Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het me goed herinner uit mijn lessen GW recht zijn MB's louter bestemd voor onbelangrijke/detailmaatregelen, m.a.w. niet wat er nu mee beoogd word. Doel heiligt de middelen zeker :unsure:

De pandemiewet wordt na een extra advies van RvS wss pas volgende week goedgekeurd in de Kamer. Tegen dat heel de machinerie in gang is gezet is het half juni. Dan is het mss een beetje nuttig, maar in de praktijk komt het rijkelijk laat aangezien het verbod op samenscholingen en de avondklok al worden afgebouwd.

Ik hoop dat men in juli die sluitingstijden voor de horeca afschaft en men ze voor juni gewoon gelijk trekt tot 23.30. Binnen 22.00 en buiten 23.30 gaat weer voor belachelijke toestanden zorgen.

Ik hoop dat men in juli die sluitingstijden voor de horeca afschaft en men ze voor juni gewoon gelijk trekt tot 23.30. Binnen 22.00 en buiten 23.30 gaat weer voor belachelijke toestanden zorgen.

Als ze het uitgaansleven nog willen reanimeren zou dat wel logisch zijn. Je zal zo maar eens uitbater zijn van een discotheek...

Aangezien we al aan de -45-jarigen gaan beginnen zullen de latere leveringen van Jannsen niet veel meer uitmaken:
De vraag is hoe Beke zijn 11 juli nu wil halen, het vasthouden aan die datum door vingers te kruisen op late gigantische leveringen lijkt me niet realistisch. Met grote leveringen van Pfizer is een vertraging van 3-4 weken denkbaar.

Opeens een belangrijke wijziging voor de vaccinatiecampagne. Geen JNJ meer onder de 41 jaar.

Volgens de overheid krijgen 41-jarigen vanaf volgende week hun brief dus dat lijkt mij wel wat implicaties te hebben voor de 11 juli datum.

Volgens Beke kan er tegen 11 juli een vaccinatiegraad van 85% behaald worden zonder JNJ.

Paniekreactie die onnodig is maar ja.

Als pfizer en moderna het kunnen overnemen waarom dan onnodig 'risico' nemen.
Volledig gevaccineerd zijn wordt nu wel een paar weken opgeschoven.

Ik begin het een beetje raar te vinden hoe men vaccins die niet met Mrna technologie gemaakt zijn in een slechter daglicht stelt. Eerst AZ nu J&J. Ik wou mij enkel laten vaccineren met een vector vaccin omdat ik de Mrna technologie ondanks alle tests en goedkeuringen gewoon persoonlijk nog niet vertrouw. Ik hoop dat ik de kans ga krijgen om mij met een vector vaccin te laten vaccineren maar ik vrees er precies voor ....

Laatst bewerkt:
De groepen risicopatienten van 18 tot 54 jaar hebben in totaal 416.141 patienten.

Op dit:

kan je zien dat er 718.415 mensen van die leeftijdscategorie minstens 1 keer gevaccineerd waren. Nu zijn dit er: 1.139.394, zo'n 420.000 mensen extra dus.

Nu, er zijn daar zeker héél wat mensen tussen die in de zorg werken, die toevallig een vaccin krijgen en zeker in Brussel en Wallonië zijn er mensen die gewoon zo'n vaccin kregen.

Maar claimen dat er véél meer dan 5% nog ingeënt zal moeten worden (gezien late registratie én we nu nog maar 20 mei zijn)? Nah, daar toon je weinig evidentie voor
maar kom, blijkt nu toch gewoon dat ik gelijk had ... Beke stopt zich weer weg achter één of ander excuus, maar hier in vaccinatiecentrum van Kampenhout-Sas wordt zelfs geen enkele risico-patiënt deze week ingeënt... en dat het aan de drukte ligt klopt ook niet, want ze zetten zelf op hun website dat het deze week een rustige week is in de campagne.

maar kom, blijkt nu toch gewoon dat ik gelijk had ... Beke stopt zich weer weg achter één of ander excuus, maar hier in vaccinatiecentrum van Kampenhout-Sas wordt zelfs geen enkele risico-patiënt deze week ingeënt... en dat het aan de drukte ligt klopt ook niet, want ze zetten zelf op hun website dat het deze week een rustige week is in de campagne.
Niet dat ik je niet geloof he, maar euh : Bron? :)

waar zie jij dat er geen enkele risico-patient deze week ingeënt wordt?

Da wil dus zeggen dat ik J&J niet kan krijgen en bijgevolg zeker 2 prikken zal moeten hebben. Met mijn naaldenfobie is da nog een grotere drempel om vaccin te laten zetten :unsure:

Ik vind dat zo stom allemaal. Waarom mogen we niet kiezen?
Binnenkort zitten we op een stapel vaccins die ze bij niemand meer mogen zetten, terwijl er dan jongeren zitten te wachten op een spuit.

J&J of AZ, bij mij mogen ze komen spuiten hoor.
Wat gaan we trouwens doen met al die overstock?

vind het ook stom dat we zelf niet mogen kiezen, of we J&J willen..

ik ben 38 jaar, verwachtte de brief binnen hier en week of 2..... nu zal ik wel geen J&J meer krijgen :( :(
had graag na 1 prik op mn gemak geweest.

wat gaan ze nu idd doen met al die J&J en AZ, nu die alleen maar aan 41+ mag gegeven worden, en straks zullen al die 41+ers hun prik al hebben gehad.

Wat gaan we trouwens doen met al die overstock?
Weggeven aan de arme landen (dat was gisteren toch in het nieuws, dat de overstock nadat iedereen in België de kans en de herkans aangeboden heeft gekregen zich te laten vaccineren gedoneerd zal worden).

Dju ik moest volgende week gaan. Ook J&J. Wel verwarrend wat op HLN staat. Begint met "vaccinatie met Johnson & Johnson, zullen herboekt worden". Beetje verder staat "Wie jonger is dan 41 en al uitgenodigd en/of ingepland is voor een vaccinatie met Johnson & Johnson, zal een ander vaccin krijgen via de permanente noodstock die voor dit soort situaties is aangelegd".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan