamen hebben uit de selectie te weren? Of is de vaccinatie nu dan toch weer niet zo belangrijk? Van de argumentatie dat een voorkeursbehandeling gerechtvaardigd was omdat je toch niet kon riskeren dat er een speler COVID zou oplopen tijdens het toernooi, blijft weinig overeind als niet iedereen is gevaccineerd.
Ook gisteren had je mijn post verkeerd voorgesteld. Ik zei: Onverantwoord om ze te sturen zonder dat ze mochten voorsteken bij het vaccineren. Ze mochten voorsteken. Het was dus niet vaccineren of thuisblijven, het was "de kans geven om zich te laten vaccineren" of "als land beslissen dat we ze niet laten voorsteken, maar ze dan ook als volledig team niet sturen".

Ik ben voorstander van het verplicht maken van het vaccin. Ik zou er zelfs verregaande dingen aan durven te verbinden. Maar zolang het niet verplicht ìs, kun je niet eisen van elke Rode Duivel dat hij het vaccin neemt, of anders z'n werk verliest. Dat eis je ook niet van andere sectoren.

Zou je het beter vinden dat we vaccins weggooien door ze te geven aan spelers die het niet nodig hebben? Ze zijn besmet en hebben voldoende antilichamen. Een vaccin geven, is dan een vaccin weggooien. Dan is het toch beter dat die niét voorsteken? Dat was de hele bedoeling in de vorige discussie, dat er niet voorgestoken werd.

Ik heb niet gezegd dat het verspild wordt. Ik heb gezegd dat ze niet hoeven voor te steken, en hun vaccin op de "normale" datum kunnen gaan halen, aangezien ze nog altijd beschermd zijn omdat ze voldoende antilichamen hebben. Uiteindelijk moeten ze toch ingeënt worden, maar dan hoef je ze niet te laten voorsteken.
:oink:

je analoie naar Eurosong is interessant:

we spelen nu al wedstrijden tegen Denemarken, Rusland en co en als we op het moment zelf een besmette persoon hebben, dan telt het resultaat van die match.

Ehmm... nee ;).

Dat zal elke persoon wel zelf uitmaken?
Belangrijk examen, afsluiten kwartaalcijfers, afsluiten belangrijk contract, vakantie, belangrijke (amateur)wedstrijd, 50ste verjaardag, eerste date ...
Genoeg redenen waarom je op een specifieke dag niet ziek wil zijn door bijwerkingen.
Ook goed.

Als er niet kan begrepen worden dat een gemiddelde ziektedag of een eerste date vaak net iets minder cruciaal is voor een bedrijf (als we de duivels zo mogen noemen) dan een De Bruyne die ziek uitvalt. Dan gaan we toch niet naar elkaar toegroeien qua mening.

Er zijn overigens mensen genoeg die ook al weigeren vanwege verlof gepland etc.

Oh? Op wie heeft een slecht resultaat op de job meer impact denk je? Degene die 1600 euro per maand binnen neemt of degene die dat per 20 minuten verdient?
Want een ziektedag die uiteraard perfect kan met doktersbriefje gevolg Corona vaccin gaat bij die 1600 euro verdienende persoon voor een gigantische financiële put zorgen? Of gaat een baas geven die alle redenen heeft om te ontslaan? Hij zou is moeten proberen denk ik, de vakbond zou nog is t nationaal nieuws halen misschien.

De impact van een zieke de Bruyne is groter dan die van de meeste mensen, inclusief ikzelf bijvoorbeeld.

op het EK is er echter geen plan B mogelijk
550x433.jpg

Ja, en lees al de rest eens en mijn tweede post erover? Dan is het toch duidelijk, zeker.
Je gooit het weg, want je had het ook aan iemand kunnen geven die het op dat moment ook had kunnen krijgen, terwijl deze persoon het nog niet nodig had om voorbij te steken.

Ja, en lees al de rest eens en mijn tweede post erover? Dan is het toch duidelijk, zeker.
Je gooit het weg, want je had het ook aan iemand kunnen geven die het op dat moment ook had kunnen krijgen, terwijl deze persoon het nog niet nodig had om voorbij te steken.
Ik weet niet of ge het doorhebt, maar het gebeurt precies steeds vaker dat uw posts door menig member, naar uw aanvoelen dan, verkeerdelijk geïnterpreteerd worden. Misschien moet je toch eens overwegen om dan wat duidelijker, concreter... te posten? Als ge telkens in een aanvullende post moet verduidelijken wat ge eigenlijk echt bedoelt in uw oorspronkelijke post, dan is er toch iets mis.

Ook gisteren had je mijn post verkeerd voorgesteld. Ik zei: Onverantwoord om ze te sturen zonder dat ze mochten voorsteken bij het vaccineren. Ze mochten voorsteken. Het was dus niet vaccineren of thuisblijven, het was "de kans geven om zich te laten vaccineren" of "als land beslissen dat we ze niet laten voorsteken, maar ze dan ook als volledig team niet sturen".

Ik ben voorstander van het verplicht maken van het vaccin. Ik zou er zelfs verregaande dingen aan durven te verbinden. Maar zolang het niet verplicht ìs, kun je niet eisen van elke Rode Duivel dat hij het vaccin neemt, of anders z'n werk verliest. Dat eis je ook niet van andere sectoren.
Goed, dan is jouw conclusie dus van ze niet te sturen. Toch? Ik zeg: Ofwel vaccineren, ofwel niet sturen. Hoe verschilt dat precies van elkaar?
Maar ik stel jouw post verkeerd voor? Je zegt letterlijk ofwel vaccineren, ofwel niet sturen.
Als je vindt dat vaccinatie verplicht zou moeten zijn, zou ik verwachten dat je mensen die een vaccin weigeren, sterk veroordeelt. Enerzijds vinden dat vaccins moeten verplicht zijn maar anderzijds wel aanvaarden dat er mensen zijn die goede redenen kunnen hebben om een vaccin te weigeren, is een beetje bizar. Als de vaccins voor de Rode Duivels belangrijk genoeg zijn om ze een voorkeursbehandeling op de gewone bevolking te geven, zou ik ook denken dat ze wel belangrijk genoeg zijn om er voor hen gevolgen aan te koppelen als ze weigeren. Als de Rode Duivels vaccineren toch niet zo belangrijk is dat een weigering eigenlijk toch niet uitmaakt, was het ook niet nodig hen te laten voorsteken.

Klopt niet, de 2e prik van de RD staat ingepland voor de 1e week van Juli volgens de persmededelingen. Dan is het EK nog bezig
Volgens dit niet:
Met de eerste prik van het Pfizer/BioNTech-vaccin zouden de spelers voldoende antistoffen aanmaken om tijdens het hele EK beschermd te zijn. Na het EK zouden ze hun tweede dosis toegediend krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan