Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
“Winkelwagens in supermarkten zorgen niet voor 1,5 meter afstand”

Toch weer niet nagedacht over versoepelingen. Dat ze eerst eens die kafka afschaffen zoals dat verplichte winkelkarretje.

In het begin van de corona-crisis: akkoord. Elk wagentje werd goed ontsmet en het karretje zorgde misschien maar voor 20% van de gevallen voor de juiste afstand, maar het was ook psychologisch om ons er te blijven aan herinneren.

Maar nu worden die karren daar gesmeten en moet je zelf maar zien of je ontsmet of niet. Laksheid troef. Psychologisch effect is al helemaal weg. Wie iets kleins nodig heeft moet nog steeds verplicht dat karretje gaan nemen... Er zijn wellicht zelfs meer besmettingen door dat verplichte karretje dan zonder.

Karretje dient voornamelijk om ervoor te zorgen dat er niet teveel volk tegelijk in de winkel rondholt. Die aantallen zijn afgestemd op de winkeloppervlakte.

Geen risicopatiënten, kerngezonde miljonairen die minder sociale bijdragen betalen als mezelf, allen jonger ook overigens, mooi voor mij gevaccineerd. Er zal hier wel een uitleg voor komen die logisch klinkt. Maar ik zie zo'n dingen en ik voel mij daardoor écht gewoon een domme burger in tweede rang jongens. Wat een kutgevoel.
Ze gaven 2 hoofdredenen op:
1) Het zijn maar een tiental mensen terwijl er al miljoenen burgers hun vaccin kregen. Sommige spelers kregen via hun club trouwens al een vaccin.

2) De populariteit van de Rode Duivels zou bepaalde fans / twijfelaars kunnen overtuigen om ook gevaccineerd te worden

Persoonlijke redenen, hahaha.
Wat een tendentieuze en belachelijke quote uit dat artikel. Echt, en dan zeg jij op andere momenten dat de media de boel wil dramatiseren...

Dit staat erin:
In sommige gevallen gaat het om spelers die eerder besmet waren en antilichamen opgebouwd hebben, luidt het bij de Bond. 'Anderen wachten liever tot na het EK', zegt Van Loock.

In de entourage van de ploeg is te horen dat bij sommigen de vrees leeft dat een inenting een negatieve invloed heeft op de prestaties tijdens het EK.

Dat is helemaal iets anders.

Die verplichte winkelkar is dan ook een maatregel waarvan ik hoop dat ze asap verdwijnt.
Toch totaal niet praktisch als ge de winkel in moet om vlug iets uit te halen wat ge letterlijk los in uw handen kunt dragen, maar nu daarvoor met een kar moet gaan zitten manoeuvreren tussen andere karren door. Een jaar geleden snapte ik het nut wel van die maatregel, maar nu?
Dat is toch gewoon om de drukte in de winkel te kunnen controleren? Winkelkar is verplicht dus je zet maar zoveel winkelkarren als dat er klanten binnen mogen. Zijn de karren op dan weet je dat het dus te druk is en je moet wachten.

Dat is toch gewoon om de drukte in de winkel te kunnen controleren? Winkelkar is verplicht dus je zet maar zoveel winkelkarren als dat er klanten binnen mogen. Zijn de karren op dan weet je dat het dus te druk is en je moet wachten.
Niet alleen, want bij ons in de winkel -en in meerdere winkels- moet je verplicht de kar bijhouden tijdens het hele bezoek, omdat het de afstand beter garandeert.

Die verplichte winkelkar is dan ook een maatregel waarvan ik hoop dat ze asap verdwijnt.
Toch totaal niet praktisch als ge de winkel in moet om vlug iets uit te halen wat ge letterlijk los in uw handen kunt dragen, maar nu daarvoor met een kar moet gaan zitten manoeuvreren tussen andere karren door. Een jaar geleden snapte ik het nut wel van die maatregel, maar nu?
Is die winkelkar eigenlijk vanuit de regering verplicht of is dat op eigen initiatief van de winkels?

Niet alleen, want bij ons in de winkel -en in meerdere winkels- moet je verplicht de kar bijhouden tijdens het hele bezoek, omdat het de afstand beter garandeert.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat je die kar u hele bezoek meeneemt, wat ga je er anders mee doen, binnenwandelen en dan gewoon aan de kant zwieren? :)

Het lijkt me vanzelfsprekend dat je die kar u hele bezoek meeneemt, wat ga je er anders mee doen, binnenwandelen en dan gewoon aan de kant zwieren? :)
Wat je veel ziet hier in de Colruyt, zeker in de beenhouwerij of in de koelcel: kar ergens uit de weg zetten en dan in die "ruimte" rondlopen ;)

En zijn we nu weer een jaar in het verleden gegaan? Die discussie is toch al talloze keren gepasseerd...
  • Het is een regel opgelegd door de winkel.
  • Dit voornamelijk om het volk te beperken: winkelkar (of mandje) verplicht per persoon = maximum aantal klanten beperken.
  • Verder helpt de winkelkar om afstand te houden, maar dat is niet de hoofdreden, daarom dat in veel winkels mandjes ook mogen.

Goh. Ik ben laatst tegen beter weten in nog eens op een zondagvoormiddag vlug even binnengesprongen in de plaatselijke Delhaize hier, en het is het niet dat ik het er nog "aangenaam" vond. Grotendeels ook juist doordat er éxtra drukte (of alleszins minder bewegingsvrijheid) gecreëerd werd doordat iedereen met een kar rondliep.

En ik weet wel dat die regel er idd kwam om zo het aantal mensen in de winkel te beperken en had daar ook absoluut geen probleem mee, maar het lijkt me nog vrij nutteloos die regel in de huidige fase van de epidemie te blijven hanteren als elders er alsmaar meer en meer regels verdwenen zijn (en men ook in de retail bv geen beperkingen meer heeft bij het winkelen).

Het lijkt me qua drukte dan zelfs gewoon veiliger (en zeker aangenamer) als mémé en pépé op hun gemak met één trolley door de winkel mogen stappen, ipv dat ze elk met een kar doorheen de winkel palaveren en de gangen dus constant geblokkeerd worden waardoor Lobmans die vlug even een vergeten ingrediënt gaat uithalen op zondagvoormiddag, zich constant een weg moet banen tussen het volk door ipv op drie minuten terug buiten te staan.

Wat een tendentieuze en belachelijke quote uit dat artikel. Echt, en dan zeg jij op andere momenten dat de media de boel wil dramatiseren...

Dit staat erin:

Dat is helemaal iets anders.
Blijft natuurlijk wel cynisch gezien al de argumenten die in het rond vlogen de afgelopen weken om dat groepje voorrang te geven. Genre "rolmodel voor jongeren" en "slecht voor prestaties als men besmet raakt." En dan zegt de helft impliciet dat ze dat vaccin niet nodig vinden of het (nog) niet vertrouwen, en dat ze liever het risico lopen op een besmetting.

Blijft natuurlijk wel cynisch gezien al de argumenten die in het rond vlogen de afgelopen weken om dat groepje voorrang te geven. Genre "rolmodel voor jongeren" en "slecht voor prestaties als men besmet raakt." En dan zegt de helft impliciet dat ze dat vaccin niet nodig vinden of het (nog) niet vertrouwen, en dat ze liever het risico lopen op een besmetting.
Fout. De helft neemt het niet, waarvan een deel omdat ze al besmet zijn en voldoende antilichamen hebben. Jij weet niet hoeveel, maar het is alvast minder dan de helft. Ze zeggen ook niet dat ze het niet vertrouwen, ze zeggen dat ze er ziek van kunnen worden en dat niet willen riskeren.

Fout. De helft neemt het niet, waarvan een deel omdat ze al besmet zijn en voldoende antilichamen hebben. Jij weet niet hoeveel, maar het is alvast minder dan de helft. Ze zeggen ook niet dat ze het niet vertrouwen, ze zeggen dat ze er ziek van kunnen worden en dat niet willen riskeren.
En ik blijf dat heel zwakke excuses vinden die de vaccinecampagne ondermijnen.

Iedere expert zegt: neem dat vaccin zo snel als je het kan krijgen. Dat is goedgekeurd en veilig, met minimale bijwerkingen.

En dan gaat men hier nu poneren dat er toch bepaalde scenario's zijn waar het "slim" kan zijn om het vaccin te weigeren.

En ik blijf dat heel zwakke excuses vinden die de vaccinecampagne ondermijnen.

Iedere expert zegt: neem dat vaccin zo snel als je het kan krijgen. Dat is goedgekeurd en veilig, met minimale bijwerkingen.

En dan gaat men hier nu poneren dat er toch bepaalde scenario's zijn waar het "slim" kan zijn om het vaccin te weigeren.
Zou je het beter vinden dat we vaccins weggooien door ze te geven aan spelers die het niet nodig hebben? Ze zijn besmet en hebben voldoende antilichamen. Een vaccin geven, is dan een vaccin weggooien. Dan is het toch beter dat die niét voorsteken? Dat was de hele bedoeling in de vorige discussie, dat er niet voorgestoken werd.

Is die winkelkar eigenlijk vanuit de regering verplicht of is dat op eigen initiatief van de winkels?
Eigen initiatief, want in de Carrefour is het bijvoorbeeld niet verplicht.

In Delhaize verplicht maar zeggen ze niets. Colruyt wel altijd een opmerking als je geen kar zou mee hebben.

Goh. Ik ben laatst tegen beter weten in nog eens op een zondagvoormiddag vlug even binnengesprongen in de plaatselijke Delhaize hier, en het is het niet dat ik het er nog "aangenaam" vond. Grotendeels ook juist doordat er éxtra drukte (of alleszins minder bewegingsvrijheid) gecreëerd werd doordat iedereen met een kar rondliep.

En ik weet wel dat die regel er idd kwam om zo het aantal mensen in de winkel te beperken en had daar ook absoluut geen probleem mee, maar het lijkt me nog vrij nutteloos die regel in de huidige fase van de epidemie te blijven hanteren als elders er alsmaar meer en meer regels verdwenen zijn (en men ook in de retail bv geen beperkingen meer heeft bij het winkelen).

Het lijkt me qua drukte dan zelfs gewoon veiliger (en zeker aangenamer) als mémé en pépé op hun gemak met één trolley door de winkel mogen stappen, ipv dat ze elk met een kar doorheen de winkel palaveren en de gangen dus constant geblokkeerd worden waardoor Lobmans die vlug even een vergeten ingrediënt gaat uithalen op zondagvoormiddag, zich constant een weg moet banen tussen het volk door ipv op drie minuten terug buiten te staan.
Lijken mij vooral drogredenen om het uzelf makkelijker te willen maken :p

Ik zie niet in hoe het "veiliger" zal zijn. En aangenamer hangt van die personen af en zal ongeacht of ze met 1 of 2 karren even onaangenaam zijn ;) Ik merk net het omgekeerde, sinds winkelkarren verplicht zijn, is er een betere "winkelkaretiquette". Minder mensen die met hun kar de gangen blokkeren of in't midden van de gang eens een klapke slaan en zo met 2 de gang blokkeren. Mijn ervaring is toch dat het net vlotter (en dus aangenamer) gaat daardoor :)

Eigen initiatief, want in de Carrefour is het bijvoorbeeld niet verplicht.

In Delhaize verplicht maar zeggen ze niets. Colruyt wel altijd een opmerking als je geen kar zou mee hebben.
Of in de Colruyt moogt ge uw dozen/zakken niet meepakken, maar ondertussen wel al mijn gerief mooi overzetten in een andere kar :unsure:

Of in de Colruyt moogt ge uw dozen/zakken niet meepakken, maar ondertussen wel al mijn gerief mooi overzetten in een andere kar :unsure:
Dat is in het begin heel even zo geweest maar dat is toch al lang niet meer van toepassing hoor, je mag je eigen bakken enzo gewoon terug meenemen, en die andere kar ontsmetten ze ook steeds vooraleer ze beginnen overladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan