Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer verschillende spelers van alle ploegen zo gaan redeneren dan riskeren ze wel een besmetting en dat het ganse team uitgesloten wordt bij een positieve test (zoals in het wielrennen).Fout. De helft neemt het niet, waarvan een deel omdat ze al besmet zijn en voldoende antilichamen hebben. Jij weet niet hoeveel, maar het is alvast minder dan de helft. Ze zeggen ook niet dat ze het niet vertrouwen, ze zeggen dat ze er ziek van kunnen worden en dat niet willen riskeren.
![]()
Deel van Rode Duivels kreeg eerste prik net op tijd voor Rusland, klassieke voorzorgsmaatregelen blijven
Maandag sloten de Rode Duivels hun eerste dag in het basiskamp af met een langverwachte eerste prik van het coronavaccin. We schotelen Philippe Rosier, Health & Performance Manager van de KBVB, drie vragen voor.www.nieuwsblad.be
Geen risicopatiënten, kerngezonde miljonairen die minder sociale bijdragen betalen als mezelf, allen jonger ook overigens, mooi voor mij gevaccineerd. Er zal hier wel een uitleg voor komen die logisch klinkt. Maar ik zie zo'n dingen en ik voel mij daardoor écht gewoon een domme burger in tweede rang jongens. Wat een kutgevoel.
Maar, zo kan iedereen toch wel een nuance maken waarom bijwerkingen niet gewenst zijn?Sorry, maar de echte nuance werd toch weer gemist in die artikels over de RD... Is weer pure stemmingmakerij...
De motivatie om het vaccin nu te weigeren is dat het een Pfizer vaccin is, en dat de 2e prik van Pfizer dan midden in de eindronde van het toernooi gaat vallen. "Pfizer 2" staat bekend als een vaccin met veel bijwerkingen. Sommige spelers willen het risico niet nemen om zo geen belangrijke match te missen omdat ze met koorts in bed liggen... Dus waarschijnlijk gaan die het vaccin wel gewoon binnen 1 of 2 weken nemen, zodat de 2e prik na het toernooi valt. Ik kan die redenering perfect volgen.
Brood en spelen, jammer dat dat nog steeds geldt voor koning voetbal. 't Zal wel weer de schuld zijn van de politiek.Als je het objectief bekijkt is het gewoon de schuld van de beslissingsnemers, die hebben te lang getalmd, ze hadden die spelers gewoon sneller moeten goedkeuren voor vaccinatie, zodat zowel Pfizer 1 als Pfizer 2 voor het toernooi konden worden toegediend. Stel u voor, de Belzen in de finale van het EK, maar Romelu en KDB kunnen niet mee doen omdat ze Pfizer-2 bijwerkingen hebben. Dan zou de politiek ook weer een bak kak over hun kop krijgen... maar zover hebben ze in de wetstraat weer nog niet gedacht.
Lijken mij vooral drogredenen om het uzelf makkelijker te willen maken
Ik zie niet in hoe het "veiliger" zal zijn. En aangenamer hangt van die personen af en zal ongeacht of ze met 1 of 2 karren even onaangenaam zijnIk merk net het omgekeerde, sinds winkelkarren verplicht zijn, is er een betere "winkelkaretiquette". Minder mensen die met hun kar de gangen blokkeren of in't midden van de gang eens een klapke slaan en zo met 2 de gang blokkeren. Mijn ervaring is toch dat het net vlotter (en dus aangenamer) gaat daardoor
![]()
Sorry, maar de echte nuance werd toch weer gemist in die artikels over de RD... Is weer pure stemmingmakerij...
De motivatie om het vaccin nu te weigeren is dat het een Pfizer vaccin is, en dat de 2e prik van Pfizer dan midden in de eindronde van het toernooi gaat vallen. "Pfizer 2" staat bekend als een vaccin met veel bijwerkingen. Sommige spelers willen het risico niet nemen om zo geen belangrijke match te missen omdat ze met koorts in bed liggen... Dus waarschijnlijk gaan die het vaccin wel gewoon binnen 1 of 2 weken nemen, zodat de 2e prik na het toernooi valt. Ik kan die redenering perfect volgen.
Als je het objectief bekijkt is het gewoon de schuld van de beslissingsnemers, die hebben te lang getalmd, ze hadden die spelers gewoon sneller moeten goedkeuren voor vaccinatie, zodat zowel Pfizer 1 als Pfizer 2 voor het toernooi konden worden toegediend. Stel u voor, de Belzen in de finale van het EK, maar Romelu en KDB kunnen niet mee doen omdat ze Pfizer-2 bijwerkingen hebben. Dan zou de politiek ook weer een bak kak over hun kop krijgen... maar zover hebben ze in de wetstraat weer nog niet gedacht.
Ik had dat ook zo onthouden.Zijn besmettingen via contact oppervlak ondertussen niet achterhaald?

Een vaccin verspillen door iemand in te enten die reeds een besmetting doorgemaakt heeft dat is een redenering die ik nog nooit gehoord heb. Volgens die redenering worden er in België en andere landen massaal vaccins weggesmeten door mensen in te enten die reeds een besmetting hebben doorgemaakt.Zou je het beter vinden dat we vaccins weggooien door ze te geven aan spelers die het niet nodig hebben? Ze zijn besmet en hebben voldoende antilichamen. Een vaccin geven, is dan een vaccin weggooien. Dan is het toch beter dat die niét voorsteken? Dat was de hele bedoeling in de vorige discussie, dat er niet voorgestoken werd.
bij mij toch niet ze, ik zie nog regelmatig klanten waar ze tegen zeggen "we mogen het niet in zakken of dozen steken". Snap totaal niet waaromDat is in het begin heel even zo geweest maar dat is toch al lang niet meer van toepassing hoor, je mag je eigen bakken enzo gewoon terug meenemen, en die andere kar ontsmetten ze ook steeds vooraleer ze beginnen overladen.
Ik heb niet gezegd dat het verspild wordt. Ik heb gezegd dat ze niet hoeven voor te steken, en hun vaccin op de "normale" datum kunnen gaan halen, aangezien ze nog altijd beschermd zijn omdat ze voldoende antilichamen hebben. Uiteindelijk moeten ze toch ingeënt worden, maar dan hoef je ze niet te laten voorsteken.Een vaccin verspillen door iemand in te enten die reeds een besmetting doorgemaakt heeft dat is een redenering die ik nog nooit gehoord heb. Volgens die redenering worden er in België en andere landen massaal vaccins weggesmeten door mensen in te enten die reeds een besmetting hebben doorgemaakt.
Aleija, er is wel even sprake geweest dat er maar één prik nodig zou zijn bij mensen die reeds COVID-19 hadden. Maar daar is verder niets met gedaan.
Moest er 2 maand geleden al zijn.. Eenmaal risicogroepen gevaccineerd zouden ze iedereen vrij een afspraak moeten laten maken. Ik begrijp niet waarom Belgie blijft volharden in hun pervers systeem met oproepbrieven, zeker wanneer half Belgie op vakantie is is dit belachelijk, mensen gaan echt niet hun verlof uitstellen / annuleren / wachten met boeken enkel en alleen voor het vaccin, als je dat een paar weken later toch kunt krijgen.![]()
Dr. Jan Stroobants stelt voor om vaccinatiecampagne aan te passen: “Laat alle leeftijden komen en laat iedereen zelf inschrijven wanneer het voor hen past”
Wat als je deze zomer op reis bent op het moment van je vaccinatie? De Vlaamse overheid vraagt om voorrang te geven aan je vaccinatie en je reis dus eventueel te verplaatsen. Maar dat is volgens dr. Jan Stroobants niet haalbaar. Hij is spoedarts in het ZNA Ziekenhuis in Antwerpen en...www.hln.be
Er zijn wel nog niet genoeg vaccins beschikbaar, maar toch![]()
Mah lol, de meeste mensen werken +/- alle weken. Dus die moeten dan alle Pfizer gaan weigeren omdat ze misschien niet kunnen gaan werken de dag van hun tweede prik?Sorry, maar de echte nuance werd toch weer gemist in die artikels over de RD... Is weer pure stemmingmakerij...
Als je het objectief bekijkt is het gewoon de schuld van de beslissingsnemers, die hebben te lang getalmd, ze hadden die spelers gewoon sneller moeten goedkeuren voor vaccinatie, zodat zowel Pfizer 1 als Pfizer 2 voor het toernooi konden worden toegediend. Stel u voor, de Belzen in de finale van het EK, maar Romelu en KDB kunnen niet mee doen omdat ze Pfizer-2 bijwerkingen hebben. Dan zou de politiek ook weer een bak kak over hun kop krijgen... maar zover hebben ze in de wetstraat weer nog niet gedacht.
Mensen die niet gevaccineerd zijn moeten in hun kot blijven. Niet opdagen voor vaccin? Achteraan de lijst en een boete.Moest er 2 maand geleden al zijn.. Eenmaal risicogroepen gevaccineerd zouden ze iedereen vrij een afspraak moeten laten maken. Ik begrijp niet waarom Belgie blijft volharden in hun pervers systeem met oproepbrieven, zeker wanneer half Belgie op vakantie is is dit belachelijk, mensen gaan echt niet hun verlof uitstellen / annuleren / wachten met boeken enkel en alleen voor het vaccin, als je dat een paar weken later toch kunt krijgen.
Fout. "Het gewone volk" verzet zijn afspraken ook. Kijk maar in dit topic, maar gewoon in de realiteit gebeurt het ook gewoon.Maar, zo kan iedereen toch wel een nuance maken waarom bijwerkingen niet gewenst zijn?
Belangrijk examen, afsluiten kwartaalcijfers, afsluiten belangrijk contract, vakantie, belangrijke (amateur)wedstrijd, 50ste verjaardag, eerste date...
Het gewone volk heeft zich gewoon te schikken als de vaccins/bijwerkingen slecht uitkomen qua timing.
Maar het is uitdrukkelijk niet de bedoeling.Fout. "Het gewone volk" verzet zijn afspraken ook. Kijk maar in dit topic, maar gewoon in de realiteit gebeurt het ook gewoon.
Vaccinatie plannen in functie van reis of toch beter omgekeerd?
Vaccinatiecentra blijken veel vragen te krijgen van mensen die hun afspraak voor hun vaccinatie in functie van een geplande reis willen regelen. Sommige vaccinatiecentra bieden de mogelijkheid om uit een aantal data te kiezen, maar een afspraak zomaar verplaatsen is niet altijd makkelijk, zeker niet als het gaat om een tweede prik.
Joris Moonens van het Agentschap Zorg en Gezondheid herhaalt zijn oproep om je vakantie te plannen in functie van je vaccinatie, en niet omgekeerd.
![]()
Coronablog - Steeds meer vragen voor verplaatsen vaccinatie voor reis, vaccinologen streven naar hogere vaccinatiegraad
Volg alle updates over het coronavirus wereldwijd in onze blog.www.vrt.be
Dan is er toch geen verschil met deze Duivels die om die reden het niet nemen? Je zegt dat zij wel een privilege inroepen dat wij niet krijgen. Dat is niet zo. Vooral omdat zij ook hun afspraak niet verzetten, zij steken gewoon nog niet voorbij.Maar het is uitdrukkelijk niet de bedoeling.
En kan zeker niet bij alle vaccinatiecentra.![]()
Wat als ik op reis ben op de dag van mijn vaccinatie? "Zeg je zelf je tweede vaccinatie af? Kans verkeken" | VRT NWS Nieuws
De vaccinatiecampagne loopt, de vakantie nadert. Maar het advies van de overheid is duidelijk: plan je vakantie in functie van je vaccinatie. Hoe doe je dat als je niet exact weet wanneer je je prik krijgt? En dat AstraZeneca-vaccin, is dat nu veilig genoeg voor een tweede prik...www.vrt.be