Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
FDA en EMA gingen toch begin deze week weten of de J&J vaccins die gemaakt zijn in Baltimore goed zijn of niet?
We krijgen daar ook geen echt duidelijkheid over.
ik denk dat niemand er durft op rekenen. ik hoop alvast wel dat er deze week nieuws komt dat ze geleverd worden, zou betekenen dat alle Pfizers en Moderna kunnen opgespaard worden voor de -41 jarigen.

ik denk dat niemand er durft op rekenen. ik hoop alvast wel dat er deze week nieuws komt dat ze geleverd worden, zou betekenen dat alle Pfizers en Moderna kunnen opgespaard worden voor de -41 jarigen.

Het goeie nieuws is dat de Baltimore fabriek weer mag produceren.

As part of that arrangement to get the plant online, the United States government and J&J have tentatively agreed that about 60 million doses of J&J vaccines made at the Baltimore plant now will be cleared for use either in the United States or other countries, according to the report.

Ik merk dat je insinueert, maar niks zegt.
Ja, je kan raden wie. Maar maakt dat veel uit? Ik vermoed dat je al een idee hebt wie, maar het niet wilt zeggen, ja. Je wilt het liever alleen insinueren.
Zeg jij nu dat hij iets insinueert. Kan je dat staven met argumenten? Op wat baseer je je?

Het goeie nieuws is dat de Baltimore fabriek weer mag produceren.

As part of that arrangement to get the plant online, the United States government and J&J have tentatively agreed that about 60 million doses of J&J vaccines made at the Baltimore plant now will be cleared for use either in the United States or other countries, according to the report.
nice! hopelijk betekent dit ook dat we in BE terug veel J&J gaan kunnen gebruiken deze maand nog

Wat zijn nu eigenlijk de regels wat betreft mensen in de tuin ontvangen? Staat dat nog altijd op 10? Ik vind er precies weinig van terug. Ik zou 19 juni, mits het volgens de regels is, misschien wat mensen uitnodigen in de tuin, maar ik vind het niet echt terug met hoeveel dat mogelijk is.

Wat zijn nu eigenlijk de regels wat betreft mensen in de tuin ontvangen? Staat dat nog altijd op 10? Ik vind er precies weinig van terug. Ik zou 19 juni, mits het volgens de regels is, misschien wat mensen uitnodigen in de tuin, maar ik vind het niet echt terug met hoeveel dat mogelijk is.
50 dan dacht ik, maar wel zelfde regels als horeca (4 per tafel, anderhalve meter...)

Vanaf 9 juni moogt ge tot vijftig personen (kinderen meegeteld) ontvangen in de tuin. Binnenshuis blijft dit beperkt tot vier personen.

"Misschien wat mensen uitnodigen in de tuin op 19 juni" gaat dus geen probleem zijn.

In theorie mag nonkel Lowie met z'n zatte botten dan ook een tong draaien met buurvrouw Rita, al raadt men dat in praktijk wel af.

Hoe zit het met die tafel per 4 regel dan? Want ik vind dat niet meteen terug
Ik heb het volgende in de media gehoord (in volgorde van verschijnen)
1) Enkel met catering
2) Niet verplicht met catering maar je moet je wel aan de horecaregels houden
3) je houdt u wel best aan de horecaregels, maar we gaan niks controleren
4) pas gewoon een beetje op he, gebruik uw gezond verstand.

Hoe zit het met die tafel per 4 regel dan? Want ik vind dat niet meteen terug

Vanaf 9 juni gelden er thuis uitgezonderd de regel van het maximum aantal personen geen andere regels meer, enkel de raad om het gezond verstand te gebruiken.

Voor de horeca blijft de regel van maximum vier personen wél nog gelden, ook na 9 juni (en zover ik begrijp zelfs tot september, tenzij men daar toch nog extra zou versoepelen).

Okay, dus ik kan een BBQ met 15 personen doen, zonder veel praktische ingrepen. Gewoon gezond verstand gebruiken, check :)

Dus horeca (ook op terras) met max 4 tot september, maar pukkelpop met 60k op een weide wel ok :ROFLMAO:

Okay, dus ik kan een BBQ met 15 personen doen, zonder veel praktische ingrepen. Gewoon gezond verstand gebruiken, check :)

Dus horeca (ook op terras) met max 4 tot september, maar pukkelpop met 60k op een weide wel ok :ROFLMAO:

Ik wist niet dat ze al maatregelen tot september hebben vastgelegd?

Ik volg de officiële kanalen niet meer , ik ging enkel verder op Lobmans z'n post & de weinige zaken die ik nog opvang via de radio/social media

Ik wist niet dat ze al maatregelen tot september hebben vastgelegd?

Nog niet definitief, maar wel een zomerplan dat men verwacht te volgen zolang de situatie gunstig blijft evolueren.
Gaandeweg zullen hier mogelijk/wellicht nog wel zaken veranderen (= versoepelen, gezien de huidige tendens in cijfers) als alles in MB's wordt vastgelegd. Maar dat er al een plan op langetermijn is, dat was dacht ik toch wel algemeen geweten.

In bovenstaande info staat ook nog eens vermeld dat de regels voor de horeca tijdens de zomer zullen evolueren en bepaald zullen worden door het Overlegcomité. Ik vermoed dat er dus wel extra versoepelingen aankomen voor de horeca, maar momenteel blijft dit dus (tot 1 juli?) vastliggen op 4 personen per tafel.

Het is dat. De plan ligt er en staat bij 'volgens maatregelen horeca'.
Wilt niet zeggen dat horeca voor altijd maar 4 mensen per tafel ga hebben. Het is gewoon simpel te verwijzen erna want dan moet je gewoon 1 maatregel aanpassen.

Uit de verklaringen van de verscheidene ministers lijkt het dat ze die 4-personenregel zo snel mogelijk willen opheffen indien mogelijk, toch voor september passeert.

De Caluwé van Horeca Vlaanderen is dan weer te enthousiast want die hoopt eigenlijk op 9 juni al tafels met 10 personen toe te laten omdat groepen die moeten apart zitten de neiging hebben om naar elkaar toe te schuifelen.

Geen risicopatiënten, kerngezonde miljonairen die minder sociale bijdragen betalen als mezelf, allen jonger ook overigens, mooi voor mij gevaccineerd. Er zal hier wel een uitleg voor komen die logisch klinkt. Maar ik zie zo'n dingen en ik voel mij daardoor écht gewoon een domme burger in tweede rang jongens. Wat een kutgevoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan