Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dacht van wel. 👀
Geen idee haha maar kan onze deskundige @JPV dit even bevestigen/ontkrachten.
je zou het al licht moeten kunnen zien, alleen is het met de feestdagen moeilijk om er echt een duidelijk beeld van te hebben. Het zou vreemd zijn als het géén effect heeft, hoe groot het is, dat is echter de vraag.

Gezien het weer vermoed ik dat de impact redelijk klein is :)

Net terug van een 3-daagse citytrip in Antwerpen. Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben hoe laks de horeca daar met de regels omgaat. Groepen van + 8 personen waren op meerdere terrassen meer regel dan uitzondering, tafels op 1,5 meter was ook al een uitzondering, meerdere keren de opmerking gekregen van personeel dat een mondmasker niet hoeft als ik over terras liep, agenten in geen velden of wegen te bekennen, ik durf zelf bijna zeggen dat covid niet bestond op de 3 dagen dat we de stad hebben bezocht.
Toch opmerkelijk in vergelijking met de streek waar ik normaal iets ga drinken / eten. Ligt dit dan puur aan burgemeesters hoe streng ze handhaven? Deze taferelen zijn bij ons bijna onbestaande.
In Brugge ook gemerkt vorig weekend.

En als je net de beelden op het nieuws ziet in Knokke. Op toeristische plaatsen mag je precies iets meer

In Gent viel het goed mee moet ik zeggen. Alleen hier over de grens zie je wel steeds meer mensen zonder mondmaskers in de supermarkt. Het gaat over een klein deel van de klanten, maar het viel me wel op. Nu, een Hollander zou een Hollander niet zijn moest hij niet dwars doen natuurlijk.

In de testen wel, in hospitalisatie niet
Zie antwoord @JPV, maar omwille van de feestdagen en het weer zal dit quasi onmogelijk zijn om te zien. En dan ook nog in acht nemende dat (volgens wat momenteel geweten is) de momenteel dominante varianten een iets langere incubatietijd hebben; gaat de 2 weken van vroeger ook niet meer op.

Ik vind het nog niet eens zo erg dat voetballers (en Olympiërs) vaccin krijgen als daardoor hun supporters aan de buis gekluisterd blijven en zo de cijfers drukken.
Maar als door die voetbal men net naar buiten komt, dan schiet het zijn doel voorbij en moeten ze hun beurt maar afwachten. Tenslotte zijn dat allemaal kerngezonde mensen.

In het geval van Amazon vind ik nu wel dat je dit niet op kap van de consument kunt zetten. Het is de regering die er voor moet zoeken dat die multinationals deftig belastingen betalen. Je kan moeilijk van de consument verwachten dat zij het signaal gaan geven door hun producten elders en duurder aan te kopen.

Maar bon, dit is niet echt meer coronagerelateerd. Al moet ik zeggen dat het de laatste dagen maar stillekes is rond corona.
2 mogelijkheden:
stilte voor de storm
of alles gaat goed.

Ik gok op het 2de.

Mijn broers zaten gisteren op restaurant zag ik op Instagram. Gewoon binnen blijkbaar toen ik het vroeg, want ik dacht al dat het terras in die zaak er niet zo uit kon zien. Blijkbaar dus heel het restaurant volgeboekt, met soms tafels tot 10 personen. 🤯 Dan is de ordehandhaving in die gemeente toch compleet afwezig, toch?

Mijn broers zaten gisteren op restaurant zag ik op Instagram. Gewoon binnen blijkbaar toen ik het vroeg, want ik dacht al dat het terras in die zaak er niet zo uit kon zien. Blijkbaar dus heel het restaurant volgeboekt, met soms tafels tot 10 personen. 🤯 Dan is de ordehandhaving in die gemeente toch compleet afwezig, toch?
Dat er tafels binnenstaan waar je kan eten/drinken heb ik nog niet gezien, ik ben wel de voorbije week al 2x moeten gaan schuilen voor de regen en dan vliegt iedereen die op terras zat naar binnen.

Mijn excuses als t niet volledig t juiste topic is, maar is er nu érgens een actueel en volledig overzicht van welke landen groen zijn, welke oranje, welke rood, ... ?

Alvast bedankt.

Edit: Gisteren in een niet nader genoemde Limburgse stad om halfelf zelf maar de rekening gevraagd op terras ook echt gehaast was men daar niet om volk weg te sturen waren niet de laatste die vertrokken zat overal nog wel beetje volk :p .

Laatst bewerkt:
Bij ons in het dorp blijkbaar ook een restaurant volledig vol binnen.

Schuld van NVA, de regering, Jurgen Conings, de sossen, Vlaams Belang, Bart Dewever, Gemeentefonds, vervuilde grond, Voetballers. Kies gewoon een uit het lijstje waar je het wil opsteken.

Of misschien eens stilstaan dat ook jij daar op die terrassen gezeten hebt en er niks over gezegd hebt.
Ik ben dit weekend aan de kust geweest, geen 1 keer iets gaan drinken want de helft van de strandbars waren dicht en veel horeca zaken hun terras dat effectief onder een zeil zat of langs een verwarmingselement was misschien maar ergens tussen 6 en 10 tafels groot en het zat constant vol. ( waren nog wel tafels verder buiten de zaak maarja van de regen in de wind dus kga geen koud biertje drinken in de gurigheid van het weer terwijl de rest onder het zeil zit langs verwarmingstoestellen.

Maar ik heb daar ook taferelen gezien zenne zoals mensen zonder mondmasker die op en af dat terras lopen, tafeltjes die aan elkaar plakken maarja iedereen is 1 grote bubbel want iets anders bestaat niet ofcourse.

1 strandbar van de weinige die open was had een thema waar je losse ''zitzakken'' had rond een houten tafel ipv stoelen of banken en die losse zitzakken lagen bijna op elkaar ipv naast elkaar per 4 rond 1 tafel, van 1.5m was daar helemaal geen sprake, dat was gewoon 1 massa van pakweg 100 man onder een zeil met een DJ, maar aparte zitzakken per 4 en 1 tafel allemaal op 1.5m van elkaar was het allerminst.

Dus ja ik heb soortgelijke taferelen gezien en nee ik ben niet zelf ergens op een terras geweest.

Mijn excuses als t niet volledig t juiste topic is, maar is er nu érgens een actueel en volledig overzicht van welke landen groen zijn, welke oranje, welke rood, ... ?

Alvast bedankt.

Edit: Gisteren in een niet nader genoemde Limburgse stad om halfelf zelf maar de rekening gevraagd op terras ook echt gehaast was men daar niet om volk weg te sturen waren niet de laatste die vertrokken zat overal nog wel beetje volk :p .

Hier ook enkele restaurants waar je gewoon binnen kan eten. Ramen staan wel open ..

Al die zaken illustreren vooral waarom al de maatregelen de voorbije maanden nodig waren. Waarom er samenscholingsverboden, nachtklokken en gesloten zaken nodig waren om de cijfers zo laag mogelijk te houden. Zodra je begint met versoepelen of dingen toe te laten is dat voor veel mensen duidelijk gewoon het signaal om hun voeten te vegen aan bepaalde voorzorgsmaatregelen.

Ja, de vaccinaties gaan goed nu en ja, hopelijk kunnen we zo snel mogelijk terug naar het oude leven , maar al die clowns die samen gaan hokken in restaurants of met een paar honderd man naar een bus vol voetballers gaat staan roepen kun je vergelijken met idioten die de deur van de cockpit proberen open te trekken terwijl het vliegtuig nog aan het landen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan